موضوعات داغ

تست مکث تیارا توسط خبرنگاران، محصول جدید مکث موتور در راه بازار + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

طی هفته گذشته خبرنگاران حوزه خودرو موفق به تست کراس‌اوور 7 نفره تیارا (Tiara) جدیدترین محصول شرکت مکث موتور در کشور شدند.

شرکت مکث موتور از گروه صنعتی ماموت در نمایشگاه خودرو امسال از خودرو تیارا به عنوان یک کراس‌اوور هفت‌نفره رونمایی کرد و حالا پس از چندماه این خودرو آماده ورود به بازار خودرو کشور است.

خودرو تیارا در مبدا آن یعنی کشور چین با نام X5 در از برند Ruixiang بعنوان زیر مجموعه برند مطرح سایک چین شناخته می‌شود و در ایران توسط شرکت مکث موتور ابتدای امسال معرفی شده است.

کراس‌اوور تیارا با ظرفیت 7 نفر یک محصول خانوادگی و تقریبا جادار محسوب می‌شود.این خودرو با چهره به روز و امکانات رفاهی و ایمنی مناسب از پتانسیل خوبی برای حضور در بازار پرتعداد کراس‌اوورهای ایران برخوردار است. البته حضور موفق این خودرو در بازار پر از رقیب منوط به یک قیمت‌گذاری هوشمندانه و رقابتی بوده و مطمئنا شرکت مکث موتور به این موضوع کاملا واقف است.

نمای عقب تیارا مکث موتور

مشخصات فنی تیارا مکث موتور

تیارا در بخش فنی کاملا شبیه به تمام رقبای هم‌وطن خود یعنی کراس‌اوورهای چینی موجود در بازار کشور از همان پیشرانه 1.5 لیتری مجهز به توربوشارژ بهره می‌برد که توان تولید 155 اسب‌بخار قدرت و 215 نیوتن‌متر گشتاور را دارا است. نسبت توان تولیدی به وزن 1610 کیلوگرمی تیارا را از نظر عملکرد حرکتی به یک خودرو کاملا معمولی تبدیل کرده است و البته گیربکس 6سرعته اتوماتیک مانع از کندی بیش از حد خودرو شده و در استفاده عادی و روزمره خودرو با مشکل حادی روبرو نیست اما توقع رانندگی اسپورت از این خودرو نباید داشت.

مشخصات فنی تیارا مکث موتور
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1499 سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 155 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 215 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100 -
حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت
وزن 1610 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4788 طول - 1875 عرض - 1730 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2815 میلیمتر

فضای داخلی تیارا مکث موتور

تجهیزات ایمنی و آپشن‌های رفاهی تیارا مکث موتور

در بخش تجهیزات ایمنی و آپشن‌های رفاهی تیارا مانند هم‌رده از سطح بالایی از امکانات برخوردار است. ABS، EBD، BA، ESP، کیسه هوای سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای (مجموعاً 6 کیسه هوا)، سیستم صوتی با صفحه نمایش 10.25 اینچی - دارای 6 بلندگو، ترمز پارک برقی، اتوهل، سنسور نقطه کور، سقف پانوراما، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، درب برقی صندوق عقب، سنسور نور، رینگ های 18 اینچی، پشت آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی، آینه های الکتروکرومیک، تنظیم برقی صندلی در 6 حالت، گرمکن صندلی های جلو، دوربین 360 درجه و دوربین ثبت وقایع از امکانات تیارا مکث موتور است.

ویدیو بررسی و تست رانندگی تیارا مکث موتور بزودی در وب‌سایت خودرو بانک منتشر خواهد شد

تست رانندگی تیارا مکث موتور

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/8/14
کلا شدیم جولانگاه خودروهای بی کیفیت چینی....
1401/8/14
کابینش برای سال ۲۰۲۲ خیلی قدیمیه و اصلا جالب نیست ..... و حتی کنار محصولات چری هم حرفی برای گفتن نداره به نظر من .... مگر اینکه قیمت جذابی داشته باشه ..... در حد ۹۰۰ تومن به نظر من ..... چون ام وی ام x55 پرو جدا از اینکه ۵ نفره هست ....توان موتورش با این یکیه .... خدمات گسترده تر داره ...و طراحی داخلی خیلی به روز تر از این ماشین داره .... با قیمت ۹۳۳ هم داره عرضه میشه ...