موضوعات داغ

دهگانه جالب‌ترین خودروهای نمایشگاه SEMA امسال

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر به دنبال جایی هستید که پر از ماشین‌های خشن و تقویت شده باشد، می‌توانید در نمایشگاه "سما" واقع در لاس وگاس آمریکا به دنبال خواسته خود باشید که در آنجا بزرگ‌ترین شرکت‌های تیونینگ و یا حتی شرکت های خودروسازی، با محصولات تقویت شده خود در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند تا یک بهشت زمینی برای ماشین بازها خلق کنند که جدیدترین دوره از آن در روزهای گذشته کار خود را آغاز کرده است، حال امروز قصد داریم در یک جمع بندی کلی، به محصولات ویژه این نمایشگاه بپردازیم که از اهمیت بالاتری برخوردار هستند.

1- هیوندای الانترا اسپرت کانسپت در نسخه BTR

در روزهای گذشته، به طور دقیق در رابطه با خودروی کانسپت هیوندای الانترا BTR صحبت کردیم که حالا در لیست "موتور ترند" به عنوان یکی از 10 خودروی برتر نمایشگاه سما معرفی شده است. گفتنی است که این خودرو در زیر کاپوت خود از همان پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر سود می‌برد که دارای 201 اسب بخار قدرت و 264 نیوتن متر گشتاور است، اما طراحی ظاهری آن با همکاری شرکت تیونینگ " Blood Type Racing" به شدت تقویت شده است تا ظاهری اسپرت و هیجان انگیز برای آن خلق شود که از ویژگی‌های منحصربه فرد آن می‌توان به سیستم اگزوز سفارشی، اینترکولر، یک بسته تقویتی کامل برای ورودی هوای موتور، رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی با لاستیک‌های اسپرت Toyo T1 Sport، طراحی مجدد قسمت‌های آیرودینامیکی اتومبیل و همچنین به یک سیستم تعلیق اسپرت HSD اشاره داشت که باعث شده است تا فاصله این خودرو نسبت به زمین کاهش پیدا کند.

2- تویوتا C-HR R-Tuned

در نمایشگاه اتومبیل سما، کمپانی خودروسازی تویوتا پروژه تقویت شده C-HR را به عنوان رقیبی برای نیسان جوک R معرفی کرد که در زیر کاپوت خود از پیشرانه نیسان GT-R با حداکثر خروجی قدرت 600 اسب بخاری سود می‌برد، حال کمپانی خودروسازی تویوتا نیز برای اثبات توانایی‌های خود در تولید یک کراس اوور قدرتمند، اقدام به ساخت و رونمایی از تویوتا C-HR R-Tuned گرفت که در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر سود می‌برد، اما برای استخراج 600 اسب بخار قدرت از این پیشرانه 2.4 لیتری، شرکت سازنده مجبور شد تا از سیستم پاشش سوخت جدید، پیستون‌های ساخته شده از جنس تیتانیوم، تقویت میل لنگ و شاتون‌ها، سیستم اگزوز اسپرت، بروزرسانی اطلاعات ECU و در پایان از یک توربوشارژر بسیار بزرگ با فیلترهای اسپرت هوا استفاده کند تا در عمل شاهد ثبت یک شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 2.9 ثانیه از این محصول ویژه تویوتا باشیم.

3- هیوندای i30 N Race Car

اگرچه اتومبیل هیوندای i30 N در بازار ایالات متحده آمریکا فروخته نمی شود، اما شرکت خودروسازی هیوندای یک نسخه ویژه از آن آماده کرده و در نمایشگاه اتومبیل های تقویت شده "سما" رونمایی کرده است که مهم ترین ویژگی آن نسبت به نسخه های استاندارد می تواند طراحی مجدد قسمت های آیرودینامیکی و بهبود آنان باشد. از مشخصات فنی این اتومبیل اطلاعاتی ارائه نشده است، پس در این خصوص می توان شاهد فعالیت همان پیشرانه های استاندارد بود که در واقع یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر به همراه جعبه دنده 6 سرعته دستی است، اما می‌توان در نسخه‌های استاندارد اتومبیل حداکثر 246 اسب بخار نیرو دریافت کرد و یا با سفارش یک بسته تقویتی، حداکثر نیروی خروجی پیشرانه را تا 271 اسب بخار افزایش داد.

4- غرفه کامل هوندا

در نمایشگاه امسال SEMA، کمپانی خودروسازی هوندا محصولات مختلف خود را با یکسری تغییرات در معرض دید علاقه مندان قرار داده است، همچون خودروی اسپرت NSX، هوندا سیویک، آکورا TLX و یا حتی خودروی هوندا ریجلاین که با تغییرات ظاهری در غرفه هوندا قرار گرفته است. برای نمونه، در بخش مربوط به هوندا شاهد یک دستگاه خودروی هوندا سیویک Si تایپ R هستید که ظاهر آن به شدت تغییر پیدا کرده و از یک کاپوت متفاوت، چراغ‌های پیشانی مشکی رنگ، سیستم تعلیق جدید با ارتفاع کمتر، قفس رول محافظ داخل کابین و ... استفاده شده است که یک ظاهر اسپرت و خشن دارد و می‌تواند یکی از پروژه‌های منحصربه فرد این شرکت به شمار آید.

5- خودروی فانتری تویوتا کمری

یکی از بی سروصداترین خودروهای نمایشگاه سما، در غرفه تویوتا دیده می‌شود و آن هم یک دستگاه خودروی تویوتا کمری فانتزی است که رنگ‌های آن تغییر می‌کند. جالب است بدانید که در باطن این طرح فانتزی از تویوتا کمری، می‌توانید شاهد سیستم تعلیق، رادیاتور، آلترناتور و بخشی از قسمت‌های فنی دیگر باشید.

6- بالر هاولر با جک بادی

خارج از نمایشگاه سما و در پارکینگ، شاهد یک کامیون دیوانه کننده خواهید بود که علاوه بر حمل یک دستگاه خودروی تویوتا کلاسیک AE86 تقویت شده، می‌توانید شاهد تقویت سنگین خود کامیون هم باشید. گفتنی است که علاوه بر تقویت ظاهری این کامیون از جمله کاهش ارتفاع شدید نسبت به زمین، استفاده از رینگ‌های اسپرت براق و همچنین استفاده از یک سپر بزرگ در قسمت جلو، درست همانند تویوتا AE86 از یک الگوی رنگ بندی مشابه نیز بر روی این کامیون "ایسوزو NPR" استفاده شده است تا هر دو اتومبیل سبک و سنگین با یکدیگر ست شوند.

7- بی ام و 3.0 CSL با تیونینگ Willy Izaquirre

این نسخه بسیار زیبا از خودروی بی ام و 3.0 CLS، همانطور که گفتیم توسط Willy Izaquirre ساخته شده است که بر روی خود از موتور توربوشارژر S52 سود می‌برد و همچنین ظاهر آن به شدت تقویت شده است که می‌توان در عقب شاهد گلگیرهای به شدت حجیم، کاپوت جدید، سپر تقویت شده و... بود که برای شناخت بیشتر می‌توانید به تصویر آن توجه کنید.

8- فورد موستانگ باس 302

اگر به دنیای سینما علاقه مند باشید، قطعا با "رابرت داونی جونیور" آشنایی کافی دارید، ستاره سینما و همچنین یکی از گران قیمت‌ترین بازیگران سینمای هالیوود که از فیلم‌های معروف اخیر آن می‌توان به سری فیلم‌های کمپانی "مارول" اشاره داشت که در "مرد آهنی"، "انتقام جویان"، "مرد عنکبوتی"، "کاپیتان آمریکا" و... ایفای نقش کرده است. حال علاوه بر دنیای سینما، در دنیای اتومبیل هم شاهد ردپای این بازیگر مطرح هالیوودی هستیم که اخیرا خودروی فورد موستانگ منحصربه فرد آن متعلق به سال 1970 میلادی، در نمایشگاه اتومبیل "سما" دیده شده است تا تبدیل به یکی از 10 گانه برترین خودروهای نمایشگاه سما از دید "موتورترند" شود. از ویژگی‌های منحصربه فرد این اتومبیل که مجوز حضور در نمایشگاه را دریافت کرده است، می‌توان به قطعات فیبرکربنی و روکش‌های چرم و پارچه با یک پیشرانه غول پیکر هشت سیلندر 5 لیتری اشاره داشت، هرچند ظاهر اتومبیل هم در سلامت کامل به سر می‌برد.

9- پیشرانه دوج هلکت

بدون شک مهم‌ترین دلیلی که باعث شده است تا سری محصولات "هلکت" کمپانی خودروسازی دوج به شهرت برسد، پیشرانه‌های بکار رفته بر روی آن خواهد بود که حالا کمپانی خودروسازی دوج برای آشنایی بهتر مخاطبان با مهمترین فاکتور سری محصولات هلکت، یکی از پیشرانه‌های خود را در "سما" به نمایش گذاشته است که می‌تواند 707 اسب بخار قدرت داشته باشد.

10- شورلت کلرادو ZR2 AEV کانسپت

کمپانی خودروسازی شورلت برای حضور خود در این نمایشگاه مهم، علاوه بر خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت خود، از اتومبیل پیکاپ "کلرادو" هم استفاده کرده است که با همکاری شرکت تیونینگ AEV توسعه پیدا کرده و حالا تبدیل به یک اتومبیل منحصربه فرد با ظاهری شبیه به سری محصولات F-150 فورد شده است که مخصوص برای آفرود خواهد بود. متاسفانه هیچ برنامه‌ای برای تولید شورلت کلرادو ZR2 AEV وجود ندارد، بنابراین مخاطبان می‌توانند از فرصت خود استفاده کرده و از این خودروی ماجراجویی در نمایشگاه "سما" دیدن کنند. هرچند اگر تقاضای کافی وجود داشته باشد، کمپانی خودروسازی شورلت با همکاری AEV می‌تواند این اتومبیل را تولید کرده و به فروش برساند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد