موضوعات داغ

بد یا بدتر، مساله این است؟ مقایسه فنی بین پژو 207i نیوفیس و دانگ‌فنگ H30 کراس

2 آبان 1396
عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس

مقدمه

این‌ روزها بازار خودرو به سوی خودروهای اتوماتیک سوق پیدا کرده است. از همین روی بسیاری از مردم سعی دارند تا با پرداخت کمترین وجه ممکن صاحب یک خودروی اتوماتیک شوند تا با آسودگی بیشتر در ترافیک شهرها رانندگی کنند. بازه قیمتی 50 میلیون تومان که در این مقاله به آن اشاره کردیم، شامل خودروهای اقتصادی می‌شوند که دارای گیربکس اتوماتیک هستند و برای استفاده روزمره شهری گزینه‌های مناسبی به‌شمار می‌روند. باید خاطر نشان کرد که در این رده تمامی خودروهای نامبرده تولید داخل هستند و اگر قصد خرید خودروی وارداتی اتوماتیک را دارید، باید سراغ نمونه‌های کارکرده خارجی در بازار بروید که طبیعتاً از استهلاک بیشتر و در نتیجه هزینه نگهداری بالاتری برخوردار هستند.

اما اتقافی که چندان خوشایند نیست، حضور خودروهای چینی در این رنج قیمتی است. پس از توافقات برجام انتظار می‌رفت پای خودروسازان مطرح جهان به صنعت خودروی کشور باز شود. اما یکی از محصولاتی که بعد از توافق هسته‌ای، با خبر تولید‌ش در ایران همه را مایوس کرد، اچ ۳۰ کراس نام داشت. در واقع این اقدام ایران‌خودرو را می‌توان عقب‌گردی بزرگ تلقی کرد. تولید یک خودروی چینی بی‌کیفیت سوزاندن فرصتی بزرگ بود که این شرکت توانست به بهترین شکل ممکن آن را انجام دهد. H30 کراس رقیب دیگری در شرکت دارد که از لحاظ فنی مشخصاتی مشابه با هم دارند. پژو 207 نیوفیس شده خودروی دیگری است که پس از وقفه چندساله بار دیگر روی خط تولید ایران‌خودرو قرار گرفته است. دانگ‌فنگ H30 کراس در واقع خودرویی مشترک چینی فرانسوی است که از پیشرانه فرانسوی تولید شده در چین بهره‌ می‌برد. این پیشرانه درواقع همان موتوری است که روی پژو 206 تیپ 5 نیز نصب می‌شود یعنی روی آن موتور TU5 قرار دارد. همین موضوع سبب شده تا خریداران برای انتخاب این دو خودروی نه‌چندان جذاب دچار تردید شوند. برهمین اساس در این مقاله سعی داریم به بررسی فنی و همچنین بازار خرید و فروش این دو خودرو بپردازیم.

طراحی خارجی

یکی از معیارهای انتخاب خودرو طراحی ظاهری و داخل کابین است. اگر بخواهیم پژو 207 و دانگ‌فنگ H30 کراس را از نظر طراحی با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. برای این‌کار بهتر است ابتدا از 207 شروع کنیم، خودرویی که در بازار جهانی با نام 206 پلاس شناخته می‌شود. ایران‌خودرو این مدل را در سال‌های 89 تا 91 تولید می‌کرد، اما به دلیل تحریم‌ها تولیدش متوقف شد. حال پس از چهار سال 207 با چهره‌ای بهبود یافته باردیگر راهی بازار شده است. اصلی‌ترین تغییر این خودرو را می‌توان چراغ‌های آن دانست که در قسمت جلو مجهز به دی‌لایت شده است. همچنین طرح چراغ‌ عقب نیز دست‌خوش تغییر اندکی شده که در زیبایی آن بی‌تاثیر نبوده است. همچنین آینه‌های جانبی نیز تغییر اندکی به‌خود دیده است. اما در کل باید گفت که این تغییرات نتوانسته چهره‌ای جدید و بروز را برای پژو 207 پدید آورد. از آن‌جایی که طرح اولیه 206 به خودی خود از جذابیت‌های بالایی برخوردار است، پژو 207 نیز توانسته طی این‌ سال‌ها مخاطبان زیادی را به سوی خود بکشاند.

اما آن ‌سوی میدان H30 کراس قرار دارد که به جرات می‌توان گفت از طرحی کسل‌کننده و قدیمی بهره برده است. این موضوع بدیهی است که سلیقه در طراحی ظاهری حرف اول را می‌زند. اما به عقیده بسیاری از مردم، این خودرو دارای زیبایی بصری نبوده و به‌عنوان یک خودروی ساده با طرحی قدیمی شناخته می‌شود. جالب است بدانید که ایران‌خودرو در تبلیغات H30 کراس از واژه اسپرت استفاده کرده است، که با شنیدن آن تعریف خودروی اسپرت به کلی تغییر کرده است! زیرا المانی‌ از خودروهای اسپرت در H30 کراس دیده نمی‌شود. به‌خصوص زمانی که به نمای جانبی آن نگاه‌ می‌کنید، سایز کوچک رینگ و لاستیک اولین موردی است که به چشم می‌آید. این موضوع سبب شده تا چهره‌ای مضحک و خنده‌دار برای این خودرو ایجاد شود. نمای عقب نیز کمی‌شبیه به محصولات ولوو طراحی شده ولی فرم چراغ‌های عقب اصلاً به‌زیبایی خودروهای ولوو نیستند. استفاده از بخش‌های پلاستیکی زیاد در بدنه نیز تاثیر معکوس داشته و زیبایی خودرو را کم کرده است. فرم بدنه H30 کراس به‌گونه‌ای است که کمتر خودرویی را در دنیا می‌توانید مشابه آن پیدا کنید، ولی این به معنی خاص بودن این خودرو نیست، چرا که بلاتکلیفی در فرم بدنه این خودرو کاملاً مشهود است.

طراحی کابین و امکانات رفاهی

در بحث مقایسه فضای داخل کابین، هریک از این دو خودرو برتری‌هایی نسبت به یکدیگر دارند. اگر بخواهیم در ابتدا به مقوله طراحی بپردازیم، باید بگوییم پژو 207 خودرویی است که از لحاظ طراحی نسبت به H30 کراس برتری دارد. عمده‌ تغییرات 207 نیوفیس شده را می‌توان در کابین آن مشاهده کرد.

غربیلک فرمان جدید با ظاهری بروز و اسپرت‌تر نکته‌ای است که در همان ابتدا توجه را به‌خود جلب می‌کند، همچنین آپشن‌های کارآمدی به این خودرو اضافه شده است که از آن‌ها می‌توان به نمایشگر تمام لمسی اشاره کرد. این نمایگر که روی قسمت بالایی داشبور تعبیه شده است، علاوه‌بر مولتی‌مدیا، امکانات دیگری نظیر دوربین دنده عقب، اطلاعات کامپیوتر سفری و قابلیت ویرایش و ذخیره اطلاعات سرویس دوره‌ای را به نمایش می‌گذارد. کیفیت متریال کابین و دقت مونتاژ نیز نسبت به اچ‌30 کراس بالاتر است.

اچ‌30 کراس از نظر طراحی کابین نیز همانند بخش خارجی، از یک طرح ساده و قدیمی استفاده کرده است. جنس پلاستیک خشک داشبورد و تودروی‌ها مورد دیگری است که چندان خوشایند به‌نظر نمی‌رسد. از نظر امکانات رفاهی هردو خودرو در یک سطح قرار دارند، اما مساله‌ای که در مورد دانگ‌فنگ وجود دارد، نوع چیدمان ادوات و آپشن‌هاست که به‌ طرز ساده‌ای صورت گرفته است. اما در بخش فضای مناسب برای سرنشینان و فضای بار، H30 کراس خودروی برنده در این رقابت است، زیرا به دلیل فاصله بیشتر بین دو محور، فضای کافی برای سرنشینان بوجود آمده است. این موضوع در قسمت عقب کابین بیشتر مشهود است، جایی که 207 حرفی برای گفتن ندارد. زیرا نقطه ضعف این خودرو فضای کم کابین و سرنشینان عقب است. همچنین یکی دیگر از مزیت‌های اچ‌30 نسبت به 207 را می‌توان وجود سانروف دانست. هرچند از لحاظ طراحی قدیمی‌تر به‌نظر می‌رسد، اما وجود سانروف چهره‌ای مدرن‌تر به آن بخشیده است.

مشخصات فنی

از نظر فنی این دو خودرو شباهت‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارند. پیشرانه چهار سیلندر TU5 گزینه‌ای است که در هر دو مورد استفاده قرار گرفته است. با این تفاوت که در دانگ‌فنگ‌ H30 کراس از یک ECU متفاوت استفاده است. این موتور با حجم دقیق 1587 سی‌سی، قادر است نیرویی معادل 105 اسب‌بخار و 142 نیوتون‌متر گشتاور را تولید کند. اما مساله‌ای که در این میان مطرح است، شتاب قابل قبول پژو 207 بوده که به نسبت دانگ‌فنگ اچ‌30 کراس مشهودتر است. زیرا توان تولیدی این موتور باتوجه به وزن 1230 کیلوگرمی اچ‌30 کراس و همچنین گیربکس اتوماتیک چهار سرعته نصب شده روی آن، عملکرد کندتری را برای رقیب چینی به‌همراه داشته است.

نکته قابل توجه در اچ‌30، گیربکس اتوماتیک AISIN بوده که ساخت کشور ژاپن است، اما به دلیل اینکه این گیربکس هماهنگی خوبی با موتور ندارد، تعویض دنده‌ها با تاخیر انجام شده و عملکرد کندی از خود نشان می‌دهد. اما در آن‌سو، پژو 207 اتوماتیک از یک گیربکس چهار سرعته AL4 بهره‌ می‌برد که باتوجه به ساختار چرخ‌دنده‌‌های خورشیدی سیاره‌ای و سیستم کلاچ اتوماتیک هیدرولیکی، از عملکرد بهتری برخوردار است. البته وزن 1054 کیلوگرمی آن را هم نباید در شتاب بهتری که دارد بی‌تاثیر دانست.

این افزایش وزن در اچ‌30 کراس سبب شده تا میانگین مصرف سوخت بیشتری نیز نسبت به 207 اشته باشد. میانگین مصرف سوخت پژو 207 اتوماتیک در هر 100 کیلومتر 1/7 لیتر بوده که این عدد در دانگ‌فنگ اچ‌30 کراس، 4/7 لیتر است.

از آن‌جایی که اچ‌30 روی پلتفرمی مشترک با محصولات پژو طراحی شده است، از لحاظ پایداری و هندلینگ در سرپیچ‌ها، عملکردی مشابه با 206 و 207 دارد، اما از لحاظ نرمی و لذت سواری باید پژو 207 را برتر دانست. زیرا اچ‌30 تاحدودی سواری خشکی دارد.

نتیجه‌گیری

اگر بخواهیم در پایان یک نتیجه‌گیری کلی داشته باشیم، بهتر است پای رقبای این دو خودرو را نیز وسط بکشیم. شاید یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ در این رنج قیمت، رنو ساندرو باشد که از لحاظ کیفیت یک سروگردن بالاتر از سایر گزینه‌ها قرار می‌گیرد. همچنین از لحاظ قیمت نیز تفاوت اندکی میان آن‌ها وجود دارد. اما میان دو گزینه‌ حاضر، پژو 207 باتوجه به ظاهر بروزتر و جوان‌پسندتری که دارد، با استقبال بیشتری رو‌ به‌ رو شده ‌است اگرچه افت کیفیت آن در سال‌های اخیر بسیار مشهود بوده و حتی خودروبانک نیز در یک مقاله فیلم‌هایی از مشکلات مونتاژی پژو 207 را منتشر کرده است. از طرفی دانگ‌فنگ H30 کراس به دلیل اینکه تا پیش از آغاز فروش، رونمایی و معرفی نشده بود، حجم زیادی از علاقه‌مندان به خودروهای اقتصادی شهری اقدام به پیش خرید این خودرو کردند. که البته باتوجه به واژه کراس که در نام این خودرو آمده است، توقع خودرویی با قامتی بلند و ابعادی بزرگ‌تر را داشتند که در زمان تحویل خودرو، با دیدن ابعاد کوچک و ارتفاع کم آن مایوس شدند.

اچ‌30 کراس به دلیل کیفیت پایین و ظاهر کسل‌کننده‌ای که دارد، در بازار کارکرده، وضعیت چندان مناسبی ندارد. اما پژو 207 به دلیل سابقه‌ای که از سال‌های گذشته دارد، توانسته اعتماد خریداران را در بخش خودروهای کارکرده نیز جلب کند. در آخر باید گفت که برنده رقابت میان این دو خودرو، گزینه فرانسوی داخلی‌سازی شده، یعنی پژو 207 است که اگرچه از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ آنچنان خودروی قابل دفاعی نیست، اما در مقابل رقیب خود و برای خریداران، ریسک‌پذیری کمتری را به ‌همراه دارد.

مشخصات فني
مدلدانگ فنگ H30 کراسپژو 207i اتوماتیک
پيشرانه4سیلندر خطی4 سیلندر خطی
حجم موتور1.6 لیتر1.6 لیتر
حداکثر قدرت105 اسب بخار در 5750 دور بر دقیقه105 اسب بخار در 5800 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور142 نیوتن متر در 4هزار دور بر دقیقه142 نیوتن متر در 4هزار دور بر دقیقه
شتاب رسمي12.5 ثانیه12.6 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي7 لیتر در هر 100 کیلومتر7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر
وزن1230 کیلوگرم1096 کیلوگرم
قيمت45 میلیون تومان52 میلیون تومان

51 عکس

نظرات کاربران

136 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/2
در مورد طراحی این دو خودرو نظر من کاملاً متفاوت است ، دماغه جلوی 207 از بدو ورودش به بازار مورد انتقاد بسیار قرار داشت و من از خیلی ها شنیده ام که طراحی بخش جلوی 207 را زشت می دانند . از نظر من که این طراحی واقعاً چندش آور است . در بخش داخلی هم از H30 CROSS ضعیف تر است ، کیفیت داخل H30 از 206 به مراتب بهتر است و در مورد 207 از نزدیک ملاحظه ای نداشته ام . ایران خودرو اگر بتواند کیفیت چراغهای عقب H30 را در سطح دنا تغییر دهد و فاصله چرخهای عقب این خودرو را از هم چند سانتیمتر افزایش دهد ، H30 از نظر ظاهری بسیار جذاب تر خواهد شد .
1396/8/2
آی چیز تو اون سلیقت.
جلوی 207 به این قشنگی ، میگی زشته؟
شما صلاحیت انتقاد نداری. کسی که جلوی 207 رو زشت و چندش آور میبینه ، هیچ صلاحیت انتقادی نداره.
1399/3/6
تو شعورت در حد سوسکه
1396/8/2
کسی که در این رنج میخواد بخره .اگه ساندرو نخرید .باید ی جلسه روانشناسی بره.
1396/8/2
کیفیت قبول اما تنها آپشن ساندرو بوقشه
1396/8/2
با وجود پایین تر بودن کیفیت H30 نسبت به ساتدرو ولی چه از نظر امکانات و چه از نظر ظاهری از ساندرویی که داخلش شبیه کابینت خشک است خیلی بهتر است
1396/8/2
🤦🏼‍♂️داداش حرف که میخوای بزنی همینجور یه چی نگو سوار۲۰۷شو بعد حرف بزن
1396/8/2
اقای ارش .همه سوارش شدن .یه جوری میگه انگار بنز اس کلاسه .این خودرو در حقیقت یه 206که یکم قیافش عوض شده 206هم که دیگه همه دیدن.
1396/8/3
شما اول برو پیش روانپزشک ، برات واجب تره !!!
آخه به شما چه مربوط که مردم میخوان چی بخرن ؟ کسی نمیگه بنزه ولی هرچی هست به شما مربوط نیست
من یه صفرش رو تحویل گرفتم ، بسیار هم راضی هستم نسبت به قیمتش ایشالا همینطور خوب بمونه ،، در ضمن ماشین اصلی بنده تویوتا هست ، از پشت یه ماشین بی خود نشستم که الکی ذوق کنم !!
1396/8/3
@کیا_سورنتو عزیز، به حرف آرش گوش کن. پیشنهاد می کنم یه دور با ساندرو بزنی، بعدشم یه دور با 207 بزنی. همینطوری روی هوا حرف زدن جرأت میخواد، که شما ماشالا زیاد داری. 207 شاید روی کاغذ به لحاظ فنی مشابه تیپ 5 باشه، ولی وقتی پشتش بشینی، کاملاً متفاوت هست نسبت به اون چیزی که فکر می کنی.
نگفتیم بنز اس کلاسه. همینطور که نمیتونیم بگیم ساندرو بنز اس کلاسه. ولی وقتی مقایسه کردی، باید همۀ جوانب رو بررسی کنی.
ساندرو اگرچه از لحاظ فنی کیفیت بالاتری نسبت به 207 داره، ولی به هیچ عنوان لذت رانندگی 207 رو نداره. خیلی خشکه.
1396/8/2
علیرغم ارادتی که به سایت خودرو بانک دارم باید بگم متاسفانه یکی از مغرضانه ترین مقایسه هایی بود که تا به حال خوندم. بین بد و بدتر؟!؟ یکی ساید محصولات دراین رنج عالی هستند!!! (پرشیا، دنا، برلیانس، زوتی و...)!!!!!!!
مورد بعدی واقعا باورم نمیشه که بگید گیریبکس اچ سی هماهنگی با موتور ندارد! باورم نمیشه بگید al4 بهتر کار میکنه!! این صحبت های قابل قبول نیست. جالب اینه در این مقایسه کوچکترین اشاره به فضای بزرگ صندوق بار، فضار بزرگ اتاق بر اساس پلتفرم اتاق 3 پژو، امکانات بیشتر مثل تریپ کامپوتر کامل که در 207 فقط مسافت طی شده را نمایش میده، سانروف، کولر دوال و... نشده است.
جالب اینجاست که در ویدئو بررسی همین خودرو هم نتیجه گیری آخرتون با تست خودرو زمین تا آسمون تفاوت داشت. جالب تر اینکه مگه میشه این همه اختلاف نظر در بررسی یک خودرو! سایت دوست و رقیبتون همین اچ سی را آزمایش کرده و خیلی منطقی ایرادات و نقاط قوت را گفته اما اینجا بیشتر هدف زدن است.
انجور مطلب نوشتن به خدا باعث افت خواننده ها میشه.
با تشکر
1397/11/10
موافقم باهات آخه این کجاش مقایسه بود. بیشتر نویسنده از همون اول گفته میرم دهن H30 رو سرویس میکنم و میام.
آخه برادر من داشبورد 207 جذاب تر از H30 هست؟ (کاملا سلیقه ای).
آخه گیریبکس 207 بعضی H30 ؟؟؟؟؟؟
آخه امکانات 207 بیشتره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (جالبه نویسنده امکانات 207 رو نام میبره که همون ها هم H30 داره به علاوه موارد خیلی بیشتر بعد تو مقاله نتیجه میگیره 207 امکاناتش بیشتره!!!خخخ)
ظاهر H30 خیلی بروز نیست قبول اما نه در مقایسه با 207.
در حال حاظر ساندرو حدود 100 قیمت داره که فقط یه قوطی با کیفیت متحرکه 207 اتومات هم حدود 110 و H30 حدود 92 . کدام ارزش خرید دارند؟
نمیگم 207 خودرو بدی هست یا H30 خوب؟ فقط منصف باشیم. التماس تفکر
1402/8/28
سلام. من نیز هماهنگی گیربکس وموتور در اچ سی مراس را کاملا عالی میبینم.
نه تنها با خودروی دنا پلاس توربو اتوماتی که داشتم وسر ۶ماه از بس ایرادات مختلفی که فقط یکیش ناهماهنگی بین گیربکس اتومات با موتورش بود، فروختم اما با تجربه رانندگی هردوی ماشینهای فوق ، به هماهنگی گیربکس اچ سی کراس با موتور نمره بسیار خوبی میدم. لذت سواری این ماشین بسیار بالاست وارزش خریدش در قبال امکانات وکیفیت و قیمتش کاملا ارزشمنده
1396/8/2
درسته که پژو های تولید ایران از لحاظ کیفیت قطعات و مونتاژ با نمونه فرانسویشون خیلی فرق دارن ولی باز هم از ماشین های چینی خیلی بهترن!
1396/8/2
سلام بازم خوب نبود اقای اریا محسنی شما انگار کاتالوگ ماشین ها رو فقط گفتی همین اصلا حرفی از عملکرد گیربکس 207 نزدی خوب این یعنی چی حتی یک بار هم مقاله خوب ازتون ندیدم
1396/8/2
عجب مقایسه بی طرفانه ای بود . اصلا کاملا مشخص بود که نویسنده دنبال تخریب اچ سی کراس و تعریف از ۲۰۶ فیس لیفت هست.
جنس داشبورد ۲۰۷ از ۲۰۶ پایین تره چه برسه به اچ ۳۰ .
چطور ممکنه فنر بندی خشک ۲۰۷ از اچ ۳۰ نرمتر باشه در حالیکه همه مردم دنیا و خواجه حافظ شیرازی هم به خشکی ۲۰۶ و ۲۰۷ واقف و معترفند .
گیربکس آیسین اگه قدیمی ام باشه از گیربکس قدیمیتر AL4 باز هم بهتره و حداقل مثل اون گیج نیست .
تنها برتری ۲۰۷ ظاهر بهترش نسبت به قیافه بلاتکلیف اچ ۳۰ هست و برتری اچ ۳۰ جادارتر بودنش هم در ردیف عقب و هم در جای بار
بقیه موارد هردو یک تحفه هستند
1396/8/2
یکی از موردهای مثبت توی بررسی خودرو، بیطرف بودن بررسی کننده هست که متاسفانه حداقل تا اواسط مقاله شاهدش نیستیم و سلیقه نویسنده حرف اول رو میزنه!
از طرفی هم پلاستیک خشک جزو معایب h30 گفته شده با اینکه در ۲۰۶ و ۲۰۷ هم پلاستیک خشک بکار رفته
در کل انتخاب بین این دو بیشتر به کاربرد و تعداد سرنشین ها و امکانات برمیگرده
1396/8/2
با تشکر از خودروبانک بابت این مقایسه
اما در مورد اچ سی بسیار مغرضانه نوشته بودید که به چند مورد اشاره می کنم
در مقاله از اچ سی کراس به عنوان یک خودرو با طراحی کسل کننده یاد کردید در صورتی که در مقاله بررسی برلیانس h220 هیچ اشاره ای به طراحی کسل کننده آن نشد واقعا عادلانه نیست که بگیم اچ سی از برلیانس h220 زشت تره!
و نکته بعدی در مورد کابین 207 و اچ سی است که واقعا تعجب کردم که چطور از نظر شما کابین 207 زیباتره!!
و مسئله بعدی در مورد گیربکس بود که اتفاقا کاملا بالعکس نوشتید لگد زدن گیربکس پژو 206 و 207 کاملا بین مردم مشهوده و به همین دلیل اکثر خریداران به سمت ساندرو می رن! ساندرو از نظر گیربکس از 206 بهتره تو مقاله ای که اچ سی کراس رو با ساندرو مقایسه کردید اشاره شد که گیربکس اچ سی نرم تر از ساندرو هست!
از اینکه سایت انتقاد پذیری هستید خوشحالم امیدوارم از مواردی که ذکر شد ناراحت نشوید.
1396/8/2
من هم با نظر ایشون موافقم خودروبانک چه در تست ویدیویی و چه در هر تست و مقایسه نوشتاری که داشته همواره از H30 به عنوان بدترین گزینه یاد کرده و همواره سعی داشته ساندرو را خودرویی خیلی بهتر و سرتر از H30 نشان بدهد
1396/8/2
من طرفدار هیچ کدوم از این اشغالا نیستم که بیشتر از 50 قیمت داره ولی انقدر گفتی اچ سی کراس قدیمیه یکم داشبرد یا عکسایی که گذاشتی رو نگاه میکردی میفهمیدی 207 از اچ سی خیلی قدیمیتره میگی جنس داشبرد اچ سی خوشکه 207 که بدتره عمو منصفانه‌تر برسی کنید
1396/8/2
من متوجه نمیشم کسی با h30 کارشناسان محترم خودرو بانک رو آزار داده و ناراحتشون کرده که اینقدر منفی مینویسین؟ کیفیت داشبورد و داخل 207 از اچ30 بهتره؟ گیربکس al4 از گیربکس اچ30بهتره؟ لابد جدیدترهم هستش؟ بعد سواری 207 نرمه و سواری اچ30 خشک؟ جدی خودتون نمیخندین به این کارشناسیها؟ بعد ساندرو با اصالت رومانی و قطعات معلوم نیست کجایی خوبه؟ مطمئنا منتشر نمیشه ولی خواهشا اسم این نظرات رو کارشناسی نگین بگین نظر یه جوون بی تجربه این بود
1396/8/2
کاملا مشخصه که داری اچ سی کراس را خراب میکنی
1396/8/2
سلام. کاش عملکرد گیربکس 207i رو هم بررسی میکردین.
1396/8/2
خب معلومه 207 بهتره . ولی دوستان اصلا 206 و 207 نخرید ماشین کلا چیزی به اسم هندلینگ نداره و واقعا عایق بندی ماشین افتضاحه و فرمون خیلی سفته...
1396/8/3
:|
وقتی میگم روی هوا و الابختکی حرف زده میشه، الکی نمیگم دیگه. اتفاقاً سه تا از نقاط قوت 207 جدید نسبت به 206 تیپ 5، همون هندلینگ، عایق بندی و فرمون نرمش هست که نسبت به سابق قابل مقایسه نیست. یعنی اگه قراره نقطه ضعف بگید، حداقل یه چیزی بگید که بگنجه. نقطه ضعفش شاید شتاب پایینش باشه، که در نهایت مسخرگی، بعد از 10.000 تا باید ببرید نمایندگی ایرانخودرو، یه تنظیم موتور و به روز رسانی ECU انجام بدن؛ در این حال شتابش حتی نسبت به تیپ 5 هم بهتر میشه (البته نسخۀ دستی رو میگم نه اتوماتیک - اتوماتیک کلاً مشکلات عجیب غریبی داره؛ نمیدونم چرا). نقطه ضعف دیگۀ این ماشین، مونتاژ کیفیت پایین بعضی قسمت های داخلی و خارجیش هست. خلاصه اینکه شما دارید برای نسخۀ دستیش 3-4 تومن بیشتر از تیپ 5 میدین. انتظار نداشته باشید که یهو شده باشه آئودی.
1396/8/3
کاملا اشتباه گفتید
فرمون ۲۰۷ اتومات جدید بسیار روون هست ، هندلینگش هم از ۲۰۶ خیلی بهتره
نسبتا هم نرمتر شده از ۲۰۶
کیفیت کابین هم بعضی جاها مناسبه بعضی جاها مثل در داشبورد یا فندک و کنسول وسط واقعا کیفیت پایینی دارن
1396/8/2
سلام. خودرو بانک نمودونم این پارس خودرو چی بهشون داده داخل فیلم درباره اچ سی یه چیزی میگه بعد داخل مقاله یه چیز دیگه به این حرفا گوش نکنین اچ30دشمن زیاد داره
1396/8/2
اره داداش بعد بنتلی دانگ فنگ از همه بیشتر بدخواه داره بدو دوتا بخر انبار کن
1396/8/2
مطمئنی شما پشت اچ سی تا به حال نشستی؟
گیربکس به کندی دنده عوض میکنه؟
گیربکس al4 با اون همه تقه بهتره در مقابل اچ سی که ذره ای تقه نداره
خیلی خنده دار بود در کل مطلبتون به جای واقع بینی
1396/8/2
آقای به اصطلاح فنی که این مقایسه رو نوشتی مشخصه که نه فنی هستی. نه ماشین دیدی و نه سوار شدی . اخه 206 پلاس با اون همه فضای تنگ و گیربکس خنگ که معروفه و اون لگد زدنهای معروفتر و اینکه قیمت الکی که حدود 10 تومن ار h30 گرونتره وبه گرد گیربکس و فضای اتاق و هندلیگ و طراحی اتاق و .....نمیرسه یه کم مطالعه و درایور خوب چیزیه . منطق داشته باش و مغرضانه مطلب ننویسید.
1396/8/2
کسی که این متن رو نوشته یا H30 سوار نشده یا به هر دلیلی نگاه مغرضانه ای به H30 داره.
در مورد هندلینگ قطعا H30 از ۲۰۷ بهتره و هندلیگی درحد ماشینهای صندوقدار داره.
در مورد زیبایی و بروز بودن طراحی داخلی و تاحدی خارجی هم همینطور.
در مورد گیر بکس هم که بهترین گیربگس اتومانیک تو ماشینهای تا ۷۰ میلیون رو داره.
من که از خریدش بسیتر راضی هستم.
1396/8/2
با سلام لطفا خودتون برید سوار این دو خودرو بشید بعد نظر بدید کی گفته گیربکس اچ30 لگد میزنه و کنده 4سرعت این گیربکس راحت 200 کیلومتر پر میکنه من خودم 8000 کیلومتر با این ماشین رانندگی کردم با 5 سرنشین و صندوق پر و کولر روشن از شمال تا مشهد یکله رفتم کوچکترین ضعفی ندیدم لطفا ندیده مقایسه نکنید از دارندگان ی پرس و جو بکنید بد نیست
1396/8/2
هر سه خوردرویی که در ایم مقاله اسم اوردید خیلی خوب هستن حداقل در رنج قیمتی خودشون، ۲۰۷ بسیار زیبا و خوب، اچ ۳۰ طراحی خوب و جسورانه، ساندرو عالی و ساده
دوست گرامی اقای اریا محسنی یا شما اطلاعات لازم را ندارید یا سوار هیچکدوم از این ناشینا نشدید یا اینکه مطابق میل خودتون مقاله دادید که بنده نظرم اخری هست
شما میلی مقاله نوشتید نه با دانش فنی و مقایسه دیداری
اولا ظاهر هر سه خودرو در سطح خوبی هست البته ساندرو می تواند بهتر هم باشد و این مسائله کاملا سلیقه ای هست پس دوست گرامی مطابق سلیقه خود خواننده را هدایت نکنید
به جای این کار خواننده را به سمت تصاویر و فیلم و بازدید از ماشین هدایت کنید تا خود تصمیم بگیرد
دوما ظاهر داخل ماشین :
یا شما ادم بی سلیقه ای هستید، یا بنا به دلایلی چشمانه خود را بسته اید
نمای داخلی اچ ۳۰ بدون شک از همه بهتر است ولی چیدمان دکمه ها شاید نه
سوما : دوست عزیز گیربکس اچ ۳۰ کراس نه کند است نه ضعیف
بسیار نرم سریع و چابک
گیربکس ژاپنی رو با یک گیربکس بی نام نشون مقایسه میکنید انهم گیربکس ایسن
در انتها خواننده گرامی همه حرف ها و مقالات را با دقت بخوانید، تمام حرف را خوب بشنوید.ولی قبل از تصمیم گیری خودتان با چشم سر ببینید و رانندگی کنید سپس انتخاب کنید
بسیاری از مقالات میلی می باشد و فاقد دانش فنی
سپاس از توجه شما
1396/8/2
متأسفانه این مقاله اصلا کیفیت فنی بالایی ندارد. فرضا گیربکس h30 اصلا قابل قیاس با 207 نیست... دیگه همه علاقمندان خودرو اتفاق نظر دارن که گیربکس 206 و 207 اتوماتیک یکی از بدترین ها تو کل خودروهای موجود در ایران می باشد. از طرفی به سانروف h30 اشاره نشده که در این قیمت مزیت قابل تأملی می باشد و در عوض 207 کروز کنترل دارد(چطور امکانات رفاهی یکجور عنوان شده؟) . نقد و بررسی نمایشگر ماشین هم اصلا اصولی نبوده و به این نکته اشاره نشده که محل قرار گیری آن در 207 به مراتب بهتر از h30 می باشد، از نمای خارجی که بگذریم ، تودوزی چرم مارون برای 207 نمی بینیم که در مقابل آن h30 کیفیت داشبردش خشک و پایین می باشد!!!
1396/8/2
با سلام و خسته نباشید و تشکر از سایت خوبتون . ای کاش نویسنده مقاله حداقل یه آزمایش رانندگی با هر دو خودرو انجام میداد و بعد تجزیه تحلیل می کرد . هر دو خودرو از نظر کیفیت و مونتاژ مسلما حرفی برای گفتن ندارند ولی در مورد گیربکس شما کاملا برعکس نوشتید . گیربکس 207 کاملا خنگ بوده و با موتور هیچگونه همخوانی ندارد . در حالی که گیربکس H30 خیلی هوشمند بوده و با موتور کاملا هماهنگ هست .
1396/8/2
با سلام ، کاش رنو ساندرو هم در این تست بود که از سردرگمی خریداران این محدوده قیمت کمی کاسته میشد . واقعا خودم به شخصه بین ساندرو اتوماتیک و 207 جدید اتوماتیک مردد هستم .
1396/8/3
خلاصه میگم؛
اگه کیفیت فنی برات مهمه، اولویت خریدت رو باید بذاری ساندرو اتوماتیک. گیرباکس و موتور ساندرو قابل قیاس نیست با 207 اتوماتیک و از این نظر نسبت به 207 برتری داره.
اما اگه کیفیت ظاهری و آپشن های حداقلی برات مهمه، دیگه لازم نیست من برات بگم. برتری با 207 هست. از لحاظ آپشن، ساندرو با پراید خیلی تفاوتی نداره.
1396/8/3
دوست عزیز اگر دنبال دردسر نیستی و میخوای بی دغدغه ماشین رو استفاده کنی. تو خرید ساندرو تعلل نکن. ولی اگر دنبال عروسکی و زیبایی و آپشن برات مهمه 207 رو بخر. ساندرو از نظر موتور و گیرباکس چندین لول از 207😂😂( 206+)جلوتره. تمامی آپشن های 207 رو هم نهایتا با دوتومن میشه رو ساندرو گذاشت حتی کروز. چون روی ecu ساندرو تعریف شده
1396/8/2
این گیربکس هماهنگی با موتور نداااره؟؟؟خیلی زشته آدم به خاطر پول شرافتش رو هم بفروشه.
1396/8/2
بسیار مغرضانه بود مقایسه شما .... بزرگترین حسن اچ ۳۰ گیربکس هماهنگ و خوبشه ، زیبایی داخلیش انصافا از ۲۰۷ به روزتره .....من سوار اچ ۳۰ شدم خداییش سواری خوب و نرمی داشت .... اینکه چه نفعی داره براتون اینقدر در مورد یک خودرو بد بنویسید نمیدونم ....
1396/8/2
۲۰۷ مدل ۹۰ داشتم الان هم اچ‌سی کراس دارم، گیربکس ۲۰۷ سرطان بود از همون روز اول که صفر گرفتم لگد میزد موقع تعویض دنده، بیچاره‌م کرد چند میلیون هزینه تعمیرات کردم بازم درست نشد فروختمش اچ‌سی گرفتم حداقل نگران خرجای میلیونی گیربکس دیگه نیستم از لگد زدم هم موقع تعویض دنده خبری نیست
1396/8/2
!مسئولان تست خودروبانک!
خدا وکیلی گیربکس ۲۰۷ رو چطور گفتین از H30 بهتره؟ یه جوری مقاله رو نوشتین انگار تا حالا H30 رو تست نکردین
1396/8/2
من نمیدونم چرا شرکتهای خودروساز از نظرات این کارشناسان در تولید محصولات خود بهره نمی برند و فقط بهانه دست این کارشناسان میدهند بعد از تولید این خودرو نظرات مغرضانه خودشان را بیان کنند متاسفانه - اگر واقعا کارتان درست وسازنده هست امیدوارم یک روزی بشود مثل طراح ایرانی خودروی بی ام دبلیو- دوست گرامی اینجا ایران هست با این همه تحریم و محدویت-شما فقط نباید منتقد خودرو باشی و نظرات منفی بدی - یک ریال درآوردم با این آمار بیکاری خیلی سخته برادر - و شما ماشینی را که خیلی ها خریداری کردن را بکوبی دور از انصاف هست- خود شخص شما چه کار بلدی و چه تولید کردی برادر فقط حرف حرف - چرا دوسال قبل این حرفا رو نزدی کسی خودروی اچ سی کراس را نخره
1396/8/2
مقاله خیلی مفیدی بود , خسته نباشی خودروبانک.
اگ امکانش هست از MVM X33 NEW هم یه مقاله بزارین هرچی گشتم پیدا نکردم سپاس🙏
1396/8/2
سلام . خیلی جالبه که گیربکس ۲۰۶ و ۲۰۷ اتومات زبان زد خاص و عام تو تقه زدن و هیچ وقت درست نمیشه اما گیربکس دانگ فنگ که ساخت ژاپن هماهنگ نیست با موتور ، در ضمن یه سر به سایت فروش خودرو بزنید ببین چندتا دانگ فنگ کارکرده میبینی واسه فروش بعد بیاید بگید بازار نداره !!
1396/8/2
نگاهتون به اچ سی کراس مغرضانس،اینو قبلا هم نشون دادید
1396/8/2
با احترام به نظر خودرو بانک و نویسنده ی محترم باید بگم که اچ سی کراس رو حدود 6 ماهه دارم از لحاظ کیفیت و شتاب و مصرف سوخت واقعا راضیم.به نظرم خیلی مغرضانه در مورد اچ سی کراس بحث شده...
و یه نکته ی مهم تفاوت 7 تا 10 میلیونی این دو ماشینه که 207 گرونتره شاید برای بعضی ها این مقدار زیاد نباشه ولی واسه قشر زیادی از جامعه مهمه...و به نظر من 207 به اندازه 7 میلیون تومان برتری نداره و حتی پایین تر هم هست...ممنون
1396/8/2
این مقاله کاملا مغرضانه و جانب گرایانست من اچ سی دارم و برادرم ۲۰۷ هر دو خودرو را بارها تست کردم ۲۰۷ با همه مزایای آن گیربکس خوبی ندارد و تعویض دنده بخوبی حس میشود . در جواب نویسنده که ادعای تاخیر در تعویض دنده کرده اند اگر کمی اطلاعات فنی داشتند این تاخیر مربوط پدال گاز برقی میباشد نه گیربکس که همه خودروهای دریچه گازبرقی را شامل میشود. و بر خلاف ادعای ایشان هماهنگی کاملی بین گیربکس و موتور وجود دارد. این موضوع بعداز ۱۵ هزار کیلومتر رانندگی کاملا مشهود بود.
در مورد ظاهر آن هم کاملا نظر شخصی خود را اعمال نموده اند چرا که به نظر اکثر به اتفاق مردم چهره ای بسیار زیبا دارد همانطور که در نظر تعداد معدودی هم ساندرو زیباست!!! از نظر آپشن هم قابل مقایسه با بسیاری از خودروهای بالای ۶۰ تومان ست.

1396/8/2
دوستان این اج سی سوارا گروه تلگرامی دارن فراخوان میدن میریزن تو سایتا کامنت نویسی میکنن. شما از 1 ملیون نفر بپرس اچ سی زشت هست یا نه بجر خریدارانش بقیه همه میگن زشته این اصلا جای بحث نداره ماشین بهشت زهراس
1396/8/2
خخخ داداش این مشکل همه چینی سواراس. من خودمم قبلا mvm داشتم هی به همه میگفتم mvm از تویوتا هم بهتره تا اینکه فروختمش یه ژاپنی اصیل خریدم فهمیدم ماشین یعنی چی
1396/8/2
سلام...ای کاش شما که زحمت کشیدین ۲ ماشین اتوماتیک هم رنج قیمتی کنار هم گذاشتین یک درگ بین این ۲ خودرو برگزار‌ میکردین که همه چیز روشن بشه راجع به شتاب ۲ خودرو...با تشکر
1396/8/2
البته توجه کنین گیربکس دانگ فنگ از پژو 206 که رنگش کردن الان شده 207 بهتره
فضای جادار داخلی دانگ فنگ برتری را نسبت به پژو نشون میده
خودم داخل نمایشگاه داخل هردو نشستم که میگم
1396/8/2
سلام-من 207i مدل 91 داشتم-هروقت دنده عغب میزدم ماشین میپرید عقب انقدر که لگد می زد در مورد هندلینگ و کنترل سر پیچ ها هم واقعا ضعیف هست و می ترسی که چپ کنی ولی الان 6ماهه که اچ سی کراس دارم واقعا در این رنج قیمت خیلی بهتره-سواری نرم و گریبکس فوق العاده نرم و هوشمند.نفوز صدای بیرون فوق العاده کم..سواری ماشین و می تونم بگم در حد ماشین های 70-80 تومانی است چون سراتو و مزدا3 اتاق قدیم هم داشتم.هرکس می خواد بخره تو این رنج قیمتی شک نکنه
1396/8/2
فکر میکنم نویسنده همه چیو برعکس نقل کردن.از لحاظ هماهنگی موتور و گیربکس دیگه همه واقفن 207 افتضاحه(گیج گیج)در صورتی که نقطه قوت اچ سی کراس گیربگسشه.متریال داخلی کیفیت 207 بهتره ولی جلوی ماشین تو نمای بیرونی فوق العاده زشته مخصوصا چراغهای بیرون زده.
1396/8/2
باسلام خدمت دوستان گرامی
من خودم نزدیک شش ماه که اچ سی دارم ولی اینقدری که خودروبانک نسبت به این ماشین درموردش بد صحبت میکنه هم نیست.درسته ماشین چینیه ولی چرا اینقدر همه نسبت به یک ماشینی که چینیه جبهه میگیرن.
تا جایی که من خودم پشت ۲۰۶ اتومات نشستم و گیربکس ۲۰۷ هم باهاش مشترکه این گیربکس نسبت به اچ سی به مراتب خیلی تقه میزنه و از نظر نرم بودن هم اگه زیر اچ سی لاستیک با فاق ۵۵ انداخته بشه خیلی نرم میشه .
به نظر من ماشینایی مثل ۲۰۷ و ساندرو بیشتر از همه به خاطر اسم پژو و رنو (داچیا) فروش بالایی دارن.
متاسفانه توی این وضعیت اقتصادی و صنعت کشور فقط ما مردم بیچاره هستیم که باید به این ماشینای تاریخ مصرف گذشته دل خوش کنیم. به امید روزی که حق انتخاب بالاتر و باکیفیت تر داشته باشیم.
1396/8/2
از همین الان معلومه که اچ سی شکست خورده است. روز اول پیش فروش میشد تا مردم چند ماه انتظار سوار شدنشو بکشن ولی حالا ایران خودرو با فروش نقدی هم نمیتونه فروش بالایی به نسبت 207 داشته باشه. شاید يه سری برتری های فنی نسبت به 207 داشته باشه ولی در کل خیلی پایین تره
1396/8/3
من ماشینهای مختلف. داشتم به جرات میگم. اچ سی تو این قیمت عالیه اگه ایران خودرو یکم تو مونتاژ دقت می‌کرد دومی نداشت . هر کی پشت فرمون اچ. سی بشینه عاشقش میشه
1396/8/3
با مقدمه ای که برای متن نوشتین مشخصه که دارین مغرضانه بررسی میکند.
من هم 206 داشتم و هم اچ سی، و با قاطعیت میگم اچ سی نرم تر از 206 (و 207 ) هست و صدای داخل کابین هم بسیار کمتر هست.
گیربکس اچ سی هم خیلی نرم تر و هماهنگ تر هستش
البته شخصن 206 رو بیشتر باهاش حال میکنم ولی این دلیل نمیشه که نقد مغرضانه رو بپذیرم
1396/8/3
راستش تا الان با 206 یا 207 اتومات رانندگی نکردم اما سوار شدم البته مدل 90... اچ سی هم تو نمایشگاه سوار شدم... خداییش ماشین مسخره ای بود و مثلا میگفتن رو پلاتفرم پژو 308 طراحی شده اما کیفیت متریال داخلیش به جرات میم از پراید هم افتضاح تر هست... چرخای جلوش تو گلگیر فرو رفتن و چرخای عقبش از گلگیر بیرون ...خلاصه بدترین طراحی ممکن روی یک پلاتفرمه.... کابین داخلی 207 خیلی ارگونومیک و اسپرت بود الان جدیداش ظاهرا کمی پلاستیکی تر شده... ضمنا گیربکس AL4 هم یه گیربکس ارزون قیمت اروپایی هستش که روی تندر90 و مگان و ساندرو هم شده... عیبش هم اینه که تو سرما زمانی که روغن غلیظ میشه ضربه میزنه... و اگر کسی بخاطر گیربکس بره ساندرو بخره یه اشتباه بزرگه....
1396/8/3
گیربکس ال 90 اتوماتیک و ساندرو گیربکس dp2 هست که نسبت به al4 میشه گفت تقریبا تقه نداره و خیلی بهتره
1396/8/3
سلام
در مورد مقایسه دو ماشین میخواستم بگم من اچ30 دارم از اسفند ماه 96 هم دارم سوار میشم
تولیدات سری اول ایرادات مونتاژی پیش پا افتاده ای داشت که کم کم رفع شد
این ماشین از نظر فضای داخلی خیلی بهتر از 207 هست
از نظر امکانات شما میتونید ماشین های دیگه ای مقایسه کنید از 40 تا 90 همه کم و بیش این امکانات رو دارند (بجز ساندرو که در بحث آپشن جایی نداره)
رهیاب فارسی با نقشه کامل ایران
دوربین دنده عقب
سنسور دنده عقب
کامپیوتر سفری
سانروف
جاعینکی و کنسول وسط و ... هم دیگه خیلی جای توضیح نداره
و این ماشین چیزی کم نداره انصافا فقط کروز کم داره که اون هم روی فرمون جاش هست (ایران خودرو زحمت این قسمتش رو کشیده )
از نظر فنی موتور tu5 که هم تعمیر کار و قطعاتش فراوونه و مصرف خوب واقعا
از نظر گیربکس میگم جزو بهترین های رنج خودش و بالاتره تعویض دنده نرم و به موقع بدون تکان وتقه اضافی
ظاهر کاملا سلیقه ایه صحبتی نمیکنم
اما با وجود فلاپ ها بهترین رنگش مشکیه فعلا
در مورد خودروهای داخل هم سایت های مقایسه معمولا تو نقد با هم رقابت دارن و گاها برخی همدیگه رو متهم به اخذ مبالغی از شرکتها جهت تبلیغ میکنن
پی اگه میبینید جایی تعریف و جایی تخریب میشه در مورد یک ماشین ، بیشتر بذارید بحساب رقابت های کارشناسان خودرو جهت جلب توجه سازندگان خودرو
مواردی هست که دوستان کارشناس تا ماشین نداشته باشن متوجه نمیشن خیلی از موارد ریز در این خودرو دیده شده که جایی ندیدم اشاره دشه باشه
مثلا شما قفل درب باز کنید پمپ بنزین فعال میشه و نیازی نیست حتما سوییچ چند لحظه باز نگه دارید
یا نور ال سی دی تمام تاچ (که در مقاله فوق فقط گفته شده 207تمام تاچ داره) در صورت روشن شدن نور خودرو با توجه به اینکه یعنی هوا تاریکه برای اذیت نشدن چشم نور صفحه کاهش پیدا میکنه اتومات

در کل اچ30 ماشینی هست که فضای خوب /امکانات خوب / قیمت مناسب/ بزرگترین شرکت سازنده در ایران بایت قطعات و پشتیبانی/ گیربکس عالی ژاپنی حرفهای زیادی برای گفتن داره و استقبال زیاد در پیش فروش های یکسال و بیشتر ایران خودرو گواه این ادعاست

موفق و پیروز باشید
1396/8/4
مگه هر دوتاش مال ایران خودرو نیست؟ پس چجوری پول گرفتن از شرکت
1396/8/3
مقاله ای که از مقدمش بشه نتیجه رو فهمید واقعن خنده داره
داداش به غربیلک فرمان 207 اشاره کردی و لی به چهار ایربگ اچ سی اشاره ننموده ای؟؟؟!!!!!
1396/8/3
مردم رو چی فرض کردی داداش؟همه میدونن این سایت با اچ سی کراس مشکل داره.از هرکی پرسیدم اچ سی چطوره تعریف میکنه. اصلا وقتی با 207 مقایسش میکنی حرفی برا گفتن ندارم.خخخخ. من خودم ال نود دارم. برید صندلی عقب ال نود و اچ سی بشینید ببینید فضای پای اچ سی چقدر بیشتره. حتما امتحان کنید به چشم ببینید.207 هم که رسما ماشین 2 نفرس و مرخصه. رجبه لگد گیربکس اچ سی هم اصلا شما آقای نویسنده راست میگی.اصلا گیربکس ژاپنی آشغال.مزخرف. راضی شدی برادر؟خخخخخ
1396/8/3
سلام خسته نباشید میگم به خودرو بانک
واقعا نگاه درستی داره به دانگ فنگ،خداییش گناه داره بابت این خودرو پولی پرداخت نمایید،
1396/8/3
وقتی داشبورد این دو ماشین رو در یک سطح دونتید ، برام مشخص شد مغرضانه قضاوت میکنید. طراحی داشبورد 207 برای هزار سال پیش هست. ولی حرفی از برتری طراحی دانگ فنگ در مقابل 207 زده نشد. در عوض گفته شده که طراحی داخل کابین دانگ فنگ "ساده و قدیمی" است. کابین دانگ فنگ قدیمی باشه ، کابین پژو چه واژه ای برازنده ش هست ؟ والله خنده داره
1396/8/3
سلام به گروه خودرو بانک من از آقای محسن آله طه تقاضی دارم این 2 خودرو را از اول خود نقد کند چون تجربه ملت یه چیز دیگه میگه لطفا راهنمایی کنید.
1396/8/3
جناب محسنی نقاد محترم ، نقد های زیادی از شما هست تو این سایت که ببخشید جسارتا خیلی سطحش پایینه. لطفا خودتونو ارتقا بدید...
1396/8/3
به نظر من 206 تیپ پنج هم باتوجه به زیباییش و مشخصات مشابه + میتونه تو لیست باشه قیمتش هم بهتره
1396/8/3
من اچ سی رو سوار شدم مقداری هم باهاش رانندگی کردم هم تو شهر هم تو جاده و سربالایی ، تو سربالایی و گردنه ماشین اعصاب خورد کنیه چون تیپ ترونیک نداره ، ماشینای این رنج قیمت عمدتا ماشینای با موتور ضعیف هستن و ترکیب موتور ضعیف با گیربکس اتوماتیک تو سربالایی بخصوص اگر تیپ ترونیک نداشته باشه تا خودت دور موتور و بالا ببری و ماشین جون بالا رفتن داشته خیلی ترکیب افتضاحیه ، البته تو شهر و کفی از نظر موتور گیربکس مشکل زیادی نداره ، در ضمن نسبتا ماشین خشکیه ، مخصوصا پشتش ، فضای اتاق خوبه اما فضای اتاق با صندوق همخونی نداره ، شما یه ماشین خانوادگی میخرین که موقع مسافرت با 4 نفر هم به احتمال زیاد یا مجبورین از باربند استفاده کنید یا مقداری از بار رو داخل ماشین بیارین ، در ضمن اونجوری که من دیدم این ماشین به شدت مستعد به صدا افتادن اتاقه ، چون ماشینی که من صفرش رو سوار شدم از همون اول تو دست اندازا با صدای لرزش ریز تمام مناطق اتاق همراه بود که واسه یه ماشین صفر عجیبه ! طراحی هم سلیقه ایه اما از نیم رخ افتضاحه ، شما یه کاپوت الکی کشیده و بزرگ در حد و اندازه های آریون !!! میبینید که فقط بیخودی طول ماشین رو زیاد کرده و از عقب هم حس میکنید از درب عقب به بعد ماشین رو قیچی کردن و هیچ تناسبی بین عقب و جلو و کاربرد ماشین نیست ، خوب چه کاریه کاپوت به این کشیدگی اونم وقتی قراره توش TU5 باشه ؟ غیر از اینه که این کشیدگی رانندگی تو محیط شلوغ شهری رو سختر میکنه ؟
به هر حال ، مردم مجبورن که این ماشینارو بخرن و سوار شن ، 206 پلاس هم با کیفیت تولیدات ایرانخودرو خیلی آش دهن سوزی نیست اما به نظرم حداقل زیبایی و کمی اصالت داره ولی در عوض کوچیکتره و حداکثر واسه یه خانواده سه نفره میتونه کارایی داشته باشه.
1396/8/3
داداش شما یا با اچ سی رانندگی نکردی و یا رانندگی کردی ولی بلد نیستی از امکانات گیربکسش استفاده کنی. حالت OD و همچنین دنده های 2 و L دقیقا کار تیپ ترونیک رو میکنه، حتی خیلی واضح تر (راحت میشه فهمید الان ماشین تو کدوم دندس، نیاز نیست روی دیسپلی نگاه کنی تا بفهمی الان چندی). در ضمن ماشین هاچبک در هیچ حالتی نباس ازش انتظار صندوق عقب بزرگ داشت (شما یه نگاه به سوزوکی ویتارا بنداز نسبت به ابعادش چه صندوقی داره)
1396/8/5
شما کاملا مشخصه h30رو نمی شناسی گیربکس که خیلی از207 هوشمندترعمل می کنه امکانات رفاهی هم که بیشتر داره از نظر گارانتی هم که یکسال بیشتر از207 گارانتی داره فضای صندوقش هم 417لیتر می باشد که باتوجه به هاچ بک بودن حتی 17لیتر از206 صندوقدارهم بزرگتر می باشد
1396/8/6
در پاسخ به حسین
دوست عزیز چنان گفتی امکانات گیربکس که فکر کردم راجع به لکسس lx570 صحبت میکنی ، اون مد اووردرایوی هم که شما میفرمایید و تعویض دنده تا دنده 2 رو هم امتحان کردیم اما چیز که بدست آوردیم بالا رفتن شدید دمای موتور بود ! در ضمن مشکل این بود که ماشین با دنده اول قدرت و حرکت خوبی داره اما به محض تعویض به دنده دو همه چیز خراب میشه و ماشین وا میره ، بحث سر ده دقیقه سربالایی و گردنه نیست ، بحث یک الی دو ساعت حرکت تو همچین جاده ایه !
ویتارایی که شما میفرمایید و یه ماشین کراس اووره فقط 12 سانتیمتر از یه ماشین هاچبک بنام اچ سی بزرگتره ولی قطعا فضای صندوق بهتری داره ، البته مقایسه این دو ماشین واقعا جالب نیست. بحث سر طراحی اچ سی هست که بلاتکلیفه ، خیلی از کسایی که چشم بسته رفتن این ماشین رو پیش خرید کردن اصلا ذهنیتی که راجع به این ماشین داشتن این چیزا نبود! شاید اگر نمونه صندوق دار وارد میشد بهتر بود.
....................
در جواب امیر
من در مورد گیربکس 206 پلاس اصلا دفاعی نکردم که شما راجع بهش بحث میکنی !
..........................
و یه چیزی کلی عرض میکنم چرا مردم ایران هر ماشینی داشته باشن فکر میکنن در حد بنز اس کلاس یا بنتلیه و هیچ انتقادی بهش وارد نیست ؟!
1396/8/3
اخه چرا یه خودروی مزخرف چینی رو با یه ماشین خوب اروپایی مقایسه میکنین..اگه قراره تعریفی بشه بزار داخل همون کانال برا خودشون تعریف کنن..مردم ما افراد اگاهی هستن و هرگز پول برا این مزخرفا که فقط در کشور مبدا و ایران تولید میشه نمیدن..یه زمانی اردی رو مسخره میکردن به موتور پیکان روشه..الان تنها چیز خوبش موتور 206 هست البته اون در این بدنه با این گیربکس اصلا کارایی نداره...نخرید...ملت این ماشینهای مزخرفو نخرید...رینگشو ببینید ...بدنه رو ببینید...
1396/8/3
با سلام دوست عزیز کی گفته اچ سی کراس بده 207 بده هیچ وقت اچ سی رو با 207 مقایسه نکنید چون اچ سی عالیه هر کی موافقه لایک کنه
1396/8/3
206 و 207 تا قبل از سال 91 ماشینهای خوبی بودن تا اینکه تحریم ها باعث شد ایران خودرو قطعات 206 و 207 رو از شرکت های چینی مثل دانگ فنگ خریداری کنه و برخی از اونها هم داخلی سازی شد که نسبت به نمونه اصلی خیلی تفاوت داشت در کل 206 و 207 های 91 به بعد فقط ظاهرشون تغییر نکرده اما از نظر فنی حرفی برای گفتن ندارند
1396/8/4
پژو ماشین خوب اروپایی؟!!
پژو که کلا ماشین ساز نیست برگرده به گذشتش و لباس زیر بزنه بهتره حالا ایرانخودرو هم بیاد یه دستی بزنه توش که دیگه معلومه چی میشه،چینم همینطوره البته, دوتاشون یه کرباسن
1396/8/3
اگر گیربکس اتوماتیک 207 مثل 206 باشه ، گیربکس H30 در ظاهر یک کلید OVER DRIVE اضافه تر نسبت به 'گیربکس 206 داره که یک مزیت خیلی خوب به حساب میاد ، دیگه اینکه گیربکس جدید ژاپنی آیسین با گیربکس قدیمی 207 قابل مقایسه نیست و اصلاً H30 یک خودرو در سایز بزرگتر از 207 است و باید با برلیانس هاچ بک مقایسه بشه .
1396/8/6
برادر اکبر،گیربکس h30 کراس آیسین خیلی قدیمیه شماکه تو خودرو بانک نظر میدی عجیبه که فیلم های خودرو بانک و نگاه نمیکنی تو خود برنامه آقا محسن همین و گفت و به نظر من هیچ کدومشون از لحاظ فنی به درد نمیخورن تو این رنج تندر۹۰ یا ساندرو خیلی بهتره گیربکس بسترنb30 آیسین جدید هست نه h30کراس
1396/8/4
سلام
من 1 ساله h30 دارم
از نظر ظاهر کاملا سلیقه ای است
همان طور که اول ال90 رو همه مسخره میکردن
بعد جا افتاد و مورد استقبال قرار گرفت
مطمئن باشید h30 هم بیشتر دیده خواهد شد
از نظر نرمی خیلی خوبه و سرعت گیر ها رو عالی رد میکنه
از نظر موتور هم که tu5 هست که تمام کارشناسان همیشه از اش تعریف میکنند
ولی از نظر گیربکس فوق‌العاده است
از نظر امکانات و تجهیزات گیربکس کامل است
برف،اسپرت فوق‌العاده.O/D.....
بدون صدا و تقه
و شتاب ثانویه عالی
از خودرو بانک واقعا بعید بود که این جور راجع به این گیربس ژاپنی نظر مغرضانه نظر بده
همچین میگه 4 دنده ،که بقیه ماشین ها تو این رنج چند دنده هستن
البته ایراد های کوچک هم داره که با 3 سال گارانتی خیال راحته
در آخر با توجه به تجربه 1 ساله پیشنهاد میکنم حتما اچ30 تهیه کنید
1396/8/5
حالا جالبه تنها نکته مثبت اچ سی رو گیربکسش میدونن که اونم تو زاپن تولید نمیشه و آیسین شعبه چین تولیدش میکنه!!
1396/8/6
چهار سرعته ملاک نیست این گیربکس قدیمیه😠😠
1396/8/4
من هیچکدوم ازین دوتا ماشینو ندارم و رو هیچکدوم هم تعصبی ندارم .ولی خدایی شما عکس داشبورد و کیلومتر و بخش های داخلیه ماشینو گذاشتی ،چطوری میتونی بگی طراحی داخلی 207 بهتره ؟؟؟خب اینطوری که شما مقرضانه نوشتی ، درحالی که بییننده داره میبینه و مقایسه میکنه فقط اعتبار سایت رو زیر سوال میبری.
1396/8/5
کاملا موافقم خودرو بانک حتی در مقاله های قبلیش هم خیلی تلاش می کند h30رو خودرو بدی نشون بده
1396/8/4
من خیلی وقته نقدهای ماشین هارو از خودروبانک می خونم ولی نقدی به مزخرفی این ندیده بودم اول می نویسین دانگ فنگ شتاب نداره بعد این ور نوشتی شتاب رسمی 12.5 که 0.1 کمتر از 207 عه بعد بازم مصرف سوخت دانگ فنگ رو زیاد گفتی که بازم این ور نوشتی 7 که 0.1 از 207 کمتر می سوزونه. بعد اشاره ای به 4 تا ایر بگ دانگ فنگ نمی کنی. قیمت هاش رو هم که گذاشتی کنار کلا طبق نوشته ی شما دانگ فنگ 7 میلیون قیمتش پایین تره نسبت به 207 که هیچ کدومش رو نمی گی. همش 207 رو تعریف می کنی. چرا از خودت در میاری که گیربکس آیسین ژاپن کند عمل می کنه و AL4 سریع تره و اینا. شما با AL4 یه معکوس بکش ببین کند به چی می گن بعد همش تقه داره.
1396/8/4
با سلام
من تقریبا همه مقاله های خودرو بانک روخوندم
این دو ماشینم از نزدیک دیدم و سوار شدم انصافا تو بعضی چیزا خودرو بانک تعصبی عمل کرده و برای ایران خودرو تبلیغ کرده متاسفانه
ببنید موتور دوتا ماشین یکیه-نمای خارجی 207 بهتره-ولی از نظر فضای داخلی 207 حرفی مقابل اچ سی نداره
یه ادم کور هم نگاه کن میفهمه داخلی اچ سی قشنگتره و امکانات بیشتری داره از جمله سانروف مانیتور به روز تر و...
1396/8/4
اولین باریه که میشنوم گیربکس Al4از گیربکس آیسین سر تره آخه با کدام توجیه و منطق .تواین رنج قیمت یه ماشین مثل مگان کارکرده یا مزداخیلی عاقلانه تر هستند
1396/8/4
از نظرات بعضی دوستان کاملا مشخصه که اچ سی کراس دارن و میخوان تعریفشو بدن . شاید من هیچ وقت اچ سی کراس نخرم . ولی اگه بخرم اینشکل تعرفش میکنم !!! چرا ؟
1396/8/4
نمیدونم به چیه اچ سی کراس باید برم که فکر خریدنش رو کنم . حالا نمیگم 207 ماشین شاخیه ولی بلاخره طراحیش نسبتا خوبه
1396/8/4
بزرگترین عیب اچ سی گراس شکل ظاهری بسیار بدونامناسب است که به شدت روی فروش ان اثر گذاشته است
1396/8/9
آره من بهش میگم نعش کش!!
1396/8/4
من پشت هر دو ماشین نشستم ( البته 207 دنده ای ) ولی اینو میدونم ک گیربکش 207 اتومات خیلی داغون و قدیمیه
نمای خارجی کاملا سلیقه ای هست البته 207 کمی بروز تره
نمای داخلی واقعا 207 حس بهتری داره تو عکسا معلوم نیست . وقتی از نزدیک لمسش میکنی داشبوردش کمی زیبا تر از اچ 30 هست , فرمانش هم یه سر و گردن بالاتر ار اچ30 , و مانیتورش هم با کیفیت تر و تاچ بهتر و رونتری نسبت به اچ 30 داره
البته اچ 30 سانروف داره
اچ 30 قیمت ارزانتری نسبت به 207 اتوماتیک داره
ایربگ های بیشتری هم داره
از طرفی هم بجز موتورش لوازم دیگش خیلی سخت پیدا میشه و قیمت قطعات بالایی داره بعنوان مثال قیمت مجموعه کامل گیربکسش 17 تا 19 میلیون تومن هست
حدود دو ماهیه گیره این دو خودرو هستم در مجموع اچ 30 ماشین جدیدتریه و بیشتر تو چش هست عوضش 207 ماشین کم خرج تر و بازار دست دوم بهتری نسبت ب اچ 30 داره ( البته من 207 دنده ای رو به اتوماتش ترجیح میدم )
در نهایت خودم 207 دنده ای رو به اچ 30 اتومات ترجیح میدم
1396/8/5
من به عنوان یه مهندس مکانیک که هر دو خودرو رو سوار شدم این گزارش رو کمی مغرضانه میبینم...نمیخوام از h30 طرفداری بی جهت کنم ولی اینقدر ها هم که این نویسنده گفتن بد نیست و نکات مثبت بسیاری داره که اصلا اشاره نشد بهش
1396/8/5
مضخرف ترین مقایسه دنیاس.شما چجوری طراحی و کیفیت داشبورد و رودریه اچ سی رو بدتر از 207 میبینی؟از کی تا حالا پارچه های بی کیفیت رودری های 206 و 207 از چرم بهتر شدن؟چیدمان عدوات اچ سی با فاصله از چینش 207 بهتره!!!
1396/8/6
سلام
در مورد مقایسه دو ماشین میخواستم بگم من اچ30 دارم از اسفند ماه 96 هم دارم سوار میشم
تولیدات سری اول ایرادات مونتاژی پیش پا افتاده ای داشت که کم کم رفع شد
این ماشین از نظر فضای داخلی خیلی بهتر از 207 هست
از نظر امکانات شما میتونید ماشین های دیگه ای مقایسه کنید از 40 تا 90 همه کم و بیش این امکانات رو دارند (بجز ساندرو که در بحث آپشن جایی نداره)
رهیاب فارسی با نقشه کامل ایران
دوربین دنده عقب
سنسور دنده عقب
کامپیوتر سفری
سانروف
جاعینکی و کنسول وسط و ... هم دیگه خیلی جای توضیح نداره
و این ماشین چیزی کم نداره انصافا فقط کروز کم داره که اون هم روی فرمون جاش هست (ایران خودرو زحمت این قسمتش رو کشیده )
از نظر فنی موتور tu5 که هم تعمیر کار و قطعاتش فراوونه و مصرف خوب واقعا
از نظر گیربکس میگم جزو بهترین های رنج خودش و بالاتره تعویض دنده نرم و به موقع بدون تکان وتقه اضافی
ظاهر کاملا سلیقه ایه صحبتی نمیکنم
اما با وجود فلاپ ها بهترین رنگش مشکیه فعلا
در مورد خودروهای داخل هم سایت های مقایسه معمولا تو نقد با هم رقابت دارن و گاها برخی همدیگه رو متهم به اخذ مبالغی از شرکتها جهت تبلیغ میکنن
پی اگه میبینید جایی تعریف و جایی تخریب میشه در مورد یک ماشین ، بیشتر بذارید بحساب رقابت های کارشناسان خودرو جهت جلب توجه سازندگان خودرو
مواردی هست که دوستان کارشناس تا ماشین نداشته باشن متوجه نمیشن خیلی از موارد ریز در این خودرو دیده شده که جایی ندیدم اشاره دشه باشه
مثلا شما قفل درب باز کنید پمپ بنزین فعال میشه و نیازی نیست حتما سوییچ چند لحظه باز نگه دارید
یا نور ال سی دی تمام تاچ (که در مقاله فوق فقط گفته شده 207تمام تاچ داره) در صورت روشن شدن نور خودرو با توجه به اینکه یعنی هوا تاریکه برای اذیت نشدن چشم نور صفحه کاهش پیدا میکنه اتومات

در کل اچ30 ماشینی هست که فضای خوب /امکانات خوب / قیمت مناسب/ بزرگترین شرکت سازنده در ایران بایت قطعات و پشتیبانی/ گیربکس عالی ژاپنی حرفهای زیادی برای گفتن داره و استقبال زیاد در پیش فروش های یکسال و بیشتر ایران خودرو گواه این ادعاست
ضمنا دوستانی که میگن گیربکس چینیه فکر کردید الان کدوم ماشین تو ایران 100درصد چینی نیست ؟!!!
موفق و پیروز باشید
1396/8/7
داداش الان آبا 96 هست و اسفند 96 چهار ماه دیگه میاد بسلامتی :)
1396/8/6
یک نکته ای که اصلا فراموش شد مقایسه بشه ، بحث ایمنی و تعداد ستاره های اون هست که مسلما 207 باید وضعیت خیلی بهتری داشته باشه نسبت به H30 که اونو فراموش کردین اصلا ذکر کنید.
1396/8/9
البته اچ سی دارای چهار ایربگ است پس حرفی برای ایمنی دارد
1396/8/13
سلام. صرف داشتن ایربگ بیشتر که رتبه ایمنی رو بالا نمیاره. باید نتایج معتبری مثل Euro NCAP رو مبنا قرار داد. البته به شرطی که NCAP اصلا اچ سی رو آزمایش کرده باشه!
1396/8/6
در ضمن اون قسمتهای پلاستیکی دور تا دور ماشین منو یا سپر جوشن که اون قدیما رو پیکان ها نصب میکردن میندازه!!
1396/8/8
اصلا هم مشخص نبود قضاوت یه طرفه اس و هدفش کوبوندن h30 بود
خب اینکه از همه لحاظ گفتید خیلی بیخوده پس چرا اصلا مقایسه گذاشتید
1396/8/8
سلام دوستان عزیر نقد جالبی نبود ولی در عجبم که کامنت دوستانی رو میخونم که بعضی حتی گواهینامه هم ندارن و اومدن نظر میزارن..........فضای مجازی متاسفانه این مشکلات رو هم داره...
1- اولا مقایسه یه ماشین کراس اور با یه ماشین هاچ بک شهری بنظرم مقایسه درستی نیست
2- در مورد ظاهر که یه امر سلیقه ای هست نمیشه اینقدر با قطعیت نظر داد....
3-در مورد کیفیت قطعات کابین اچ سی بنظرم کم لطفی نمودنداچ سی قطعا شرایط بهتری نسبت به 207 داره از لحاظ محل قرار گیری اجزای داخلی فقط مولتی مدیای این ماشین اندکی پایین نصب شده واینم به علت وجود کامپیوتر سفریش در بالاست...ولی محل قرار گیری کنسول و حالت درب ها برای قرار گرفتن دست بنظرم حالت ارگونومیک تری نسبت به 207 داره
4- در خصوص سیستم گیربکس هر چند هر دو 4 دنده هستن و 4 دنده بودن ماشین یکم در رانندگی های پرشتاب جالب نیست چون مدام برای سبقت گرفتن باید شدید معکوس کشید و دور موتور رو بالا برد .............اما همه عالم و آدم میدونن که گیربکس AL4 گیربکس مشکل دار و تقه زنی هست چه به قول دوستان حتی فرانسوی باشه...اما گیربکس ایسین نقطعه قوت این ماشین هست تقریبا بین گیربکس های 4 دنده بهترین گیربکس رو داره کسایی که پشتتش بشینن متوجه کیفیت بالای این گیربکس میشن
5- در مورد اپشن هم ضمن اینکه 207 دارای کروز کنترل است ولی اچ سی باید براش خریداری بشه که از این جهت برتری با 207 هست البته این برتری با قیمت بالاتر 207 تقریبا زیر سوال میره....اما نکته دیگر وجود 4 کیسه هوا در اچ سی است که 207 دارای 2 کیسه است این اپشنی است که عملا 207 فاقد اون است و عملا قابلیت اضافه شدن هم نداره.....برتری دیگر اچ سی از نظر اپشن داشتن سانروف برقی دو حالته است که 207 هم فاقد همچین امکاناتی ست
6- در مورد فضای اتاق که اصلا 207 یک خودرو دو نفره است که بنظرم نفرات عقب یا باید زیر 14 سال باشند یا پاهاشون رو قطع کنن بتونن راحت بشینن البته میشه نتیجه گرفت که 207 ذاتا خودرو خانوادگی نیست اما اچ سی که در ردیف عقب فضای پای بسیاز زیاد و عرض خوب ماشین راحتی کاملی رو برای سرنشینان عقب مهیا کرده
7. شتاب دو خودرو من مقایسه ای ندیدم ولی با توجه به موتور مشترک ولی وزن کمتر 207 قطعا باید شتاب بیشتری داشته باشه که از این جهت برتری با این خودروست ولی در نظر بگیرید که اچ سی هم ماشین کندی نیست فقط رسیدن به شتاب مناسب در دور های بالای موتور بدست میاد
8- اما در مورد کیفیت ساخت همه میدونن که 207 تولیدی خودرو افت کیفیت ساخت زیادی داره تعویض قطعات آلمانی و فرانسویش با سیستم های چینی و ایرانیزه شده کیفیت این ماشین رو بسیار پایین اورده..فی المثل همین دریچه گاز چینی این خودرو و سیستم برق ایرانیزه شده اش...در مورد کیفیت مونتاژ هم هر دو خودرو اشکالات مونتاژی زیادی دارند چون از یه کارخونه بیرون میان....البته گارانتی 3 ساله اچ سی که در سال اول فروش خودرو ارائه شد دلگرمی بیشتری به مشتریاش میده
1396/8/13
الان منظور شما از کراس اوور اچ سی بود ؟؟!؟!
1396/8/13
حالا ما گواهینامه نداریم! ولی سواد که داریم!! از کی تا حالا اچ سی نمیدونم چی چی کراس اور شده؟
1396/8/14
سلام.
والا ما به سانتافه تک دیفرانسیلمون ، شاسی بلند که هیچ! حتی جرات نمیکنیم بگیم کراس اوور!! الان خوش به حال شما که کراس اوور سوار میشید.
1396/8/12
دوستان عزیز !!! واقعا مقایسه ی 207 با یک ماشین چینی توهین به انسانیت هست (من خودم 207 ندارم که شاید بعضی ها فکر کنند تعصب دارم)
1396/8/14
والا ما نه ماشین چینی داریم و نه پژو ، خدا رو شکر بهتر از این دو تا رو داریم ولی جالبه نظرها! یک کارخونه اومده یک ماشین بدنه و موتور و همه چی رو طراحی کرده و با هم مچ کرده ، حالا یک کارخونه! دیگه اومده یک بدنه ( که معلوم نیست اصلا خودش اونم طراحی کرده باشه) رو آورده و موتور همون کارخونه اول رو گذاشته روش و یک گیرباکس هم از یک شرکت ژاپنی گرفته و سوار کرده و الان همه میگن از طرح اول که مخصوص همون بدنه طراحی شده بوده بهتره!!!
1396/8/15
با سلام و خسته نباشید خدمت گروه خودروبانک
من مقاله رو خوندم و بااینکه هیچ کدوم این ماشینارو ندارم ولی بنظرم متعصبانه به موضوع نگاه کردین و به قول معروف یکطرفه به قاضی رفتین دانگ فنگ h30کراس نمیگم ماشین خوبیه و از207 بهتره اما بعضی ویژگی های مثبتشو نگفتین از جمله سواری بهتر و امکانات بیشتر مث سانروف و ایمنی بالاتر بخاطر 4ایربگ بودنش و ویژگی فنی بهتر بخاطر گیربکس آیسن ژاپن ولی درکل خسته نباشید میگم بهتون موفق و پیروز باشید به امید روزی که محصولات به روزی بااین قیمت ها سوار بشیم یاعلی
1396/8/19
واقعا که مقاله فقط تعصبی. اچ سی کراس یه ماشینیه که اصلا دیر دنده عوض نمیکنه . همه امکاناتش به روز تر و بهتر است و از لخاظ دنده اتومات هم به روز تر جدید تر و بهتره. این مقاله فقط به نفع 207 بود. باید برعکس میگفت چون 207 همش از پلاستیکه و دنده اش دیر عوض میشه و کاملا خشکه
1396/8/26
من به هيچ كس اين دو تا ماشين رو پيشنهاد نميكنماگر مي خوايد از اول خريد اين دو تا ماشين پاتون به تعميرگاه و نمايندگي باز نشه نريد دنبالش.
1396/9/14
اقای اریا محسنی .شما عزیزم نقد نکردی که خیلی خلاصه گفتی ۲۰۷ تو بیشتر از اچ سی کراس دوس داری.
1396/9/15
ای کاش یه بار اچ رو هم سوار میشدی. در آخرت پیش کسایی که با مقاله تو تصمیم گرفتند و خرید کردند مسولی...
1396/9/23
فقط گیربس ژاپنی اچ 30کراس می ارزه به تمام هیکل 207
1396/9/26
گزارش کاملاً مغرضانه و یک طرفه بود. من خودم دقیقاً یکسال و چهار روز است که اچ‌سی‌کراس اتومات دارم و پژو 405 هم همزمان دارم، ولی باید گفت اچ‌سی‌کراس واقعاً ماشین خیلی نرم و خانواده پسند و برای سفر هم که عالیه و جادار و از لحاظ سرعت هم برو است و با امکانات خوب و مصرف مناسب و فوق‌العاده است و به آدم یک حس ماشین بالای صد میلیون را می‌دهد. فکر می‌کنم گیربکس عالی‌ای که روی اچ‌سی‌کراس نصب است را هیچ کدام از ماشین‌های حتی با ردۀ قیمتی ده-بیست میلیون تومان بالاتر هم ندارند. من به اچ‌سی‌کراس زمانی که حالت اسپورت را روشن می‌کنم می‌گویم ترمیناتور چون صدای ماشین و حالت ماشین عوض می‌شود و کاملاً وحشی و درنده می‌شود. در ردۀ قیمتی اچ‌سی‌کراس ماشین دیگری نداریم.
1396/9/29
این بررسی واقعا جانب دارانه و مغرضانه هستش این سایت نمی‌دونم چه نفعی از طرفداری بعضی خودروها می‌بره مثلا در کلیپ نوروزی میگن رنو تالیسمان ماشین بدی نیست ولی کمری از رنو بهتره.. عقل سلیم ماشین اروپایی رو همیشه بهتر از آسیایی می‌دونه من خودم h30 دارم حد انتظارم در حد بنز نیست ولی در حد قیمتی خودش انصافا ماشین خوب و راحتیه. مثلاً در این سایت به دفعات و در مقابل خیلی از مدلهای ساندرو رو قرار میدم و میگن خوبه. در این دوره و زمونه که ماشینها سنسورهای خاصی برای جهت‌های مختلف دارند ساندرو برای هر دو جهت یک چراغ راهنما داره. به نظر من 207 و H30 در تمام موارد از ساندرو بهترن. در نهایت باید خدمت تمام دوستان عرض ارادتم رو تقدیم کنم و بگم که تفسیرهای جانب دارانه این سایتها رو جدی نگیرید چون فکر میکنم از طرفداری بعضی خودروهای خاص کسب بازار میشه. یا حق
1396/10/20
سلام.والا من چندسال ۲۰۷ دارم گیربکس اتوماتیکش باعث شده که همیشه اعصابم رو بهم بریزه .نمیدونم این هماهنگی و شتاب که میگن از کجا میاد که من ندیدم.
1396/11/3
من نميدونم شما چه سودي ميبري كه متعصبانه نقد ميكني
هرچي نقد از اچ سي توي سايت شما هس رو من خوندم
يكي از يكي مزخرف تره
اقا بلد نيسي درست نقد كني نكن برادر من زور كه نيس
با وجود اينكه همه چي توي اچ سي بهتر از ساندرو و اون ٢٠٧ هست ولي شما كلا برعكس گفتي همه چيو
دوستان كه ماشين ميخان بخرن درست تحقيق كنيد
نقدهاي اينجا كاملا متعصبانه و چرته
1396/12/21
سلام
شما در این مقایسه بی طرفانه عمل نکردید و بیشتر به سمت 207 گرایش داشتید.نمی خوام بگم که اچ سی ماشین بی نقصیه.ولی بدون تعصب بخوام نظرم رو بگم نسبت به 207 ارزش بیشتری برای خرید داره.بین 207 و اچ سی برای خرید مردد بودم ولی الان 4 ماهه اچ سی دارم از خریدش پشیمون نشدم.
1396/12/24
به شدت ناراحت كننده بود ! جز نضرات شخصي حرفي براي گفتن نداشت اين مقايسه ، واقعا كي نميدونه كه گيربكس ٢٠٧ تقه ميزنه ؟
1396/12/29
سلام ب همگى دوستان وسيله سليقه اى هستش هر كى يه ماشين رو انتخاب ميكنه دلتون هر چى گفت همون كار رو انجام بدين سال خوبى داشته باشين
1397/2/3
من موندم ماشینی که سنگین تره، چطوری سواریه خشک تری داره.
چرا میخوایید اچ30 رو بکوبید؟ چشم دیدن ندارید؟
یادتون رفت بحث ایمنی رو بررسی کنید، 4 ایربک داره اچ 30. بدنه محکم تر.
داشبورد اچ 30 خشکه. ببخشید داشبورد 207 خیلی نرمه؟
شما گیربکس ژاپنی رو داری با al4 تقه زن مقایسه میکنی؟
من اچ30 دارم، خیلی هم راضی ام الحمدلله مشکلی نداره. این چرت و پرتا رو نخونید. حتما سوار بشید بعد نتیجه بگیرید.
1397/2/18
نکته جالب اینه که در این مقایسه گیربکس مشکل دار ۲۰۷ رو از گیربکس لچ سیذبهتر دونسته
در صورتی که تو خود گروه ۲۰۷ اتومات که میرید همشون شاکی هستند که چرا همون گیربکس اچ سی رو براش نذاشتن !
اگر کسی بخواد برای زیر پا استفاده کردن و نه فروختن و سود صد در صد اچ سی گزینه ایده آل تر و بهتری هست
1397/2/22
علاوه بر نقد مزخرف خوب تونستيد با فتوشاپ عكسها ، 207 رو از اچ سي بزرگتر نشون بديد !!!!!!!
واقعا" براي مديران اين سايت متأسفم !!!!!
1397/2/22
سلام
خسته نباشید هیچ کدام از این عیب ها که گفتید در اچ سی کراس نیست من خودم ۱۴ ماهه که اچ سی دارم قبلش هم ۲۰۶ تیپ ۵ داشتم این ماشین خیلی سر تر از پژو است و آپشن هاش هم از ۲۰۷ بیشتر و کاربردی تر است گیربکسش هم محشره واقعا هوشمنده ژاپنی ها کار بد تحویل نمیدن تویوتای ۵۰ سال پیش می ارزه به .... همین برند ژاپنیش اگرم قدیمی باشه خیلی جلوتر از زمان خودش بوده پس به روزه
1397/2/29
اینجا هم مثل جاهای دیگه سعی کردن اچ سی رو تخریب کنن.207 چه آپشنی داره که باید بخاطرش 60 میلیون پول داد؟فقط چون پژو تولیدش کرده عالیه؟سواری خشک،فضای کابین کوچیک،گیربکس ضعیف،داشبورد بی کیفیت و ....
بنظرم اچ سی با توجه به قیمتش و امکاناتش توجیه بیشتری واسه خرید.ظاهر ماشین سلیقه ایه.بنظرم در مورد ظاهر نباید بزرگ نمایی بشه.
از خودرو بانک انتظار می رفت نقد بی طرفانه ای انجام بده نه اینکه اچ سی رو بذاره گوشه رینگ و هی بهش حمله کنه
1397/3/1
سلام.من قسط خرید اچ سی کراس زو داشتم بیشتر دوستام میگفتند نخر اونا هم ۲۰۷ داشتند ولی من خریدم و خیلی خیلی راضی هستم دوستام همه پشیمون شدند.


به نظر من ۲۰۷ اصلا به درد نمی خوره
1397/3/5
به نظرم این بررسی بی طرف نبوده است و به زور می خواست بگه که 207 بهتر از دانگ فنگه – در صورتی که اصلا این طور نیست – اولا گیربکس H30 از برند عالی AISIN ژاپن است و بسیار سریعتر و باهوش تر است در مقایسه با گیربکس دهه ۹۰ (۲۵ سال پیش) فرانسه که کند و خنگ است – دانگ فنگ فضای بسیار بیشتری داره و خیلی هم از ۲۰۷ زیباتره هم بیرونش هم داخلش (۲۰۷ و ۲۰۶ که شکل هم هستند رو داریم ۱۶ ساله همینطوری می بینیم که دیگه خیلی تکراری شده) – نمایشگر ۲۰۷ خوبه و لی اصلا هماهنگی با داشبورد نداره و یک دفه زارت از داشبورد زده بیرون (مثل تبلت می مونه) – رینگ دانگ فنگ ۱۶ هست با لاستیک ۲۰۵ – ولی پژو رینگ کوچک ۱۴ داره با پهنای ۱۸۵ که برای خیابان های ایران مناسب نیست – کیفیت ساخت بدنه و داخل ۲۰۷ اصلا خوب نیست (در مقایسه با 206 های اوایل دهه 80 ایران خودرو) – دانگ فنگ سانروف داره، چهار تا ایربگ داره و کلی امکانات دیگه
1397/3/11
من به شخصه با اطمينان كامل ميگم ٢٠٧ بسيار ماشين ضعيف و بدترين مونتاژي بازار هست. من تعجب ميكنم همچين بررسي تو اين سايت بايد بخونيم كه ٢٠٧ ماشين جديد و جوان پسندي قلمداد ميكنم اين ماشين كه همون ٢٠٦ هست بزرگوار.اگر كسي مي خواد پشميمون بشه ٢٠٧ بخره فكر نميكنم خود ايران خودرو ٢٠٧ قبول داشته باشه lool
1397/3/23
مشکل شما خودرو بانکی ها هنوز با اچ سی کراس حل نشده.
1397/4/8
این گزارش منصفانه نیست، من خود 207 اتومات دارم، چون مجردم و ظاهر (خدایی 207 خیلی خیلی نازتره) و کوچکی ماشین هم برام مهمه 207 خریدم اما انقدر که شما گفتید H30 مخصوصا برای خانواده بد نیست، مضافا به اینکه الان به نظرم توی بازار خیلی 207 غیر منطقی قیمتش بالا رفته
درمورد متریال داشبرد متاسفانه 207 کیفیت خوبی نداره و توی افتاب لک- لک دیده میشه، درباره ی H30 نظری ندارم. اندازه رینگ و لاستیکشم که اصلا کوچیک دیده نمیشه
گیربکس Al4 روی 207 به نسبت H30 قدیمی تره، هرچند من خودم به شخصه مشکلی باهاش ندارم اما باید خیلی هواش رو داشت و نمیشه هرجوری باهاش رانندگی کرد و انتظار عمر دراز ازش داشت. گیربکس H30 هم هرچند هنوز جوابش رو پس نداده (4-5 سال دیگه ایراداش درمیاد) ولی کلا شرکت ایسین شرکت به نامیه در گیربکس و فکر میکنم برتری گیربکس با H30 باشه، البته نداشتن تیپ ترونیک (به جای اون استپ گیت) در H30 ازار دهنده است
درکل هم کیفیت ساخت H30 به نظر من حداقل کمتر از 207 نیست
اما کلا یک مشکلی توی ماشین های چینی هست و اونم قطعه است! عزیزان که میخوان بخرن خیلی حواسشون باشه، به هر حال ماشین فقط گیربکس و موتور نیست، اینطور نشه که یک اینه ماشین به در پارکینگ خورد یک ماه درگیر تهیه اش بشید!! من ماشین خودم صندلیش لقی داشت بردم نمایندگی به 3 ساعت اسکلت صندلی عوض کردن درصورتی که همین مشکل اگر توی H30 بود به این راحتی حل نمیشد.
1397/4/27
یک بررسی کاملا بی اساس جانب دارانه....
بعد از یک سال رانندگی با اچ سی هیچ کدوم از ایرادات ذکر شده رو نداشتم... نه شتاب پایین... نه کندی گیربکس... نه سواری خشک و.....
1397/5/5
اچ سی کراس بهتره به هزاران دلیل ایمنی بهتر تیپ جوان پسند رودری هاش مثل 206 نیست و اتاقش هم اتاق 206 نیست
شما برو یه ماشین از خودروسازای ایرانی بهم نشون بده که جدید باشه و قطعاتش با یه ماشینی مشابه نباشه مثل 405 و پرشیا در کل یکیه ولی پرشیا بهتره
1397/5/7
من واقعا متاسفم برای سایت بانک خودرو .نمی دونم چرا و به چه دلیل تلاش می کنن که خودرو اچ سی کراس را خراب کنند نمی دانم چه سودی براشون داره شما خودتان مقایسه کنید الان فرق 206تیپ5با207در چی است تنها فرق آن در چراق و مانیتور و دکمه روی فرمان آن است آیا این ماشین باید۸۰میلیون در سایت ایران جیب قیمت گزاری شود این قیمت برای تاریخ ۱۳۹۷/۰۵/۰۷شده حالا قیمت اچ سی از این ماشین ارزون تر امکانات بیشتر می باشد و موتور اچ سی همون موتور۲۰۷می باشد پس خرید اچ سی نسبت به ۲۰۷ و ساندرو بهتر ولی تمام تلاش این سایت در تخریب اچ سی است متاسفم برای این سایت و مدیرش
1397/7/2
مطلبی که در این سایت در مورد 206 و 207 گفته شده درست نیست و اشتباه است چون اساس آن منطبق با واقعیات نیست _ دلیل آن هم اینکه ، پژو 207 اصلا در ایران حتی یک دستگاه هم تولید نشده و نمیشود و در خود فرانسه هم سالهاست که تولید نمیشود و جای خودش را به 208 داده _ خودرو 207 هم از نظر اندازه شاسی و هم اتاق و.... غیره کاملا با این خودرو تقلبی که به نام 207 کارخانه ایران خودرو سالهاست داره تولید میکنه متفاوت است _ این خودرو که در ایران خودرو تولید میشه در واقع همون 206 هست منتهی با کمی بزک که این بزکها رو در صنایع خودرو با یک علامت + یا کلمه "پلاس" نشون میدن اما متاسفانه ایران خودرو بی هیچ نگرانی خیلی راحت و آسون اسم این 206 خودش رو 207 گذاشته و در خیلی جاها هم 206 پلاس برزیل رو با فتو شاپ کردن 207 _ این خودرو دقیقا مشابه همون 206+ برزیل هست _ نه دربها ، نه شیشه ها ، نه گلگیرها ، سپرها ، کاپوتها و...... هیچ قطعه این ماشین به 207 نمیخوره و در عوض تمام قطعاتش به 206 قابل نصبه _ روی سخنم با مدیران بخش تولید ایران خودروست ، ای مدیران محترم بخش تولید ایران خودرو ؟ اگر شما یک قطعه از خودرو تقلبی 207 تولیدیتون رو تونستید روی 207 اصلی فرانسه نصب کنید (هر دو خودرو پنج درب هاچ بک باشند) اینجانب ضمن پس گرفتن ادعایم یک ماه رایگان برای شرکت ایران خودرو کار میکنم ، اما من میتوانم تمام قطعات 207 شما رو روی یک 206 نصب کنم و اگر موفق شدم در مقابل میخواهم که رسما در صدا و سیما از مردم عذر خواهی و به نا صادق بودنتان در این باره به طور شفاف اعتراف کنید _ اگر جوابی دارید لطفا دریغ نکنید که مردم منتظرند .
1398/1/19
با سلام به آقای محسنی.ببخشید شما دراین بررسی کاملا به نفع یک ماشین عمل کرده اید و بالعکس تمام بررسی هایتان یعنی در قسمت ظاهر کاملا به نفع 207 گرفته اید درحالی که اچ سی کراس نیز زیبایی هایی نسبت به 207 دارد.ولی این قسمت را به سلیقه مردم می سپارم.ولی از نظر من اچ سی زیبا تر است.بعد درقسمت داخلی نیز با اینکه 207 زیبا تر است ولی جایگیری مانیتور اچ سی بهتر است چون آفتاب کمتری به صفحه نمایش می خورد.و اچ سی و 207 برتری هایی از نظر آپشن دارد مثلا 207 دکمه های بلوتوث کروز کنترل و دی لایت دارد و اچ سی سانروف فرمان چرمی 2 ایربگ جانبی چراغ مطالعه عقب دارد و فرمان 4 حالته و بسته به سلیقه مشتریان است.درفضای داخلی و صندوق نیز اچ سی کاملا برتر است چون فاصله بین دو محور حدود 20 سانتی متر و حجم صندوق 162 دسی متر مکعب بیشتر دارد.در قسمت موتور و گیرباکس با توجه که اچ سی مصرف کمتری در مدل اتومات داردو گیربکس بهتری نیز دارد زیرا تقه و اذیت و آزار و معکوس و استهلاک گیربکس AL4 را ندارد ولی شما در این مقاله گفتید گیربکس 207 گیربکس بهتری است و شتاب مساوی نیز طبق بررسی ها این دو دارند.در بخش سواری نیز اچ سی نیز از نظر من سواری بهتری نسبت به 207 دارد اما اچ سی در سرعت های 100 تا 125 فرمان این خودرو میلرزد و به کسانی که این مشکل را دارند پیشنهاد میکنم لاستیک ها را بالانس روکار کنند. و طبق سازمان بازرسی کیفیت اچ سی 3 ستاره و 207 نیو 4 ستاره دارد ولی نتیجه استباه است چون هرروز از یک 207 ایراد مونتاژی پیدا می شه مانند چکیدن آب از سقف و پوسیدن داشبورد و مات شدن چراغ ها و ................................................................ولی از اچ سی نیز این اتفاقات کمتر پیش می آید خلاصه از نظر من ارزش اچ سی با توجه که از آخرین اطلاعی که دارم که اچ سی 120 میلیون در بازار و 207 اتومات از 145 تا 156 میلیون قیمت داره و من خودم اچ سی دارم و قسمتی که در مورد اچ سی حرف زدن از تجربه ی من بود.ولی از آقای محسنی همچین انتظاری نداشتم.باتشکر.
1398/10/3
خیلی جالبه که گفتین گیربکس اتومات اچ سی بدترازگیربکس ۲۰۷هس،واقعاروچه حسابی،نقطه قوت اصلی اچ سی همین گیربکس نرم وعالیه آیسین ژاپن هس که هرچندقدیمیه اماواقعانرمه وبی تکان وآدم خیالش راحته که گیربکسش ژاپنیه وخرج رودیتش نمیذاره درمقایسه با گیربکس افتضاح al4فرانسه که هم لگدمیزنه هم تقه داره وخداییشم لگدبدی میزنه،وبازم جالبتراینکه نویسنده گفته سواری ۲۰۷نرمتر از اچ سی هس!!!!٬که این موضوع صددرصدبرعکسه وخدایی سواری اچ سی واقعا نرمه ونمیدونم چرا انقدربا قصدازاین ماشین انتقادمیشه،نمیگم ماشبن استاندارده درحدماشینای ژاپن یاکره،اماخداوکیلی ازهمه نظراز ۲۰۷ سرتره بجز ظاهر که تازه اونم سلیقیه وازنظرموتوری عین همدیگه ن بقیه موارد بلااستثنا اچ سی از ۲۰۷ سرتره،جادارتر،نرمتر،کم صداتر ،پرآپشن تر،صندلی راحتتر و...حالابازم بگو ۲۰۷ وملت نمیفهمن جنابعالی غرض داری یانه