موضوعات داغ

شرکت جیلی چین 7.60 درصد از سهام شرکت فوق لوکس استون مارتین را تصاحب کرد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در 30 سپتامبر 2022، هلدینگ گروه شرکت ژجیانگ جیلی -که از این پس به عنوان "هولدینگ جیلی" نامیده می شود- اعلام کرد که خرید 7.60٪ سهام در برند عملکرد فوق العاده لوکس بریتانیایی Aston Martin Lagonda International Holdings (آستون مارتین) را تکمیل کرده است.

لی دونگ‌هویی، مدیرعامل گروه هلدینگ جیلی، گفت: «خوشحالیم که رسماً در شرکت استون مارتین سرمایه‌گذار می‌شویم. هولدینگ جیلی دارای تجربه گسترده‌ای در حمایت از تحول شرکت‌هایی است که در آنها سرمایه‌گذاری کرده است و دارای توان فنی عمیق و گسترده در زمینه های مدارهای پیشرفته الکتریکی و هوشمند است که به استون مارتین کمک می‌کند در آینده به موفقیت های بیشتری دست یابد. شرکت جیلی در مبحث فرصت‌های هم افزایی با استون مارتین، به پایبندی به استراتژی توسعه خود ادامه خواهد داد و برای دستیابی به رشد پایدار بلندمدت این شرکت و بهبود سودآوری آن تلاش خواهد کرد. "

تاریخچه استون مارتین

شرکت استون مارتین ( Aston Martin) یکی از شرکت‌های مطرح و شناخته شده در خودروسازی بریتانیا است، که در زمینه مهندسی، طراحی و ساخت خودروهای اسپورت فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۱۳ توسط رابرت بمفورد و لیونل مارتین در شهر لندن تأسیس شد. از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۷ استون مارتین بخشی از گروه پرمیر اتوموتیو به‌شمار می‌آمد، استون مارتین یک شرکت خودروسازی بریتانیایی میباشد که امروزه خودروهای اسپرت و سوپراسپرت را عرضه می‌کند.

در ۱۲ مارس ۲۰۰۷ شرکت استون مارتین به قیمتی معادل ۴۷۹ میلیون یورو به وسیلهٔ یک کنسرسیوم مشارکتی خریداری شد. این کنسرسیوم توسط دیوید ریچاردز مدیریت می‌شد. همچنین شرکت‌های کویتی الدار و سرمایه‌گذاری ادیم، همچنین بازرگان آمریکایی؛ جان سندرز در این کنسرسیوم، سرمایه‌گذاری کردند. شرکت فورد نیز با سرمایه ۷۷ میلیون دلار، مالکیت ۱۰٪ از شرکت استون مارتین را حفظ کرد.

تاریخچه هولدینگ جیلی

هولدینگ خودرو جیلی، شرکت خودروسازی چینی است که پس از بی‌وای‌دی، چری و گریت وال، چهارمین شرکت بزرگ خصوصی چین به شمار می‌رود. شرکت مالک جیلی، گروه هولدینگ جیلی است که ساخت خودرو را از سال ۱۹۸۶ در شهر تایژو استان ژجیانگ آغاز کرد. در سال ۲۰۰۵، جیلی وارد فهرست بورس اوراق بهادار هنگ کنگ شد. هولدینگ جیلی هم‌اکنون مالکیت شرکت‌های زیادی را در اختیار دارد که از جمله می‌توان به برندهای جیلی، پروتون، ولوو، لوتوس، ترافوگیا، Lynk & Co، تاکسی لندن و Geometry اشاره کرد.

شرکت جیلی با اعلام این خبر خرید سهام استون مارتین در وب‌سایت رسمی خود به زمره سهام‌داران این شرکت لوکس پیوست.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/7/9
اگه ایران نبود چینی ها باید محتاج نان شب بودن اجنبی های اجنبی