موضوعات داغ

درگ جالب کامیون هیدروژنی تویوتا با مدل دیزلی + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
با مطرح شدن بحران‌های زیست محیطی و آلودگی هوا که ناشی از سوخت‌های فسیلی در ماشین آلات و کارخانجات صنعتی است، چند سالی می‌شود که شرکت‌های بزرگ خودروسازی به فکر تولید ماشین‌های پاک با انرژی‌های تجدید پذیر افتاده‌اند که موفق‌ترین آن تا به امروز ماشین‌های الکتریکی بوده‌اند، ولی زمان زیاد برای شارژ مجدد باتری‌های این نوع سیستم و همچنین وزن بالای مجموعه باتری و در آخر عدم اطمینان به شارژدهی مطلوب آنان برابر با ادعای شرکت سازنده، یک عیب بزرگ برای ماشین های الکتریکی به شمار می روند، از این رو چند سالی می‌شود شرکت‌های بزرگ خودروسازی به دنبال پیشرانه‌ای می‌گردند که سریعا مخزن سوخت آن پر شده و در عین حال پاک و مقرون به صرفه هم باشد که در این میان سیستم‌های محرک سلول سوختی (هیدروژنی) به عنوان گزینه‌ای مناسب مطرح شده‌اند.

کامیون هیدروژنی تویوتا

کامیون هیدروژنی تویوتا

در میان شرکت‌هایی که پروژه ساخت موتورهای هیدروژنی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، نام کمپانی ژاپنی تویوتا هم دیده می‌شود که برای اولین بار با تولید سدان "میرای" توانست یک جهش بزرگ در زمینه هیدروژنی‌ها داشته باشد، اما علاوه بر این خودروی سدان، چند ماه پیش هم به سفارش سازمان حمل و نقل عمومی ژاپن، شرکت خودروسازی تویوتا موفق به تولید یک اتوبوس شهری هیدروژنی شد که در ماه‌های گذشته مقاله آن را بر روی سایت قرار دادیم، ولی امروز قصد داریم شما را با یکی از تولیدات بی نام و نشان تویوتا آشنا کنیم که ما هم تازگی به وجود آن پی برده‌ایم.

کامیون هیدروژنی تویوتا

کامیون هیدروژنی تویوتا

معمولا همه کمپانی خودروسازی تویوتا را به ماشین‌هایش می‌شناسند، خودروهای تویوتا کرولا، کمری، پریوس و... که هرکدام پرفروش‌ترین محصولات بازار در سگمنت خود به شمار می‌روند و باعث شده‌اند تا کمپانی خودروسازی تویوتا حالا به عنوان بزرگ‌ترین کمپانی خودروسازی جهان شناخته شود. اما در کنار محصولات استاندارد، تویوتا به تولید ماشین آلات سنگین وزن هم مشغول است که اخیرا یک کامیون هیدروژنی تحت عنوان "Project Portal" هم طراحی کرده و با انتشار یک ویدیو، توانایی شتاب گیری سریع آن در مقابل کامیون‌های استاندارد دیزلی را به نمایش می‌گذارد که فیلم آن توسط گروه خودروبانک آماده شده و در انتهای مقاله بارگذاری شده است.

کامیون هیدروژنی تویوتا

کامیون هیدروژنی تویوتا

قبل از تماشای ویدیو هم بد نیست بدانید که تاکنون شرکت‌های مختلفی همچون نیکولا موتور، تسلا و... در تلاش برای تولید یک کامیون هیدروژنی بوده‌اند، اما تویوتا کامیون هیدروژنی خود را به همراه یک موتور 670 اسب بخاری تکمیل کرده و فیلم شتاب گیری آن را هم در رسانه‌های بین المللی منتشر کرده است که دلیل اصلی این شتاب گیری سریع را می‌توان تولید حداکثر گشتاوری 1800 نیوتن متری عنوان کرد.



نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد