موضوعات داغ

کارهای قبل از فروش ماشین که مالک باید انجام بدهد؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

آیا تا کنون خودرو دست دوم خرید و فروش کرده‌اید؟ آیا با کارهای قبل از فروش ماشین که مالک باید انجام بدهد آشنا هستید؟ برخی از مردم به جای ثبت نام سایپا یا ایران خودرو، اتومبیل دست دوم خریداری می‌کنند. تمیزکاری خودرو تا رفع نقاط جزئی و کلی آن در لیست کارهای ضروری قبل از فروش خودرو قرار می‌گیرد.

ما در این مقاله خودرو بانک کارهای قبل از فروش ماشین را به صورت دقیق و مرحله به مرحله بررسی می‌کنیم. اگر قصد خرید یا فروش ماشین خود را دارید تا انتهای مقاله ما را دنبال کنید. با مطالعه این مقاله با اطلاعات کامل و بدون اتلاف زمان کار فروش اتومبیلتان انجام می‌شود. پس ما را دنبال کنید.

1.تمیزکاری و رسیدگی به ظاهر، اولین قدم از کارهای قبل از فروش اتومبیل

یکی از دلایل اصلی جذابیت خودرو در نمایشگاه، نظافت آن است. اگر دوست دارید خودرو شما با بهترین و منصافه‌ترین قیمت به فروش برسد، آن را برق بیاندازید. بدنه، کابین داخلی و صندوق عقب از جمله بخش‌هایی هستند که به نظافت نیازمند است. تمیزکاری قسمت‌های متفاوت این سه بخش ماشین در ادامه بررسی شده است.

جلب توجه خودرو با کابین تمیز قبل از فروش

آیا تمیزکردن کامل کابین داخلی خودرو تاثیری در بهبود رانندگی دارد؟ اولین گام قبل از فروش ماشین

تجربه رانندگی با اتومبیل از تمیز لذت بیشتری برخوردار است. شست‌وشو بخش‌های داخلی خودرو قبل از فروش، تاثیر مثبتی در جذب مشتریان دارد. قسمت‌های مورد نیاز برای تمیزکاری خودرو قبل از فروش آن عبارتند از:

• شیشه

• آینه

• کفی

• سطح وسایل داخلی آن از فرمان تا داشبورد

• خالی کردن سطل زباله

میزان نظافت و تازگی این وسایل در داخل ماشین به نحوه استفاده گذشته بستگی دارد. اما با یک تمیزکاری کلی و جارو کشیدن قسمت‌های داخلی اتومبیل، قطعاَ ظاهر خودرو بیشتر به دل خریدار می‌نشیند.

تمیزکاری بدنه اتومبیل قبل از فروش و جلب توجه برای خریداران

نظافت بیرونی اتومبیل باعث جلب توجه بیشتر آن برای خریداران می‌شود. به همین خاطر بهتر است که به ظاهر بیرونی اتومبیل دست و گوشی بکشید. اگرچه نظافت بیرونی اتومبیل تاثیری در رانندگی و آرامش فکری سرنشینان ندارد، اما این مسئله باعث جلب نظر دیگران از بیرون می‌شود. درخشش ظاهر بیرونی خودرو، فروش آن را راحت‌تر می‌کند.

شستشو بدنه ماشین قبل از فروش

بر اساس یک ضرب‌المثل قدیمی، عقل انسان در چشم او است. تمیزی شیشه خودرو تا لاستیک‌ها عقل انسان را جادو می‌کنند. بهتر است که قبل از فروش خودرو آن را به یک کارواش بدنه ببرید. به این ترتیب درخشش خودرو به فروش آن کمک خواهد کرد.

