موضوعات داغ

تست رانندگی میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی ۲۰۲۳: سفیر خودروهای برقی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نسل چهارم میتسوبیشی اوتلندر گام بلندی رو به جلو برداشته است. در حال حاضر میتسوبیشی مدل اوتلندر را به دلیل محبوبیت بالای آن به محض تولید به فروش می‌رساند. نسخه پلاگین هیبریدی اوتلندر نیز کارایی بسیار بالایی دارد و مناسب کسانی است که هنوز تمایلی به رها کردن کامل خودروهای احتراق داخلی ندارند.

پیشرانه پلاگین هیبریدی مدل جدید به طور کامل نسبت به اوتلندر فعلی ارتقا پیدا کرده است. البته این مدل همچنان از دو موتور برقی، یک واحد ۸۵ کیلوواتی در جلو و یک واحد ۱۰۰ کیلوواتی روی محور عقب، به ترتیب با خروجی ۲۵ و ۳۰ کیلووات بهره می‌برد. موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توان ۱۳۱ اسب بخار تولید می‌کند و برای به حرکت درآوردن چرخ‌های جلو، شارژ پک باتری ۲۰ کیلووات ساعتی یا هر دو مورد استفاده قرار می‌گیرد. مجموع توان این پیشرانه ۲۴۸ اسب بخار و گشتاور آن ۳۳۲ نیوتن متر است که محدوده پیمایش ۳۸ مایلی را برای این مدل فراهم می‌کند.

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی

این دو موتور برقی حتی بدون اتصال دیفرانسیل بین محورهای جلو و عقب، سیستم تمام چرخ محرک با شتاب‌گیری عالی و آرامش خاطر برای رانندگان در آب و هوای سرد را برای اوتلندر به ارمغان می‌آورد.

اوتلندر جدید سه حالت رانندگی مختلف دارد. در حالت برقی خودرو تنها توسط موتورهای برقی به حرکت در می‌آید و نیازی به بنزین ندارد. در حالت هیبریدی سری از موتور بنزینی برای شارژ پک باتری استفاده می‌شود، در حالی که قدرت چرخ‌ها همچنان توسط موتورهای روی محورها تأمین می‌شود. در حالت هیبریدی موازی موتور بنزینی قدرت چرخ‌های جلو را تأمین می‌کند و در صورت نیاز از موتورهای برقی کمک می‌گیرد.

اوتلندر پلاگین هیبریدی همچنین دارای نسخه‌ای از حالت رانندگی تک‌پدال به نام پدال نوآورانه است. این سیستم که به وسیله یک دکمه روی کنسول مرکزی فعال می‌شود، قدرت ترمز احیاکننده را افزایش می‌دهد و به خودرو اجازه می‌دهد تا با کاهش فشار روی پدال گاز تقریباً متوقف شود.

محدوده پیمایش ۳۸ مایلی که توسط پک باتری ۲۰ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود، برای جلب توجه کسانی که به دنبال یک خودروی تمام برقی هستند کافی نخواهد بود، اما کارایی کلی خودرو نسبت به قیمت آن طرفداران زیادی پیدا خواهد کرد. اوتلندر جدید با قیمت ۴۱۱۹۰ دلار کمی بزرگتر از تویوتا راو ۴ پرایم به قیمت ۴۱۶۳۵ دلار است. محدوده پیمایش اوتلندر ۴ مایل کمتر از راو ۴ پرایم است، اما ردیف سوم صندلی‌ها و کابین بهتری نسبت به رقیبش دارد.

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی

این مدل برای افرادی که قصد طی کردن مسافت‌های کوتاه‌تری دارند مناسب است، آن هم به دلیل قابلیت شارژ سریع که شارژ باتری را در ۳۸ دقیقه از ۰ به ۸۰ درصد می‌رساند. چه اوتلندر را شبانه شارژ کنید (شارژ کامل آن با شارژر سطح ۲ خانگی ۲۴۰ ولت شش ساعت و نیم طول می‌کشد)، یا از کارایی سیستم هیبریدی بهره ببرید، این مدل هزینه نگهداری مناسبی دارد.

میتسوبیشی اوتلندر طی چهار سال گذشته به یک مدل بسیار عالی و محبوب تبدیل شده است. عرضه نسخه پلاگین هیبریدی این مدل از ماه آینده آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد