موضوعات داغ

معاینه فنی خودرو هر چند سال یکبار است؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

زمان معاینه فنی اتومبیل

زمان معاینه فنی خودرو هرچند سال یکبار است؟ اتومبیل از چه سنی به معاینه فنی نیاز دارد؟ جریمه تردد ماشین بدون برگه معاینه فنی چقدر است؟ چگونه معاینه فنی اتومبیل را تمدید کنیم؟ طبق قوانی راهنمایی و رانندگی درخواست برگه معاینه فنی ماشین در چند سال اخیر اجباری شده است. در فرایند معاینه فنی خودرو، کارشناسان کلیه اجزا ریز و درشت این وسیله را از نظر سلامت و عملکرد بررسی می‌کنند. در پایان نیز یک برگه معاینه فنی به‌عنوان نشانه سلامت کامل کلیه بخش‌ها در اختیار صاحبان اتومبیل قرار می‌دهند.

زمان دقیق معاینه فنی هر ماشین بسته به چند فاکتور متفاوت است. ما در این مقاله خودرو بانک زمان دقیق معاینه فنی هر وسیله نقلیه شخصی را بیان می‌کنیم. همچنین مدارک لازم برای انجام این فرایند و جریمه دیرکرد آن را مشخص می‌کنیم. افراد متعهد نسبت به قوانین کشوری این کارشناسی را در زمان دقیق و به‌صورت کامل به پایان می‌رسانند. انجام کلیه معاینات مربوط به ماشین در زمان مشخص نشان‌دهنده اهمیت شما به این وسیله نقلیه فلزی است. برای آشنایی بیشتر با معاینه فنی خودرو و زمان دقیق آن ما را دنبال کنید. ما در این محتوا کلیات نکات مربوط به زمان معاینه فنی اتومبیل را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم.

چه زمانی خودروهای داخلی صفرکیلومتر به معاینه فنی نیاز پیدا می‌کنند؟

بر اساس قوانین داخلی اتومبیل‌های صفرکیلومتر بعد از گذشت 4 سال از عمر خود به معاینه فنی نیاز دارند. انجام معاینه فنی بعد از 4 سال در هر خودرو صفرکیلومتر سواری از پراید گرفته تا بهترین ماشین بعد از پراید ضروری و اجباری است. به این ترتیب کلیه خودروهای تولید شده در سال 1397 و قبل از آن در سال 1401 به معاینه فنی نیاز دارند.

زمان دقیق معاینه فنی خودروهای خارجی و وارداتی صفرکیلومتر

اتومبیل‌های وارداتی چند سال بعد از تولید به فرایند معاینه فنی نیاز دارند؟ بر اساس قوانین کشور ایران ماشین‌های صفرکیلومتر بعد از عبور از یک سن مشخص به معاینه فنی نیاز دارند. این عدد در خودروهای وارداتی خارجی نیز همچون نمونه‌های داخلی ۴ساله است. به همین ترتیب در سال 2022 میلادی کلیه خودروهای خارجی تولید شده در سال 2018 و قبل از آن باید به مراکز قانونی برای انجام معاینه فنی مراجعه کنند.

معاینه فنی ماشین صفر بعد از 4 سال

چه زمانی باید ماشین دست‌دوم را برای معاینه فنی برد؟

اعتبار و تاریخ انقضا برگه معاینه فنی هر خودرو چقدر است؟ سؤال مهمی که بعد از تمدید این برگه در ذهن صاحبان اتومبیل ایجاد می‌شود. مدت‌زمان اعتبار برگه معاینه فنی برای خودروهای دست‌دوم شخصی 1 سال است. تاریخ دقیق معاینه و انقضای آن روی این برگه ثبت شده است. صاحبان خودرو طبق این تاریخ سالانه ملزم به مراجعه به مراکز قانونی معاینه فنی برای تمدید این برگه هستند.

تاریخ معاینه فنی اتومبیل دست‌دوم

آشنایی بیشتر با تفاوت زمان معاینه فنی بدون هزینه تاکسی

به‌صورت میانگین کارکرد تاکسی دوبرابر بیشتر از ماشین‌های معمولی است. همین افزایش کارکرد، زمان معاینه فنی اتومبیل با کاربری تاکسی‌ها را نصف ماشین‌های معمولی کرده است. به‌این‌ترتیب کلیه تاکسی‌های تولید شده در سال 1399 و قبل از آن در سال 1401 به معاینه فنی نیاز پیدا می‌کنند.

معاینه فنی زودهنگام تاکسی

باتوجه‌به کارکرد بیشتر تاکسی، زمان انقضا برگه معاینه فنی مدل دست دو آن سریع‌تر است. معاینه فنی تاکسی برای بار اول به بعد به‌صورت زیر است:

• اعتبار ۶ماهه اتومبیل عمومی با سن کمتر از 10 سال

• اعتبار ۳ماهه اتومبیل عمومی با سن بیشتر از 10 سال

دولت برای ترغیب صاحبان تاکسی برای مراجعه به مراکز تمدید برگه فنی در زمان مقرر، هزینه معاینه فنی آن‌ها را رایگان و بدون هزینه قرار داده است.

جریمه 50 هزارتومانی تردد با خودرو بدون معاینه فنی را دست‌کم نگیرید!

تردد و استفاده از خودرو بدون برگه معاینه فنی در کلیه معابر و خیابان‌ها ممنوع و مشمول جریمه می‌شود. ثبت شماره پلاک هر یک از این اتومبیل‌ها توسط دوربین‌های راهنمایی‌ورانندگی یا پلیس، جریمه 50 هزارتومانی به دنبال دارد. این جریمه بعد از بی‌توجهی یک‌ماهه به یک میلیون و پانصد هزار تومان افزایش پیدا می‌کند. به همین خاطر دریافت برگه معاینه فنی در زمان مشخص آن لازم و ضروری است.

جریمه دیرکرد برگه معاینه فنی

اعتبار دقیق گواهی معاینه فنی روی برگه آن ثبت شده است. تمدید اعتبار معاینه فنی در زمان مشخص برای کلیه خودروها از نیسان قشقایی ایمن تا کوییک با نقاط ضعف متعدد سایپا ضروری است. ما در یکی از مقالات خودرو بانک درباره ماشین کوییک، تولید نارنجی‌پوشان سایپا و سؤال چرا کوییک نخریم صحبت کرده‌ایم. در این مقاله کلیه ویژگی‌های ماشین کوییک و معایب آن به‌صورت دقیق و موشکافانه بررسی شده است. صرف چند دقیقه زمان و مطالعه این مقاله کمک بزرگی به شما برای تصمیم‌گیری دررابطه‌با خرید یا عدم خرید این خودرو می‌کند.

هزینه صدور گواهی معاینه فنی ماشین چقدر است؟

هزینه برگه معاینه فنی سالانه توسط وزرا راه و شهرسازی کشور مشخص و ابلاغ می‌شود. هزینه معاینه فنی ماشین‌های سواری در سال 1401 رقمی معادل 47 هزار تومان مشخص شده است که 10 هزار تومان به این عدد در صورت مردود شدن اضافه می‌شود. این عدد حتی از جریمه دیرکرد یک‌روزه معاینه فنی کمتر است. هزینه انجام معاینات فنی در خودروها با کاربری مسافربری رایگان و سرویس مدارس مشمول 90 درصد تخفیف می‌شود. این عدد در کلیه خودروها از زیباترین طراحی داخلی تا محکم ترین بدنه ماشین ایرانی، عددی ثابت و مشخص است.

هزینه جزئی تمدید معاینه فنی اتومبیل در زمان مشخص

توصیه خودرو بانک به دارندگان اتومبیل، معاینه فنی خودرو را پشت‌گوش نیندازید!

معاینه فنی خودرو هرچند سال یکبار است؟ کلیه ابزار و قطعات اتومبیل به‌مرورزمان و استفاده دچار استهلاک می‌شود. به همین خاطر بعد از گذشت به ترتیب 4 و 2 سال از عمر خودروهای شخصی و تاکسی مراجعه به مراکز معاینه فنی لازم و ضروری است. کلیه قطعات خودرو از ترمز، فنر، آلایندگی و چراغ‌ها گرفته تا ظاهر آن در این فرایند معاینه و کنترل می‌شوند.

این روزها برای رفاه بیشتر مردم و صرف زمان کمتر، سامانه‌های اینترنتی نوبت‌دهی و معاینه فنی غیرحضوری در دسترس قرار گرفته است. ما در این مقاله خودرو بانک زمان معاینه فنی هر اتومبیل را مشخص کرده‌ایم. آیا تاکنون از روش‌های غیرحضوری معاینه فنی استفاده کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. پیشنهادهای شما ما را به ادامه مسیر دلگرم‌ می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد