موضوعات داغ

بررسی نیسان X-Trail مدل 2016 قسمت اول

عکس مطلب اول
نیسان ایکس تریل همچنان انتخاب عامه پسند خریداران SUV های متوسط است. با اینکه بهترین خودروی این سگمنت نیست ولی جذابیت خاصی دارد که پیوسته خریداران را به سوی خودش جذب می کند.
در کلاس SUV های 7 نفره انتخاب های محدودی در این سگمنت متوسط وجود دارد. در این سگمنت نیسان ایکس تریل با خودروهایی مانند میتسوبیشی اوتلندر و حتی ماهیندرا XUV500 رقابت می کند. بعد از آن نوبت به SUV های بزرگ مانند هولدن کپتیوا، کیا سورنتو و هیوندا سانتافه و کیا رندو می رسد.
در حال حاضر امسال نیسان ایکس تریل سومین SUV متوسط پر فروش پس از مزدا CX-5 و هیوندا توسان محسوب می شود و تویوتا RAV4 نیز از این نظر فاصله چندانی با ایکس تریل ندارد.

نیسان X-Trail

سر سخت ترین رقیب ایکس تریل 7 نفره، میتسوبیشی اوتلندر است و نیسان از نظر قیمت برتری آشکاری به آن دارد. قیمت ایکس تریل در مدل پایه ST که دیفرانسیل جلو است از 31.990 دلار آغاز می شود در حالی که قیمت اوت لندر 7 نفره از 36.490 دلار شروع می شود.
حجم فضای بار ایکس تریل با خواباندن صندلی های ردیف سوم به رقم شگفت انگیز 550 لیتر می رسد که بدون خواباندن صندلی ها به 135 لیتر کاهش می یابد. جادار بودن ایکس تریل احتمالا بخشی از جذابیت آن برای خریداران است به خصوص وقتی که با خودروهایی نظیر مزدا CX-5 و هیوندا توسان مقایسه شود که حجم فضای بار آنها به ترتیب 403 و 488 لیتر است. در واقع 7 نفره بودن و فضای بار حجیم از دلایل عمده محبوبیت ایکس تریل هستند.

این خودرو در تریم ST-L از چراغهای جلوی هالوژن همراه با چراغهای دی لایت LED، چراغهای مه شکن جلو و تزئینات کرومی بهره می برد که اطراف جلو پنجره، پنجره ها و دستگیره درها را در بر می گیرد.

نیسان X-Trail

این خودرو لیست بلند بالایی از امکانات رفاهی را دارد که از میان آنها می توان به صفحه نمایش 7 اینچی، سیستم مکان یاب ماهواره ای و دوربین دید عقب با قابلیت نشان دادن اطراف خودرو اشاره کرد. برای استفاده از دوربین دید اطراف باید اندکی به آن عادت کنید زیرا حاشیه تصویری که نشان می دهد مانند حالت دید چشم ماهی است. دوربین دید اطراف ایکس تریل احساس تجربه خروج از بدن یا برونفکنی اثیری (OBE)را به شما القا می کند.

ایکس تریل از لحاظ سیستم های سرگرمی داخل خودرو (به جز نرم افزار اپل کار پلی یا سیستم ارتباط اندروید اتو) هیچ کم و کسری ندارد. ایکس تریل مجهز به سی دی پلیر، قابلیت پخش MP3، رادیو و سیستم پخش صدای دیجیتال DAB+، سیستم اتصال USB، سیستم ارتباطی Nissan Connect و تلفن و سیستم صوتی با بلوتوث هندز فری است. امکاناتی مانند کروز کنترل، سیستم تهویه جداگانه برای راننده و سرنشین کناری، صندلیهای جلو مجهز به سیستم گرمکن، نگهدارنده فنجان با قابلیت گرمایش و سرمایش با استفاده از سیستم تهویه خودرو و سیستم استارت دکمه ای و کلید هوشمند باعث می شوند که هنگام رانندگی در جاده لذت بیشتری ببرید. ایکس تریم فاقد سنسور باران است ولی از سیستم روشنایی خودکار چراغهای جلو بهره می برد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد