موضوعات داغ

برترین برندها در بریتانیا از دید اتواکسپرس

عکس مطلب اول
اتو اکسپرس هرساله بر اساس دیدگاه 50 هزار نفر از صاحبان خودروهای مختلف، بهترین خودروهای کارکرده تا همان سال را معرفی می‌کند که امسال براساس نظرسنجی‌ها، تسلا مدل S بهترین خودرو از دیدگاه خریداران در بریتانیا شناخته شد. حال این مجله خودرویی، یک نظرسنجی دیگر در رابطه با انتخاب بهترین و رضایت‌مندترین برندهای خودروسازی در بریتانیا منتشر کرده و بار دیگر از 50 هزار نفر در این خصوص سوال شده است. در این نظرسنجی 32 شرکت خودروسازی ثبت شده که در ادامه 5 کمپانی برتر این لیست را معرفی خواهیم کرد و در انتها به معرفی دیگر برندها براساس درصد رضایت‌مندی خواهیم رفت.

جایگاه پنجم:
اگر بخواهیم از 5 برند اول جدول که مشتریان بیشترین رضایت را از محصولات تولیدیشان دارند شروع کنیم، می‌توان شرکت خودروسازی MG را پنجمین برند لیست 32تایی‌ها معرفی کرد که با 90.43 درصد رضایت مندی مشتریان، توانسته خود را تا رده پنجمی بالا بکشد. عمده محصولات شرکت خودروسازی MG که توانسته‌اند حداکثر رضایت‌مندی را در بریتانیا برای کمپانی مادرشان بدست آورند، خودروهای MG6 و MG3 هستند که مالکانشان همچنان از خریدنشان خوشحال هستند. چون قیمتی ارزان، مصرف سوخت پایین، هزینه‌های تعمیر و نگهداری کمتری، عملکرد خوب و کابینی مناسب دارد.

جایگاه چهارم:
جایگاه چهارم، دومین سال متوالیست که در بریتانیا به شرکت خودروسازی داچیا تعلق می‌گیرد. این کمپانی با دریافت 90.43 درصد ازرضایت مشتریان خود، توانسته جایگاه چهارم را از آن خود کند. البته درصد بدست آمده با کمپانی MG یکی است، ولی به احترام شرکت خودروسازی داچیا که سال گذشته در این جایگاه بوده، امسال هم مقام چهارمی به این کمپانی رسیده است. بخش قابل توجهی از چهارم شدن داچیا را می‌توان مدیون داچیا داستر و داچیا لوگان MCV بود که در حال حاضر بهترین آمار فروش را برای داچیا به همراه داشته‌اند.

جایگاه سوم:
با 90.45 درصد رضایت‌مندی، در جایگاه سوم شاهد حضور شرکت خودروسازی اشکودا هستیم که محصولات آن قرار است به بازار کشور هم عرضه شود. این شرکت خودروسازی که محصول سوپرب آن جز برترین خودروهای اروپا هم بود، در این نظرسنجی با چهار خودروی اشکودا سیتی‌گو، اشکودا یتی، اشکودا فابیا و اشکودا MK2 توانسته است بیش از 90 درصد رضایت مشتریان خود را دریافت کند و در جایگاه سوم در این لیست 32تایی قرار گیرد.

جایگاه دوم:
بعد از حضور سه شرکت خودروسازی اروپایی الاصل در رده‌های قبلی، در این جایگاه شاهد حضور یک شرکت خودروسازی ژاپنی هستیم که امسال توانست مقام نخست برترین کیفیت و رضایت‌مندی را در بازار آمریکا بدست آورد. درست حدس زدید، شرکت خودروسازی لکسوس در بازار بریتانیا با بدست آوردن 91.57 درصد از رضایت‌مندی مشتریان خود که عمدتاً به مدل‌های IS و GS برمی‌گردد، توانسته خود را تا جایگاه دوم بالا بکشد.

جایگاه اول:
برترین شرکت خودروسازی حضور داشته در بریتانیا بنا بر نظرسنجی صورت گرفته، به نام کمپانی "تسلا موتور" ثبت می‌شود. شرکتی خودروسازی که امسال برترین محصول آن در بازار بریتانیا مدل S شناخته شد و به لطف همین مدل، توانسته با اختلافی زیاد نسبت به رقبایش، با 97.46 درصد رضایت‌مندی در جایگاه نخست این لیست قرار گیرد.

دیگر شرکت‌های خودروسازی لیست هم به ترتیب از جایگاه ششم تا جایگاه سی و دوم، شامل جگوار (6)، پورشه (7)، رنو (8)، مزدا (9)، سوبارو (10)، جیپ (11)، مرسدس بنز (12)، ولوو (13)، کیا (14)، بی ام و (15)، تویوتا (16)، پژو (17)، سیت (18)، سوزوکی (19)، هوندا (20)، آئودی (21)، لندروور (22)، آلفارومئو (23)، فولکس واگن (24)، واکسهال (25)، سیتروئن (26)، فورد (27)، نیسان (28)، مینی (29)، هیوندای (30)، میتسوبیشی (31) و فیات (32) می‌شوند.

نظرات کاربران

37 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/9
هئییی...هیچ فایده ای نداره واسه ما بجز دق کردن ...فقط آریسان و دیگر هیچ...
1395/2/9
قابل توجه ام جی ستیزان با حرف های یاوه و دروغشان..
عجب اینکه مردم انگلستان هم مثل مردم گول خورده ما فکر می کنند MG یک برند انگلیسی است و کیفیت داره !!!
دوستان متخصص و روشنفکر ، روشنگری کنید و نگذارید مردم بریتانیا در این جهل بمانند..!
1395/2/10
دو تا حقیقت در مورد ام جی هست.اولیش اینکه تو چین ساخته میشه دومیش که پولش میره تو جیب یه چینی.کاری به کیفیتو ایناش اصلا ندارم ولی همین که به یه چینی پول بدم برام مثل خوردن جام زهر هستش.چون حس میکنم به شعور کارگرای چینی توهین میشه با اینکار.یبار برو ببین چجوری بردگی میکنن اونوقت اگه دلت اومد ماشین بخر از چینی جماعت
1395/2/10
AREF جان
بر اساس اعلام همین اتواکسپرس بیشترین فروش ام جی6 مربوط به مدل دیزلی و با گیرباکس دنده ای هست که اصلا در ایران وجود خارجی نداره!!!!
درضمن این که در یک نظرسنجی 50هزارنفری اونم در انگلیس(جایی که ام جی درحال تولید صرفا برای همان بازار هست) ام جی تونسته رتبه 5 را کسب کنه همچین موفقیتی نیست!
اما میزان فروش ام جی در بازار چین که از تنوع برند و گستردگی بسیار بالاتری به نسبت انگلیس برخورداره بسیار ناامید کننده بوده!!! نتیجه این که میزان موفقیت یک برند در بازارهایی همچون چین بسیار مهمتر و قابل توجه تر است.
1395/2/10
اولا كه توي اين ليست ام جي چيني اخره
همونطور كه ميبيني مردم بريتانيا به تسلا ى لكسوس اعتماد بسيار بيشتري دارن
ام جي در حال حاضر يك شركت اصيل چيني هست كه داره يك تلاش هايي واسه خودش ميكنه
ام جي در مقياس جهاني اصلا خودرو ساز قابل توجهي نيست
شك نكن اگه ام جي انگليسي بود الان يك دونشم تو بازار ايران نبود .
ولي حالا براي اينكه ناراحت نشي باسه اثن ام جي انگليسي شمام ماشين انگليسي خريدي نه چيني
اصن ام جي خفن ترين خودروساز دنيا
1395/2/10
خب این نظر شخصی شماست، اینکه در چین تولید می شود شامل دو نکته هست
1- توسط اولین شرکت و معتبرترین شرکت چینی تولید می شود که سهامدار چند شرکت بزرگ به غیر از ام جی انگلستان را دارد از جمله فولکس واگن و جنرال موتورز همچنین این شرکت محصولات برندهای امریکایی و اروپایی را در همین کارخانه تولید می کند.

2- بسیاری از برندها محصولات خودشان را در چین تولید کامل می کنند و حتی محصولاتی را در مرکز طراحی چین مختص این بازار تولید می کنند.

مورد بعدی چین یکی از کارخانه های تولیدی است و در تایلند و انگلستان به ترتیب تولید و مونتاژ می شوند . در اینکه نمونه های وارداتی از چین و ساخت چین هستند شکی نیست و فکر می کنم برای شرایط ایران بهترین و منطقی ترین موقعیت بوده .

در ضمن پول تو جیب تنها چینی ها نرفته و برای انگلیسی ها هم هست چون تمام وظیفه طراحی و مهندسی تا تولید نمونه اولیه توسط انگلیسی ها و در همان انگلستان انجام می شود.
شرایط بازار چین هم به خودشان مرتبط است و دولت.
پس پول باید تو جیب چه کسی برود!! من و شما ؟!

1395/2/11
دوستان از روشنگری هایتان ممنونم دقیقا منظورم از یاوه گویی همان هایی بود که فرمودید..!
فرمایشاتتان را در سایت های جهانی خودرو از جمله همین اتواکسپرس بگذارید (اگر سواد چت به زبان انگلیسی دارید) ببینید چقدر بهتون می خندن..! دریغ نکنید..
1395/2/11
اين ها شدن همان جماعتي كه حرف رو قبول ندارن اگه بحث ارزوني برند هست كه امجي ٦ از اپتيما گرون تره تو قيمت جهاني اين همه افتخارات اورده ام جي تو ايران هم دو سال اقتصادي ترين خودرو انتخاب شد و يكي از مجله هاي ايراني يه مقايسه بين مزدا ٣ و كيا سورنتو و ام جي ٦ برگزار كرده بود كه ام جي هم اول شد حتي از مزدا ٣ با اون كيفيت بالا بعضي ها منطقي نيستند برا چي بحث ميكنيد اين ها همونايين كه ميگن كره از ژاپن بالا تره چند وقت دگ هم ميگن از المان هم بهتره
1395/2/9
MG ، Dacia ، ... واقعا جالبه. برای دوستانی که بی دلیل و از روی تعصب این برند ها رو میکوبن...!
1395/2/9
یه مقداری لیستش عجیبه تو اروپا که هیچ فقط تو خود انگلستان برندایی چون مینی، لندروور ،جگوار،و... هستن که رتبه نیاوردن اگر مبنا اقتصادی بودن هم باشه تویوتا یا حتی برندی چون الفا از اینا بهتره به نظرم
1395/2/11
تو ليستش هست واي اين سايت اين تعداد رو گذاشته لندروور هم مقام اورده واي با توجه به قيمت هم بايد لحاظ كنين
1395/2/9
بچه ها ، از سان مارتين و مهدى ج ( هيوندايى خخخخخخخخ ) خبر نداريد ؟
شنيدم بدجور از اين خبر منفجر شدند
كيا ؟ ١٤
هيوندا !!! ٣٠

البته بگم ها ، اين حرفها فقط براى اين دسته از آقايون متعصب يا دلال كره اى هست ، وگرنه محصولات كيا و هيوندايى به نسبت قيمتشون در خارج از كشور ، خوبند
1395/2/9
دمه ام جی گرم. متاسفانه تو ایران ارزش این ماشینو نمیدونن. شخصاً از mg6 خیلی راضی هستم
1395/2/10
پسر خوب اون مدلی که در انگلیس بیشتر طرفدار داشته و بیشتر فروخته مدل دیزلی با گیربکس دستی بوده که در بازار ایران موجود نیست!!!( هرچند بماند که ام جی های تولید انگلیس که صرفا در همان جا هم بفروش میرسه کیفیت بالاتری به نسبت ام جی های چین دارن! از کسانی که از نزدیک در انگلیس این ماشینو دیدن شنیدم اما در منابع معتبر جایی اینو نخوندم)
اما مدل بنزینی که از چین به ایران میاد رتبه فروشش در بازار چین خنده داره شما خودت برو چک کن متوجه میشی!
1395/2/11
ايمان جان ام جي كلا يه خط توليد داره اونم فقط در چين الان مشكلت با گيربكس اتوماتش هست كه گيربكسش هم هم تو شتاب هم تو سرعت خودش رو ثابت كرده بعد از نظر ديزلي درست چون تو اروپا بيشتر خورو هاي ديزل طرفدار دارن متاسفانه تو ايران فقط بنزين است همان زمان كه ام جي ٥٥٠ و ٦ موتور توربو اومد تو ايران خيلي از برندهاي مطرح اسيا موتور توربو توليد نميكردن اون هم با اون كيفيت بالا ام جي اولين افتخارش نيست طراحي انگليسي و مهندساي خط توليد كه شركت مادر (انگليسي ) تو چين ميفرسته باعث اين همه كيفيت و جوايز شده
1395/2/9
تند نرید .گفته ام جی به خاطره ارزون بودن و ساده بودن .در اصل مثل داچیا میمونه که برای فقرا ساخته میشه با قیمت نهایت ۱۲هزاردلار که غولشون ام جی ۶قیمت خورده.با پول ما هم چیزی درنمیاد با پول و ارزش پول خودشون که بماند.فکر کنم سوپری محلشون بقیه پولشونو به جا ادامس ام جی یا داچیا میده
1395/2/9
نه عزیزم تنها مقرون به صرفه بودن نبوده...
در road handling هم مقام سوم بعداز اشکودا و پورشه کسب کرده
درواقع تمام هنر ام جی در هندلینگشه که اونایی ک دارن تجربه کردن..
1395/2/10
این نظر شما بسیار مبتدی و تاسف بار است. شما کاملا مشخص که هیچ اطلاعی از خارج از ایران و بازارهای اروپایی ندارید.
در ضمن دنیای امروزی و محصولات روز دنیا به طرف تولید خودروهای مقرون بصرفه و پاک هستند .
قیمت ام جی هم در مدل 6 حدود 21000 پوند دنده دستی و 10000 پوند برای ام جی 3 است، حتی نمونه جدید 6 با قیمت ارزانتر هم وارد رقابت شده در صورتی که خودروی زیبا با کیفیت و امکانات مناسب، ایمن و کم مصرف و موتور قدرتمند خریداری می کنید در همین بازه می توانید از قیمت خودروهای این کلاس به صورت صفر و کارکرده از برندهای مختلف نگاهی کنید و متوجه بشید چقدر تفکر پیش پا افتاده و سطحی دارید.
حتی در بازار استرالیا حدود 32000 دلار قیمت ام جی 6 است. اگر منظورتان قیمت گمرک است برای تمامی خودروهای وارداتی همین گونه است. از الفا هوندا رنو و.... تا مرسدس که با قیمت های بسیار بسیار پایینی وارد شدند.
1395/2/10
آره ١٨٠٠٠ پوند واسه شماها پول آدامسه ، واسه ما پول يه ماشين خوبه ، البته اگه ام جى با قيمت پايه ١٨٠٠٠ پوندى رو تو انگليس پول آدامس بدونى پس آپتيما ١٧٠٠٠ پوندى خروس قندى هم نميشه
www.mg.co.uk
بعدش برو دو واحد درس با موضوع دامپينگ بخون تا متوجه شى كه ١٢٠٠٠ دلار از كجا اومده
1395/2/10
توجه شما را تنها به نمونه کوچکی از قیمت و مشخصات چند خودروی یک کلاس نسبت به ام جی جلب می کنم. امیدوارم سری بعدی قبل از اینکه موضوعی را از سر یکسری احساسات بیان کنید حداقل قبلش کمی تحقیق کرده باشید.

http://www.overpic.net/viewer.php?file=xd0ixsh88h4gzbue96iv.jpg
1395/2/9
انگليسيا كلا انقد خسيس و اقتصادي زندگي ميكنن كه فكر كنم حتي اگه پول خريد بنز و بي ام و رو هم داشته باشن بازم ميرن داچيا و اين چرت و پرت هارو ميخرن.به نظرم بازار كشورهاي عربي بهترين جا واسه تشخيص برند معتبره.چون هم از لحاظ آب و هوايي به ايران نزديكتره هم شرايط مالي و گمركي پايين تو اين كشورها باعث انتخاب ازادانه و بي محدوديت و در نتيجه قضاوت عادلانه تر ميشه
1395/2/10
آره چون به ذائقه شما خوش نيومد ، انگليس اخه هست ، نميدونم پس مك لارن ، جگوار ، رولز رويس ، لندروور چرا تو انگليس متولد شدند با وضع خراب مردمش و چرا لندن گرونترين شهر دنياست و انگليس چهارمين بازار بزرگ خودرويى دنيا هست ،
راستى ميدونستى اتواكسپرس معتبرترين برند تخصصى خودرو در دنياست ؟!!!
بپا ندزدنت ، عربهاى مصرف كننده ....
1395/2/11
حرفاي جالب باز هم از طرف مردم ايران واقعا كمي مطالعه بد نيست
1395/2/10
انگلیسیا واقعا خسیسا حاضرا سه چرخه سوار شن که مالیات ماشین ندن.اینکه داچیا اینجای جدوله تابلو هستش واسه چیه
1395/2/10
اتفاقا برعکس اگر اینطور بود تسلا یا برندهای دیگر در مقام های اول و یا ششم به بعد نبودند. این رضایت از محصولات مختلف بوده که توسط دارندگان ارزیابی شده .
1395/2/10
خیلی جالبه باز عده ای هستند که تلاش می کنند به هر دلیلی این برند و بی ارزش کنند.
واقعا دلیل این رفتارها را نمی فهمم!!!

برخی کامنت ها دیگه واقعا خنده دار شده...
1395/2/11
دوست من در هر سیرکی یه عده دلقک هم لازمه..واگر نه نمایش شیرها خسته کننده میشه..!
1395/2/11
بعضي ها تعصب بي جا دارن به نظر من لازم نيست با اون ها بحث كرد ام جي ثابت كرده خودش را با اين درصد بعدم يك حرف خنده دار كه ميگن ام جي اخره تو اين ليست اين ليست رو من تو سايت اتو اكسپرس ديدم اگه اشتباه نكنم ٢٠ تا خودرو ساز بود كه كمپاني هاي بزرگي مثل بي ام دبليو بعد ام جي هستن جالب تر اين كه بعضي ها ميگن بازار انگليس معيار درستي نيست و تنوع كافي نداره و چين بهتر از انگليس و بايد تو چين بررسي شه ديگه حرفي نميمونه واسه گفتن كساني كه يكبار اسم سايت اتو اكسپرس به گوششون خورده هيچ وقت اين نظرو نميدن
1395/2/12
اگه منظور از بریتانیا کل اون باشه شامل انگلیس و اسکاتلند وولز و ایرلند نظر سنجی بسیار مضحکیه اما فکر کنم فقط تو لندن نظر سنجی کردن اونم دم در 4 تا نماینئگی
1395/2/13
اینکه نظر سایت معتبر اتو اکسپرس رو مضحک میخونند ، آنهم در فضای مجازی یک سایت بسیار خوب خودرویی ، نشان از ناتوانی در ارایه پاسخ و به نوعی حرکات بچگانه است.
عزیز من ، لطفا به شعور خوانندگان توهین نکن ، میشه راحت متوجه شد که وقتی پستی درباره برند ام جی ارایه میشه ، یک عده ، بدون هیچ منطقی به این برند حمله ور میشوند و داد سخن پوچ که این برند چینی است و غیره و دریغ از یک سند معتبر .
اینها از همان قماش دلال هستند که با هیاهو و هوچی گری برندهای نوپایی را با چند برابر قیمت به مردم میفروشند .
البته ادبیات افراد ناتوان در دنیای مجازی که با توهین ، تخریب ، افترا حضور فعال دارند بر کسی پوشیده نیست که مایه شرمساری مردم فهیم ایران زمین شده در کل دنیا شده .
تلاش شما برای نشان دادن افت قیمت برند ام جی هم از آندسته هوچی گریهاست و واقعا خسته نشدید اینقدر به بهانه های واهی به این برند حمله میکنید ؟!!!
هنوز متوجه نشدید که کسانی سراغ برندهای خاص میروند که از خودرو سررشته دارند و موتورینگ و هندلینگ و تعلیق خودرو در اولویت اولشان هست .
البته حتما عمدا یادتان رفته که فقط در شهریور سال ۹۴ ، خودروهای کره ای بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون با کاهش قیمت از سوی وارد کننده اش مواجه شدند .
از طرفی قیمت آپتیما هم قیمت ام جی ۶ در خارج از ایران در سال ۹۲ ( ۲۰۱۳ ) ۱۴۶ میلیون بود که الان همین مدل بین ۱۰۵ تا ۱۲۰ میلیون معامله میشه یعنی متوسط ۱۱۲ میلیون و کاهش قیمت ۲۴ درصدی .
ام جی ۶ در سال ۹۲ ( ۲۰۱۳ ) ۹۹ میلیون بود که الان همین مدل بین ۸۲ تا ۸۸ میلیون معامله میشه یعنی متوسط ۸۶ میلیون و کاهش قیمت ۱۴ درصدی .
بهتره دست از عوام فریبی بردارید و یادتان نرود که اینجا بنگاه شما نیست که با یک عده عوام سرکار دارید

اینجا خودرو بانک ، یکی از بهترین سایت های تخصصی خودرویی ایران است.
1395/2/12
یه عده تلاش میکنن بگن ام جی قدیسه در حد .... . یه عده هم میگن اقا شاید خوب باشه اما نه دیگه تا این حد . بعد اینجا سی تا برند اسم برده چرا فقط طرفدارای ام جی اینقد عصبی نظر میدن . کسی که نگفته ماشین بدیه . میگن تو چین ساخته میشه بازار دست دومش تو ایران خوب نیست و افت قیمت داره شما که نمیتونی ماشینت را ببری لندن بفروشی.میشه بگی ایراد این حرفا کجاست. اقا بنزم افت قیمت داره .وولوو هم داریم که تو چین ساخته میشه چرا طرفدارای ولوو یا اپل اینقد واکنش نشون نمیدن /.
1395/2/13
اولا ولوو و اوپل آنقدر در ایران فروش نداره که کاربرهای زیادی پیدا بشه که سوارش باشن..
دوما کسی عصبی نیست و حرف های خودت بی اعصاب تره..
سوما ، حسن جان هرکی نظر بالایی را که مال خودته ببینه ، فکر میکنی چه واکنشی داره؟
اخه خنده دار تر.. چرت تر .. و مغرضانه تر از این هم میشه گفت؟
شما تا به حال سایت اتواکسپرس را ندیدی و سالیان سال نظرسنجی هاشو ندیدی و سیستم نظر سنجی رایج چنین سایت های اطلاع رسانی که اتو اکسپرس برترین آنهاست را نمیدانی!! اخه مگه مجبوری بگی "دم در چند نمایندگی"..!
شما اصلا متخصص خودروشناس.. نظرت خودت که در باره این نظر سنجی، خیلی مضحکه !!
دوست من مطالعه کن که حداقل انگ ندید بدید ، بهت نخوره..
1395/2/14
عارف جان دلبندم این نظر سنجی میزان رضایتمندیه نه میزان فروش . اینم که گفتم دم در چند تا نمایندگی یه کنایه است در زبان فارسی شما که دیده ای و زبان انگلیسیت بیسته متوجه اصطلاحات فارسی نمیشی بعد منظور من به هیچ وجه ام جی نبود تسلا موتورز منظورمه ومدل اس که یه ماشین برقیه پس همه گیر نیست و هر کی هم داره قطعا راضیه اگر دوستان ام جی سوار ناراحت شدن شرمنده ببخشید چشم دیگه نظر نمیدم
1395/2/14
ز دانش چو جان تو را مایه نیست به از خامشی هیچ پیرایه نیست
حکیم فردوسی
1395/5/27
واقعا که لکسوس تکه با اصالت با استحکام بسیار زیبا
بچه ی تویوتا
1395/9/9
لیست غیر عادیه لاچیا ام جی اصلی ها کجان Benz BMW!? هان انگلیسیهای خسیس
1395/11/15
با تمام وجود خندم گرفت اینهمه امجی امجی میکردید در خود انگلیس که ائعا میکنید خواستگاه این برند تماما چینیه از 5 تا پنجم شده واقعا حال امجی بازها دیدن داره دل بستن به برندی چینی و نا محبوب