موضوعات داغ

لیفان 820 پس از 60000 کیلومتر، وقتی چینی ها خودشان را به ژاپنی ها می چسبانند

25 مهر 1401

نویسنده : محمدفاضل حاجی کریمی

مقدمه

کرمان موتور پس عرضه سدان های 520 و 620 از برند لیفان به خوبی دریافت که جای یک خودروی سدان سایز متوسط در سبد محصولاتش خالی است ، از این رو اقدام به معرفی و عرضه لیفان 820 در اواخر سال 1394 به بازار ایران نمود؛ خودرویی که در آن سال نسبتا لوکس محسوب میشد و پیشرفت های چشمگیری را نسبت به نمونه های قبلی دارا بود. عواملی چون تبلیغات ضعیف کرمان موتور روی این خودور ، عرضه محدود و مقطعی ، حضور رقبایی همچون سراتو سایپا و سرانجام توقف تولید در سال 1397 باعث شد که لیفان 820 آنچنان که باید در بازار خرید و فروش خودرو های کارکرده حضور نداشته باشد. امروز به بررسی یک نمونه خودروی لیفان 820 مدل 1396 با کارکرد کمی بیش از 60000 کیلومتر پرداخته ایم و قصد داریم ببینیم که این خودرو طی مدت 5 سال چه میزان افت کیفیت را تجربه کرده و آیا هنوز هم به عنوان یک گزینه احتمالی در بازار خودرو های کارکرده میتوان به آن فکر کرد؟

طراحی ظاهری ، شکیل و هماهنگ

طراحی ظاهری لیفان 820، شکیل و هماهنگ

اگر چه اجزای مختلف لیفان 820 چه در ظاهر و چه در باطن از خودرو های مختلفی الگو برداری یا به عاریت گرفته شده است ، اما به این نکته باید اذعان داشت که نتیجه نهایی قابل قبول است و لااقل در بحث طراحی ظاهری این خودرو دارای شخصیت و هویت منحصر به فرد است. طراحی ظاهر بیرونی این خودرو جایی است که شاهد وسواس و ظرافت طراحان لیفان هستیم و به اصطلاح "کار در اومده" و ایراد چندانی از آن نمیتوان گرفت. لیفان 820 بر مبنای پلتفرم xv50 که با تویوتا کمری های نسل قدیم مشترک است توسعه یافته و همین امر موجـب چثه بزرگ و کابین بسیار جـادار این خودرو شده است. طول خودرو 4865 میلی متر و عرض خودرو نیز 1835 میلی متر است. فاصله دو محور آن 2775 میلی متر بوده که جالب است بدانید فاصله دو محور 820 حتی یک میلی متر هم با تویوتا کمری نسل قدیم فرق ندارد! در نمای جلو شاهد خودرویی خشن و تهاجمی هستیم. درب موتور بسیار کشیده و عریض با خطوطی برجسته طراحی شده است. ترکییب سپر ، جلوپنجره و چراغ ها نمایی هماهنگ و چشم نواز ایجاد کرده اند. کمی پایین تر روی سپر چراغ های مخصوص روز هم به صورت افقی جانمایی شده اند. اما فقدان چراغ های مه شکن احساس شده و از نکات منفی این خودرو به شمار میرود. نمای جانبی خودرو هم زیبا از آب درآمده و بیننده اصلا متوجه پلت فرم مشرک این خودور با تویوتا کمری نخواهد شد. در این بخش هم با طراحی خطوطی برجسته تلاش شده تا هویت منحصر به فرد لیفان 820 حفظ شود. رینگ های لیفان 820 از نوع 16 اینچی می باشد که جا داشت با توجه به جثه و ابعاد کلی این خودرو و نیز ارتفاع 1480 میلی متری ، رینگ های بزرگ تری در نظر گرفته میشد تا نمای کناری زیبا تر جلوه کند.

نمای عقب لیفان 820

و اما در نمای عقب لیفان 820 هم مانند سایر نماهای این خودرو طراحی خطوط برجسته روی درب صندوق ادامه داشته که باعث شده کمی ظاهر خودرو اسپرت تر به نظر برسد. اما نکته عجیب طراحی چراغ های عقب، استفاده از رنگ صورتی است که در نوع خود جالب توجه است! در یک جمع بندی نهایی باید گفت که اگر چه بحث ظاهر خودرو سلیقه ای است اما به طور کلی لیفان 820 خودرویی خوش قیافه است و نمره قابل قبولی میگرد و تا حدی میتوان از نکات منفی آن چشم پوشی کرد. (باید یادآوری کنیم که امروزه در صنعت خودروسازی کپی برداری هیچ ایرادی ندارد ، به ویژه برای خودروسازان کم تجربه تر این امر کاملا طبیعی است. امری که بزرگترین خودروسازان حال حاضر جهان هم زمانی همین فرآیند ها را پشت سر گذاشته اند.)

طراحی داخلی ، بی روح اما نسبتا با کیفیت

طراحی داخلی ، بی روح اما نسبتا با کیفیت

راستش را بخواهید اولین باری که داخل کابین لیفان 820 نشستم خیلی تو ذوقم خورد! با توجه به طراحی بیرونی انتظار داشتم طراحان لیفان برای داخل کابین نیز همان قدر ذوق و سلیقه بکار برده باشند. همان طور که قبلا اشاره کردیم لیفان 820 بر مبنای پلتفرم xv50 تویوتا کمری های نسل قدیم توسعه یافته که این موضوع در طراحی داخلی بیشتر نمود پیدا کرده است. به عنوان مثال خطوط کلی داشبورد ، طراحی قسمت سیستم صوتی و تهویه ، طراحی کنسول میانی و حتی ترمز پارک پدالی کاملا از همزاد ژاپنی بدون کمترین تغییرات الگو برداری شده(البته با متریالی به نسبت ضعیف تر آن). کابین جادار و ارگونومیک از نکات مثبت این خودرو میباشد. صندلی های جلو راحت هستند و آنها نیز از ارگونومی خوبی بهره میبرند. کیفیت چرم صندلی ها ، زیر آرنجی ها و تودری ها به خوبی بعد از 0سال حفظ شده و هیچ پارگی یا زدگی در آنها مشاهده نمیشود. صندوق عقب این خودرو با در اختیار گذاشتن فضایی معادل 510 لیتر نیاز کامل یک خانواده را تامین کرده و از این حیث مشکلی نخواهید داشت. ضمنا امکان دسترسی به صندوق از داخل کابین نیز وجود دارد. به طور کلی داخل کابین لیفان 820ساده و شکیل طراحی شده است اما برخی فضا های تعبیه شده اصلا کارآمد نیستد؛ مثلا در کنسول میانی فضایی عمیق و باریک (احتمالا) برای موبایل تعبیه شده در صورتی اکثر گوشی های موجود در بازار همان سال هم در این فضا جا نمیشدند؛ این در حالی است که جای خالی جالیوانی در کنسول میانی بسیار به چشم می آید. از دیگر نکات منفی کابین میتوان به سیستم تهویه تک کاناله ، نبود خروجی برق 12ولت و نبود دریچه هوای صورت برای سرنشینان عقب اشاره کرد. همچنین صندلی های عقب خودرو علیرغم فضای بسیار جاداری که در اختیار سر نشینان قرار میدهند ، چندان راحت به نظیر نرسیده و فوم خشک تر و سفت تری از صندلی های جلو دارد که ممکن است در سفر های طولانی مدت خسته کننده باشد.

امکانات رفاهی و آپشن ها

امکانات رفاهی و آپشن های لیفان 820

خودوری لیفان 820 از امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی نظیر ایربگ های جلو، جانبی و پردهای، ترمزهای مجهز به ، ABS , EBD , BAS سیستم پایداری الکترونیکی ، ESPکروز کنترل، سنسور و دوربین دنده عقب، چراغهای روشنایی در روز، چراغ بدرقه، سنسور نور (روشن شدن اتوماتیک چراغ ها)، پاور ویندوز، فرمان هیدرولیکی مجهز به کلیدهای کنترلی، نمایشگر مرکزی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلیها دارای روکش چرم، صندلی راننده با امکان تنظیمات برقی در 6 جهت، گرمکن صندلی راننده، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف برقی و مواردی از این دست بهره میبرد که بعد از گذشت چندین سال از عرضه، همچنان پاسخگوی اکثر نیازهای مشتریان خواهد بود.

پیشرانه لیفان 820

مشخصات فنی گیربکس و پیشرانه

وظیفه انتقال قدرت در این خودور به عهده یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ ترونیک یا تعویض دستی است که که حالت رانندگی برفی را نیز دارد. پیشرانه لیفان 820از نوع 4 سیلندر 2400 سی سی است که این پیشرانه هم مانند پلتفرم خودور متعلق به تویوتا کمری های نسل قدیم است. این موتور ۱۵۸ اسب بخار قدرت دارد و گشتاوری معادل 221 نیوتون متر تولید میکند. وقتی اعداد حجم و قدرت موتور را کنار هم میگزاریم متوجه راندمان پایین این پیشرانه خواهیم شد که نشان از تکنولوژی قدیمی این موتور دارد؛ نکته ای که در کنار عدم هماهنگی نسبی میان ECU های موتور و گیربکس ، دریچه گاز برقی و همچنین وزن بالای خودرو دست به دست هم داده اند تا از چالاکی لیفان 820بکاهند که به این مورد در بخش تجربه رانندگی مجددا میپردازیم. مصرف سوخت خودرو هم در 100 کیلومتر تقریبا 10 لیتر بدست آمده است که از رقم اعلامی کارخانه بیشتر است.

گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ ترونیک

البته که قدیمی بودن تکنولوژی این پیشرانه در کنار سبقه ژاپنی باعث شده اند تا این پیشرانه دوام بالا و استهلاک پایینی را برای مالکان 820 به ارمغان بیاورد. به طوری که خودوری مورد تست تا به امروز به غیر هزینه سرویس های دوره ای هیچ خرج دیگری برای مالکش نداشته است. مزیت دیگر این پیشرانه این است که به دلیل عدم وجود سیستم توربو، نسبت به بنزین های بی کیفیت وطنی و اکتان سوخت حساسیت نشان نمیدهد و با خیال راحت در هر پمپ بنزینی میتوان سوخت گیری کرد. نکته ای که در قیاس با برخی رقبای کارکرده چینیِ توربو حائز اهمیت است.

تجربه رانندگی

با نگه داشتن پدال ترمز و فشردن دکمه استارت خودرو را روشن میکنیم؛ صدای موتور تا حدی به داخل نفوذ میکند اما چندان آزار دهنده نیست. تسلط راننده به محیط مناسب ارزیابی شده و آینه های جانبی با توجه به ابعاد بزرگشان دید کاملی ارائه میدهند. صفحه کیلومتر و آمپر های خودرو ساده اما خوانا طراحی شده اند. با شروع به حرکت خودرو واکنش آن نسبت به پدال گاز را ارزیابی کردیم؛ عملکرد آن با کمی تاخیر همراه بود که همان طور که قبلا اشاره کردیم به خاطر نا هماهنگی بین ECUهای موتور و گیربکس، شتاب اولیه خوبی حاصل نشد. اما رفته رفته شرایط بهتر شد و امیدوار تر شدیم؛ به طور کلی لیفان 820 برای شتابگیری هایناگهانی شاید خیلی مناسب نباشد اما اگر به آن زمان بدهید کم کم توانایی های خودش را رو خواهد کرد؛ سیستم تعلیق لیفان 820 در جلو از نوع مک فرسون و در عقب چند اتصالی است که سواری نرمی را برای سرنشینان فراهم آورده اند. البته تاثیر رینگ های کوچک لیفان 820 را در این مورد نباید فراموش کنیم. اما کمک های عقب خودرو تا حدی عوارض جاده را به داخل منتقل میکند که برای سرنشینان عقب خوشایند نیست؛ مالک ادعا کرد که این مورد اخیرا و با ضعیف شدن کمک های عقب طی این مدت 5 سال رخ داده است؛ علاوه بر این در دست انداز ها کمی سر و صدای داشبورد به گوش میرسد که این مورد هم چندان خوشایند نبود. ترمز های خودرو هر چهار چرخ دیسکی است و عملکرد آنها قابل اعتماد است و کاملا از پس این جثه بزرگ برمی آیند.

رینگ های کوچک لیفان 820 در سواری نرم تاثیر می‌گذارد

نتیجه گیری

در حال حاضر مدل های مختلف لیفان 820 با توجه به سال تولید ، کارکرد و میزان سلامت بدنه خودور از 500 تا حدود 700 میلیون تومان قابل خریداری می‌باشند. بازه قیمتی ای که انتخاب های گوناگونی را شامل میشود. از تارا تا دنا پلاس صفر کیلومتر گرفته تا تویوتا کمری و هیوندای سوناتاهایی که سن و سال آنها از 45سال فرا تر رفته است. در این بین خودرو هایی نظیر آریزو 5 یا ام جی 360 نیز وجود دارند که پیشرانه آنها به لطف فناوری توربو پرفورمنس بهتری ارائه میدهد. لیفان 820 همچنان پس از گذشت 5 سال کیفیتش را حفظ کرده و برای آن دسته از خریدارانی مناسب است که به دنبال خودرویی جادار و نسبتا پر آپشن میگردند؛ همچنین کسانی که حوصله سر و کله زدن با موتور توربو و گشتن دنبال بنزین سوپر را ندارند؛ اهل شتاب گیری های ناگهانی نمی باشند و به دنبال یک سواری نرم و معقول میگردند.

در انتهای این مقاله جدول خدمات و قیمت های سرویس 60000 کیلومتر این خودرو که در نمایندگی کرمان موتور انجام شده است ، جهت آگاهی و انتخاب راحت تر مخاطبان گرامی آورده شده است:

جدول خدمات و قیمت های سرویس 60000 کیلومتر لیفان 820 در نمایندگی کرمان موتور

ردیف نام قطعه مقدار قیمت واحد قیمت مشتری
1 روغن موتور کاسترول 4 لیتر (8 تا نیم لیتر) 543120 4344960
2 فیلتر روغن 1 عدد 409975 409975
3 فیلتر هوا 1 عدد 627900 627900
4 فیلتر هوای ورودی کابین 1 عدد 360525 360525
5 فیلتر بنزین 1 عدد 484380 484380
6 روغن گیربکس  1لیتری راونول 4 لیتر 3011088 12164352

15 عکس

نظرات کاربران

36 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/7/25
ممنون از مقاله باکیفیت. فقط جا داره متن از لحاظ نگارشی بررسی مجدد بشه
1401/7/25
ماشین های چینی که اکثرا کپی از روی پلتفرم های ژاپنی و اروپایی است هرچند بازار ایران را تا حدودی تصاحب کردند ولی فقط در مقایسه با تولیدات ایران بعضا خوب هستند در غیر اینصورت فاقد کیفیت است.
1401/7/26
جهت یادآوری بگم که موتور جک جی5 اتوماتیک با لنسر ۱.۸ مدل ۲۰۱۲ مشترکه. همچنین گیربکس جک جی 5 اتومات با هیوندای آوانته خودمون مشترکه. میتونید خودتون برید ببینید.
1401/11/11
مشترک بودن موتور یا گیربکس های خودروهای چینی ، به معنای کیفیت عالی! محصولاتی که از روی اون ها کپی!! شدن نیست! فقط صرفا کپی هایی فوق العاده بی کیفیت هستن!!!
چند سال دیگه مشکلات این مدل موتورهای مشترک!!! بخصوص توربو ، با بنزین بی کیفیت و جنس ساختاری بی کیفیت این موتورهای مشترک! بصورت کاملاً مشترکی صاحبانش رو گرفتار تعمیرگاه ها و خرج های کمرشکن خواهد کرد!...
جنازه یک خودروی آلمانی ۵۰ ساله به این پلاستیک پاره های مشترکا بی کیفیت و اشغال چینی ارجح هست!...
1401/7/26
آشغال پر سر و صدا
1401/7/26
باسلام ما که متوجه نشدیم منظور ازاین نوشته ها چه بود
1401/7/26
اقای کریمی عزیز این نمونه که شما تست کردین موتورش 400 اسب بخار قدرت داشت؟
1401/7/26
اصلاح شد
ممنون از توجه شما
1401/7/26
باسلام ضمن تشگر از مطالب خوب . ماشبن بسیار شیک و با کیفیت و راحت برای خانواده می باشد
1401/7/26
متن ساده و روان و در عین حال فنی نگارش شده و معایب و محاسن خودروی لیفان 820 به خوبی برای خواننده ارائه گردیده است ، امید می رود اینگونه نوشته بیشتر گردیده تا بتوان با دید باز و روشن نسبت به خرید خودروی مورد علاقه اقدام نمود.
1401/7/26
400 اسب بخار؟؟!!!
اشتباه نوشتی................
1401/7/26
اصلاح شد
1401/7/26
سلام.لطفا پس از نوشتن بررسی یا مقاله زحمت بازخوانی و رفع ایراد نوشتار هم به خودتون بدید.400 اسب بخار قدرت موتور؟؟؟ و اینکه وقتی از موتور و گیربکس صحبت میکنید لطفا مشخصات دقیق تری بنویسید از قبیل برند گیربکس و یا موتور مشترک با کمری و ... . با تشکر
1401/7/26
قدرت 400 اسب بخار درسته
1401/7/26
ماشین بدی نیست ولی توی این رده ماشین های چینی خوب دیگه ای هم هستن مثل بسترن b50f و بسترن b30 و جیلی امگرند ۷ و ... ، تارا و شاهین و ۲۰۷ از ایران هستن که نمیشه گفت کیفیتشون بده ، در کل چین خیلی وقته تو صنعت خوردو پیشرفت کرده و قدرت دوم اقتصاد دنیاست که به گفته خیلی از کارشناس ها تا چندسال دیگه تبدیل میشه به قدرت اول دنیا ، اونوقت یه عده به دلیل غرب پرستی تا دلایل دیگه از چین بدشون میاد!
