موضوعات داغ

پژو 508 فیس لیفت در نسخه‌های سدان و استیشن رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت خودروسازی فرانسوی پژو، نسخه فیس لیفت پژو 508 را با شعار چهره جدید و جذاب رونمایی کرد. این عمل پژو مورد توجه ماشین بازها قرار گرفته است، چرا که پژو نیز همانند نیسان، هوندا یا تویوتا قصد دارد بخش سدان‌ها را از سبد محصولات خود حذف کند. پژو 508 فیس لیفت از سال 2024 در قالب‌های بدنه سدان و استیشن در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

بزرگترین تغییر پژو 508 فیس لیفت نسبت به نسخه عادی، جلوپنجره جدید این خودرو است که با آرم نوستالژیک پژو مزین شده است. این جلوپنجره به همراه چراغ‌های LED‌ در هر تیپ ظاهر متفاوتی خواهد داشت. پژو 508 فیس لیفت در قالب تیپ‌های GT، Allure و پژو اسپرت قابل انتخاب است که هرکدام از آن‌ها سبک چراغ و جلوپنجره منحصر به فردی دارند.

موتورهای در نظر گرفته شده برای پژو 508 فیس لیفت نیز شامل پیشرانه‌های درون‌سوز و پلاگین هیبریدی هستند. نخستین موتور 1.2 لیتری PureTech است که حداکثر 130 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به همراه گیربکس هشت سرعته خودکار عرضه می‌شود. به همراه این پیشرانه، موتورهای دیزلی BlueHdi با 130 اسب بخار قدرت و Puretech با 218 اسب بخار قدرت نیز موجود هستند. تمامی این پیشرانه‌های برای بازارهای صادراتی پژو همچون خاورمیانه و شمال آفریقا در نظر گرفته شده‌اند.

پژو 508 فیس لیفت

مشتریان اروپایی پژو 508 فیس لیفت، تنها می‌توانند این خودرو را با پیشرانه‌های پلاگین هیبریدی و گیربکس هشت سرعته e-EAT سفارش دهند. سه پیشرانه پلاگین هیبریدی در نظر گرفته شده برای این خودرو شامل موتورهای 180، 225 و 360 اسب بخاری هستند. بالاترین تیپ این خودرو که پژو 508 پژو اسپرت نام دارد، با موتور 360 اسب بخاری و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک عرضه می‌شود. تمامی تیپ‌ها از بسته باتری 12.4 کیلووات ساعتی استفاده می کنند و با سرعت 3.7 کیلووات (استاندارد) یا 7.4 کیلووات (اختیاری در Allure و GT، استاندارد در تریم بالای پژو اسپرت) به آرامی شارژ می شوند.

علاوه بر قوای فنی و ظاهر خارجی، نمای داخلی پژو 508 فیس لیفت نیز تغییراتی را تجربه کرده است. آخرین نسخه از فناوری کابین پژو یعنی i-Cockpit در این خودرو به کار گرفته شده است که اکنون سامانه سرگرمی پیشرفته پژو یا i-Connect نام دارد. فرمان کوچک و عجیب پژو همچنان در کابین 508 فیس لیفت خودنمایی می‌کند و علاوه برآن صفحه‌ نمایش مرکزی 10 اینچی HD، یک دسته ابزار دیجیتال قابل تنظیم با حالت‌های جدید، یک سیستم ناوبری متصل مبتنی بر TomTom و شارژر بی‌سیم تلفن همراه نیز در کابین این خودرو مشاهده می‌شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد