موضوعات داغ

جزییات جدیدی از هیوندای یونیک هیبریدی

عکس مطلب اول
این روزها اگر سری به وبسایت‌های خارجی فعال در حوزه خودرو زده باشید، قطعا یک خبر تازه در رابطه با هیبریدی جدید هیوندای یعنی "یونیک" مشاهده خواهید کرد. حال جالب اینجاست که هنوز شرکت خودروسازی هیوندای به طور رسمی از این محصول پرده برداری یا به قولی این محصول را معرفی رسمی نکرده است، ولی می‌بینیم که اطلاعات نسبتا کاملی از مشخصات فنی این اتومبیل در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد.
اکثر خبرهایی که در رابطه با هیوندای یونیک منتشر می‌شود تقریبا ناقص یا فقط تصاویری جاسوسی و به بیرون درز کرده از کمپانی هستند، ولی به تازگی یکی از وبسایت‌های منبع طی یک مصاحبه مطبوعاتی توانسته جزییاتی از هیبریدی جدید شرکت خودروسازی هیوندای بدست آورد که در ادامه بیشتر در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.
همانطور که در مقاله‌های پیشین منتسب به این خودرو هم گفتیم، هیوندای یونیک با سه نوع پیشرانه محرک مختلف به تولید خواهد رسید که انواع آن‌ها شامل پیشرانه‌ای تمام الکتریکی، پیشرانه‌ای هیبریدی و پیشرانه‌ای محرک پلاگین هیبریدی می‌شود.
براساس اطلاعاتی که تازه بدست آمده است، پیشرانه هیبریدی یونیک از یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر GDI بنزینی و یک موتور الکتریکی تشکیل خواهد شد که پیشرانه درون سوز بنزینی آن توانی 103 اسب بخاری داشته و موتور الکتریکی هم به طور مستقل می‌تواند قدرتی 43.5 اسب بخاری تولید کند، ولی وقتی این دو نیرو با یکدیگر ترکیب می‌شوند، با در نظر گرفتن اتلاف انرژی، حداکثر قدرتی ترکیبی 141 اسب بخاری تولید خواهد شد که از کانال سیستم کلاچ دوگانه به جعبه دنده‌ای 6 سرعته اتوماتیک ارسال می‌شود، البته نیروی پیشرانه درون سوز بنزینی به این شیوه به خروجی منتقل می‌شود و نیروی تولیدی موتور الکتریکی مستقیما از تولید به مصرف می‌رسد (احتمالا در چرخ عقب).
تولید کننده‌ای کره‌ای یونیک همچنین می‌گوید که در حالت تنها الکتریکی همین سیستم محرک هیبریدی، خودرو می‌تواند به سرعتی 120 کیلومتر بر ساعتی برسد. انرژی مورد نیاز برای چرخاندن موتورهای الکتریکی هم توسط بسته باتری نصب شده در زیر صندلی‌های عقبی تامین می‌شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/10/26
شرکت های خارجی سالی چند نوع ماشین تو سگمنت های مختلف میدن بیرون هر ماشین کیفیتش از ماشین قبلی بهتر میشه اونوقت سسسسسسس اااااااا ییییییییی پپپپپپپاااا..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1394/10/26
جلوش شبیه محصصولات پژو نیست؟؟