موضوعات داغ

اورال Next-2، یک آفرودر واقعی از روسیه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خروج خودروسازان بین المللی از روسیه با کوچ سرمایه خارجی از این کشور همراه بود. در نتیجه خودروسازان روسی به مشکلات مالی شدیدی برخورد کردند و تولید اتومبیل در این کشور به شدت کاهش یافت. یکی از خودروسازانی که زیان‌های مالی شدیدی را متحمل شد، شرکت اورال بود.

اورال یکی از خودروسازان قدیمی روسیه است که سابقه فعالیت آن به دوران اتحاد جماهیر شوروی باز می‌گردد. این شرکت به تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین اشتغال داشت و به دلیل بحران مالی، تولید آن طی سال گذشته متوقف شد. این شرکت برای سال آینده میلادی با شاسی بلند آفرودی اورال Next-2 به بازار خواهد گشت.

شریک جدید اورال برای تولید خودرو، شرکت چینی گریت وال است. گریت وال علاقه دارد تا در بازار روسیه فعالیت کند و خودروهای آفرودی قدرتمند خود همچون تانک 300 و تانک 500 را در روسیه به فروش برساند. از سوی دیگر اورال از طریق اتحاد با گریت وال، منابع مالی لازم برای تولید یک خودرو از پیش آماده شده را به دست می‌آورد.

انتظار می‌رود تا اورال حق تولید شاسی بلند تانک 500 را از گریت وال خریداری کند و براساس آن اورال Next-2 را بسازد. برای ایجاد تفاوت بین نسخه چینی و نسخه روسی، برخی تزیینات ظاهری قسمت جلو در این خودرو تغییر خواهند کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر اشاره کرد.

اورال Next-2

علاوه بر تغییرات ظاهری، تغییرات فنی نیز برای اورال Next-2 در راه خواهند بود. گریت وال تانک 500 از قوای فنی هیبریدی استفاده می‌کند اما نسخه روسی آن به موتور سه لیتری توربوشارژر با 299 اسب بخار قدرت مجهز خواهد شد. روس‌ها با حذف قسمت هیبریدی از قوای فنی تانک 500، هزینه نگهداری خودرو را برای مشتریان خود به شدت کاهش می‌دهند. انتظار می‌رود اورال Next-2 تا سال 2024 به بازار روسیه عرضه شود و قیمتی در حدود 4 میلیون روبل (دو میلیارد و 350 میلیون تومان به نرخ فعلی) داشته باشد.

چهره این شاسی بلند شما را یاد چه مدل خودرویی می اندازد؟

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/9/15
از جلو انگار واسه لندکروز کیت بدنه بسته ان از عقب هم یه جورایی منو یاد کیا سئول می ندازه
1401/9/15
از جلو لندکروز
1401/9/16
لندکروزیه برای خودش ...البته ظاهرش باطنش خدا داند
1401/9/16
جلوش لندکروز پشتش رنو داستر نسل قبل
1401/9/18
کپی کثیفی از تویوتا لندکروزر