موضوعات داغ

بازگشت ساب به صنعت خودرو

عکس مطلب اول
آخرین خبرها در حوزه خودرو حاکی از آن دارد که "ساب" سوئد در حال برنامه ریزی برای بازگشت به صنعت بزرگ خودروسازی جهان است.
چند سال پیش بود که به خاطر بازار فروش بسیار بد محصولات ساب در عرصه بین المللی، این کمپانی خودروسازی رسما اعلام ورشکستگی کرد و پرونده آن به مدت چند سال بسته شد. حال اخیرا ساب سوئد دوباره اعلام کرده در حال برنامه ریزی برای بازگشت به صنعت بزرگ خودروسازی جهانی است، در حالی که این برند همچنان صنعت بزرگ هوایی جهان، یعنی تولید جنگنده‌های پیشرفته نسل جدید، سیستم‌های راداری، نرم افزارها و موشک را در اختیار دارد که از سال 1990 میلادی به دو بخش جداگانه تقسیم شدند و هرکدام راه خود را برای پیشرفت دنبال کردند.
خوب است بدانید که شرکت خودروسازی ساب سوئد برای اولین بار در سال 1945 میلادی بنیانگذاری شد و تا سال 1968 میلادی فعالیت کرد، اما از سال 1968 میلادی تا 1990 میلادی به کمپانی خودروسازی اسکانیا واگذار شد که همچنان به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی "ساب" به شمار می‌رفت، اما از سال 1990 میلادی تا 2010 میلادی که همراه با جدا شدن بخش هوایی از بخش خودروسازی ساب بود، به کمپانی خودروسازی جنرال موتورز آمریکا واگذار شد. از سال 2010 تا سال 2012 میلادی هم "اسپایکر" مسئولیت ساب سوئد را برعهده گرفت، اما از سال 2012 میلادی به دستان کمپانی "Nevs" افتاد و همزمان شد با ورشکستگی این کمپانی خودروسازی سوئدی در عرصه بین الملل و محدود شدن فعالیت‌های آن.
حال پس از چند سال دوری از میادین، بار دیگر کمپانی "ساب" سوئد اعلام کرد که با طراحی محصولی تمام الکتریکی، برای ورود مجدد به صنعت خودروسازی جهانی از سال 2017 میلادی برنامه ریزی کرده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/13
جنگنده هاش که خیلی جذابه، امیدوارم قدرتمندانه برگردد در صنعت خودرو و محصولاتش رو تو ایران هم عرضه کنه!
1395/9/13
از بدنه ی هواپیما و مواد به کار رفته در اون استفاده می کردن.
کارشون شاهکار بود
کلیپ های استحکام ماشین های ساب رو توی اینترنت ببینید تا بفهمید چی میساختن