1401/7/27
من نمیدونم چین بشه اقتصاد اول دنیا به شما چه ربطی داره بعد
به دیگران میگین غرب گرا ، غرب یا چین چه فرق دارند !
1401/7/26
سلام كيفيت بنزين وطني خيلي هم خوبه الحمدلله و طراحي ظاهري داخل ماشين خيلي هم خوبه الحمدلله
1401/7/26
ماشین بسیار عالی هست و واقعا فنی و رانندگی بسیار عالی داره چن سال که دارم هنوز دلم نیومده عوضش کنم پیشنهادم اینه که همه این مدل ماشینهارو امتحان کنن پشیمون نمیشین
1401/7/26
الان این ماشینو داری ؟
واقعا ماشینه خوبیه ک بخریم ؟
تو سربالایی ها کشش ماشین چطوره
1401/7/27
در مقایسه با بقیه ماشین های چینی بدنیست ولی ماشین های چینی که واردایران میشن آشغال وبی کیفیت هستن ودور ریختن پول هست واصلا نمیشه روی خدمات پس ازفروششون حساب کرد بعضی از قعطاتشون اصلاگیرنمیادیابه سختی گیرمیادماشینهای چینی درکل بدرد شاشیدن هم نمیخوره آزارا وسوناتای ۲۰۰۷ بگیرید سگشون شرف داره به چینی صفر کیلومتر آشغال بی کیفیت ماشین چینی فقط بدردکسایی میخوره که عقده ماشین هایی برندوباکیفیت رو دارن ودستشون وپولشون نمیرسه 😉😂
1401/8/2
معلومه تو عمرت یه بارم سوار نشدی
سراسر وجودتو عقده گرفته
1401/7/27
باسلام ، بنده ۵ ساله این ماشین رو دارم ، از صفر دست خودم بوده تا الان ۶۷ هزار باهاش کار کردم
ممنون از بررسی و توضیحاتتون
فقط باید عرض کنم کیفیت متریال بکار رفته در کابین اصلا خوب نیست، قسمت کفی روکش صندلی راننده بعد ۳ سال پاره شد ، درب های جا عینکی ، جا سیگاری عقب و محفظه موبایل جلوی لیور دنده کاملا معیوب شده و بسته نمیشن ، محفظه ایربگ روی داشبورد ماشین طی این سالها دو بار از قیمت زیر شیشه باز شده که برای هر بار تعمیر مجبور شدم خودرو رو سه روز در نمایندگی برای باز کردن کل داشبورد و تعمیر آن بخوابونم ، رنگ کلیدهای کنترل روی فرمان هم رفته ...
تصادفی هم نداشتم که فکر کنید شاید به کابین آسیب وارد شده باشه ، از موتور و گیربکس ماشین راضی ام ، همون طور که اشاره شد فنربندی ماشین ضعیفه و حتی چاله های کوچک و خرابی آسفالت خیابان هم داخل کابین احساس میشه
ولی درکل نسبت زیبایی ، امکانات و ارزش ریالی که الان این ماشین داره گزینه خوبی برای کسانی هستش که دنبال خودرو تو این قیمت‌ها هستند
1401/8/3
تصادف نکردی
ولی با تراکتور هم شیار بکنی اینجوری نمیشه
از تراکتور هم بدتر بودی
1401/7/27
صفر تا صد نه و نیم سانیه تنبل و کنده!البته یه نکته هست،کف پاییه تمام لیفان۸۲۰ ها تا زیر پدال گاز میان و اجازه نمیدن پدال گاز کامل عمل کنه،اگر کف پایی ماشین و برمیداشتین کلا نظرتون عوض میشد
1401/7/27
خودروی خوبیه اگه کم کارش گیر بیاد. همچنین لیفان ۶۲۰‌ که موتور مشترک با تویوتا کرولا داره و نسبت به قیمت و رقباش کم مصرف تر کم هزینه تر و پر اپشن تره. ضعف خودرو لیفان ۸۲۰ و ۶۲۰ عدم عایق بندی درست کابینه که صدای موتور زیاد میاد تو و کیفیت رنگ پایینش که بسیار نازکه.
1401/7/28
اگه به قیمت واقعی اش اینجا بود،یعنی نصف این قیمت
خیلی به صرفه و ارزش خرید بالایی داشت
ولی خب،اگه چینی ها به قیمت واقعی تو ایران عرضه بشن،دیگه کسی برای تارا و دنا و ماشین های آشغال داخلی این پول نمیداد،ما مجبوریم ۲برابر قیمت بازار جهانی
پول ماشین چینی فقط بدیم حالا تویوتا و هیوندا و کیا و بنز و بی ام و جای خود
1401/7/28
خودرو های لیفان تو زمان خودش بنزی بوده تو چینیا ولی حییییییییف که ورشکست شد.
1401/7/28
از اونجا که لیفان ورشکست شده و 3 سال هست دیگه خودروهای لیفان تولید نمیشند خریدش اصلا منطقی نیست.
1401/7/29
تحلیل جالبی بود .ممنونم . گاهی ما ایرانیها از سر خیر خواهی و کمک به مستمندان اقدام به خرید اجناس بونجلی میکنیم که در بازار دنیا هیچ اقبالی نداشته. خریدارانی که کارخانه ای برای جلب نظر آنها نام خود را بر اساس عقاید اسطوره ای آنها مزدا (اهورا مزدا) میگذاره ، امروز به راضی به سوار شدن خودرویی میشوند که بدیهی ترین عیب طراحی (اختلاف ای سی یو گریبکس و موتور ) را برطرف نکرده، تعجبی نداره اگر اشکالات عدیده ای در سر سیلندر اتفاق بیفتد .
تمام خودروهای چینی این عیوب طراحی را یدک میکشند
1401/8/2
سلام اقا نوشتی سن سوناتا و کمری از ۴۵ رد شده یا خدا
1401/8/2
با سلام ممنون اما نکاتی هست چون خودم مدل 95 این ماشین را گرفتم تا الان دارم باید بعرض برسانم اولا که مقایسه هایی که اعلام شده اصلا در حدواندازه این ماشین با حجم موتور 2400 و ابعاد نیستن این ماشین درجاده عالی بینظیر در سربالای هر ماشینی را میخورد و از نظر شتاب هم رو دنده دستی بزارید هرکس ادعا داشت بیایید جلو از نظز طراحی که مشخصه بروز زیبا با کلاس و از نظز استهلاک هم کم استهلاک من در این چند سال خداوکیلی فقط روغن یکبار لنت و یکبار گاز کولر زدم و مقایسه این ماشین در حد سوناتا کمری و اپتیما هست از نظر کلاس و اعاد و موتور ممنون از همه دوستان جواب اون دوستی که گفته اشغال هم عرض کنم شماها هی بگید چین اشغال خودرو سی ساله ایرانی بخرید چین همینطور داره جلو میره الان چری8 پرو ببینید کجا رسیده چین شما برید همون 206 و 207 سوار شید .
1401/11/13
منم دارمش.خداییش تو سربالایی هیچ ماشینی تو رده قیمتی خودش به گرد پاش نمیرسن.منم تا الان خرجی غیر کولر نداشتم.از ۹۵ دارمش.صد هزارتا کار کرده.از ایرانیا بهتره
1401/8/2
مقاله بسیار خوبی بود
حیف شد این ماشین در ایران ، خیلی میتونست موفق بشه
فوق العاده ماشین راحت ، زیبا و کم استهلاکی هست در رنج قیمتی خودش ، کاش تولیدش ادامه داشت ...
1401/8/2
من این خودرو را از سال ۹۷ دارم. واقعا عالی هست و تا حالا فقط خرجش مصرفی ها بوده. ۱۸۰ هزار تا هم تو این مدت راه رفتم باهاش. بسیار نرم و جادار و شتاب مورد قبولی داره.
1401/8/14
اگر نگاهی به قیمت لوازم آن بیندازید و به این نکته هم توجه کنید که صاحب اول و آخر ماشین خودتون خواهید بود، هرگز سراغش نخواهید رفت. همون دنا پلاس آشغال رو سوار میشیم و خیالمون راحته اگه پول لازم شدیم ازمون میخرن و لوازمش هم ارزون و فراوونه
1401/12/4
ماشین بدی نیست اما خودروهای ژاپنی دارای اصالت و حس ویژه‌ای هستن که خودش میلیاردها میرزه. اگه کشور شرایط بهتری داشت قطعا میشد سوباروها و مزداها و نیسان ها تست بشن