موضوعات داغ

فردا SX5 با نام و نشان جدید در بازار روسیه عرضه شد، قیمتی معادل بازار ایران

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

صنعت خودروسازی روسیه از سال گذشته تاکنون متحمل خسارات فراوانی شده است، خساراتی که بخش اعظم آن به دلیل جنگ روسیه و اوکراین و تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور پدید آمده است. شرکت‌های چینی این فرصت را غنیمت شمردند و با حضور گسترده در بازار روسیه، سعی در پی کردن جای شرکای اروپایی دارند. یکی از این شرکت‌ها دانگ فنگ است.

دانگ فنگ از مدت‌ها پیش کارخانه لیپتسک Motorinvest را در اختیار داشت که وظیفه آن تولید خودروهای برقی بود. با این حال دانگ فنگ و شریک روسی خود هم اکنون بر تنوع محصولات‌شان افزوده‌اند. یکی از جدیدترین محصولات این شرکت برای بازار روسیه، کراس‌اوور زیل مارنا است که توسط کارخانه خودروسازی تولیاتی و تحت لیسانس دانگ فنگ به تولید می‌رسد.

اگر تصاویر ZIL Marena برای شما آشنا به نظر می‌رسند، دچار اشتباه نشده‌اید! این خودرو در حقیقت دانگ فنگ Joyear X5 است که در بازار کشورمان با نام فردا SX5 شناخته می‌شود. قیمت دانگ فنگ Joyear X5 در چین حدود 420 میلیون تومان است. خبرنگاران و خودرونویسان روسی انتظار دارند تا این خودرو با قیمت در محدوده 1.3 میلیون روبل (800 میلیون تومان) به فروش برسد که تقریبا برابر قیمت این خودرو در ایران است.

ZIL Marena

ابعاد و اندازه زیل مارنا همانند فردا SX5 برابر 4515x1812x172 میلیمتر است و فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2720 میلیمتر عنوان شده است. زیل مارنا از نظر امکانات رفاهی و فنی کاملا مشابه با دانگ فنگ Joyear X5 خواهد بود.

زیل مارنا همانند دانگ فنگ Joyear X5 یا فردا SX5، به موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی مجهز خواهد بود که حداکثر 122 اسب بخار قدرت و 151 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. با این حال انتظار می‌رود که این خودرو در روسیه تحت تیپ گران‌تر و با موتور 2 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 147 اسب بخار نیز عرضه شود. این خودرو در روسیه با گیربکس 5 سرعته دستی عرضه می‌شود، در حالی که نسخه وطنی به گیربکس اتوماتیک CVT با شش دنده مصنوعی مجهز است. تمامی تیپ‌های این خودرو در روسیه دیفرانسیل جلو خواهند بود. انتظار می‌رود زیل مارنا در سال 2023 روانه بازار روسیه شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد