موضوعات داغ

تاکاتا اعلام ورشکستی کرد، صاحب جدید تاکاتا کیست؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
یکی از مهم‌ترین خبرهای سال گذشته که تبدیل به سوژه دست اول برای خبرگزاری‌های بین المللی شده‌ بود، بدون شک مربوط به نقص فنی "کیسه‌های ایمنی تاکاتا" می‌شود و بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی از آن بر روی محصولات خود استفاده می‌کنند که بعد از خرابی سیستم و نقص فنی در ایربگ‌های ایمنی، تمامی شرکت‌های خودروسازی مجبور به فراخوان و تعویض آنان شدند که نتیجه کار سقوط نابسامان ارزش سهام تاکاتا و پرداخت بدهی‌های کلان و در نهایت اعلام ورشکستی کامل این شرکت بعد از گذشت تقریبا 1 سال شد.
به گفته پایگاه خبری بلومبرگ و به نقل از خودروبانک: کمپانی تاکاتا بعد از 84 سال فعالیت در تولید سیستم‌های ایمنی به طور کامل ورشکسته شد، اما این موضوع باعث ناپدید شدن کامل برند تاکاتا نخواهد شد، زیرا اخیرا شرکت Key Safety Systems که در ژاپن مستقر بوده و متعلق به شرکت چینی Ningbo Joyson Electronic است، با پیشنهاد 1.6 میلیارد دلاری خود سعی بر خرید برند "تاکاتا" و هدایت کارکنان آن در سراسر جهان دارد، هرچند در این میان گفته می‌شود که این شرکت چینی در صورت خریداری برند "تاکاتا" هیچگونه مسئولیتی در قبال بدهی‌های این شرکت برعهده نمی‌گیرد که فراخوان ایربگ‌های معیوب در سراسر جهان به تنهایی بیشتر از 1 میلیارد دلار هزینه دارد.
در آخر چیزی که باعث زمین خوردن "تاکاتا" شد، نقص فنی در ایربگ‌های ایمنی این شرکت به خاطر نداشتن "خشک کن یا رطوبت گیر" در محفظه نگهداری مواد منفجره بود که رطوبت‌ جذب آن شده و باعث افزایش قدرت انفجار آن می‌شد که در این صورت به دلیل فشار باد بالاتر در هنگام انفجار، کیسه هوا پاره شده و انرژی درون کیسه به سمت راننده و سرنشین جلو شلیک می‌شد. اگر هم راننده و سرنشین جلو از این فشار بالا جان سالم به در ببرند، به دلیل نبود باد در کیسه‌های هوا راننده و سرنشین جلو آسیبی جدی خواهند دید که تا به این لحظه مرگ بیش از 14 نفر تایید شده و همچنین بیش از 100 مورد آسیب دیدگی‌ جدی به خاطر این مشکل در سراسر جهان گزارش شده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/7
کاش مسوولین ما اونقدر خوشفکری داشتند که می رفتند و تاکاتا رو می خریدند. البته اگر ژاپنی ها اون رو به ایرانیها می فروختند. اگر زمان قبل بود، شاهنشاه حتما می خریدش( مثل مرسدس بنز و دهها برند معتبر دیگه که خریده بود...)!