موضوعات داغ

مینی‌ون دانگ فنگ به عنوان رقیب بیوک GL8 معرفی شد، نسل جدید فردا M4 برقی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

کلاس مینی‌ون یا MPV یکی از بخش‌های محبوب بازار خودرو در چین است. بخش عمده‌ای از این بازار در اختیار جنرال موتورز و برند بیوک قرار دارد. در واقع بیوک طیف متنوعی از ون‌ها و مینی‌ون‌ها را در چین به فروش می‌رساند که یکی از آن‌ها بیوک GL8 است. خودروسازان مختلف چینی برای رقابت با بیوک، چند مینی‌ون را به بازار عرضه کرده‌اند و اکنون دانگ فنگ نیز در حال آماده سازی برای ورود به این بازار پرسود است.

دانگ فنگ اخیرا از یک مدل مفهومی در سگمنت مینی‌ون رونمایی کرده است که هنوز نام مشخصی ندارد. این مینی‌ون به جمع رقبای چینی بیوک GL8 اضافه خواهد شد. خودروهایی همچون هونگچی HQ9، Lantu Dreamer، Tengshi D9 و Jikrypton 009 رقبای چینی بیوک GL8‌ هستند.

مینی‌ون مفهومی دانگ فنگ تحت زیر برند Fengxing عرضه خواهد شد و احتمالا نام آن Fengxing Jihang خواهد بود. این مینی ون ترکیبی از الگوبرداری‌های مختلف است، به نحوی که می‌توان هزاران الگوی طراحی مشابه خودروهای خارجی را در طراحی داخلی و خارجی این خودرو مشاهده کرد. طراحان برای القای حس تجمل در این مینی‌ون، از رینگ‌های بزرگ استفاده کرده‌اند تا ظاهر خودرو عضلانی و لوکس به نظر برسد.

درب عقب خودرو همانند خودروهای کاربردی دیگر، ساده طراحی شده است و چراغ‌ها به صورت عمودی در دو طرف آن قرار گرفته‌اند. با این حال یک خط کامل از LED‌ها در میانه درب عقب به چشم می‌خورند که مشخص نیست آیا در نسخه تولید انبوه شاهد آن‌ها خواهیم بود یا خیر.

Fengxing Jihang

از آن جایی که Fengxing Jihang یک مدل مفهومی است، صفحه نمایش سرتاسری در تمام کابین آن مشاهده می‌شود. دکمه فیزیکی در این خودرو وجود ندارد و تمامی تنظیمات از طریق لمس انجام می‌شود. صندلی‌های خودرو نیز قابلیت چرخش به طرفین را دارند. این مینی ون براساس پلتفرم جدید و الکتریکی دانگ فنگ یعنی EMA-E توسعه خواهد یافت و از قوای فنی الکتریکی استفاده خواهد کرد. دانگ فنگ سال 2023 را به عنوان زمان عرضه این مینی ون مشخص کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد