موضوعات داغ

چند درصد خودروهای جهان دیگر از زاپاس استفاده نمی‌کنند؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
انجمن خودروی آمریکا موسوم به (AAA) در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که تقریبا "یک سوم" از اتومبیل‌های تولید شده مدل 2017 که در ایالات متحده آمریکا فروخته می‌شود، بدون لاستیک زاپاس هستند.
این موضوع به دلیل آن است که بسیاری از شرکت‌های تولید کننده خودرو در تلاش برای صرفه جویی در وزن خودرو، بهبود اقتصاد سوخت و همچنین به دنبال ایجاد یک فضای بزرگ‌تر در داخل صندوق بار اتومبیل هستند، اما با این وجود اگر یک زمانی لاستیک‌های اتومبیل صاف شود و یا پنچر شود، دیگر جایگزینی برای آن وجود نخواهد داشت که می‌تواند مشکلاتی برای رانندگان به همراه داشته باشد.
انجمن خودروی آمریکا در ادامه افزود، حدود 28 درصد از وسایل نقلیه مدل 2017 به عنوان تجهیزات استاندارد از لاستیک‌های زاپاس دیگر استفاده نمی‌کنند. در عوض بسیاری از اتومبیل‌ها با کیت "توربو تایر" و همچنین "سیستم‌های نظارتی بر فشار باد لاستیک‌ها" تلاش می‌کنند تا از مشکلات بوجود آمده برای تایر جلوگیری کنند، اما در شرایطی که لاستیک پنچر شود و یا ترکیدگی رخ دهد، در این صورت دیگر کاری از سیستم تنظیم فشار باد تایرها و یا تجهیزات ترمیم کننده لاستیک برنمی‌آید و باید لاستیک ترکیده را عوض کرد.
در پایان هم جان نیلسن مدیرعامل انجمن خودروی آمریکا (AAA) می‌گوید: داشتن یک تایر در داخل اتومبیل می‌تواند برای راننده و فضای قرار گرفته در اختیار آن مزاحمت ایجاد کند، اما بدون داشتن یک لاستیک زاپاس داخل اتومبیل، مشکلات بزرگ‌تری برای راننده فراهم خواهد شد و می‌تواند در شرایط بحرانی، فرآیند نسبتا معمولی تعویض لاستیک در کنار جاده را تبدیل به یک وضعیت ناخوشایند و هزینه بر کند، زیرا در این صورت نیاز به جابجایی اتومبیل به تعمیرگاه خواهد بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/1
aaa مخفف چیه ؟