موضوعات داغ

بررسی هیوندای جنسیس 2018 مدل G80 اسپرت

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
حدودا 2 سالی می‌شود که "جنسیس" به عنوان یک برند مستقل در صنعت خودروسازی کار خود را آغاز کرده است و هدف خود را بر روی تولید ماشین‌های لوکس و قدرتمند گذاشته است تا با دیگر شرکت‌های خودروساز فعال در این زمینه رقابت کند که هر یک تاریخچه حدودا 100 ساله در بازار خودرو دارند. اما این موضوع باعث نشده است که شرکت خودروسازی "جنسیس" و کمپانی مادر آن "هیوندای"، محصولات لوکس سطح پایین همچون خودروسازان تازه کار تولید کنند.
جنسیس تولید 6 دستگاه خودرو در سگمنت‌های مختلف را تا سال 2021 میلادی در دستور کار خود قرار داده است که فعلا به دو خودروی اصلی خود با نام‌های G90 و G80 جامع عمل پوشانده است که سال گذشته نسخه G90 آن توسط کارشناسان "موتورترند" مورد بررسی قرار گرفت که با کیفیت سواری خوب خود بسیار امیدوار کننده بود، اما حالا دیگر محصول جنسیس در بازارهای جهانی، یعنی نسخه G80 آن هم در مدل "اسپرت" به دست کارشناسان موتورترند افتاده است تا یک تست و بررسی بلند مدت بر روی آن داشته باشند که در ادامه سعی داریم این تست و بررسی را مختصر و مفید در اختیار شما مخاطبان خودروبانک قرار دهیم.

جنسیس G80 اسپرت

جنسیس G80 اسپرت

خودروی جنسیس G80 اسپرت با تمرکز بر روی عملکرد، از مسیر برادر بزرگ‌تر خود تا حدودی فاصله گرفته است تا نتیجه آن تولید یک خودروی سدان اسپرت با سطح رانندگی لوکس و راحت باشد. در ادامه گفتنی است که خودروی جنسیس G80 اسپرت در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه 3.3 لیتری شش سیلندر توربودوقلو سود می‌برد که حداکثر خروجی قدرت آن به عدد بسیار خوب 365 اسب بخار می‌رسد تا دیگر نیازی به یک پیشرانه هشت سیلندر 420 اسب بخاری در زیر کاپوت این خودرو نباشد. اما در مقابل وزن خودرو کمی بالا و همچنین سیستم فرمان آن تاحدودی جاه طلبانه توصیف شده است تا عملکرد این خودرو چیزی مابین خودروهای خشن اسپرت و همچنین خودروهای لوکس سدان باشد.

جنسیس G80 اسپرت

جنسیس G80 اسپرت

در ادامه اعدادی که از عملکرد این خودرو بدست آمده است، نشان دهنده یک شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 5.2 ثانیه خواهد بود که چیزی حدود 0.2 ثانیه سریع‌تر از خودروی جنسیس G90 با همین پیشرانه توصیف شده است تا سریع‌تر از برادر بزرگ‌تر خود باشد که چنین انتظاری هم به خاطر جثه کوچک‌تر می‌رفت، اما یکی از اصلی‌ترین رقبای این اتومبیل در صنعت خودروسازی می‌تواند خودروی ژاپنی لکسوس GS 350 F Sport باشد که برای شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت آن عدد 5.9 ثانیه بدست آمده است، هرچند نباید فراموش کرد که این لکسوس از یک پیشرانه 311 اسب بخاری سود می‌برد که شتاب پایین‌تر آن طبیعی خواهد بود.
دیگر خودروهای سدان اسپرت موجود در بازار هم که به نوعی رقیب جنسیس G80 اسپرت به شمار می‌روند، می‌تواند اول از همه خودروی مرسدس بنز AMG E43 4Matic مدل 2017 با شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت حدودا 4.6 ثانیه و همچنین خودروی آئودی A6 کواترو با یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر باشد که با خروجی قدرت 333 اسب بخار خود موفق به ثبت زمان 4.7 ثانیه برای شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت شده است.

جنسیس G80 اسپرت

جنسیس G80 اسپرت

در مجموع خودروی جنسیس G80 اسپرت بسیار قوی است، چه زمانی که با آن در حال رانندگی هستید و چه زمانی که می‌خواهید آن را متوقف کنید، در هر دو حالت نیروی بسیار خوبی در اختیار خودرو قرار می‌گیرد تا شتاب مثبت و شتاب منفی بسیار خوبی داشته باشد. قدرت مطلوب اتومبیل هم طبق اعلام شرکت سازنده در دور موتور 2500 بدست خواهد آمد که کارشناسان موتورترند بالای 2000 را دور مطلوب برای دریافت قدرت بهینه عنوان کرده‌اند.
علاوه بر شتاب اولیه، تست سرعت و شتاب یک چهارم مایل هم از خودروی جنسیس G80 اسپرت گرفته شده است که در عرض 13.8 ثانیه موفق شده است تا با حداکثر سرعت 165.1 کیلومتر بر ساعت از خط پایان مسافت یک چهارم مایلی (400 متر) عبور کند. این درحالیست که خودروی مرسدس بنز AMG E43 4Matic با رسیدن به سرعت 172.1 کیلومتر بر ساعت، موفق به ثبت زمان 13.1 ثانیه برای مسافت یک چهارم مایل شده است. علاوه بر مرسدس بنز، خودروی لکسوس GS 350 F Sport نیز با سرعت 158.1 کیلومتر بر ساعت موفق به ثبت زمان 14.4 ثانیه و همچنین در پایان خودروی آئودی A6 کواترو که نام آن در بخش‌های قبل آورده شد، با رسیدن به سرعت 168.3 کیلومتر بر ساعت موفق به ثبت زمان 13.3 ثانیه برای طی کردن مسافت یک چهارم مایل شده است.

جنسیس G80 اسپرت

جنسیس G80 اسپرت

وزن خشک 2035 کیلوگرمی جنسیس G80 اسپرت نیز در چرخش این خودرو تاثیرگذار بوده و باعث تضعیف سیستم فرمان و همچنین هدایت پذیری اتومبیل شده است و سبب شده تا واکنش های آن در حد یک خودروی سدان اسپرت نباشد. اما سیستم تعلیق و پیشرانه قدرتمند جنسیس G80 اسپرت بیانگر شخصیت دوگانه این اتومبیل خواهد بود که می‌تواند تاحد بسیار خوبی رضایت بخش باشد و احساس سواری در داخل یک اتومبیل اسپرت را به شما القا کند، البته به طرز عجیبی سواری با آن راحت است که بیشتر اوقات نمی‌توانید هر دوی آنان را با یکدیگر داشته باشید.

جنسیس G80 اسپرت

جنسیس G80 اسپرت

در داخل اتومبیل هم داستان متضادها ادامه دارد. صندلی‌های اسپرت، پدال‌های آلومینیومی و همچنین قطعات فیبرکربنی واقعی که با راحتی و امکانات لوکس جنسیس G80 اسپرت تلاقی می‌کنند که در این خصوص می‌توان به برخی از امکانات ویژه جنسیس G80 اسپرت از جمله صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و سردکن، روکش‌های چرمی صندلی‌ها، صفحه نمایشگر سقفی، صفحه نمایشگر 9.2 اینچی لمسی کنسول مرکزی، قابلیت تنظیم صندلی راننده در 16 جهت، دستگاه شارژ بی سیم، قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و آندروید، چراغ های LED ، چراغ‌های مخصوص روز و همچنین سقف پانوراما برقی اشاره داشت.

جنسیس G80 اسپرت

جنسیس G80 اسپرت

از ویژگی‌های ایمنی جنسیس G80 اسپرت هم می‌توان به ترمزهای اضطراری خودکار، سیستم تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت روشن و خاموش کردن خودکار پیشرانه در مواقع غیرضروری، سیستم نگهداری اتومبیل میان خطوط، سنسورهای پارک جلو و عقب و همچنین سنسورهای تشخیص باران اشاره داشت که به صورت استاندارد بر روی جنسیس G80 اسپرت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در پایان هم بد نیست بدانید که این خودرو با سود جستن از یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک، می‌تواند در شهر مصرف سوخت 13.4 لیتر، در بزرگراه مصرف سوخت 8.2 لیتر و همچنین به صورت ترکیبی یک مصرف سوخت حدودا 11 لیتر به ازای کارکرد 100 کیلومتر داشته باشد که در مقابل 365 اسب بخار قدرت در اختیار شما قرار می‌دهد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/31
منک خیلی باهاش حال کردم
1396/5/31
واقعا جای تحسین داره، هیوندای و کیا بسرعت دارند پیشرفت می کنند که حتی غولهای خودرو سازی جهان را به چالش می کشند ،افسوس و هزاران افسوس به حال ما!
1396/6/1
من نمیدونم این این کره نمیخواد دست از سر اسباب بازی سازی برداره !!! عزیزم برو سمند ، تیبا ، ساینا ، کوئیک و رانا تولید کن پس کی میخوای پیشرفت کنی ؟؟
1396/6/1
واقعا عالیه
هم ظاهر
هم کیفیت
هم همچی همچی داره
واقعا چقدر باید ما حسرت داشتن اینارو بخوریم؟
1396/6/1
خیلی هم خوب