موضوعات داغ

جریمه دو شرکت چینی به خاطر استفاده از لوگوی بی ام و

عکس مطلب اول
کپی برداری شرکت‌های چینی از محصولات کمپانی‌های بزرگ جهانی چیز تازه و عجیبی نیست. حال یکی طراحی محصولات معروف جهانی را کپی می‌زند و یکی دیگر هم اسم برند‌های معروف جهانی را با کلماتی اضافه و یا ایجاد یکسری تغییرات ریز در آن بر روی محصولات بی‌کیفیت خود حک می‌کنند تا مشتری بخت برگشته گول بخورد و محصول کپی شده‌ را خریداری کند. ولی خیلی ناشیانه است که یک نام تجاری و یا لوگوی کمپانی بزرگ و معروف را با تغییراتی اندک در نام آن به نام خود ثبت کنند و با آن کسب و کار به راه بیاندازند. اتفاقی که حالا برای کمپانی خودروسازیBMW رخ داده است و دو شرکت خاطی را به پای میز محاکمه کشانده است.
به گزارش رسانه‌های محلی چین، کمپانی خودروسازی بی.ام.و اخیرا از دو شرکت بزرگ چینی به خاطر استفاده از لوگو و نام تجاری خود شکایت کرده که باعث گمراه شدن افکار عمومی در زمینه کسب و کارشان شده است تا در مجموع با رای دادگاه، این دو شرکت برای ادامه فعالیت‌های خود در چین موظف به پرداخت جریمه‌ای 432 هزار دلاری شوند.
شرکت اول که به خاطر کپی برداری از نام "بی ام و" جریمه شده است، در اصل یک هولدینگ بزرگ چینی با نام کامل "Deguo Baoma Group Holdings" است که بدون هیچگونه ارتباطی به نام اصلی شرکت، از نام "BMN" در لوگوی خود استفاده کرده است که تنها کلمه آخر آن با نام اصلی BMW تفاوت دارد. حال این در شرایطی است که یک هولدینگ بزرگ دیگر تحت مالکیت بی.ام.و با نام "German BMW Group Holdings " در چین فعالیت می‌کند و همین مورد می‌تواند باعث گمراه شدن مخاطبان چینی شود.
دومین شرکت قرار گرفته در لیست شکایت BMW هم در اصل یک شرکت تولیدی پوشاک است که لوگوی BMW را بر روی البسه تولیدی خود چاپ کرده و وارد بازار می‌کند. این شرکت با نام اصلی "Chuangjia" برای اولین بار در سال 2008 میلادی کار خود را آغاز کرد و تاکنون بارها و بارها اقدام به تعویض لوگوی خود کرده است، ولی با آخرین تغییراتی که بر روی نشان تجاری خود انجام داده، آن را بیش از پیش به لوگوی کمپانی خودروسازی BMW نزدیک کرده است، به همین دلیل کمپانی BMW نیز این شرکت را نقره داغ کرده تا بجای تمرکز اصلی بر روی مد و لباس، کمی هم به فکر طراحی لوگوی اختصاصی برای شرکتش باشد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/10/2
دم بی ام و گرم حسابی حالشونو گرفت . اینقدر بدم میاد از این چینی های کپی کار مسخره که مثل قارچ رشد کردن و شرکت زدن و هر جنس بنجلی رو تولید میکنن . از همه چی میخوان کپی برداری کنن .
1395/10/2
يك نكته خيلي جالب اين كه از مردم مي شد توقع داشت كه به بي ام دبليو بگن بي ام و ولي شما چرا
1395/10/3
جهت اطلاع شما بی ام دبلیو تلفظ انگلیسیشه و بی ام و تلفظ آلمانیشه پس تلفظ هر دوش درسته . قرار نیست هر جا و همیشه انگلیسی تلفظ کنیم . خواستی الکی ایراد بگیری قبلش یکم فکر کن
1395/10/4
دوست عزیز اتفاقا تلفظ آلمانیش همون بی ام وِ هست. میتونین فیلمش رو تو یوتیوب ببینین. انگلیسی زبانها میگن بی ام دبلیو، حالا شما میخوای به تلفظ انگلیسی بگین ولی آلمانیش بهتره
1395/10/4
دوست عزیز در زبان آلمانی w "دبلیو" وی یا و تلفظ می گردد و در ایران هم از ابتدای ورود به ایران آوای آن به زبان آلمانی بین مردم رایج شد. اما در کشور های انگلیسی زبان همان بی ام دبلیو گفته می شود.
1395/10/2
خودروبانک کاش این عکسای کپی کاریشون هم میزاشتی تا ما هم کمی بررسی میکردیم ببینم چیکار کردن وگرنه بی ام ان اصلا توجیه پذیر نیست برا شکایت الان خیلی از شرکتا با حروف سه رقمی گار میکنن مثله ام اس آی و اچ تی سی و بی وای دی وغیره اسمش رو بی ام دبیلو که نذاشته که !! من فک کنم اینا فقط دنبال بهانه برای جبران جریمه های گول زدن الایندگی شون میگردن البته قبول دارم چینی ها اکثرشون کپی کارن ولی این دیگه از اون حرفا بود ... ولی جدا از این من یه شرکتی میشناسم که بدون یک ذره تغییر داره از لوگوی شرکت دیگه استفاده میکنه ( جنسیس از روی بنتلی ) ارم شون کپی برابر اصله خخخ فقط نمیدونم چرا اونا شکایت نکردن تا حالا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1395/10/3
انتهاي نظرتون يه جوك جالبي نهفته بود كه باعث خنده و شاد شدن دل ما شد ... ممنون دوس عزيز
حداقل واسه يه بار لوگوي اين دوتا برند رو بررسي دقيق بفرماييد كه باعث گفتن اين طنز ها تو نظارت تون نشين
دوباره ممنونم