موضوعات داغ

خودروی فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس به تازگی توسط مدیران خودرو معرفی شده است. یک خودروی کراس اوور پلاگین هیبریدی که باید آن را اولین خودروی پلاگین هیبرید تولید داخل بدانیم. این خودرو به یک موتور بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژ و همچنین دو موتور برقی و یک باطری در کف کابین مجهز شده است. تیگو 8 پرو e پلاگین هیبریدی به گیربکس DHT مجهز شده که می تواند نیروی تولید شده را به شیوه‌های مختلف به ادوات برقی و یا چرخ‌های جلو منتقل کند.

فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی در صورت فول شارژ و باک بنزین پر، می تواند تا مرز 1000 کیلومتر را به صورت ترکیبی پیمایش داشته باشد و در این حالت و البته در صورت رانندگی بهینه، مصرف سوخت آن در حدود 1.5 لیتر ترکیبی خواهد بود. البته اگر این خودرو را کلاً شارژ نکنید و با استفاده از موتور بنزینی شارژ شود، مصرف سوخت آن در حدود 7 لیتر در سیکل ترکیبی خواهد بود.

در صورت فول شارژ بودن و استفاده همزمان موتور برقی و بنزینی، بیش از 320 اسب بخار زیر پای شما خواهد بود که در کنار گشتاور 500 نیوتن متری می تواند شتاب زیر 8 ثانیه را برای شما رقم بزند که با این عدد باید تیگو 8 پرو e پلاس را از سریع ترین خودروهای تولید داخل بدانیم.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/8/12
گزارش مفیدی بود ، ممنون . اما در خصوص ترمزهای این خودرو گزارش هائی هست که عملکرد متوسطی دارند . شاید شرایط تست و بررسی شما با آن گزارش متفاوت بوده است .
1402/10/21
واقعاً تغییر سلایق نسل جدید چقدر عجیب و غریب هست! خودرویی که فرمان تمام برقی داره رو میگه که حسش خیلی‌ عالی هست!... گشتاور و قدرت هم که دیگه بماند که چقدر متفاوت هست حد انتظارشون از یک خودروی قدرتمند واقعی!...
هرچند بقولی ماشین های درست و درمون هشت سیلندر تجربه اش رو نداشتن که بدونند حس واقعی قدرت یک موتور هشت سیلندر تنفس طبیعی کجا و یک موتور چینی بی کیفیت با حجمی اندکی از پراید! بیشتر با یک مشت آرمیچر برقی کجا!... صدای طنین گوش نواز موتور های حجیم هم که دیگه بماند!...