آیا صندوق عقب خودرو قبل از فروش به نظافت نیاز دارد؟

یکی از قسمت‌های داخلی خودرو که قبل از فروش کنترل می‌شود صندوق عقب است. این بخش خودرو نیز همچون کابین و بدنه به نظافت نیاز دارد. کشیدن جارو برقی به کف و دستمال به بدنه، آن را مرتب می‌کند. وسایلی مثل زنجیرچرخ و لاستیک زاپاس که در چک لیست خودرو قبل از سفر قرار دارد در این قسمت قرار می‌گیرند. بهتر است که قبل از فروش خودرو این وسایل را مرتب و در داخل صندوق خودرو قرار دهید تا صاحبان جدید از آن‌ها استفاده کنند.

2.پرداخت عوارض شهرداری و قراردادن لوازم اصلی خودرو در داشبورد

خودرو از جمله وسایلی است که مالیات به آن تعلق می‌گیرد. اما به دلیل جزئی بودن این مبلغ، صاحبان خودرو تسویه آن را به زمان فروش خودرو موکول می‌کنند. فروشنده باید مالیات و عوارض شهرداری را قبل از فروش ماشین پرداخت کند.

همچنین مدارک ضروری مثل کارت سوخت، بیمه، برگ سبز باید در داشبورد قرار بگیرد. در غیر این صورت مالک جدید بیشتر زمان خود را باید صرف پیدا کردن مدارک کند. همچنین ممکن است که بخشی از مدارک خودرو گم شود. در این شرایط فروشنده باید صاحبان جدید را در جریان قرار دهد تا برای مفقودی مدارک ماشین مراحل قانونی آن طی شود.

قرار دادن کلیه مدارک در داشبورد پیش از فروش

3.افزایش قیمت خودرو با رفع نواقص آن قبل از فروش

یکی از چالش‌های اصلی در هنگام خرید و فروش اتومبیل دست دوم، تعیین قیمت آن است. موضوعی پرچالش که همان ابتدا باید پرونده آن را بست. قیمت هر اتومبیل باتوجه به آسیب، رنگ و تصادفات قبلی مشخص می‌شود. در صورت وجود آسیب و زدگی در بدنه، بهتر است بعد از اصلاح آن را برای فروش در نمایشگاه قرار دهید. عدم رسیدگی به این مشکلات، قیمت را به شکل قابل توجهی دچار افت می‌کند.

البته توجه کنید که هرگونه تعمیر یا رنگاری خودرو حتی بعد از اصلاح باید برای خریدار روشن شود. در غیر این صورت بعد از فروش و د زمان تشخیص رنگ، این مسئله آشکار می‌شود. به طور کلی صداقت بهترین مسئله برای خرید و فروش لوازم است.

رفع مشکلات بدنه پیش از فروش ماشین

4.رفع نواقص فنی، گام آخر از کارهای قبل از فروش ماشین

موتور ماشین و ابزارآلات داخل کاپوت مرتباَ به کنترل و چکاب نیاز دارد. بررسی کلی این وسایل قبل از فروش و رفع نواقص آن، باعث افزایش ارزش اتومبیل می‌شود. برای رفع مشکلات فنی خودرو، باید آن را به یک متخصص مکانیک نشان دهید. به این ترتیب مشکلات آن شناسایی و تعمیر می‌شود. به این ترتیب با اندکی هزینه ارزش اتومبیل بیشتر می‌شود.

علاوه بر این برخی از ایرادات فنی و نواقص خودو کهنه و غیرقابل تعمیر هستند. بهتر است که این مسائل در آگهی فروش و در روز معامله مطرح شوند. به این ترتیب خریدار با آگاهی کامل اقدام به خرید خواهد کرد.

کنترل سلامت فنی خودرو

کارهای ضروری قبل از فروش ماشین چیست؟

قبل از فروش خودرو باید چه کارهایی انجام دهیم؟ طرفین باید بعد از نظافت و بررسی فنی خودرو آن را برای فروش به مشتریان نشان دهند. این مسئله باعث جلب توجه بیشتر آن می‌شود. ما در این مقاله خودرو بانک، این مراحل را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داده‌ایم. به نظر شما کدام مرحله به زمان بیشتری نیاز دارد؟ تجربه خرید و فروش اتومبیل خود را با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد