موضوعات داغ

گوشه چشم تیونرها به تویوتا پریوس

عکس مطلب اول
تیونری نوپا و تازه تاسیس تام ریسینگ (Tm Racing) پیش نمایشی از اولین تجربه تیونینگ خود منتشر کرد. تیونینگی که بر روی جدیدترین نسخه تویوتا پریوس صورت پذیرفته تا ظاهری اسپرت را از این خودروی پاک ژاپنی به نمایش بگذارد.
پریوس همواره به دلایل مقرون به صرفه بودن و بالابردن بهره وری آن، دارای طراحی نه چندان دلچسب و همه پسندی است، البته برای آخرین نسخه از تویوتا پریوس سعی شده که از یک طراحی زیباتری استفاده شود، به همین دلیل چراغ‌های پیشانی را شبیه به نوک پیکان (تیروکمان) و مه شکن‌هایی جدید را هم در دو طرف سپر نصب کرده‌اند تا شاید مرحمی بر این زخم کهنه باشد که تا حدودی هم موفق بوده‌اند، ولی تام ریسینگ، تقریبا اولین تیونری که تویوتا پریوس را برای شروع کار خود انتخاب کرده است، اول از همه بامپری بزرگ فیبرکربنی را در زیر سپر جلو نصب کرده (البته گمان نکنیم که این بامپر در خودروی آرامی همچون تویوتا پریوس کاربردی باشد و صرفا جنبه تزیینی دارد) و بعد از آن هم یک رکاب فیبرکربنی در زیر درها، سیستم تعلیقی اسپرت به همراه کاهش ارتفاع و رینگ‌هایی آلیاژی 7 پره‌ای Y شکل نقره‌ای رنگ را بر روی چرخ‌ها نصب کرده است. در قسمت جلویی چندان چیز جدیدی نمی‌توان پیدا کرد، ولی در عقب پریوس شاهد دیفیوزری بزرگ فیبرکربنی به همراه چهار خروجی اگزوز دوبل هستیم. تام ریسینگ دو سیستم اگزوز مختلف را در نظر گرفته که اولی از نوع تیتانیومی بوده و داخل مجموع سپر و دیفیوزر نصب می‌شود و سیستم اگزوز دومی هم از نوع فولاد ضدزنگ و به رنگی کرومی است که در زیر مجموعه سپر و دیفیوزر نصب می‌شود.
از لحاظ فنی شرکت تونینگ کننده گفته که به خاطر پیچیدگی‌های سیستم هیبریدی پریوس، کاری به کار سیستم محرک نداشته و این یعنی اینکه تمامی این تغییرات و نصب قطعات آیرودینامیکی و... برای همان 121 اسب بخار (90 کیلووات) قدرت سابق بوده که می‌تواند در مواقعی حتی مشکل ساز هم باشد، چون بامپرها خود نیرویی رو به پایین تولید می‌کنند و می‌تواند در عملکرد خودرو تاثیرگذار باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد