موضوعات داغ

آمار جالب فروش خودرو در نروژ، تمایل نروژی‌ها به چه خودروهایی است؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
برای دومین بار، کشور نروژ 40 درصد از سهم بازار خود را در ماه اوت به وسایل نقلیه الکتریکی اختصاص داده است، اما همچنان ماه ژوئن با 42.4 درصد به عنوان پرفروش‌ترین ماه برای وسایل نقلیه الکتریکی در کشور نروژ به شمار می‌رود.
باتوجه به آمار ارائه شده از فروش اتومبیل در کشور نروژ، در نیمه اول سال جاری حدود 5393 دستگاه خودروی سواری ثبت نام شده است که حدود 1025 دستگاه از آن وارداتی بوده و همچنین نسبت به نیمه اول سال گذشته میلادی حدود 43 درصد رشد تجربه کرده است.

حال از مجموع فروش اتومبیل در کشور نروژ، تقریبا 2784 دستگاه از آن خودروهای الکتریکی بوده است که پس از آن می‌توان به فروش 104 دستگاه خودروی ون (84 دستگاه بدون کارکرد و 20 مورد دست دوم) و همچنین فروش 2609 دستگاه خودروی هیبریدی و پلاگین هیبریدی مختلف اشاره داشت. هرچند ناگفته نماند که در این بین حدود 1025 دستگاه خودروی کارکرده به فروش رسیده است که همانند آمار فروش خودروهای ون در کشور نروژ، همراه با 5393 دستگاه خودروی سواری محاسبه نشده است .

خبر بد برای نروژی‌ها می تواند حضور تازه "اوپل آمپرا الکتریکی" بجای شورلت بولت EV در این کشور باشد که هر دو دارای یک پلتفرم مشترک با محدوده حرکتی حدودا 383 کیلومتر تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها هستند، اما برند شورلت می‌توانست با اعتبار بالاتر خود یک بازار فروش بهتر داشته باشد.
در ادامه توجه شما را به بخشی از تعداد فروش خودروهای الکتریکی در ماه "اوت" سال جاری جلب می‌کنیم:
- فولکس واگن e-Golf با آمار فروش 996 دستگاه
- بی.ام.و i3 با آمار فروش 390 دستگاه
- نیسان لیف با آمار فروش 264 دستگاه
- رنو ZOE با آمار فروش 141 دستگاه
- تسلا مدل S با آمار فروش 106 دستگاه
- تسلا مدل X با آمار فروش 88 دستگاه
- اوپل آمپرا E با آمار فروش 61 دستگاه

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/16
بعد از آمریکا، رکورد بالاترین میزان پیش ثبت نام خودرو تسلا 3 متعلق به کشور نروژ است. استقبال به حدی بود که اسپاربانک نروژ یک پنل ویژه برای معاملات کمپانی تسلا در نظر گرفت. آمار خودشان صحبت از ارقام چند ده هزار پیش ثبت نام در نروژ را نشان میداد. با توجه به گستره خدمات و برق رایگان برای خودروهای الکتریکی در معابر عمومی و معافیت از پرداخت عوارض شهری و جاده ای و پارکینگ و در نظر داشتن این موضوع که از سال 2025 تنها خودروهای الکتریکی می توانند در نروژ تردد کنند و البته خوش نام و خوش سابقه بودن محصولات تسلا در نروژ، این مقدار استقبال طبیعی قلمداد می شود.
1396/6/17
نکته ای نباید از نظر دور بماند، اینست که دولت نروژ با طرح و برنامه ریزی شرایط چنان مطلوبی را ایجاد میکند که شما تشویق به خرید خودروی الکتریکی شوید. حالا مقایسه کنید با اعضای معلوم الحال شورای شهر پیشین تهران که همان اندک امتیاز ی که بر مبنای کار کارشناسی برای خودروهای هیبریدی در نظر گرفته شده بود را مانند باقی تصمیمات فله ای و کیلویی خودشان تباه کردند. شهری که مردمش توی آلودگی هوا و پارازیت های سرطان زا دارن جون میدن و دچار مرگ روزمره هستن، بجای رواج تاکسی ها و اتوبوس برقی و تشویق مردم به استفاده از خودروهای پلاگین و هیبرید، سفره فروش محصولات از رده خارج مدل سی سال پیش شده
1396/6/18
نروژ بهترین کشور برای زندگی در سال 2014 انتخاب شد
99.4 درصد از شهروندان نروژی دارای تحصیلات تکمیلی و بالاتر هستند. علاوه بر این دانشگاه ها در نروژ رایگان هستند.
نروژ از الگوی کشورهای رفاه‌محور شمال اروپا پیروی می‌کند و در ازای دریافت مالیات‌های سنگین از شهروندان، دولت به آن‌ها بیمه درمانی همگانی اعطا می‌کند، به آموزش عالی یارانه می‌دهد، و در این کشور نظام فراگیر تامین اجتماعی وجود دارد.
تو ایران هم مالیات خیلی سنگین تر پرداخت می کنیم ولی ..