موضوعات داغ

اولین پیکاپ مرسدس بنز را در 40 سال پیش ببینید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
خیلی‌ها مرسدس بنز X کلاس را اولین خودروی پیکاپ این خودروساز آلمانی می‌دانند، اما در واقع اینطور نیست و کمپانی خودروسازی مرسدس بنز بیش از 80 سال در زمینه ساخت ماشین‌های پیکاپ و وانت فعالیت دارد، حال به منظور معرفی رسمی مرسدس بنز X کلاس در هفته‌‌های گذشته و شروع تولید آن در روزهای گذشته، امروز تصمیم داریم نگاهی کلی به اجداد این خودرو در کمپانی خودروسازی مرسدس بنز داشته باشیم که برخی از آنان مدل‌های کانسپت این شرکت هستند.
برای اولین بار در سال 1936 میلادی، کمپانی خودروسازی مرسدس بنز خودروی 170 V را معرفی کرد که نه تنها به عنوان یک خودروی وانت شناخته می‌شد، بلکه خودروهای سدان، رودستر و کروکی و همچنین یک مدل استیشن برمبنای آن ساخته شد که در خدمات تاکسی، پلیس، آمبولانس، ارتش و یا حتی تیم امدادرسانی کوهستان فعالیت داشتند، حتی یک خودروی کروکی چهار درب با یک سقف پارچه‌ای بزرگ هم از آن ساخته شد که در آن زمان مرسوم بود. هرچند گفته می‌شود که تولید و عرضه گسترده این خودرو به بازار در تاریخ 1946 میلادی و پس ازجنگ جهانی دوم شروع شده است.
حرف V در نام گذاری این اتومبیل، مخفف کلمه "Vron" است که در زبان آلمانی به معنی "جلو" بوده و اشاره به نصب پیشرانه 1.7 لیتری چهار سیلندر این اتومبیل در قسمت جلو دارد که در حداکثر کارایی خود حدود 37 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و از طریق جعبه دنده 4 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

بعد از این خودرو، به اوایل دهه 1970 میلادی خواهیم رسید که در آن سال یکی از مرموزترین خودروهای وانت مرسدس بنز تحت عنوان La Pickup معرفی شد. جالب اینجاست که در خصوص این خودرو مرسدس بنز اطلاعات دقیقی ارائه نکرده است، اما می‌توان همچنان شاهد حضور و فعالیت آن در کشور آرژانتین بود.

خودروی G کلاس پیکاپ با کد W461 هم می‌تواند یکی دیگر از خودروهای پیکاپ مرسدس بنز باشد که در سال1991 میلادی معرفی و تولید شد، اما کاربری آن تا سال 2001 میلادی تنها در اهداف نظامی و یا خدمات دولتی خلاصه می‌شد، هرچند گفته می‌شود که خودروی معروف مرسدس بنز G کلاس شش چرخ که در زمان معرفی خود هیاهوی بسیار زیادی به پا کرد، برمبنای نسخه‌های بعد این خودرو با کد W463 ساخته و پرداخته شده است.

علاوه بر خودروهای پیکاپ تولید شده توسط مرسدس بنز، طراحی کانسپت مختلفی هم از سوی این خودروساز آلمانی ارائه شده است که یکی از جالب‌ترین ایده‌های آن می‌تواند پروژه "Vario" در سال 1995 میلادی باشد که هدف آن تولید یک ماشین چند منظوره برای در بر گرفتن سلایق مختلف بوده است. به این صورت که با ساخت قسمت‌‌های جدا شونده بدنه، می‌توان این ماشین را تنها در عرض 15 دقیقه تبدیل به خودروهای مختلفی همچون "سدان"، "کروکی"، "استیشن" و یا حتی تبدیل به یک خودروی "وانت" کرد.
دیگر خودروی کانسپت مرسدس بنز هم با نام "Viano" شناخته می‌شود که در سال 2004 میلادی توسط این خودروسازآلمانی در نمایشگاه خودروهای تجاری IAA رونمایی شد. در آن زمان کمپانی خودروسازی مرسدس بنز اعلام کرده بود که این خودرو دارای سبک آمریکایی، اما با ابعاد و پویایی اروپایی است که جالب‌ترین ویژگی آن در قسمت متحرک بدنه دیده می‌شود و می‌تواند طول کلی اتومبیل را از 4.99 متر به 5.70 متر افزایش دهد.

در پایان هم به خودروی مرسدس بنز X کلاس خواهیم رسید که سال گذشته در نمایشگاه بین المللی پاریس رونمایی شد، اما این خودرو 100 درصد آلمانی و متعلق به کمپانی خودروسازی مرسدس بنز نیست، زیرا برای طراحی و ساخت آن از پلتفرم نیسان ناوارا و رنو آلاسکان استفاده شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد