موضوعات داغ

شاسی بلند مازراتی بهتر است یا شاسی بلند پورشه؟

عکس مطلب اول
همانند سدان‌ها، سگمنت خودروهای شاسی بلند هم در بخش‌های مخلتفی تعریف شده که برخی از آنان مخصوص آفرود بوده، بعضی‌ها با امکانات متوسط برای اقشار متوسط طراحی شده‌اند و برخی دیگر هم خودروهایی لوکس بازار به شمار می‌روند که در قامت اتومبیل‌های شاسی بلند ظاهر شده‌اند. همچون مازراتی لوانته و پورشه کاین که علاوه بر لوکس و لاکچری بودن، خصوصیات یک اتومبیل اسپرت را هم در خود جای داده‌‌اند که تقریبا با یک قیمت نزدیک به هم عرضه می‌شوند، حال به بهانه ورود اولین خودروی مازراتی لوانته به کشور که با سر و صدای زیادی نیز همراه بود، در ادامه قصد داریم مختصر صحبتی در رابطه با قیمت جهانی و خصوصیات این دو خودرو داشته باشیم.
بدون شک اگر قیمت این دو خودرو همانند بازار جهانی، در کشور هم نزدیک به یکدیگر باشد، قطعا مازراتی لوانته انتخاب نهایی خواهد بود، ولی خب پورشه هم کم برندی نیست و خیلی‌ها هستند که برند پورشه را به سایر شرکت‌های خودروسازی ترجیح می‌دهند.
اول از همه اگر از مازراتی لوانته شروع کنیم، باید گفت که این مرد قدبلند ایتالیایی در طراحی خود همچون برادرانش، چهره‌ای تهاجی و خشن دارد که جلوپنجره‌ای مشبک کرومی فرورفته، چراغ‌های باریک و مه شکن‌های زیر آن، سقفی شیب دار و...، در کنار چهره اخم کرده، یک طراحی اسپرت و مردانه را به نمایش گذاشته است. در خصوص مسائل فنی حاشیه‌ای هم مازراتی لوانته یک سواری بسیار عالی در اکثر سطوح جاده برای سرنشینانش به ارمغان می‌آورد که به لطف سیستم تعلیق ویژه بادی با کمک فنرهای الکترونیکی و همچنین سیستم چهارچرخ محرک هوشمند عملی شده است.

مازراتی لوانته

قدرت تولیدی پیشرانه هم براساس گفته‌های مازراتی، توسط پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی تامین می‌شود که به یک جعبه دنده 8 سرعته انتقال استاندارد متصل شده‌اند. پیشرانه بنزینی V6 حجمی 3 لیتری داشته و دو خروجی قدرت 350 اسب بخاری و 430 اسب بخاری را ارائه می‌کند و پیشرانه دیزلی شش سیلندر 3 لیتری هم می‌تواند قدرتی 275 اسب بخاری تولید کند که در این مقایسه پیشرانه دیزلی مد نظر بوده و می‌تواند این محصول را در عرض 6.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برساند.

پورشه کاین

پورشه کاین را هم که دیگر همه می‌شناسند و نیازی به توضیح در رابطه با ظاهر آن نیست، ولی در زیر کاپوت آن برای رقابت با مازراتی لوانته از پیشرانه‌ای 3 لیتری شش سیلندر توربو دیزل سود می‌برد که حداکثر نیرویی معادل 258 اسب بخار تولید می‌کند و همین نیروی کمتر، باعث شده تا پورشه کاین در عرض 7.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
درست است که مازراتی لوانته قدرتی بیشتر دارد، ولی در عوض باید هزینه‌ای 54 هزار و 335 پوندی بابت آن پرداخت کرد، در حالی که پورشه کاین حدودا 1000 پوند ارزان‌تر، به قیمت 53 هزار و 44 پوند به مشتری عرضه می‌شود. این را هم نباید فراموش کرد که شاسی بلند مازراتی اولین نسل خود را تجربه می‌کند، ولی پورشه کاین با کوله باری از تجربه حاضر شده است.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/14
خب برند مزراتی خاص تر هست مخصوصا تو ایران
ولی به نظر من پورشه طراحی بهتری داره و انتخاب من پورشه است
1395/9/14
طبق سایت اصلی پورشه و مازراتی 0تا100 لوانته دیزل 275 اسبی 6.9 و کایین دیزل هم 262 اسب بخار ... !
1395/9/14
مازراتی یه چیز دیگه ست
1395/9/14
یجور نوشتین ارزونتره انگار ۱۰ هزار پوند ارزونتره
رو ۵۵ هزار پوند .هزار پوند ک هیچی نیس