موضوعات داغ

کانتیننتال یا بنتایگا، کدام بنتلی سریع ‌تر است؟ + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
محصولات بنتلی به خاطر داشتن یک بدنه بزرگ و عضلانی، در ظاهر ماشین‌های لوکس و کم سرعت به نظر می‌رسند، ولی کمپانی خودروسازی بنتلی با نصب پیشرانه‌های بزرگ و قدرتمند بر روی آنان، باعث شده تا محصولات بزرگ و سنگین وزنش از مرز 300 کیلومتر بر ساعت هم عبور کنند و با خودروهای سوپراسپرت بازار رقابت کنند. حال این موضوع علاوه بر خودروهای کوپه و سدان بنتلی، شامل تنها شاسی بلند این کمپانی خودروسازی هم می‌شود که علاوه بر داشتن یک بدنه عضلانی و امکانات لوکس، پیشرانه‌ای بسیار قدرتمند هم برای آن در نظر گرفته شده است تا همچنان به عنوان قدرتمندترین شاسی بلند موجود در بازار شناخته شود.
همانطور که احتمالا می‌دانید، برای محدوده قدرتی این شاسی بلند، کمپانی خودروسازی بنتلی تنها از یک پیشرانه دوازده سیلندر 6 لیتری استفاده کرده است که با قدرت 600 اسب بخاری و گشتاور 900 نیوتن متری می‌تواند حداکثر شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعتی حدودا 4 ثانیه‌ و حداکثر سرعت 301 کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند. حال این پیشرانه بر روی شاسی بلند بنتلی بنتایگا آنقدر کار خود را خوب انجام داده که همزاد سوپراسپرت این خودروی شاسی بلند یعنی بنتلی کانتیننتال GT V8 در مقابل آن قرار گرفته است تا آن را به چالش بکشد.
مقایسه شتاب و سرعت گیری این دو خودروی سوپر اسپرت و شاسی بلند در قالب یک ویدیو برای شما آماده شده است که می‌توانید در خودروبانک به تماشای آن بپردازید، ولی قبل از تماشای ویدیو بد نیست بدانید که در مقابل پیشرانه 600 اسب بخاری بنتلی بنتایگا، یک پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری توربوشارژر قد علم کرده است که می‌تواند نیروی 507 اسب بخار و گشتاور 660 نیوتن متر را تولید کند، ولی در مقابل 70 کیلوگرم وزن کمتر و همچنین یک آیرودینامیک بهتر نسبت به خودروی شاسی بلند بنتلی بنتایگا دارد که می‌تواند در این مقایسه حساس و نزدیک تاثیرگذار باشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/8
بنتایاگا قطعا پیروز این رقابت بود اگر کسی روی صندلی عقبش نشسته بود !