موضوعات داغ

نگاهی به قیمت و شرایط فروش هیوندای سوناتا هیبریدی در بازار دست دوم

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
پس از بسته شدن شش ماهه سایت ثبتارش، داغ‌ترین مساله‌ای که بازار خودرو را تحت‌الشعاع قرار داد، افزایش غیر منطقی تعرفه وادرات خودروهای هیبرید است. باتوجه به معضل آلودگی هوای کلان‌شهرها که این روزها اصلی‌ترین دغدغه مردم برای سلامتی‌شان به‌شمار می‌رود، بالا بردن تعرفه واردات خودروهای هیبریدی از سوی دولت، نشان از بی اهمیتی این موضوع برای دولت دارد. بر همین اساس با بالا رفتن قیمت خودروهای هیبرید در بازار، میل خریداران برای خرید این دسته از خودروها کاهش یافته و اقدام به خرید خودروهای تمام بنزینی می‌کنند که در پی آن با بالا رفتن میزان آلایند‌ها، روند صعودی آلودگی هوا تسریع می‌یابد.

سوناتا LF هیبرید

سوناتا LF هیبرید

لکسوس CT200h اولین خودروی هیبرید بازار ایران به‌شمار می‌رود که به صورت رسمی در زمانی محدود توسط شرکت ایرتویا به بازار عرضه شد. پس از آن توسوتا پریوس توانست بستر فراهم شده توسط CT200h را هموار کند و فروش قابل توجهی را تجربه کند. اما نکته قابل توجه درخصوص بازار خودروهای هیبرید، عرضه سوناتا LF هیبرید به بازار بود که به واسطه سابقه درخشان خودروهای کره‌ای در بازار و همچنین پیشینه خوب هیوندای سوناتا نزد ایرانیان، توانست موفقیت قابل توجهی را در بازار تجربه کند. بر همین اساس شرکت پاکروقشم نماینده رسمی محصولات هیبرید هیوندای، در دومین نمایشگاه خودرو تهران از نسل جدید این خودرو پرده‌برداری کرد که به تازگی تعدادی از این خودرو موفق به دریافت پلاک ملی شده و راهی خیابان‌ها شده‌اند. به عقیده بسیاری از کارشناسان با آمدن نسل جدید این خودرو، نسل قبلی با افت قیمت همراه می‌شود،اما این‌بار با تغییر ناگهانی تعرفه واردات، معادلات بازار به‌ یکباره برهم خورد و قیمت خودروها چه در بازار کارکرده و چه صفر کیلومترها افزایش یافت.

سوناتا LF هیبرید

سوناتا LF هیبرید

سوناتا هیبرید که در سه تیپ GL، GLS و GLS PLUS به بازار عرضه می‌شود، به دلیل تنوع قیمت طیف وسیعی از خریداران را شامل می‌شود. همچنین ظاهر زیبای این خودرو در کنار امکانات رفاهی مناسب، تاثیر بسزایی در موفقیت این خودرو در بازار ایران داشته است. سوناتا LF هیبرید که حدودا یکسالی از حضورش در بازار ایران می‌گذرد، به عنوان خودرویی محبوب شناخته کم آپشن آن به‌شمار می‌رود، این روزها با قیمتی حدود 180 تا 200 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین نسخه GLS با قیمتی حدود 188 تا 215 میلیون تومان و نسخه GLS PLUS که فول‌ترین نمونه سوناتا هیبرید است، با قیمتی حدود 190 تا 235 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. گفتنی است نسل جدید هیوندای سوناتا این روزها در بازار با قیمتی حدود 280 میلیون توان برای نسخه فول آپشن قیمت‌گذاری می‌شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/5
ماشین فقط ژاپنی ، لکسوس ، تویوتا و میتسوبیشی . حیف ۲۸۰ تومن پول که بابت ماشینی که ۸۰ تومن هم ارزش ندارد پرداخت بشه .
1396/12/5
واقعا باید یه بازنگری تو تعرفه ها بشه چون هم تویوتا پریوس هم لکسوس ct هم nx و هم این سوناتا هیبریدا ماشینای خوبی هستن و از نسخه های بنزینی قابل اعتماد ترن و کم استهلاک تر