موضوعات داغ

حواله پژو 2008 قابل خرید و فروش نیست

عکس مطلب اول
ایرنا: گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد امتیاز ثبت‌نام در طرح پیش فروش خودرو پژو2008 به هیچ عنوان قابل خرید و فروش نیست و در صورت انتقال حواله‌ها زمینه بروز مشکلاتی خواهد شد. ایران خودرو روز یکشنبه گذشته اعلام کرد، استقبال از نخستین مرحله عرضه محصول جدید شرکت مشترک ایران خودرو و پژو –ایکاپ- سبب شد تا عده‌ای از افراد که موفق به ثبت‌نام در این طرح شده‌اند، امتیاز خود را در معرض فروش در قبال دریافت مبلغی بیشتر از وجه پرداختی قرار دهند؛ در حالی که امکان این امر وجود ندارد و از سوی ایران خودرو نیز به هیچ وجه تایید نمی‌شود.
برپایه این گزارش، ایران خودرو پیش از اجرای طرح پیش‌فروش در برنامه‌های اطلاع رسانی و تبلیغاتی خود بارها اعلام کرده که امکان صلح درخصوص پژو 2008 وجود ندارد، به این معنی که متقاضیان ثبت‌نام در پیش فروش پژو 2008 نمی‌توانند امتیاز و حواله خود را به شخص دیگری واگذار کنند؛ این اقدام صورت گرفت تا مشتریان و متقاضیان اصلی و واقعی برای خرید این محصول اقدام به ثبت‌نام کنند. با این وجود و پس از عرضه محصول جدید ایران خودرو در برخی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خرید و فروش مشاهده شد که بعضی خریداران حواله ثبت‌نامی خود را در معرض فروش قرار داده‌اند.با توجه به اینکه امکان صلح در این طرح وجود ندارد، فروشندگان شیوه وکالتنامه‌ای را برای این انتقال در نظر گرفته‌اند؛ حال آنکه این وکالت حتی در صورت ثبت قانونی و محضری نیز بدون دخالت، اطلاع و تایید ایران خودرو به‌عنوان طرف اصلی قرارداد فروش محصول تنظیم می‌شود و ایران خودرو هیچ‌گونه مسوولیتی در قبال تحویل خودرو به فرد خریدار ندارد.
محصولات عرضه شده در زمان مقرر فقط و فقط به شخصی تحویل داده می‌شود که مشخصاتش در سایت فروش ایران خودرو درج شده است. با توجه به اینکه در طرح پیش فروش پژو 2008 سود انصراف نیز پیش‌بینی شده، صاحب حواله می‌تواند پیش از رسیدن موعد تحویل خودرو به ایران خودرو مراجعه کرده و با ارائه اسناد و مدارک شخصی نسبت به فسخ قرارداد اقدام کرده و اصل پول واریزی و سود حاصل از آن را دریافت کند. این فرآیند می‌تواند بدون کوچکترین اطلاع فرد خریدار حواله صورت گیرد و در عمل زمینه کلاهبرداری را فراهم سازد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/7
قیمت 100 و 120 میلیون رو شایعه کردند که وقتی اعلام کردند قیمتش 70 میلیونه همه خوشحال شن بگن به به و چه چه !! در صورتی که این خودرو 60 میلیون هم نمیارزه .
1396/4/7
از نظر حقوقی، برای واگذاری حواله فقط میشه صلح کرد
در مورد وکالت هم چون قرارداد فروش هستش، ۲ طرف داره، فروشنده (ایران خودرو) و خریدار (دلال محترم)، خریدار حواله به عنوان طرف سوم وارد میشه و فروشنده (ایران خودرو) می تونه قانونا اون شخص ثالث رو نپذیره ( و در خواست فسخ قرارداد یا صلح کنه که خب که گفتم صلح نداره)
حرف ایران خودرو در مورد کلاه برداری هم درسته، چون فقط فروشنده، خریدار حواله رو می شناسه و لا غیر ( به استثتا فوت خریدار حواله که موضوع ارث و انحصار وراثت پیش میاد که از موضوع ما خارجه)
دلال های محترم این مورد را با خرید و فروش حواله رنو ساندرو استپ وی کاملا اشتباه گرفتند؛ توی پیش فروش ساندرو، حواله ها صلح داشت ولی رایگان نبود، به زبان ساده، پارس خودرو خودش را در درآمد حواله بازی ها، شریک می کرد و همین هم شد که خود روی ۵۲ میلیونی تا ۶۵ معامله می شد و صدای همه تا نماینده های مجلس و وزارت صنعت هم در آمد.
ولی این دفعه قرارداد ایران خودرو، قرارداد غیر قابل انتقال به غیر هستش، مثل وام های ازدواج که شما نمی تونی قرارداد رو به دیگری واگذار کنی (به جز اون شرایط ارث که حالت خاصه)
1396/4/7
خدا را شکر . دلالال ها ضرر زیادی روی این خودرو خواهند کرد.. اول از همه خودروی 100 میلیونی را 120 میلیون تو پاچه این آقایان کرده اند و که وقتی وارد بازار شود قیمت بازار آزاد بین 5 تا 15 میلیون زیر قیمت کارخانه خواهد بود... خدا را شکر که ایران خودرو با این کار .. گور خود را هم کند
1396/4/7
اگه یه پیشرفت رو به جلو تو چند ساله اخیر ایران خودرو داشته باشه اضافه کردن همین بند غیر قابل خرید فروش بودن حواله خودروهای پیش فروش شدس,البته اگه فقط در حد حرف نباشه و شعار نباشه جلو خیلی از دلالی ها و قیمت های کاذب خودروهای پیش فروش شده رو میگیره
1396/4/7
ماشین هایی که پژو به ایران انداخته جز بدبختی برای خریدار ایرانی چیز دیگری نداره!!! ماشین هایی با فنی بسیار ضعیف ، قیمت های ناعادلانه و نبود خدمات پس از فروش و....
تنها نقطه قوت این ماشین ایمنی اون هست.