موضوعات داغ

هیوندای i30 هاچ‌بک در نسخه N با 270 اسب‌بخار معرفی شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی هیوندای پس از ماه‌ها تلاش، در نهایت خودروی هاچ‌بک اسپرت خود را برمبنای هیوندای i30 تحت عنوان "i30 N" رونمایی کرد که در داخل و خارج کابین خود از یک طراحی اسپرت سود برده و قرار است که خط تولید آن از پایان سال 2017 میلادی آغاز شده و به مشتریان عرضه شود.
پاسخ هیوندای به فولکس واگن گلف GTI در دو مدل مختلف خلاصه می‌شود که هر دوی آنان به یک پیشرانه توربوشارژر 2 لیتری بنزینی با جعبه دنده 6 سرعته دستی مجهز شده‌اند که برای مدل پایه حداکثر قدرت 246 اسب بخار و همچنین برای مدل بالاتر (همراه با بسته تقویتی) نیز بیشینه قدرت 271 اسب بخار تعریف شده است که در عمل برای مدل پایه حداقل شتاب صفر تا صد 6.4 ثانیه و همچنین برای مدل قوی‌تر هیوندای i30 N نیز شتاب صفر تا صد 6.1 ثانیه بدست آمده است.

هیوندای i30 نسخه N

هیوندای i30 نسخه N

در هر دو مورد، گفتنی است که شاسی و بدنه اتومبیل توسط یک سیستم تعلیق ارتقا یافته تطبیقی حمایت می‌شود و 5 حالت مختلف رانندگی را در اختیار مالک خود قرار می‌دهد که به ترتیب شامل حالت رانندگی "عادی"، حالت "اکو"، حالت "اسپرت"، حالت ویژه "N" و همچنین در پایان شامل حالت رانندگی "N Custom" می‌شود که می‌توان از طریق دکمه‌های تعبیه شده بر روی غربیلک فرمان به فعال سازی و یا غیرفعال کردن حالت‌های ذکر شده مشغول شد. هرچند با انتخاب حالت‌های مختلف ذکر شده، می‌توان بر روی پارامترهای مختلف موتور، سیستم پایداری الکترونیکی، صدای موتور و همچنین فرمان پذیری اتومبیل تاثیرگذار گذاشت تا حالت‌های مختلف رانندگی بر روی هیوندای i30 N واقعی‌تر باشند و به خوبی حس شوند.

هیوندای i30 نسخه N

هیوندای i30 نسخه N

در ادامه گفتنی است که مدل‌های تقویت شده هیوندای i30 N طبق اظهارات شرکت سازنده، همراه با رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی عرضه خواهند که برای داشتن یک عملکرد بهتر، توسط لاستیک‌های پیرلی "P-Zero" پوشیده شده‌اند، اما برای مهار بهتر آنان از دیسک‌های بزرگ ترمز با کالیپر قرمز رنگ و همچنین برای ارسال بهتر نیروی موتور به سمت آنان از یک دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی استفاده شده است.

هیوندای i30 نسخه N

هیوندای i30 نسخه N

یکی از ویژگی‌های جالب هیوندای i30 N هم می‌تواند بکارگیری بلندگوهایی در کنار ستون شیشه جلو باشد که بر روی هر دو مدل این خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این خصوص هیوندای گفته است که با استفاده از اسپیکرهای اضافه بر روی این خودرو، می‌توان صدای موتور را دلنشین‌تر کرد، بویژه اینکه سیستم اگزوز این خودرو از خروجی‌های متغیر استفاده می‌کند و می‌توانید فرکانس و صدای دلخواه خود را از ماشین دریافت کنید تا لذت رانندگی با این خودرو بیش از پیش شود.
در ادامه شرکت خودروسازی هیوندای در رابطه با ویژگی‌های این خودرو اضافه کرد: خودروی هیوندای i30 N نه تنها یک خودروی هاچ بک اسپرت با شتاب سریع و سرعت بالا است، بلکه می‌توان کارهای روزمره خود را با این خودرو انجام داد و از سواری با آن در حالت‌های مختلف رانندگی لذت برد.

هیوندای i30 نسخه N

هیوندای i30 نسخه N

در پایان هم گفتنی است که اتومبیل هیوندای i30 N جدید با امکانات و تجهیزات منحصربه فرد، در 6 رنگ بیرونی به مشتریان عرضه خواهد شد که در گالری تصاویر می‌توانید رنگ "آبی" منحصربه فرد آن را تماشا کنید، اما در کنار این گزینه می‌توان رنگ‌های دیگری هم انتخاب کرد که تحت عناوین "سفید قطبی"، "خاکستری میکرون"، "فانتوم سیاه"، "سنگ خاکستری" و "قرمز انجین" شناخته می‌شوند!.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/27
واقعا تلاش هیوندای در پیشرفت کردن ستودنیه و کاش خودروسازهای ما ( البته مونتاژ کارها بهتره بگم ) یکم یاد بگیرن و برای پیشرفت کردن سعی و تلاش بیشتری کنن. به زودی منتظر هیوندای RN30 باشید موتور 2 لیتری توربو شارژ ، قدرت 375 اسب بخار ، 451 نیوتن متر گشتاور ، چهارچرخ متحرک و گیربکس مسابقه ای دو کلاچه تطبیقی ، حالا دوستان هی بگن اسباب بازی کره ای
1396/5/18
باریک.......