موضوعات داغ

هیوندای اکسنت فیس لیفت 2018 رسماً معرفی شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بهمن ماه سال گذشته بود که در نمایشگاه بین المللی خودروی تورنتو 2017 واقع در کانادا، کمپانی خودروسازی هیوندای از نسل جدید "اکسنت" رونمایی کرد که در خودروبانک پیرامون آن صحبت کردیم، اما حالا کمپانی خودروسازی هیوندای از نسخه آمریکایی هیوندای اکسنت همراه با جزییات بیشتر رونمایی کرده است که در ادامه سعی داریم مروی کلی بر روی مشخصات ظاهری و فنی آن داشته باشیم.
اولین قسمتی که در این خودرو تغییرات بسیار زیادی تجربه کرده و می‌توان با مشاهده تصاویر ارائه شده به آنان پی‌ برد، قطعا طراحی ظاهری آن خواهد بود که تغییرات بسیار زیادی به خود دیده و حالا بر روی چهره خود از نسل جدید طراحی هیوندای با یک جلوپنجره مشبک کرومی، چراغ‌های مه شکن LED و همچنین چراغ‌های جلو و عقب جدید سود می‌برد تا همانند برادرانش، خوش تیپ و جذاب‌تر از قبل شده باشد. اما اگر واقع بین باشیم، طرحی ظاهری این خودرو بسیار بهتر از هیوندای الانترا و یا حتی خودروی سدان هیوندای سوناتا از آب درآمده است که قطعا در بازاریابی و توجه بیشتر مشتریان به برند "اکسنت" تاثیر گذار خواهد بود، زیرا با حضور محصولاتی همچون هیوندای الانترا و سوناتا، به این برند تا حدودی بی مهری شده است، اما حالا نسل جدید آن با یک طراحی جذاب و پیشرفته می‌تواند توجه مشتریان را به سمت خود جب کند.

علاوه بر این‌ها، گفته می‌شود که طول کلی اتومبیل نسبت به مدل 2017 بیشتر شده و فاصله بین دو محور آن نیز همراه با افزایش طول، بیشتر از قبل شده است تا یک فضای داخل کابین بهتر و همچنین فضای پای بیشتر در اختیار سرنشینان عقب اتومبیل قرار گیرد، هرچند به خاطر مسائل آیرودینامیکی، ارتفاع کلی خودرو حدود 10 میلی متر کمتر شده است تا حرکت آن در جریان باد بهتر صورت بگیرد و ضریب درگ آن به عدد قابل توجه 0.28 برسد که تنها 0.04 کمتر از هیوندای آیونیک به عنوان یک خودروی هیبریدی و الکتریکی است که طراحی ظاهری آن برای کاهش اتلاف انرژی باید فوق العاده آیرودینامیکی باشد. به غیر از این‌ها، می‌توان دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد هیوندای اکسنت نسل جدید را در چراغ‌های مخصوص روز پیشانی، چراغ‌های عقب الگوبرداری شده از هیوندای سوناتا در مدل‌های 2018 و همچنین رینگ‌های جدید 17 اینچی آلیاژی جستجو کرد که مورد آخر به صورت سفارشی بر روی اتومبیل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
در داخل کابین، هیوندای می‌گوید که از یک طراحی ارگونومی برای راحتی بیشتر راننده استفاده کرده است، از این رو بر روی کنسول مرکزی شاهد یک صفحه نمایشگر 5 اینچی لمسی به صورت استاندارد و یا صفحه نمایشگر 7 اینچی لمسی قابل سفارش هستیم که مجهز به دوربین دید عقب بوده و همچنین قابلیت اتصال به اپل کارپلی و آندروید را خواهد داشت تا راننده بدون مشکل و بدون توجه به تلفن همراهی که دارد، با سیستم صوتی اتومبیل خود ارتباط برقرار کرده و فایل‌های چند رسانه‌ای خود را داخل کابین پخش کند. علاوه بر این، یک زاویه کمی به کنسول مرکزی داده شده است تا راننده دسترسی بهتر و آسان‌تری به کلیدهای این بخش داشته باشد.

یکی از ویژگی‌های مهم هیوندای اکسنت 2018 هم می‌تواند ادغام سیستم "Blue Link" هیوندای با آمازون الکسا و همچنین "گوگل هوم" باشد که در این زمینه مشتریان می‌توانند با دیوایس‌های خانگی خود برخی از سیستم‌های داخل اتومبیل را فعال کنند، به طور مثال سیستم تهویه مطبوع کابین اتومبیل که می‌توان از داخل خانه دستور به فعال سازی آن داد تا هر وقت وارد اتومبیل می‌شوید، یک فضای مطبوع با خنکی دلنشین در روزهای گرم سال و یا گرمای مطلوب در روزهای سرد سال داشته باشید.
در ادامه هیوندای اضافه می‌کند که این خودرو به 6 کیسه هوای ایمنی، سیستم هشدار برخورد از جلو و همچنین به رادار و ترمزهای اضطراری مجهز شده است که به عنوان تجهیزات ایمنی استاندارد بر روی این اتومبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد، هرچند در ادامه نیز به این موضوع اشاره شده است که با افزایش فضای داخل کابین سدان "اکسنت"، این خودرو در مجموع به حجم 2942 لیتر دست پیدا کرده است که از سوی سازمان EPA در بین خودروهای سدان کامپکت قرار می‌گیرد و می‌تواند یک فضای داخل کابین جادار برای سرنشینان خود بویژه سرنشینان عقب و فضای پای آنان داشته باشد.

در ساختار کلی هیوندای اکسنت 2018، شرکت سازنده ادعا کرده است که از 18 نوع فولاد مستحکم با مقاومت بالای 54.5 درصد استفاده کرده است که نسبت به نسل قبل این خودرو، حدود 13 درصد در مجموع افزایش استحکام داشته و همچنین باعث شده است تا حدود 32 درصد استحکام پیچشی این اتومبیل بهبود پیدا کند. علاوه بر این، کمپانی خودروسازی هیوندای ادعا می‌کند که با استفاده از مواد جدید در ساختار این خودرو، موجب بهبود مدیریت انرژی، کاهش سروصدا و همچنین بهبود سطح رانندگی شده است که با در نظر گرفتن یک سیستم تعلیق بهبود یافته، این امر تکمیل می‌شود.

در خصوص مشخات فنی این اتومبیل هم اطلاعاتی رسمی بدست آمده که نشان می‌دهد کمپانی خودروسازی هیوندای در زیر کاپوت این اتومبیل از یک پیشرانه‌ 1.6 لیتری چهار سیلندر بنزینی، متصل به جعبه دنده‌ 6 سرعته دستی و یا جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک استفاده کرده است که می‌تواند حداکثر قدرت 130 اسب بخاری و گشتاور 161 نیوتن متری تولید کند، این درحالیست که بر روی مدل قبلی هیوندای اکسنت حداکثر قدرت 124 اسب بخاری و گشتاور 156 نیوتن متری در اختیار خواهید داشت. هیوندای ادعا می‌کند که با وجود افزایش قدرت و گشتاور تولیدی این موتور، موفق شده بازده سوخت اتومبیل را حدود 7 درصد افزایش دهد، زیرا گفته می‌شود که جعبه دنده اتوماتیک این خودرو دوباره طراحی شده و حدود 2 کیلوگرم وزن آن کاهش پیدا کرده است.

در رابطه با موضوع آخر، یعنی ایمنی هیوندای اکسنت 2018 هم برای اولین بار شاهد بکارگیری سیستم‌های جدیدی همچون ترمز اضطراری خودمختار، سیستم کنترل حرکت اتومبیل در سرازیری‌ها که بیشتر در خودروهای لوکس بازار شاهد هستیم و در آخر شامل سیستم هشدار برخورد از جلو می‌شود که در کنار سیستم‌های سابق این اتومبیل قطعا باعث افزایش سطح ایمنی آن خواهد شد.
در پایان هم کمپانی خودروسازی هیوندای اعلام کرده است که نسل جدید هیوندای اکسنت 2018 از اواخر پاییز امسال وارد نمایندگی‌های مجاز این شرکت در سراسر ایالات متحده آمریکا خواهد شد که بهای پرداختی برای هریک از مدل‌های پایه آن چیزی معادل 14 هزار و 745 دلار خواهد بود.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/7
واقعا زیباست و بسیار پیشرفت کرده
1396/7/7
فقط دنا پلاس اصلا با این سانروفش دهن هیوندارو با ترمز اضطراری بست.
1396/7/7
با مزه !!!
1396/7/7
شبیه اریزو 5 شده ک
1396/7/7
هیوندای اکسنت نسل قبل ماشین خوب و بی درسری بود فقط طراحیش یکم ضعیف بود و کیفیت اجزای داخلیش ضعیف تر از هم خانواده های خودش. ولی این نسل هم داشبورد عوض شده . هم طراحی بروز و موتور قدرتمندتر.. حقیقتا کسانی که یه ماشین بی دردسر با خرج پایین و یه رانندگی معقول دارن اکسنت براشون عالیه
1396/7/7
کرمان موتور میاره؟
1396/7/8
اکسنت بسیار زیبا شده از سراتو و ریو والنترا بهتره
1396/7/8
دنا سمند فیس لیف شدست که یه یده قول دو ۳ تا آپشن مزخرفشو خوردن من خودم سمند سورن دارم اثلن طراحی خوبی نداره بیرونش جعبه فرمونشم صدا میده موقع دور زدن
1396/7/8
تا همین دو سه سال پیش النترا صفر حدود 100 تومن بود حالا اون رفت بالای 150 این شد 110 تومن،بعد از این کره باید به فکر ما باشه که یه فرقون دیگه بزنه حدود 100 تومن
1396/7/8
بعد از 50 سال خیر سرمون خودروسازی در کشور ما هم هنوز شاهد تولید خودروهای
قدیمی و بی کیفیت مثل پراید و سمند و اریسان و....هستیم!!!