موضوعات داغ

مقایسه لکسوس RX و ولوو XC90، شاسی‌بلندهای لوکس بازار

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
جمعیت کراس اوورهای لوکس بازار روز به روز در حال بیشتر شدن است و امکانات بسیار خوب آنان در کنار عملکرد فنی و ابعاد و اندازه مناسب، باعث شده تا این دسته از اتومبیل‌های شاسی بلند تبدیل به انتخاب اول مشتریان شوند که در این بین می‌توان دو خودروی ولوو XC90 و همچنین خودروی شاسی بلند لکسوس RX را جزو معروف‌ترین‌ها و پرطرفدارهای بازار عنوان کرد، به همین دلیل گروه خودروبانک آنان را در یک رقابت تجهیزاتی قرار داده است تا مزیت هرکدام نسبت به دیگری مشخص شود.
- قابلیت اطمینان
از آنجایی که هر دو مدل خودروی ولوو XC90 و خودروی لکسوس RX جدید هستند، هنوز کارشناسان J.D پاور این دو خودروی شاسی بلند را به فهرست خود اضافه نکرده است، اما بررسی‌های اخیر کارشناسان نشان می‌دهد که خودروی شاسی بلند لکسوس RX و یا کلا محصولات لکسوس خرابی کمتر و قابلیت اعتماد بیشتری نسبت به سایر برندهای خودروسازی دارند، هرچند خودروی لکسوس RX علاوه بر گارانتی 4 ساله و یا 50 هزار کیلومتر، دارای گارانتی 2 ساله و یا کارکرد 20 هزار کیلومتر برای سیستم محرک الکتریکی خواهد بود که خودروی شاسی بلند ولوو از آن بی‌بهره است.

لکسوس

لکسوس RX

- ایمنی
هر دو خودروی شاسی بلند ولوو و لکسوس دارای جدیدترین سیستم‌های ایمنی صنعت خودروسازی هستند و هر دو اتومبیل موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از سازمان‌های مربوطه شده است، اما هنگامی که به جزییات دقت کنید، محصولات ولوو همیشه یک قدم جلوتر از بقیه اتومبیل‌های موجود در بازار هستند، اما لکسوس پا به پای ولوو آمده و به طور مشترک از سیستم‌های جدید و پیشرفته صنعت خودروسازی از جمله دوربین‌های پشتیبان، سیستم کنترل ثبات، کیسه‌های ایمنی جانبی، سیستم هشداربرخورد ازجلو، سیستم هشدار خروج از جاده و نگهداری اتومبیل میان خطوط و دیگر سیستم‌های مهم و جدید صنعت خودروسازی استفاده می‌کنند. ولی همانطور که گفته شد، با انتخاب ولوو XC90 یک سیستم پارک اتوماتیک هم دریافت خواهید کرد که خودروی لکسوس RX از آن بی‌بهره است.

ولوو XC90

ولوو XC90

- فن آوری
این قسمت بسیار شبیه به بخش ایمنی خواهد بود، با این تفاوت که حالا بجای پرداختن به آپشن‌‌های ایمنی و امنیتی، مروری بر روی آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی بر روی این دو اتومبیل خواهیم داشت. در این بخش گفتنی است که هر دو اتومبیل دارای سیستم‌های سرگرمی برای سرنشینان عقب، دوربین 360 درجه، سقف شیشه‌ای پانوراما و هچنین صفحه نمایشگرهای بزرگ و پیشرفته هستند. اما با این حال سطح امکانات و تجهیزات ولوو XC90 بالاتر از لکسوس RX توصیف شده است که دلیل اصلی آن می‌تواند یک سیستم سرگرمی جدید و پیشرفته، صفحه نمایشگر بزرگ با کاربری آسان، 19 بلندگوی استریو برای سیستم صوتی، سیستم پارک خودکار و همچنین یک سیستم تهویه هوای تطبیق پذیر باشد که باعث شده خودروی شاسی بلند لکسوس چند قدم پشت ولوو قرار گیرد.

لکسوس RX

لکسوس RX

- ارزش
با وجود تجهیزات بیشتر و مزیت‌های ایمنی ولوو XC90 نسبت به خودروی لکسوس RX بعلاوه فضای داخل کابین بیشتر و همچنین وجود 3 ردیف صندلی در شاسی بلند ولوو XC90 که لکسوس از آن بی‌بهره است، این خودرو در قیمت گذاری چندان اختلاف زیادی با خودروی لکسوس RX ندارد که مدل‌های پایه آن به قیمت 44 هزار و 900 دلار به مشتریان عرضه می‌شود، در حالی که مدل‌های پایه لکسوس RX به قیمت 42 هزار و 900 دلار به مشتریان عرضه می‌شود.

ولوو XC90

ولوو XC90

- نتیجه گیری
اگرچه ولوو XC90 و لکسوس RX بهترین خودروهای شاسی بلند بازار هستند، اما ولوو XC90 به راحتی برنده این رقابت تجهیزاتی خواهد بود که فضای بیشتر داخل کابین و تجهیزات پیشرفته آن ارزش پرداختن 2000 دلار هزینه بیشتر نسبت به خودروی لکسوس RX خواهد داشت.

نظرات کاربران

18 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/2
سوال: ولوو xc90ساخت و مونتاژش مال کدوم کشوره؟
1397/6/6
ولوو ساخت سوئد
1396/4/2
هر دو ماشین فوق‌العاده اند اما لکسوس یه سر و گردن بالاتر من تو مدل 2010 نشستم حتی نشستن توش لذت بخش باتشکر
1396/4/17
تو مدل لکسوس 2010 نشستی شما ؟؟؟؟!! بعد تو ولوو هم نشستی ؟ شتاب ماشین 2 تنی رو دیدی 7 ثانیه باشه ؟ اونم با موتور 2000cc ؟ مصرف سوخت تو جاده 6 تو شهر 10 لیتر رو دیدی ؟ صندلی با چرم ناپا با پرچم سوئد رو دیدی ؟؟ جای دیگه این نظر رو ندی بهت میخندن هیچوقت لکسوس رو با ولوو مقایسه نکن. لکسوس rx اونم با این موتور که دارن وارد میکنن به گرد پای xc90 هم نمیرسه.
1396/4/2
نمیدونم متن ترجمه هست یا نوشته نویسنده
ولی مقایسه خیلی سطحی و پیش پا افتاده ای بود
1396/4/2
آخه اصلاًxc90رقیب لکسزrxنیست،رقیبlx
1396/4/2
این یه رقابت نا عادلانس . مثل این میمونه که شما BMW X1 رو با سانتافه مقایسه کنید . هردو در یک بازه قیمتی اند ولی در کلاس های متفاوتی قرار دارند . ارزش برند ها در نظر گرفته نمیشن . کیفیت ساخت چی ؟ ولو xc90 باید با لکسوس lx570 و برنده هم قطعا مشخصه . چون ولوو قابلیت این رو نداره که چیزی شبیه لند کروزر بسازه چه برسه به لکسوز ......
1396/4/2
با احترامی که برای ژاپن و لکسوس قائلم ولی ولوو یه چیزی دیگس از لحاظ موتوری حساب کنید که با مصرف ۸ لیتر 316اسب بخار ازموتور ۲ لیتری استخراج میکنه که راندمان فوق العاده ای البته بهخطر تکنولوژی بالایی که داره از جمله توربو و سوپر شارژر را یکجا باهم داره که سوپر شارژر از لگ اولیه توربو جلوگیری میکنه این سری که تو ایرانه مدل T6هست ومدل هیبرید اون با قدرت 420اسب موجوده با مصرف ۵ لیتر مدل(T8)
1396/4/3
احسان جان استفاده از توربو و سوپرشارژر همزمان اونقدرا هم تکنولوژی جدید و خاصی نیست در صورتی که میتونست با استفاده از یک توربو الکتریکی لگد توربو از بین ببره و راندمان خیلی بالا ببره
در مورد راندمان هم که کلا ژاپنی ها استاد هستن
جهت یاداوری تویوتا gt با موتور 2 لیتری تنفس طبیعی بیشتر از دویست اسب تولید میکنه بدون دردسر های توربو
1396/4/2
با سلام و درود
در تأييد نظر آقا اميد عرض كنم كه
مقايسه منصفانه اي نبود
ولوو xc90 بايد با لكسوس lx570 مقايسه شود.
سپاس
1396/4/3
در متن هم اومده مقایسه لوکس های بازار که واردات لکسوس LX 570 ممنوع باتشکر
1396/4/2
در ویتنام مونتاژ میشود
1396/4/2
این مقایسه از پایه خرابه !
1396/4/3
با سلام و ارزوي قبرلي طاعات،دوستان دقت كنيد قيمت لكسوس lx570 ،١٠٠/٠٠٠ دلار،در صورتي كه ولوو حدود ٥٠/٠٠٠ دلار قيمت داره،پس منصفانه نيست كه با هم مقايسه بشن،من خودم lx570 ،دارم،بينظيره،ولي در رده قيمتي ولوو xc90,،به نظر من ولوو بهترينه
1396/4/17
مطمئنا برنده رقابت ولوو است و بس و اصلا این دو ماشین قابل مقایسه نیستند.
1396/8/1
از همه لحاظ xc90 از rx بهتره xc90 جز ایمن ترین خودرو های سال 2017 هست
1396/12/14
شايد رو كاغذ شتاب بيشتر و تجهيرات بيشتري و در اختيارتون بزاره ولي بايد قبول كرد كه حس داخل كابين لكسوس rx با هيچ خودرو ديگه اي قابل قياس نيست من به شخصه پشت رول وولو نشتم و روندم ولي لكسوسو فقط داخل نمايندگي ايرتويا داخلش نشتم واقعا خيلي لوكس تر و جذاب تر بود
1397/1/27
دوستان عزیز متاسفانه گاها تعصب در نظرات ما جای واقعیت رو میگیره ولو درتمامی بررسی های معتبر اروپایی وآمریکایی با وجود غول های بزرگ دنیا در ردیف اول یا دوم قرار گرفته درصورتی که حتی لکسو ۵۷۰ هم جزو ده رتبه اول هم نبوده ضمنا لکسوس ۵۷۰ در دبی ۲۵۰ هزار درهم قیمت داره درحالیکه ولوو تا ۳۵۰ هزار درهم فروش میره rx که در رده ولو ۶۰ قرار داره شما ولو xc90 که در بررسی های جهانی بالاتر از ب ام دبلیو x5 قرار گرفته نباید با ماشین های معمولی مقایسه بفرمایید البته قیمت گذاری درایران از عجایب روزگار است مثلا صفر ۲۰۱۸ لکسوس ۵۷۰ قیمتش ۲۵۰ هزار درهم هستش و با ب ام دبلیو ۵۲۸ هم قیمت هستش شما قیمت اینهارو باهم در بازار ایران مقایسه بفرمایید !!!!