موضوعات داغ

کیا سورنتو 2018 چه تغییراتی کرده است؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت 2017، کمپانی خودروسازی کیا جدیدترین نسخه از خودروی شاسی بلند کیا سورنتو (فیس لیفت) را معرفی کرد که در ادامه سعی داریم مروری کوتاه بر روی مشخصات جدید آن داشته باشیم.
نسخه‌های فیس لیفت کیا سورنتو به یک چهره جدید و بهتر در کنار الگوهای طراحی اسپرت مجهز شده است که ویژگی‌های ظاهری آن می‌تواند جلوپنجره جدید کرومی رنگ، مه شکن‌های 4تایی برگرفته از نسل جدید کیا اسپورتیج در نسخه های GT Line، رینگ‌های 17 الی 19 اینچی آلیاژی، کالیپر قرمز رنگ ترمزهای جلو و عقب در نسخه GT Line ، خروجی‌های اگزوز دوبل کرومی رنگ در قسمت راست سپر، چراغ‌های مشکی رنگ با الگوهای جدید طراحی و... می‌شود که حداقل در نسخه GT Line یک طراحی بسیار خوب برای کیا سورنتو به ارمغان آورده است. به طور کلی، نسخه فیس لیفت کیا سورنتو در چهار مدل Si، اسپرت، SLi و همچنین در پایان مدل GT Line به مشتریان عرضه خواهد شد که نسخه "اسپرت" از سال آینده میلادی جایگزین مدل "پلاتینیوم" خواهد شد.

کیا سورنتو

کیا سورنتو

در داخل کابین اتومبیل طبق ادعای شرکت سازنده، بر روی نسخه‌های جدید کیا سورنتو از روکش‌های چرمی جدید بر روی غربیلک فرمان، اهرم دنده، پنل‌های داخلی درب‌ها و صندلی‌های اتومبیل، یک سیستم سرگرمی جدید مجهز به صفحه نمایشگر 8 اینچی لمسی با قابلیت اتصال به اپل کارپلی و آندروید و همچنین از یک سیستم صوتی قدرتمند "هارمن کاردون" استفاده شده است که دارای 10 بلندگوی مجزا بوده و می‌تواند 640 وات قدرت خروجی صدا داشته باشد.
در بخش مولد قدرتی اتومبیل هم از پیشرانه های متفاوتی استفاده شده است که در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان تنها از نسخه دیزلی آن صحبت شد، اما بد نیست بدانید که این خودرو علاوه بر یک پیشرانه دیزلی، به یک موتور 3.5 لیتری شش سیلندر هم مجهز شده است که جایگزینی برای پیشرانه 3.3 لیتری سابق بوده و می تواند 276 اسب بخار قدرت به همراه 336 نیوتن متر گشتاور داشته باشد که نسبت به پیشرانه 3.3 لیتری سابق، حدود 9 اسب بخار قدرت و 18 نیوتن متر گشتاور بیشتری دارد.

کیا سورنتو

کیا سورنتو

پیشرانه دیزلی اتومبیل هم دارای 197 اسب بخار قدرت در دور موتور 3800 و همچنین 441 نیوتن متر گشتاور بین 1750 الی 2750 دور بر دقیقه است که تنها در یک نسخه چهارچرخ محرک به مشتریان عرضه می شود.
در ادامه پیشرانه 3.5 لیتری بنزینی این خودرو با استفاده از یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک که بر روی نسخه دیزلی هم مورد استفاده قرار گرفته است، به ازای کارکرد 100 کیلومتر خود به صورت ترکیبی تنها 10 لیتر مصرف سوخت خواهد داشت که تقریبا با پیشرانه قبلی برابر است، این درحالیست که پیشرانه دیزلی با اعمال یکسری بروزرسانی ها بر روی آن، موفق به کاهش مصرف سوخت خود از 7.8 لیتر به 7.2 لیتر شده است.

کیا سورنتو

کیا سورنتو

کیت استاندارد خودرو شامل رینگ های 17 اینچی با یدکی کامل، چراغ های LED مخصوص روز، چراغ‌های اتوماتیک، سنسورهای پارک جلو و عقب، یک سیستم سرگرمی با صفحه نمایشگر 8 اینچی لمسی و مجهز به سیستم مسیریاب ماهواره‌ای، اپل کارپلی، آندروید، رادیو دیجیتال و همچنین سیستم صوتی قدرتمند، سیستم تهویه مطبوع 2 کاناله و همچنین دریچه هوا برای هر سه ردیف صندلی اتومبیل می‌شود.
سیستم های پایه اتومبیل هم بر روی نسخه های استاندارد شامل کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکارموسوم به (AEB)، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم نگهدارنده اتومبیل بین خطوط جاده به همراه هشدار دهنده خروج از جاده و... می‌شود. بر روی نسخه های رده بالا هم از یک سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم هشدار نقاط کور و همچنین سیستم هشدار ترافیک در عقب استفاده شده است.

کیا سورنتو

کیا سورنتو

نسخه های اسپرت اتومبیل که در بازار استرالیا به قیمت 44 هزار و 990 دلار استرالیا در نسخه‌های بنزینی و همچنین با قیمت 48 هزار و 490 دلار استرالیا در مدل‌های دیزلی عرضه می‌شود، مجهز به تجهیزاتی ویژه از جمله رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی و همچنین روکش های چرمی بر روی صندلی ها خواهد بود.
نسخه های سطح بالای SLi نیز در نسخه های بنزینی به قیمت 46 هزار و 990 دلار استرالیا به مشتریان عرضه می شود، درحالی که برای خرید نسخه های دیزلی این مدل نیاز به پرداخت 50 هزار و 490 دلار استرالیا خواهید داشت. از امکانات ویژه این نسخه هم می توان به آینه های الکتروکرومیک داخل کابین، سیستم ورود بدون کلید به داخل کابین و استارت دکمه‌ای، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 8 جهت، پشتیبانی از پهلوها برای جلوگیری از پرت شدن سرنشینان جلو به اطراف، چراغ های جدید عقب، تیغه های آیرودینامیکی بر روی سپر جلو، صفحه نمایشگر 7 اینچی لمسی TFT، پدال های اسپرت آلیاژی، قطعات چوبی بر روی کنسول مرکزی، روکش های چرمی مشکی رنگ بر روی تجهیزات و همچنین به یک سیستم صوتی هارمن کاردون با 10 بلندگوی استریو اشاره داشت که اول مقاله نیز به آن اشاره کردیم.

کیا سورنتو

کیا سورنتو

در پایان هم نسخه GT Line وجود خواهد داشت که تنها از یک پیشرانه دیزلی بر روی سود می‌برد و با قیمت 58 هزار و 990 دلار استرالیا به مشتریان عرضه خواهد شد که دارای ویژگی‌های بهتری از جمله رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی، چراغ های تاریک‌تر جلو، چراغ‌های مه شکن چهارتایی به سبک اسپورتیج، سیستم هشدار ترافیک در عقب، دوربین 360 درجه، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 8 جهت و همچنین پشتیبانی 4 نقطه‌ای پشتی کمر، حافظه برای صندلی راننده، صندلی مسافر قابل تنظیم در 8 جهت و در پایان سقف پانوراما خواهد بود. علاوه بر این، نسخه GT Line به کالیپر قرمز رنگ ترمز، خروجی های اگزوز دوگانه، غربیلک فرمان روکش شده توسط چرم، روشنایی LED داخل کابین، پرده برای ردیف دوم، صندلی های جلو مجهز به تهویه نیز مجهز شده است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/29
قیمت فیس قبلیش الان۳۰۰ تومنه این بیاد دیگه...
1396/7/30
حیف که این یکی وارد ایران نمیشه....سایپا محاله که محصولات بروز کیا رو وارد کنه ... اگر هم وارد بشه با این سیاستهای احمقانه واردات چه قیمتی براش بزنند...
1396/8/5
متأسفانه بدرد نمی‌خوره، چون فرمونش سمت راسته.