موضوعات داغ

رکورد جاده تونجتین شکسته شد + فیلم

عکس مطلب اول
راننده‌ای ایتالیایی با یک دستگاه فراری 458 ایتالیا موفق به ثبت کمترین زمان ممکن و همچنین بالاترین سرعت متوسط در یکی از دشوارترین مسیرهای جهان شده است.
جاده تونجتین (Tongtian) یکی از پر پیچ و خم‌ترین جاده‌های جهان است که در بستر کوه‌های جنگلی چین به طول 10.9 کیلومتر و ارتفاع 1100 متر نقش بسته است. این جاده که با لقب "معجزه جاده (Miracle Road)" شناخته می‌شود، در طول حدودا یازده کیلومتری خود کمتر از 99 پیچ دارد که برخی از آنان گردنه‌های بسیار وحشتناک و باریک هستند.
حال در این جاده پر پیچ و خم، راننده ایتالیایی مسابقات یعنی "فابیو بارون" تصمیم گرفته با صعود قله از طریق این جاده، رکورد سرعت و کمترین زمان ممکن برای بالا رفتن از این مسیر طاقت فرسای حدودا 11 کیلومتری را جابجا کند. پس برای این کار، فابیو بارون سوار بر یک دستگاه فراری 458 ایتایا شده و زمان 10 دقیقه و 31 ثانیه با سرعت متوسط 63 کیلومتر بر ساعتی، رکورد سرعت و زمان در این جاده را به نام خود ثبت کند.
با تماشای فیلم بارگذاری شده در انتهای مطلب، شاید با خود بگویید که فابیو بارون چندان سرعت بالایی ندارد و به نظر می‌رسد که ترسو باشد، اما باید در نظر داشت که طولانی‌ترین سطح صاف این جاده چیزی بین 100 الی 120 متر است و پس از آن یک پیچ بسیار خطرناک 180 درجه‌ای قرار می‌گیرد، اما در همین مسیر 100متری سعی کرده با حداکثر سرعت تقریبا 120 کیلومتر بر ساعتی رانندگی کند تا سرعت متوسط خود را به 63 کیلومتر بر ساعت برساند، حال می‌توان گفت که این راننده نه تنها ترسو نبوده، بلکه بسیار شجاع بوده که این مسیر بسیار خطرناک را برای رکوردزنی خود انتخاب کرده است.
ماشین فابیو بارون هم برای این رکوردزنی تغییراتی را متحمل شده که شامل بروزرسانی‌های سیستم ترمز و تعلیق بعلاوه استفاده از عناصر فیبرکربنی برای کاهش 90 کیلوگرمی وزن خودرو می‌شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/11
تانگ تیان تلفظ درستش نیست؟
1395/7/11
من دوبار فیلم را دیدم و متن را خواندم ولی به نظرم با یک راننده بهتر و یک ماشین بهتر(میتسوبیشی اولوشن) هم زمان کمتر و هم رانندگی زیبا تر را شاهد می بودیم.