موضوعات داغ

هیوندای آزرا 2018؛ مشخصات و بازار پیش رو!

عکس نویسنده
نیما محمدی
نویسنده
عکس مطلب اول
چه طرفدار آزرا باشیم یا نباشیم باید به این مورد اعتراف کنیم که یکی از محبوب ترین خودروهای بازار است. چه در داخل و چه در خارج از کشور، باید آزرا 2018 را یکی از گزینه های اصلی خریداران دانست. حداقل در بازه قیمت کمتر از 50 هزار دلار حرف ها ی زیادی برای گفتن دارد. در این مقاله به آزرا و نسل جدید این محصول کره ای نگاهی خواهیم انداخت. احتمالا تا حدود 4 ماه دیگر هیوندای به وعده خود که ارایه این محصول به بازار بود،عمل کند. در ادامه با ما همراه باشید.

هیوندای آزرا

هیوندای آزرا

ابتدا سراغ ظاهر بیرونی آزرای جدید برویم. گویا بر خلاف سری قبل، این بار هیوندای دستی به سر و صورت این خودرو شامل چراغ جلو،کاپوت و پنجره مشبک کشیده که به جلوه ظاهری آن افزوده است. از نمای جانبی، خط براق سقف نسبت به قبل بیشتر جلب توجه می کند. خط نسبتا بولد گلگیر عقب همچون نسل قبل همچنان پابرجاست و به اسپورت تر به نظر آمدن آزرا کمک می کند .چراغ عقب نیز بی شباهت به سبک همیشگی گرنجور نیست با این تفاوت که چراغ سرتاسری عقب یکپارچه تر شده و صد البته زیباتر هم شده است! در حالت کلی باید گفت از نظر طراحی بیرونی آزرایی کامل تر خواهید دید. از نظر طراحی داخلی نیز خصوصیت کاربری آسان برای راننده همچون قبل برقرار است و زیبایی بیشتری با جاسازی بهتر کلید های کنترلر و ساعت عقربه ای کلاسیک جای گرفته در مقابل راننده به آزرا 2018 افزوده شده است. زاویه دید راننده بیشتر شده و سرنشینان نیز فضایی بیشتر خواهند داشت تا آنجا که سازنده، این خودرو را از نظر فضای سرنشینان بهترین در این کلاس معرفی می کند.

هیوندای آزرا

هیوندای آزرا

در کنار موارد گفته شده باید اضافه کنیم که در مدل 2018 محدودیت های آزرا در سیستم های کمکی هوشمند در حد امکان کم شده است. با نمایش تمام اطراف خودرو با 4 دوربین، سیستم هشدار توجه راننده، سیستم کمکی خروج از جاده، کروز کنترل هوشمند، سیستم ترمز اضطراری و تشخیص نقطه کور آپشن های آخرین نسل آزرا ،قابل قبول به نظر می رسد. به علاوه هیوندای موتور قدرتمندتری نسبت به قبل و افزایش 23 درصدی سختی پیچشی شاسی را نیز برای این خودرو وعده داده است. اما چیزی که شاید علاقمندان به این محصول را خوشحال تر می کند ارتقاء کیفیت سیستم تعلیق آزرا 2018 و تغییر آن به تعلیق چند بازویی با دو بازوی تحتانی است که تعادل آزرای جدید را در ناهمواری ها و پیچ ها افزایش می دهد.

هیوندای آزرا

هیوندای آزرا

عایق بندی صوتی آزرا و آب بندی بهتر درب ها نسبت به قبل باعث شده تا صدای کمتری در داخل اتاق خودرو به گوش برسد که این نکته نیز یک قدم رو به جلوی دیگر در تکامل این نسل از آزرا می تواند تلقی شود.
هر چند از میزان آلودگی هوا و مقدار تولید co2 این محصول در هر کیلومتر(مایل) هنوز اطلاع دقیقی در دست نیست اما می توان خاصیت فوق کم صدای این خودرو و عدم ایجاد آلودگی صوتی نسبت به سایر هم قطارهایش را نقطه مثبت دیگری برای این خودرو دانست.

هیوندای آزرا

هیوندای آزرا

گام رو به جلوی دیگر و از نظر بسیاری از کارشناسان کاهش ضریب درگ (Coefficient of Drag) تا 0.276 می باشد که در این سگمنت کم نظیر است. نتیجه این امر آنکه خودرو آزرا 2018 را برای حرکت در سرعت های بالا مناسب تر کرده پس پیشرفت آیرودینامیکی را نیز باید به موارد گفته شده اضافه کنیم.
با این حال با توجه به پیشرفت هایی که نسل ششم نسبت به نسل پنجم آزرا داشته است قیمت این خودرو برای حداقل خود چشم بادامی ها در بازار کره از همان قیمت پایه 34 هزار دلار عرضه خواهد شد. از دیگر احتمالات در عرضه این محصول می توان به ارایه این محصول با موتورهای حجیم تر و پرقدرت تر در بازار خاورمیانه اشاره کرد. این در حالی است که شایعاتی مبنی بر عدم حضور آزرا 2018 در بازار آمریکا و استرالیا وجود دارد. آنچه که پیداست، اینست که جای پای آزرا به اندازه کافی در سگمنت خود و در خاورمیانه محکم هست که هیوندای به فکر ارایه خدمات خاص به بازار این منطقه افتاده است. اما قطعا آزرا بی رقیب نیست و صدای رقیبان هم وطن و شریکش (کیا) و رقیبان ژاپنی اش در همین حوالی به گوش می رسد! باید منتظر بود و دید این خودرو پس از عرضه چه عملکردی در بازار خواهد داشت.

نظرات کاربران

15 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/5
عقبش رو کپی کرده از دوج چارجر
1396/4/6
چرت و پرت نگو........داج چارجر آشغاله آمریکایی کجا این کجا این بهترین طراحی و طراح رو پشت خودش داره و پشتش گرمه
1396/11/10
داداش چارجر آشغاله ؟؟؟؟؟؟
اصلا کاری به آزرا ندارم.
کاری به آمریکاییی بودنشم ندارم.
تو چارجرا سوار شدی؟؟
اصلا از نزدیک دیدی؟؟
تو فیلم مجله چیزی هم ندیدیش؟؟؟
چجوری فهمیدی آشغاله ؟؟؟؟
خدا شفات بده.
1396/4/6
نمایه جلو ماشین با بغلش بیش از اندازه ادمو یاد bmw528iمیندازه چراغاشم که سریه6
1396/4/17
کلا بی سوادی و چرند گویی تو خونه خیلی از دوستان هست ، آخه اگه یه ذره سواد نداری حداقل یه سرچ ساده تو اینترنت بزن هیوندای حداقل از سال 2012 که سری آزرا گرنجور رو معرفی کرد مدل چراغ های عقبش همینطوری بوده که حالا یکم تغییرش دادن ولی دوج اگه بینی و چشمت رو باز کنی از سال 2015 از این مدل چراغ استفاده کرده پس اگه کسی از روی کسی کپی کرده باشه دوج از هیوندای هست پس لطفا چرند نگین.
جهت اطلاع علی 299
1397/3/27
اقا اصلا راجع به چراغ های عقب قانع شدم ولی میتونی راجع به چراغ های جلو هم که از روی بی ام دبلیو تقلب کردن بازم همین حرفو بزنی؟ لابد بی ام و هم از سال 2017 از این چراغا تولید میکرده....پس لطفا حرف مفت نزن طراحی بیرونی ازرا یه کپی ماهرانس
1396/7/23
دوستان عزیز اولا وقتی یکی نظر میده با احترام جواب بدید از کلماتی مثل چرت و پرت ئ بی سواد استفاده نکنید بعدم اول برید سرچ کنید خودتون بعد بیاید نظرات رو بکوبید و خراب کنید. دوج از سال ۱۹۶۷ از این طرح چراغ برای مدل های چارجر آر تی و چلنجر آر تی استفاده میکرد ولی تنها تفاوتش این بود که دیگه چراغ ها پیوسته نبود بعد تا یه مدل مدل چارجر رو با چراغ های مربع شکل طراحی کرد تا سال ۲۰۱۱ که دوباره از این مدل چراغ های کشیده پیوسته استفاده کرد ولی آزرا از سال ۲۰۱۲ از این طرح استفاده کرد. من خودم آزرا رو ماشین خوبی میدونم نمیگم بده ولی بهتره راجع به تاریخچه یه ماشین تحقیق کنید بعد نظر بدید دوج از سال ۱۹۰۰ یه شرکت خودرو سازی بوده و سال ۱۹۶۷ هم ماشینی زده که ۲۶۰ تا ۳۰۰ کیلومتر سرعت داشته در حالی که شرکت هیوندای کلا حدود ۵۰ سال قدمت داره و هنوز هیچ ماشینی به قدرت ماشین های دوج نساخته.
1396/9/1
احسنت ، یه سری میان زر میزنن از اینطرفدارای کور کره ای هستن و واسه خودشون چرندیات میبافن و خوبه که ادم با سوادی مثل شما هست که یه حرف میزنه و بروبچ بی اطلاع میرن تو کمد
1396/11/28
شمام لطف کن یه سرچی بزن تو سگمنت جنسیس تا ببینی که تو جی 90 هیوندایی چه کرده در سال 1967 فقط یه ماشینی بسازی که 300 تاهم اگه بره چطوری بره مهمه والا الان تیبای دوستان اداعای 200 کیلومتر بر ساعتو داره ولی 200 تا تو اون کجا و 200 تا تو این کجا به هر حال کره ای ها دوران کپی رو پشت سر گذاشتن و دارن پا به گاز میرن البته به نظر من ماشین هارو اگه نگاه کنی خیلیاشون شبیه همدیگه هستند بلاخره از الگوهای دایره مستطیلو مربع و ... غیره تشکیل شده تمام طراحیا پس عجیب نیست و مهمم نیست بازار نشون میده کی بهتره علاوه بر این هیوندا نمیخواد ماشینای گرون قیمت بسازه دوج داره زور میزنه قیمتو زیر 100 هزار نگه داره اونم با موتور بزرگ 5.7 لیتری بگذریم ولی مقایسه این دوخودرو بی معنیه و دوستانم یاد گرفتن فقط بگن کپی کپی خوب به فرض کپی چون اون شرکت زودتر تاسیس شده دلیل بر کپی کردنش نیست و البته هنوز هیوندا سراغ سوپر اسپرتهای پرقدرت نرفته اصلا شاید درآینده بره بسته به سیاست کاریشون .
1396/12/13
سلام... بابا هیوندا یه شرکت بزرگ و پیشرفته ایه... همین ایران خودمون خودشو جربده پاره کنه لخت کنه هزارسال دیگهم به این شرکت نمیرسه ولی خب دیگه هرشرکتی یه نوع قدرتی داره،،، اما بازم بااین حال هیوندا آزرا نمیتونه به دوج چارجر برسه واینم بدان معنانیست چونکه نمیتونه به دوج چارجر برسه پس هیوندا آزرا خوب نیست وضعیفه... نه،،، اینجوری نیست... ما توی هیوندا گذشته از آزرا ، انصافا نمیتونیم ازماشینای لوکس جنسیس چشمپوشی کنیم مثل g70 ، g80، و پرچمدارشون g90 که g90 بااینکه یه چیزاش کپیه اما خودروی لوکس و قدرتمندیه و دوج چارجرو قورتش میده هم توی زیبایی، هم توی لوکس بودن وهم توی قدرت موتوری، اصلا خداییش دوج چارجر و جنسیس g90 رو کنارهم بذارن بیشک و قطعا بیشتربرای کلاس بالا ، g90رو میقاپی... پس هی هیوندارو دیگه نکوبین زمین،، ایرانخودرو و سایپا واین شرکتهای چینی چری و جک و لیفان و... محکم بزنین زمین.
1397/3/27
داداش چی رو با چی مقایسه میکنی؟ دوج چارجر یه خودروی اسپرته نه لوکس بعدشم
همین جنسیس که به اصطلاح لوکس ترین محصول هیوندای محسوب میشه در مقایسه
با بی ام و سری 5 و مرسدس کلاس E مثل خر تو گل گیر کرده بود حالا تو داری با چارجر مقایسش میکنی؟ چارجر درسته که خیلی لوکس نیست ولی سریعترین سدان دنیاست
یعنی مرسدس E63 و بی ام و M6 و حتی شلبی موستانگو لوله میکنه
1396/12/15
واقعا هیوندای ازرا عالیه یک خودروی بسیار کامل یعنی میتونم بگم تویوتا و بنز و بی ام و حرفی واسه گفتن ندارن
1397/1/11
سلام دوستان نویسنده محترم چه تعریفهای خوبی ازآزراداشتند واقعا هم همینطوراست البته این خودرو شاید بتواند به مناطق آزاد کشور باموتورپرقدرت وآپشنهای کامل وارد شود ولی برای عموم مردم ایران که پلاک ملی میخواهند فاقدارزش خواهدبود به چند دلیل اولاکرمان موتوراین اتومبیل را فقط باموتور۴ سیلندر ۲۴۰۰سی سی میتواندواردکند وواردکننده های دیگرهم بجز منطقه آزاد همینطور آنهم باگیربکس ۶ سرعته پس شتاب وقدرت راباید دورش راخط کشید دوم کروز هوشمند وترمز اضطراری وپارک نیمه خودکار وراداربین خطوط ونقطه کورهم که ندارد البته طبق اعلام مشخصات کامل فنی توسط کرمان موتور پس بصرف داشتن زیبایی وایمنی نمیتوان مبلغی حدود ۳۸۰ میلیون پول دارد اما ازآپشن های بدردبخور وشتاب وقدرت هیچ خبری نباشد بنابراین فقط برای مردان بالای ۶۰ سال که هم زیبایی رادوست دارند هم ایمنی میخواهند وهم مرفه هستند شاید بدردبخورد ولی برای جوانان وافرادزیر۵۰ سال خیر درست بیاندیشید ممنون
1397/3/1
عالی بود لعنت به کسی در باره ی این ماشین بد میگویند
1397/12/24
ازرا2018خیلی بهترازازرا2013هستش حتمآاین ماشین وبخرید