موضوعات داغ

کانسپت اسپرت تویوتا اسپرت‌تر شد

عکس مطلب اول
تویوتا یک نسخه مخصوص مسابقات از کانسپت S-FR معرفی کرد تا مقدمه‌ای برای حضور در نمایشگاه بین المللی اتومبیل توکیو ژاپن ماه آینده فراهم کرده باشد. حق دارید اگر فکر کنید که نمایشگاه توکیو همین ماه پیش برگزار شد، ولی گویا یک نمایشگاه دیگر خودرویی هم در ماه آینده شروع به کار خواهد کرد که تویوتا پیشاپیش برنامه خود را برای حضور در این نمایشگاه ارائه کرده است.
با اولین نگاه به تصاویر ارسالی از این اتومبیل متوجه تغییرات حاصله در آن خواهید شدد، تغییراتی که صرفا جهت اسپرت سازی این اتومبیل بکار بسته شده که می‌توان تیغه‌های فیبرکربنی آن را در سراسر بدنه اعم از تیغه‌های بامپر بر روی سپر و زیر آن، رکاب‌های فیبرکربنی زیر درب‌ها، اسپویلر بسیار بزرگ نصب شده بر روی درب صندوق عقب، تیغه‌هایی طراحی شده در دو طرف سپر عقب، دیفیوزری بسیار بزرگ و همچنین قاب مشکی رنگ چراغ‌های جلو و عقب را مشاهده کرد، البته خودمان هستیم، تویوتا با معرفی S-FR چنان تحفه‌ای هم ارائه نکرده بود که حالا بخواهد نسخه‌ای اسپرت از آن ارائه کند، هرچند این موضوع به سلیقه مخاطب هم بستگی دارد.
نسخه استاندارد S-FR همچنین دارای طولی 3990 میلی متری است که براساس بیانات تویوتا، طول کلی نسخه اسپرت به 4100 میلی متر و همراه با آن نیز فاصله بین دو محور به 2480 میلی متر افزایش پیدا کرده است. عرض کابین هم از 1695 میلی متر به 1735 میلی متر افزایش پیدا کرده و ارتفاع آن هم از 1320 میلی متر در حالت استاندارد، به 1270 میلی متر کاهش پیدا کرده تا سطح کمتری در جهت کاهش مقاومت هوا وجود داشته باشد.
در زیر کاپوت هم تویوتا اعلام کرده که از همان پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر بنزینی توربوشارژر که می‌تواند قدرتی 115 اسب بخاری و گشتاوری 185 نیوتن متری تولید کند را بکار خواهد بست، ولی شایعاتی قوی مبنی بر استفاده از یک پیشرانه تنفس طبیعی 1.5 لیتری تزریق مستقیم 130 اسب بخاری با گشتاوری 148 نیوتن متری وجود دارد که هنوز تویوتا مهر تاییدیه بر روی آن نزده است.
درآخر هم همانطورکه گفتیم، قرار است این خودرو در نمایشگاه توکیو سال 2016 که از 15 ژانویه تا 17 ژانویه یعنی حدودا یک ماه دیگر (دی ماه) برگزار می‌شود، به طور رسمی هم معرفی شود و هم در معرض دید عموم قرار گیرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/9/14
از نظر من خوشگله.
ارتفاعش خیلی کمه، مخصول جادههای ایران ساختن اصن.
1394/10/1
این طراح تویوتا کیه؟! هرکی هست داره گند میزنه زودتر بندازنش بیرون بهتره