موضوعات داغ

هیوندای توسان جدید در نسخه هیدروژنی معرفی شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی هیوندای یک گام به جلو برداشت و اخیراً در سئول پایتخت کره جنوبی، از نسخه "نزدیک به تولید" کانسپت هیدروژنی خود رونمایی کرده است که در ادامه مروری کوتاه بر روی آن خواهیم داشت.
به طور دقیق‌تر اگر بخواهیم صحبت کنیم، می‌توان گفت که در ماه مارس سال جاری، کمپانی خودروسازی هیوندای در جریان نمایشگاه بین المللی ژنو 2017 از یک خودروی کانسپت شاسی بلند رونمایی کرد که از یک سیستم محرک هیدروژنی در زیر کاپوت خود سود می‌برد، حال در این چندماه که از معرفی اولیه می‌گذرد، کمپانی خودروسازی هیوندای تلاش خود را انجام داده و یک نسخه نزدیک به تولید از این خودروی شاسی بلند هیدروژنی تحت عنوان "Next Generation FCEV" یا به عبارتی دقیق‌تر، "نسل بعد ماشین‌های هیدروژنی" ارائه کرده است که در صورت رسیدن به مرحله نهایی و سپس تولید، به عنوان یک جایگزین برای هیوندای توسان هیدروژنی کار خود را در بازارهای جهانی آغاز خواهد کرد که برای آن یک محدوده حرکت 580 کیلومتر تنها با یک مخزن سوخت هیدروژن پیش بینی شده است.

هیوندای توسان هیدروژنی

هیوندای توسان هیدروژنی

در ادامه گفتنی است که این خودروی شاسی بلند هیدروژنی نسل جدید زبان هیوندای را برای طراحی دریافت کرده است که اخیرا شاهد بکارگیری چنین طرحی بر روی کراس اوور هیوندای "کونا" بوده‌ایم و یا حتی نسل جدید هیوندای سانتافه که اخیرا تصاویر جاسوسی آن منتشر شده است و در خودروبانک پیرامون آن صحبت کردیم، نشان از زبان طراحی جدید هیوندای دارد که حالا بر روی شاسی بلند هیدروژنی هیوندای هم شاهد آن هستیم که مشخصه اصلی آن می‌تواند طراحی چراغ‌های اصلی روشنایی در اطراف سپر اتومبیل باشد.
همانطور که انتظار می‌رود، هیوندای تنها یک نسخه تکامل یافته از خودروی شاسی بلند هیدروژنی خود را ارائه کرده است و هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی این خودرو ارائه نکرده است، اما به صورت شایعه وار گفته می‌شود که این خودرو علاوه بر سیستم محرک هیدروژنی، از یک موتور الکتریکی هم استفاده خواهد کرد که دارای قدرت 120 کیلووات در کنار گشتاور 400 نیوتن متر خواهد بود که بر روی چرخ‌های محرک جلو نصب می‌شود.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/28
یعنی قشنگ اومده کنسول و داشبورد لکسس رو ورداشته زده
1396/5/28
واقعا همینطوره ... حتی تو طراحی چراغها و نمای جلوپنجره هم سعی در تقلید از خطوط تیز و مینیمالیستی لکسوس داشته
1396/5/28
کلا بعضی آدم ها چقدر بی سوادن ؟؟؟!!! پس لکسوس هم از پورشه کپی کرده !!! تا کی ما میخواهیم جفنگ بگیم؟؟
1396/5/28
پیتر شرایر ، آلکساندر سلیپانو و .... یادشون رفته از نبوغ شما و امثال شما استفاده کنن !!! البته یه پیشنهاد هم براتون دارم شما که انقدر با سواد هستین که نمیدونین زبان طراحی شرکت های خودروسازی در دنیا به شدت به هم نزدیک شده و خود لکسوس هم از بقیه شرکت ها ایده برداری میکنه ( هرچند که کنسول و داشبرد این ماشین هیچ شباهتی به لکسوس نداره ) ! یه زحمت بکش به جای ریز بین شدن در طراحی و ساخت خودروهایی که هیچوقت نه اینجا وارد میشن و نه میتونین سوار بشین به طراحی های زیبای سایپا و ایران خودرو ( رانا ، دنا ، کوئیک ، تیبا و سمند ) بنگر و نظرهای گرانبهاتو خرج اونها کن
1396/5/29
جلوش هم همینطوره
هر سال از یک شرکت ک\ی میکنه
1396/5/28
و ما هنوز دلخوش به طراحی کوئیک هستیم و موتور 3 سیلندر ملی !!! آفرین به هیوندای و این همه تلاش و پیشرفت. راستی عجب اسباب بازی خفنیه نه ؟؟؟ حالا یه سری پراید سوار بگن اسباب بازی کره ای . البته همیشه همین مسخره بازی و مسخره کردن باعث شده که از کشور های دسته سوم آسیا هم عقب بمونیم برای مثال همین چین که ماشین هاشو قبول نداریم به زودی آرزومون میشه سوار شدن ماشین چینی و ما همچنان در حال درجا زدن و لوده بازی هستیم مثل فوتبالمون که هرچی میبازیم چیزی از ارزش های ما چیزی کم نمیشه.