موضوعات داغ

فیلم تست و بررسی موتورسیکلت SXR160 جدیدترین اسکوتر آپریلیا در بازار ایران

اگر از علاقمندان به بازار موتور سیکلت هستید غیرممکن است نام برند ایتالیایی و با سابقه آپریلیا را نشنیده باشید. آپریلیا پس از پایان جنگ جهانی دوم توسط آلبرتو بجیو در ایتالیا تاسیس شد. ابتدا تولید دوچرخه و سپس موتورسیکلت های سبک را در دستور کار خود قرار داد. آپریلیا در سال 2004 توسط غول موتور سازی یعنی پیاجیو ایتالیا خریداری شد و به عنوان یکی از زیربرندهای این شرکت بزرگ به فعالیت خود ادامه داد.

آپریلیا علاوه بر تولید موتورسیکلت های اسپرت ریسینگ که مقام های فراوانی را برای این شرکت در مسابقات جهانی به ارمغان آورده اند، موتورسیکلت های کلاس اسکوتر را نیز تولید میکند.

اسکوتری که از آپریلیا در بازار کشور ما قبلا حضور داشته و در خودروبانک نیز بررسی شده ، Aprilia SR160 است که تجربه نسبتا موفقی برای این برند محسوب می شود. اما در بازار موتور سیکلت ایران که طرفداران موتورهای اسکوتر کم نیستند، آپریلیا جدیدترین محصول اسکوتر خود را معرفی کرده است. آپریلیا SXR160 جدیدترین اسکوتر این برند معروف است که تقریبا همزمان با بازارهای جهانی در ایران نیز معرفی شده است.

این اسکوتر در نمایشگاه Auto Expo 2020 در هند معرفی و در همان نمایشگاه بعنوان بهترین وسیله نقلیه دوچرخ معرفی شد. همچنین از طرف مجله AutoCar و TopGear بعنوان بهترین اسکوتر سال 2021 معرفی شده است.

طراحی ظاهری آپریلیا SXR160 نسبتا اسپرت و عضلانی است و در طراحی چراغهای جلو آن از موتورسیکلت اسپرت آپریلیا یعنی RS600 الهام گرفته شده است. این اسکوتر از لحاظ فضای پا و نشیمن بسیار راحت و کاربردی طراحی شده و در عین طراحی به سمت اسپرت، استفاده شهری و دوترک بسیار خوبی دارد.

انجین این موتور سیکلت 160 سی سی حجم دارد و میتواند حداکثر 11 اسب بخار قدرت و 11 نیوتن متر گشتاور تولید کند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که آخرین آپدیت پیاجیو یعنی آپدیت 3vtech نیز بر روی این موتور سیکلت اعمال شده است.

مصرف سوخت اعلامی برای آپریلیا SXR160 حدود 2.2 لیتر در هر صد کیلومتر است. داشتن سیستم ABSبرای ترمز جلو، سواری نرم، هماهنگی موتور و گیربکس و مصرف کم بنزین از نکات مثبت این اسکوتر تازه وارد به حساب می آیند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/9/12
سلام خسته نباشید به گروه خودروبانک
لطفا فیلم بررسی کامل ام وی ام x22 پرو رو بزارین
1400/9/30
بله آقا طاها راست می گویند
1400/9/18
سلام . می دونم براتون هزینه داره . ولی اگه ممکنه ماشین x22 pro رو هم فیل بررسی اش رو بگذارید . این از همه ارزونتره . لطفا مثل همیشه عیب هاش رو هم بگید . خیلی خیلی ممنون . من هر روز دارم سایت رو چک میکنم که کی میگذارید . دیگه به زبون اومدم . ببخشید