موضوعات داغ

نگاهی بر بازار فروش ب‌ام‌و 528i خودروی محبوب ایرانیان

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
تجربه نشان داده در بازار ایران برند یکی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب خودرو در میان مردم است. همین امر سبب شده تا بسیاری از خودروهای موجود در بازار، سالیان سال با عوض شدن در هر نسل پایشان به کشور باز شود. محصولات دو کمپانی آلمانی بنز و ب‌ام‌و بارز‌ترین مصداق برای این موضوع هستند. ب‌ام‌و سری 5 یکی از محبوب‌ترین سدان‌های بازار به‌شمار می‌رود که از همان سال‌های ابتدایی تاکنون توانسته علاقه‌مندان بسیاری را در ایران به خود جذب کند. این خودروی محبوب یک رقیب دیرینه دارد که اتفاقاً از همان ابتدا در ایران نیز حضور داشته است. مرسدس بنز E کلاس اصل‌ترین رقیب سری 5 بوده که معمولاً به دلیل قیمت بالاتر، مخاطبان خاص خود را دارد.

ب‌ام‌و سری 5

ب‌ام‌و سری 5

همانطورکه گفته شد به دلیل این‌که محصولات ب‌ام‌و در بازار از قیمت کمتری برخوردار هستند، شاهد تعداد بیشتری از این خودروها در خیابان هستیم. جالب است بدانید اگر قصد خرید سدانی لوکس با امکانات رفاهی فراوان داشته باشید، می‌توانید با پرداخت مبلغی کمتر از محصولات لکسوس بهره‌مند شوید. به‌عنوان مثال ب‌ام‌و 528i مدل 2014 سه کلید، با کارکرد 45 هزار کیلومتر قیمتی حدود 340 تا 345 میلیون تومان دارد، همچنین بنز E200 مدل 2014 با کارکرد مشابه، 350 تا 360 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. این درحالی است که لکسوس GS250 مدل 2014 با کارکرد 50 هزار کیلومتر قیمتی حدود 265 میلیون تومان دارد که با امکانات رفاهی هم‌رده و همچنین عملکرد فنی قابل قبول، گزینه ای منطقی برای خرید به‌شمار می‌رود. همچنین نمونه‌ صفر کیلومتر این خودرو با قیمتی کمتر از 528i و E200 های ذکر شده قابل خریداری است. البته نباید از بازار دست دوم نه چندان گرم این مدل لکسوس در مقابل بی ام و 528i و مرسدس بنز E200 بگذریم.
جالب است که تا زمانیکه واردات مدل 528i در سال گذشته باز بود، قیمت فروش این خودرو توسط پرشیاخودرو حدود 430 میلیون بود اما با متوقف شدن واردات این خودرو تا زمانیکه نسل جدید آن مجوزهای لازم را جهت واردات بگیرد، با افزایش ناگهانی قیمت این خودرو در بازار آزاد مواجه شدیم تا جاییکه شاهد قیمت هایی بیش از 480 میلیون تومان در مدل های 2016 صفر کیلومتر بوده ایم! افزایش قیمتی که اگرچه قابل پیش بینی ولی مثل همیشه بدون دلیل بود و تنها به دلیل عدم عرضه آن اتفاق افتاد و حتی با معرفی نسل جدید این خودرو، قیمت مدل های 528i کاهش نیافت.

ب‌ام‌و سری 5

ب‌ام‌و سری 5

نکته قابل توجه حضور نسل جدید ب‌ام‌و سری 5 در بازار بوده که با کد تجاری 530i معرفی شده است. این خودرو در حال حاضر در نمایشگاه‌های تهران با قیمتی حدود 490 تا 610 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این اختلاف قیمت به دلیل تنوع آپشن و امکانات رفاهی است. همچنین باید خاطرنشان کرد که تمامی محصولات ب‌ام‌و که دارای کیت بدنه M هستند، از قیمت بالاتری برخوردار هستند. که البته این موضوع یک برگ برنده نیز در زمان فروش خودرو به‌حساب می‌آید، زیرا تقاضا برای مدل‌های دارای کیت‌ M در بازار بیشتر است.

ب‌ام‌و سری 5

ب‌ام‌و سری 5

ب‌ام‌و 528i مذکور، نسخه فول آپشن سه کلید بوده که از امکاناتی نظیر صندلی چرم سه‌تکه، گرمکن صندلی‌های جلو، صندوق برقی با صندوق‌پران، مانیتور پشت صندلی فابریک، چراغ‌های Adaptive LED، پرده‌های جانبی، پرده برقی عقب، کی‌لس استارتر، گرمکن فرمان، مانیوتور بزرگ، رادار عابرپیاده، رادار اکتیو جلو، رادار تصادف، نایت‌ویژن، 5 دوربین، هدآپ دیسپلی، وکیوم درها، آمپر دیجیتال و فول ایربگ بهره می‌گیرد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/12
با عرض سلام
این اطلاعاتی که عرض کردید که جزو اطلاعات پایه هست
چرا یکسری اطلاعات فنی که حتما موقع خرید خودرویی با این مشخصات با توربو دوگانه وکارکرد و نحوه نگهداری این موتورها با این کیفیت بنزین را یاداور نشدید که به عنوان یک منبع معتبر
بتوان به ان استناد کرد
بنده طالب خرید یکی ازاین خودروها هستم ولی در تمامی صفحات و بازار ازاد هرکس نظرات خود را عنوان میکند که غیر قابل استناد است وبیشتر احساسی بیان میشود.
1396/7/12
سلام
دندش خیلی دندس
1396/7/14
آی روان جای میره
1396/7/13
سلام
با این اطلاعات ضعیفی که شما دادید میشه از بین لکسوس و بنز و بی ام و انتخاب کرد ؟؟
لطف کنید اگه مطلبی در سایت میذارید ، مطلبی باشه که کم یاب باشه و به درد مردم بخوره نه یه سری مطلب ساده که هر کسی اون رو میدونه
1396/7/13
اين متن رو ميذارم به پاي معرفي نمايشگاهي بنام ستايش ... چون نيم نكته هم از اين مطلب در نميومد
1396/7/13
اطلاعات بسیار ضعیف بود
1396/7/15
با سلام. دوستان گرامی ظاهرا تیتر مقاله رو توجه نکردن! عنوان مقاله نگاهی بر بازار فروش بی ام و 528 هست، نه تحلیل فنی و مقایسه با سایر رقبا. اشاره ای هم که به لکسوس شده فقط یک اشاره از نظر قیمتی است نه فنی.