موضوعات داغ

سانگ یانگ رکستون ۲۰۱۸ با پیشرانه و چهره متفاوت رونمایی شد

عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده
عکس مطلب اول
سرانجام انتظارها به پایان رسید و کمپانی سانگ یانگ کره جنوبی از مدل جدید رکستون رونمایی کرد. البته این رونمایی فعلاً در حد انتشار تصاویر دیجیتالی از این خودرو است و رونمایی اصلی از این محصول قرار است در نمایشگاه خودروی سئول ۲۰۱۷ انجام شود. این شاسی بلند جدید با کد Y400 شناخته می شود و در مقایسه با سایر شاسی بلندهای سانگ یانگ پیشرفت چشمگیری را در همه ی جنبه ها نشان می دهد. این خودرو در برخی بازارها با کد G4 رکستون نیز عرضه خواهد شد.
طراحی سانگ یانگ رکستون جدید، قوی و جذاب است و خطوط بدنه نیز به دقت تمام و در خور یک شاسی بلند طراحی شده اند. همچنین می توان رگه هایی از طراحی خودروی مفهومی LIV-2 سانگ یانگ را نیز در رکستون 2018 جدید مشاهده کرد، LIV-2 کانسپتی بود که نخستین بار در سال ۲۰۱۶ و در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد و از همان زمان می شد حدس زد که طرح آن مبنای طراحی نسل آینده سانگ یانگ رکستون جدید خواهد بود.
بارزترین تفاوت هایی که بین این دو خودرو وجود دارد مربوط به چراغ های اصلی، برخی جزییات بدنه، طرح رینگ ها و البته طراحی داخلی می شود. در بخش ابعاد خارجی این مدل باید به طول ۴۸۵۰ میلی متر، عرض ۱۹۲۰ می لی متر و ارتفاع ۱۸۰۰ میلی متری رکستون جدید اشاره کرد. فاصله ی بین دو محور این مدل نیز ۲۸۶۴ میلی متر است. در مقایسه با نسل فعلی رکستون که در بازار وجود دارد، این مدل جدید ۱۳۰ میلی متر طویل تر، ۵۰ میلی متر عریض تر و ۴۴ میلی متر فاصله ی محوری بیشتری نیز دارد، همچنین ارتفاع از سطح زمین مدل جدید رکستون ۳ سانتی متر کوتاه تر از نسل قبلی است. ضمنا به لطف استفاده از فولاد مقاومت بالا در این مدل وزن ان نیز نسبت به نسل فعلی کاهش خواهد یافت.

سانگ یانگ رکستون ۲۰۱۸

سانگ یانگ رکستون ۲۰۱۸

سانگ یانگ رکستون جدید در دو مدل عرضه می شود که یکی دیفرانسیل عقب بوده و دیگری چهارچرخ محرک است. هر دوی این مدل ها به گیربکس خودکار ۷ دنده ساخت مرسدس بنز مجهز خواهند شد. همچنین خریداران این خودرو می توانند از بین دو موتور که یکی بنزینی و دیگری دیزلی است یکی را برای خودروی خود انتخاب کنند. مدل دیزلی دارای موتوری توربودیزل به حجم ۲.۲ لیتر است که می تواند ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. مدل بنزینی مجهز به یک موتور ۲ لیتری توربوشارژر دار است که می تواند ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند.

سانگ یانگ رکستون جدید

سانگ یانگ رکستون جدید

در داخل کابین، رکستون جدید به اکثر تجهیزاتی که امروزه در شاسی بلندها می بینیم مجهز است و بارزترین نکته کابین نیز نمایشگر ۹.۲ اینچی لمسی است که به دوربین های ۳۶۰ درجه نیز متصل بوده و با اپل کارپلی و اندروید اتو نیز همخوانی دارد.
متاسفانه هنوز اطلاعات بیشتری در مورد این خودرو اعلام نشده و عکس های زیادی نیز منتشر نشده است اما در خلال نمایشگاه خودرو سئول این خودرو را به صورت کامل معرفی خواهیم کرد.
موضوع مهم دیگر این است که با توجه به تجهیز این خودرو به پیشرانه 2 لیتری توربو، می توان انتظار داشته باشیم در آینده نزدیک رامک خودرو نیز رکستون جدید را در بازار ایران عرضه کند که می تواند با 350 نیوتن متر، شاسی بلند جذابی بین رقبای خود باشد.

نظرات کاربران

20 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/8
امان از دست این هندی ها
1396/1/8
جالبه چقدر بعضی ها سعی در کوبیدن این برند دارن که وای می ستن یه خبری درآد سریع کامنتشون رو کپی پیست کنن.
، این و افزایش فروش شرکت نشون می ده که سانگ یانگ راه درستی رو داره می ره.
1396/1/8
واقعا كه اسكولي
1396/1/9
امان از دست شما چینی سوار ها که چشم ندارین ببینین رقیبای قدرتمندتون مصل تیوولی که اصلا قیاسش با خودروی جک و جونور و تیی گوه و .....دارن پیشرفت میکنن و زود یه چیزی وصل میکنین بهش مثلا همین که میگی هندی ...چون هند سهام سانیانگ رو خریده دلیلی بر هندی بودنش نیست...اگه اینجوری هست پس ولوو هم جینی هست چون جیلی سهامش رو خردیه و همچین ولگس واگن ......
1396/8/3
دوستان خوبه که اول مطالعه کنیم وبعدتحلیل . اولا سانگ یانگ یک برندکره ای است کارخانه درکره می باشدوتولیدات هم درکره تحت لیسانس بنزصورت می گیرد فقط بخشی ازسهام کارخانه متعلق به ماهیندرای هندمی باشد. لطفادرقضاوت عجول نباشیدوبراساس تعصب قضاوت نفرمائید.
1396/1/8
ایول سانگ یانگ
از لحاظ فنی سانتافه حرفی واسه گفتن نداره
با موتور 2 لیتری میتونه بساد ایران
حیف سانگ یانگ که رامک خودرو ماشیناشو وارد میکنه آخه تو خدمات دهی و تحویل ماشین خیلی افتضاحه رامک خدرو
1396/1/8
فنی سانگ یانگ همیشه خوب بوده طراحی هاشم از وقتی ماهیندرا ساپورتش می کنه خوب شده و می تونه به جایگاهش بعد این همه سال برسه.
1396/1/8
خیلی خوشکل شده، با موتور جدیدش به نظرم با قیمت خوب میتونه موفقیت تیوولی رو تکرار کنه
1396/1/8
چرا آرم سانگ یانگ عوض شده؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
1396/1/10
آخه هندي شده
1396/1/8
بسیار عالی بنظر میاذ هم طراحی ظاهری و داخلی و هم فنی
خودرو موفقی خواهد شد
1396/1/8
من مدل ٢٠١١ اين محصول را داشتم و صد حيف كه فروختم ، اين خودرو بينظيره البته پيام آريا درست استو رامك خودرو در تحويل كالا واقعا ضعيف عمل ميكنه
1397/3/15
قیمت این خودرو چقدر؟!؟!
1396/1/8
الان درصد زيادي از سهام بي ام و توسط شيوخ سعودي و قطر و. خريداري شده پس بايد براي هر محصول بي ام و بگيم افرين به قطر سانگ يانگ برخلاف خيلي از كمپاني ها كه در چين و هند و پاكستان خط توليد دارند تنها يك خط توليد در خود كره جنوبي و ان هم در شهر پيون ياعگ دارد
1396/1/8
الان سهام بنز ١٠ درصد شو چين مي خواد بخره و قبلا هم امارات بزرگترين سهام دار فردي بود
1396/1/9
چرا هیچ برنامه ای برای یک تغییر خوب رو اکتیون ندارند؟
1396/1/10
بازم یه ماشین زشته دیگه از کمپانی سانگ یانگ. طراحی افتضاح. خوب چرا وقتی این همه تلاش میکنن و ماشینه از لحاظ فنی خوبی رو میسازن، نمیان یه طراح خوبم بیارن که ریختش و درست کنن؟
1396/1/11
شما واقعا به این میگین زشت ؟؟؟ فازتون چیه شماها ؟؟؟ نکنه از دنیا عقب موندیم نمیتونین پیشرفت چین و کره رو تحمل کنین ؟؟؟ حقمونه کشور جهان سوم و فلک زده باشیم ... از ماست که بر ماست ... حقمون همون پراید و 405 عهد بوغ هستش ... ما همونیم که با سوزن داریم مانیتورای هواپیمای جدید هما رو سوراخ میکنیم ... حقمون همون فوکر 100 هس که سقوط کنه ...
1396/1/12
سانگ یانگ ماشینی با ساختار بسیار مقاومی هست ... اگرچه مثل بقیه برندها دارای ایراداتی هست ... ولی اگر کسی علاقه به ماشینی استخوان دار داره ، حتمن این برند رو هم باید در نظر بگیره .... در ضمن در طول بیش از یکسالی که با رامک خودرو سروکار داشتم ، با هیچ مشکلی روبرو نشدم .... البته خود ماشین اصلن مشکلی نداشته که نیاز به تعمیر داشته باشه ..... البته برخورد پرسنلشون بسیار بسیار مودبانه و محترمانه بوده
1396/6/26
سلام دوستان
آیا تیوولی تغییراتی برامدل2018خودداره کسی مطلع هست؟