موضوعات داغ

تقابل دیدنی پرس 100 تنی با فیبرکربن + فیلم

عکس مطلب اول
عموما مخاطبان اینترنتی هرچیزی که نابودی بلاعوض داشته باشد را دوست دارند، به همین دلیل است که کانال پرس هیدرولیک در یوتیوب طرفداران بسیار زیادی دارد، زیرا در ویدیوهای آن هرچیزی تست استقامت خود را مقابل پرس 100 تنی پس می‌دهد. البته تمامی اهداف و سوژه‌های انتخابی این کانال زیر پرس هیدرولیکی له می‌شوند، اما بلاخره عنصری نام آشنا به نام فیبرکربن پیدا شد تا این پرس هیدرولیکی را به چالش بکشد.
علاوه بر سبک بودن، عموما فیبرکربن به عنوان یک الیاف بسیار مقاوم شناخته می‌شود، به همین دلیل چهار قلم قطعه فیبرکربنی با فرم متفاوت، یعنی سه لوله استوانه‌ای شکل با قطرهای متفاوت و یک صفحه ضخیم مربعی شکل، به چالش پرس 100 تنی دعوت شده‌اند که برخی از آن‌ها در بدنه خودروها و برخی دیگر هم در خطوط انتقال قدرت مورد استفاده قرار می‌گیرند.
اگر قادر به تماشای فیلم مربوطه هستید، پیشنهاد می‌کنیم بدون آنکه ادامه این مطلب را بخوانید به سراغ تماشای فیلم بروید، ولی اگر فیلم مذکور برای شما باز نمی‌شود و یا قادر به تماشای آن نیستید، می ‌توانید در ادامه با خودروبانک همراه باشید.
در تست اول، باریک‌ترین لوله استوانه‌ای شکل فراخوانده می‌شود تا از پهلو فشار 100 تنی به آن وارد شود. پس از وارد آمدن ضربه، قطعه بدون گسستگی و یا اینکه خرد شود، له شده و پس از برداشته شدن بار پرس از روی آن، تا حدودی به حالت اولیه خود باز می‌گردد، اما نه به شکل سابق خود که همچنان قابل استفاده باشد.
در تست دوم برخلاف تست اول، لوله استوانه‌ای شکل بزرگ‌تر به صورت افقی زیر بار پرس گذاشته می‌شود و در همین زمان با صحنه‌ای کاملا شگفت انگیز مواجعه خواهیم شد. لوله بدون اینکه خرد شود، شبیه به سیب زمینی رنده شده به صورت لایه‌ای برگشت خورده و شکسته می‌شود. در تست سوم بر روی بزرگ‌ترین لوله هم شاهد چنین اتفاقی هستیم، ولی لایه‌های آن برخلاف لوله کوچک‌تر، از پایین برگردانده می‌شود.
در تست آخر هم استقامت اصلی فیبرکربن نشان داده می‌شود. در این بخش حدود 3 مرحله تست صورت می‌گیرد. در تست اول نیروی 100 تنی از سوی صفحه‌ای بزرگ اعمال می‌شود، ولی اتفاق خاصی در صفحه فیبرکربن رخ نمی‌دهد. در تست دوم قطر صفحه وارد کننده نیرو کوچک‌تر انتخاب می‌شود، ولی باز هم اتفاق خاصی برای صفحه رخ نمی‌دهد، تا اینکه در نهایت با قرار دادن یک مهره بر روی صفحه و فشار آوردن نیرو به مهره، خساراتی بسیار جزیی به صفحه فیبرکربنی وارد می‌شود، البته در تست آخر مهره بیچاره به طور کامل پودر می‌شود و تنها بخشی از آن در صفحه فیبرکربنی ( تحت فشار پرس ) باقی می‌ماند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/9
حالا یاد اون حرف جرمی کلارکسون می افته که می گفت اگه صنعت خودرو رو به یک انسان تشبیه کنیم...آلفا رومئو قلب اون انسانه............. فیبر کربن
1395/6/9
موشه گناه داشت!
1395/6/10
مردم از خنده، یکی از لهجه طرف،یکی از حرفاش و طرز حرف زدنش...