موضوعات داغ

واردات قطعات بی‌کیفیت چینی تایید شد

عکس مطلب اول
ایسنا: جریانی در خودروسازی کشور شکل گرفته که با واردات قطعات کم‌کیفیت چینی و تحویل ‌آن به خودروسازان برای تولید خودروهای داخلی، تیشه بر ریشه ایمنی و رفاه شهروندان می‌زند. مدت زمان زیادی است که برخی فعالان صنعت قطعه‌سازی و برخی افراد مرتبط با صنعت خودرو به‌صورت غیر‌رسمی برخی قطعه‌سازان بعضا بزرگ داخلی را به واردات قطعات بی‌کیفیت چینی و تحویل این قطعات به‌عنوان تولید داخل به خودروسازان، متهم می‌کنند.

با این حال تاکنون خودروسازان واکنش رسمی و صریحی در این باره نداشته و این موضوع را نه تایید و نه تکذیب کرده‌اند و مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به‌رغم مسوولیت قانونی در این زمینه موضع‌گیری رسمی و صریحی در این رابطه نداشته‌اند.

در این شرایط اخیرا یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به نقل از خودروسازان، موضوع واردات قطعات بی‌کیفیت چینی از سوی برخی قطعه‌سازان داخلی و تحویل آن به‌عنوان قطعه تولید داخل به شرکت‌های خودروسازی را تایید کرده است. در این رابطه حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی‌کیا از برگزاری جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، خودروسازان و قطعه‌سازان برای بررسی گلایه‌های دو طرف از یکدیگر خبر داده و در بیان جزئیات این جلسه اظهار کرده است: «قطعه‌سازان معتقدند خودروسازان به‌عنوان آقابالاسر عمل می‌کنند و در مقابل خودروسازان نیز معتقدند قطعات بی‌کیفیت چینی توسط قطعه‌سازان در بسته‌بندی‌های شرکت‌های داخلی به خودروسازان فروخته می‌شود.» این اظهارات صریح‌ترین و شفاف‌ترین موضع‌گیری رسمی (هر چند غیر‌علنی) خودروسازان برای تایید وجود جریانی در صنعت خودرو و قطعه است که با جعل عنوان تولید داخل و قطعه‌سازی، رفاه و ایمنی شهروندان را وجه‌المصالحه سودجویی و ثروت‌اندوزی خود قرار داده‌اند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/30
خدا لعنت کنه اونهایی رو که به هیچ چیز دیگه ای به جز منافع و جیب خودشون فکر نمیکنند.
1396/1/30
دقیقا هم همینطوره!!!من نمی دونم معیار سه ستاره دادن به رانا چی بوده!!از اول یذره کم تیک آف بزنی درجا بوی دیسک و صفحه درمیاد!!گیربکسش هم خیلی بدجا می ره!!جاده سربالا خاکی ماشین گیربکسش جون نداره یه صدای عجیب تق تق می داد بعد خاموش می شد!!دیسک های ترمز بعد 10هزارتا هنگام ترمز جیغ و صدای آهن می دن!!لنت داره!!کیفیت داشبورد در حد فاجعه منا!!درها هم لطف کردن خسیسی کردن یه کوچولو روانکاری کردن صدای قیچ قیچ خاصی هنگام باز و بستن دارن!!انقدر نواقص کوچک و بزرگ زیاده که آدم حوصلشم نمی گیره بره نمایندگی!!
1396/1/30
خدا خیرشون بده ما رو از نگرانی درآوردن من تا الان فکر میکردم شایعه است
1396/1/31
واقعا که متاسفم... ما همین جوری داریم فرغون های 30 سال پیش رو سوار میشیم. از خدا بی خبرا نمیکنن لا اقل قطعه جنس خوب به کار ببرن که هرروز تعمیرگاه نباشیم. از ماست که بر ماست