موضوعات داغ

ملاقاتی کوتاه با لکسوس RX200t در ایرتویا + فیلم و عکس

عکس مطلب اول
لکسس RX را باید کی از پرطرفدارترین خودروهای لوکس در بازار ایران به حساب آورد به طوری که با وجود عدم فروش نمونه‌های صفر کیلومتر آن همچنان قیمت بالای خود را در نمونه‌های کارکرده حفظ کرده و خواهان زیادی دارد. البته موفقیت این کراس‌اوور خوش ساخت (بهتر است بگوییم مرغوب) ژاپنی محدود به بازار ایران نیست و در تمامی بازارهایی که عرضه می‌شود فروش بالایی را تجربه کرده است. لکسوس RX را باید به نوعی رقیبی برای مرسدس بنز GLK (که حالا تبدیل به GLC شده است) و بی ام و X3 دانست. این خودرو در گذشته با کد RX350 در بازار ایران عرضه می‌شد که به موتور قدرتمند ۳.۵ لیتری شش سیلندر مجهز بود که می‌توانست ۲۷۰ اسب بخار قدرت را تولید کند و RX350 را در زمانی در حدود ۷.۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند. اما از زمانی که قانون جالب و علمی(!) منع واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به دلیل لوکس بودن، در کشور به تصویب رسید فروش این خودرو نیز به پایان رسید. این قانون مبتکرانه برای جلوگیری از واردات خودروهای لوکس کاری کرد که کیا کادنزا و تویوتا آریون وارد کشور نشوند و به جای آنها بی ام و سری ۵، سری ۷ و پورشه ماکان به کشور بیایند! با این وجود شانسی که ما ایرانی‌ها آوردیم این بود که شرکت‌هایی نظیر لکسوس و پورشه و بی ام و تصمیم گرفتند که پیشرانه‌های کم‌حجم‌تری را تولید کنند و در مورد لکسوس، برای نسل جدید RX از موتور ۲ لیتری استفاده کند تا به این ترتیب راه ورود آن به بازار کشور باز شود.

لکسوس RX200t

لکسوس RX200t

اخیراً فروش این خودرو توسط نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش تویوتا در کشور یعنی شرکت ایرتویا آغاز شده است و به همین بهانه قصد داریم تا نگاهی دقیق‌تر به این خودرو داشته باشیم و ببینیم RX200t نسبت به RX350 چه تغییری کرده که دیگر خودروی لوکس محسوب نمی‌شود و می‌توان آن را در ایران شماره‌گذاری کرد!

طراحی خارجی
زبان طراحی جدید لکسوس در خودورهای شاسی‌بلندش نخستین بار در مدل کوچک‌تر NX نمایش داده شد و در مدل LX جدید نیز به اوج اغراق خود رسید. در این میان اما باید RX را یک حد میانه و تعادلی دانست که ضمن داشتن مشخصه‌های طراحی اسپرت NX نمایی لوکس و شکیل‌تر را نیز دارد. ضمن اینکه افرادی که چراغ‌های جلوی دو تکه NX را نپسندند حتماً RX را بیشتر دوست خواهند داشت. در بخش ابعاد خارجی باید گفت که ابعاد نسل جدید از هر نظر بزرگ‌تر شده است به طوریکه که ابعاد نسل قبل در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۷۷۱، ۱۸۸۵ و ۱۶۸۴ میلی متر بود که در نسل جدید به ۴۸۸۹، ۱۸۹۵ و ۱۷۲۰ میلی متر رسیده است. فاصله محوری نیز بیشتر شده تا شاهد فضای پای بهتری نیز باشیم.

نمای داخلی و امکانات رفاهی
می‌خواهیم پا به درون خودرویی بگذاریم که طبق قانون کشورمان خودروی لوکس حساب نمی‌شود. با ورود به کابین RX قبل از آنکه دیزاین و کیفیت فوق‌العاده عالی متریال کابین ما را به خود جذب کند. کابین خودرو جادار و طراحی آن کاملاً بروز و منطبق بر علم ارگونومی است. در خصوص متریال داخلی نیز حرفی نمی‌زنیم که لکسوس کار را تمام کرده است.
خودرویی که در شوروم ایرتویا وجود دارد از نوع F اسپرت است و پشت آمپر آن از نوع دیجیتالی و شبیه به پشت آمپر سوپر اسپرت لکسوس LFA است. اما مدل‌هایی که فاقد کیت F اسپرت هستند دارای پشت آمپرهایی شبیه به لکسوس NX هستند.

لکسوس RX200t

لکسوس RX200t

تودوزی چرم داخلی به بهترین نحو انجام شده است و کیفیت پلاستیک‌ها نیز از بهترین‌های بازار است. بهتر است برویم سراغ امکانات رفاهی و ایمنی و لیست امکانات RX شامل مواردی چون اتوهلد، ترمز پارک برقی، گرمکن و سرد کن صندلی‌های جلو، درب صندوق بار برقی، مموری صندلی راننده، دوربین ۳۶۰، دوربین دید عقب، سنسورهای پراک جلو و عقب، هداپ، صندلی های برقی جلو، تهویه خودکار دوگانه برای سرنشینان جلو، خروجی تهویه برای سرنشینان عقبی، ساعت عقربه‌ای لوکس، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم کنترل پایداری، سیستم استاپ-استارت، سه حالت رانندگی، جوی استیک، سقف پانوراما، سانروف برقی، تودوزی چرم، پدال های اسپرت ،سیستم کنترل کشش، چهارچرخ محرک هوشمند با کلید لاک، کروز کنترل و شیفتر دنده پشت فرمان می‌شود.

لکسوس RX200t

لکسوس RX200t


موتور و گیربکس
لکسوسRX که در نسل قبلی خود با موتور ۶ سیلندر وارد می‌شد حالا از قلبی مشترک با مدل NX بهره‌مند است. هرچند قدرت این موتور ۲ لیتری به پای موتور ۳.۵ لیتری قبلی نمی‌رسد اما در عوض کم‌مصرف و بسیار مقرون به صرفه است. البته باید گوشزد کنیم که به هیچ وجه با خودروی ضعیفی سرو کار ندارید. چون موتور چهار سیلندر توربوی RX می‌تواند ۲۳۵ اسب بخار قدرت در ۴۸۰۰ دور بر دقیقه و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۱۶۵۰ الی ۴ هزار دور بر دقیقه تولید کند. این موتور از نوع دو انژکتور است یعنی سیستم GDI و MPI را با هم دارد به این ترتیب از دردسرهای احتمالی مربوط به جرم گرفتگی سوپاپ هوای موتورهای GDI نیز در امان خواهید بود. نیروی موتور از طریق گیربکس ۶ دنده خودکار به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود و می‌تواند RX را در عرض ۹.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

لکسوس RX200t

لکسوس RX200t


پایان سخن
لکسوس RX200t در بازار ایران با قیمتی در حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. در ایران، این خودرو باید به رقابت با خودروهایی ولوو XC90 بپردازد. در زمینه امکانات رفاهی RX200t چیزی از رقبای خود کم ندارد و حتی در مواردی برتر است بنابراین کسانی که به دنبال یک کراس‌اوور کم‌مصرف و راحت هستند حتماً به سراغ این خودرو خواهند رفت. تنها موردی که می‌تواند شما را به سمت رقبا بکشاند شتاب شتاب و قدرت موتور بهتر آن‌ها است. منتهی باید گفت که خریداران RX را طیفی تشکیل می‌دهند که راحتی و هزینه پایین نگهداری برایشان اولویت دارد و بازار دست دوم بهتری را نیز تجربه خواهند کرد. تلفیق ظاهر جذاب، امکانات رفاهی مناسب و توانایی حرکتی خوب RX200t سبب می‌شود تا از همین لحظه بتوان موفقیت آن در بازار را پیش‌بینی کرد. در انتها پیشنهاد می‌کنیم گالری تصاویر این خودروی زیبا را به هیچ وجه از دست ندهید.

نظرات کاربران

29 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/5
تخصص شیطان زیبا جلوه دادن زشتی هاست .
چطور ممکنه آدم پولشو بده واسه این بی ریخت ؟!
1396/4/5
اولا که اگه لکسوز با کیفیت مورد اعتماد مردم خیلی کشورها شیطانه پس ایران خودرو و سایپا چی هستن دقیقا؟؟ ثانیا برای ابراز نظرای مالیخولیایی ت بهتره از کلمات مناسب تری استفاده کنی.
1396/4/5
برادر اين اظهار نظر براي شما اصلا بده !!!
الان لكسوس كه ميشه گفت از نظر كيفيت بين برندا بهترين شده شيطان ؟؟؟ بعد راجب ظاهر حرفي نمي زنم چون ميشه گفت سليقه اي ولي به نظر من ظاهرش فوق العاده است و بين اين و xc90 با اين كه از نظر ايمني و قدرت و شتاب ولوو و حتي امكانات خارق العاده همه چي تمام xc90 من به خاطر ظاهر خوشگلش اينو انتخاب مي كنم و كيفيت
1396/4/6
داداش خدای ناکرده مشکل عصبی و .... نداری ؟؟ در کل برو درمان اخه پول نداری بخری نباید به بقیه ادم ها توهین کرد که فریب خور هستن
1396/4/6
داداش دقیقا چند چندی یا لکسوز نمیدونی چیه یا بی ریخت یا شیطان پس کتاب بیشتر بخون معنی لغات رو با هم اشتباه نکنی
1396/4/6
در جواب با منطق و آقا پرهام : من کی گفتم لکسوس شیطانه ؟! مگه اتومبیل شیطان میشه ؟! شیاطین یا انس اند یا جن . شبیه همین وضعیت که شما کامنت منو متوجه نشدید ، ایرادات این بی ریخت رو متوجه نیستید ! چون شیاطین در فکرتون رخنه کردن !!! =D
1396/4/6
سه نقطه.
خدا شفات بده. برات متاسفم با این نوع کامنت گذاشتنت در مورد ماشین. بیزارم از آدمای خرافاتی.
1396/4/7
... برو دکتر عزیزم برو دکتر
1396/4/7
تو رو قران کاسبتو عوض کن....
1396/4/8
داداش بی زحمت نظرت رو برامون تفسیر کن. با چه منطق و عقلی جمله *تخصص شیطان زیبا جلوه دادن زشتی هاس* رو برای نظر دادن به یه ماشین استفاده شده؟
1396/4/9
تو یا پراید سواری یا کره ای سوار
اگه این بیریخته وای به حال بقیه
1396/4/11
سلام
داداش تخصص شیطان جایی ست که مثلا شما که قیافتون در حد پراید هست رو برای ملت ایران زیبا جلوه میده و همه فک میکنن پراید لکسوسه چون میخواد هم پولشون-هم جونشون-هم وقتشون
رو ازشون بگیره
ولی در اصل قیافه لکسوس زیباست و سما واون شیطونتون نمیبینید و فکر میکنید لکسوس پرایده(مثله حسادت خیلیا به پولدارا)
در آخر هم اون ساعت جلوی داشبورد این رو بدن کله شرکت های سایپا و ایرانخودرو رو تعطیل کنن ....باز هم لکسوس ضرر میکنه
خواهشا چاپ کن.
1396/4/5
اولا لطفا این کامنت‌ رو دیگه‌ حذف نکنید...دوما‌ برای سایتی مثل خودروبانک تاسف آوره که‌ اطلاعات غلط به خواننده ها میده...چون این ماشین با ۳ نوع موتور تولید میشه یکی همون ۳.۵ لیتری شش سیلندر یکی هایبرید و یکی هم که همین هست که ۲ لیتری توربوشارژ هست...گیربکس‌ ۸ دنده برای مدل شش سیلندر هست این مدل همون گیربکس ۶ دنده که روی nx هست رو داره...قدرت هم‌ بین ۲۳۸ تا ۲۴۰ اسب هست که‌کمی افزایش داشته و به خاطر طراحی سیستم اگزوز هست و‌ در مورد شتاب هم این که گفتین برای تک دیفرانسیل هست و نمونه دو دیفرانسیل بین ۸.۳ تا ۸.۵ هست
1396/4/6
سلام دوست گرامی
ما در این مطلب تنها به معرفی مدل موجود در ایران پرداختیم و سایر مدل های این خودرو مورد بحث نبوده. عدد قدرت و گشتاور و شتاب صفر تا صد کیلومتر همگی از وبسایت خود لکسس برداشته شده که می تونید چک کنید. و هیچ جایی قدرتی جز ۲۳۵ اسب بخار در میان نیست. سه وبسایت مختلف لکسس رو که بررسی کردم همگی ۲۳۵ اسب بخار رو قید کرده بودند.
1396/4/5
خوشبحال اونی ک میتونه بخره
1396/4/5
خیلی وحشی هستش
1396/4/5
واقعا طراحيش فوق العادس.خيلي خوشگل و جذاب و دوست داشتني.وحشتناك عاشقشم.
1396/4/5
بسیار زیباست.
در جواب دوستانی که میگن موتورش ضعیفه باید گفت که چطور سانتافه وسورنتو با اون وزن سنگین براشون ۱۸۸اسب بخار کم نیست اما اینجا ۲۳۵تا برا لکسوس کمه؟
و یه نکته هست بابت یادآوری معمولا کسی کراس اوور فول سایز یا suv های مید سایز رو برای شتابشون نمیخره.
1396/4/6
درسته كه ماشين ضعيفي نيست ولي محض اطلاعتون ماشين شاسي بلند رو شايد براي شتاب كسي نخره ولي كشش موتور براي همه مهمه.كه اين ماشين هم كشش خوبي داره.
1396/4/5
واقعا فوق العادست ولي واقعا ولوو خيلي بهتره البته ن برا جوونا برا كسي ك دنبال لذت رانندگي و سواري يك ماشين لوكس رو ميخاد
1396/4/5
ممنون ک هم عکس گزاشتین هم فیلم
1396/4/5
پیشرفتش چه از نظر فنی و چه ظراحی نسبت به نسل قبل بی نظیره ولی بنظرم طراحی کنسول جلوی آر ایکس دلنشین تر بود و طراحا باید اون شیب کنسول جلو رو بعنوان امضای آر ایکس توی طراحی داخلی نگه میداشتن
1396/4/6
لکسوس اونقدر زشته که تقریبا زیباست
1396/4/6
من مدل هایبرید اینو از نزدیک دیدم ، البته نزدیک دفتر کارم نمایشگاه زیاده و همه مدل ولوو و اینو کنار هم دیدم
بنظرم ماشین باید ظاهرش وحشی و اسپرت باشه در عین رعایت اصول طراحی که باید بگم لکسوس از این نظر عالیه
1396/4/6
این ماشین حرف نداره...چه موتوری و چه ظاهر و چه اپشن و چه کیفیت
اما به سلیقه من بین این و ولوو XC90 ،اگه هر دو یه قیمت باشن اون رو انتخاب میکنم
1396/4/7
من لکسوس دوس دالم !
1396/4/7
من یه دونه RX-350 نسخه شیش سیلندر 2015 (منطقه آزاد) دارم.خدای کیفیت در همه موارد .کاش نسخه شیش سیلندر وارد میشد ما که پول پلاک ملی این رو نداریم اما خیابان ها رو زیباتر میکنه.ولوو xc-90 یه اسباب بازیه به نظر من(نظر شخصی من هست دوستان) قابل مقایسه نیست البته پکیچ امنیتی ولو خیلی بالاتر هستش اما متاسفانه تو گرمای 52 خوزستان یکم ضعیف هستن مخصوصا تو کولر(بیشتر ماشین های در حد 150 میلیون تومانی اروپای تو خوزستان این مشکل رو دارن ولوو گرون تر هستش اما با اینکه به اصطلاح دوال کولر هستش باز کم میاره)امروز ساعت 13:30 دقیقه تو گرمای 48 درجه (دماسنج خودرو)با 140 کیلومتر سرعت، آمپر حرارت همونجا بود که زمستون هستش اما حدود 0.5 لیتر بیشتر مصرف می کرد نسبت به زمستون با همون سرعت (کامپیوتر سفری).ولی نسبت به تویوتا نیاز به مراقبت بیشتری داره مخصوصا درمورد روغن موتور .باید حتما بیزول آلمان بریزی تو موتور وگرنه صدا موتور یکم بیشتر میشه.در کل برای من که شغل ام کشاورزی هستش و این رو صحرا و خاکی زیاد می برم خیلی خوبه.قبل از این RAV4 داشتم اما این چی دیگه است مخصوص تو بیابون .
کاش این تعرفه ناجوان مردانه برداشته میشد تا با قیمت RAV4 میشد نسخه شیش سیلندر این یا با قیمت ولو xc-90 یه دونه لکسوس LX-570 سلطان V8 فول سفارش عمان رو خرید.یا حداقل با پول یه آشغال چینی یه کرولا با حدود 10 میلیون پس انداز خرید.(کرولا 2017 فول لیمیتد 85 میلیون تومان و کمری XLI نیمه فول 95 تا 100 تومان)
1396/4/7
خیلی خوبه این ماشین
1401/2/5
الان صفرش 9 و نیم میلیارده
9 و نیم میلیارررررررررد؟!
چخبره
وارداتش هم محدود هست
پس قطعا اگه یه قطعه نیاز داشته باشی دردسر زیادی داری
ولی ماشین فوق‌العاده‌ای هست
خرج و مخارج خودرو های ژاپنی خیلی کمه
ولی اونی که 9 و نیم میلیارد پول ماشین میده صد در صد ماهی چند صد میلیون در آمد داره
پس بهتره که پورشه ماکان یا ولوو بگیره
اگه مشکلی هم با سدان بودن ندارید bmw سری 7 بگیرید