موضوعات داغ

هاچ بک XRAY لادا تولید خواهد شد

عکس مطلب اول
لادا، شرکت خودروسازی روسی که چندی پیش شاهد معرفی وستا سدان جدید از آن بودیم، به تازگی اقدام به معرفی و تایید تولید خودروی هاچ بک XRAY کرده است، خودرویی که در سال 2013 طرح کانسپت آن معرفی شد و حالا پس از دو سال، طرح نهایی آن آماده و ارائه شده است. البته تصاویری که از طرح کانسپت XRAY ارائه شده بود خیلی پیشرفته‌تر و مدرنیته‌تر بود، ولی حالا با یک طرح امروزی نسبتا قدیمی و خشک ارائه شده است.
از لحاظ طراحی ظاهری، شرکت سازنده تغییرات زیادی را اعمال کرده تا این اتومبیل را به مرحله تولید برساند، ولی چیزی که در طراحی این هاچ بک لادا حائز اهمیت است، شباهت بعضی قسمت‌ها به وستا سدان است که در این خصوص می‌توان به چراغ‌های جلو پیشانی، جلوپنجره اصلی خودرو، طراحی فرورفتگی و برآمدگی‌های اطراف کابین و بر روی درها اشاره کرد که دقیقا شبیه به سدانی هستند که چندی پیش معرفی شده بود. در طراحی عقبی خودرو نیز شرکت سازنده چندان خوب عمل نکرده و طراحی عقبی را بیشتر شبیه به فولکس واگن گُل‌های قدیمی توسعه داده که دیگر چندان جذابیتی برای مخاطبان ندارد، با این حال می‌توانست بهتر از این چیزی باشد که در تصاویر دیده می‌شود، در ضمن محور عقبی خودرو نیز قابل مشاهده است که چندان چهره خوشایندی ندارد!
برای محدوده قدرتی نیز لادا 2 پیشرانه با 3 خروجی مختلف را در نظر گرفته که به ترتیب شامل یک پیشرانه 1.6 لیتری 106 اسب بخاری، 1.6 لیتری قوی‌تر 114 اسب بخاری و در آخر هم یک موتور 1.8 لیتری 123 اسب بخاری می‌شود.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/8/16
عقبش را کمی از روی ولوو v40 تقلید کردند اما در کل ظاهرش زیر متوسطه. برجستگی روی بدنه اش واقعا افتضاحه.
1394/8/16
آدم فک میکنه ماشین تصادف کرده :D
1394/8/16
با روسيم كه رابطمون خوب شده كاش به جاي اين چيني مينيا روس ها ماشيناشون و وارد كشور مي كردن.....ماشين هاي لادا بي نهايت بي نهايت خَر كار و سگ جونن چون روسيه أب و هواي بسيار سخت و نا مساعدي داره و بايد چنين خودرو هايي بسازه و هم قيمّت خيلي مناسبي دارن....
1394/8/16
کلا لادای روسیه زیر نظر رنو نیسان رفته این ماشین هم همون پلتفرم ال90 هست و همون رنو ساندرو اسپ وی هست که بدنه اش روسیه با طراحی مدل پوتین خراب کرده.
1394/8/16
با این ارتفاع شتری بیشتر به کراس اوور شبیهه تا هاچ بک
1394/8/16
این ماشین در اصل یه هاچبک کراس اوور مثل رنو کیچر
1394/8/16
بیچاره صافکار.تا بیاد اینو صاف کنه .....
1394/8/17
این خط خطیا چیه روی بدنش؟؟؟!!! افتضاح آقا افتضاح....صد رحمت به خط روی گلگیر تیبا...
1394/8/21
یک مشکلی که تو طراحی بقل در های این خودرو هست اینه که رانندگی تو هوای بارونی گل و چربی ای که رو بدنه خودرو میشینه مخصوصا اون قسمتی که گفتم خیلی خیلی کثیفش میکنه و سیاه میشه