موضوعات داغ

سفر درون شهری یک مسافر با اوبر که 60 میلیون تومان برایش آب خورد!

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
معمولا تاکسی‌های "اوبر" برای جابجایی مشترکان خود از یک نرخ ثابت استفاده می‌کنند، اما زمانی که شما یک سواری بیشتر را درخواست کنید، اوبر قیمت‌های خود را افزایش می‌دهد که گاهی اوقات در شب‌های شلوغ و پر از مسافر، ممکن است که این هزینه‌های دریافتی 10 برابر بیشتر از نرخ تعیین شده برای جابجایی‌های معمولی باشد، اما بدون شک انتظار نمی‌رود که در یک شب شلوغ زمستانی، شما بیش از 1000 برابر نرخ تعیین شده را برای کرایه تاکسی خود بپردازید؟!
بدون شک یک جابجایی ساده در شهر، هزینه تاکسی شما را 1000 برابر نخواهد کرد، اما جالب است بدانید که اخیرا چنین اتفاقی برای "هیشام سالاما"، یکی از مشترکان کانادیی شرکت "اوبر" رخ داده است. به طور دقیق‌تر، این شهروند کانادایی برای تعیین مسافت و همچنین هزینه‌ای که باید برای جابجایی خود در شهر "تورنتو" بپردازد، از نرم افزار موبایلی "اوبر" استفاده می‌کند، اما در کمال ناباوری و در حالی که تنها جابجایی او 21 دقیقه طول می‌کشد، هزینه جابجایی آن چیزی حدود 18 هزار و 518 دلار اعلام می‌شود که باتوجه به نرخ ارز فعلی، این رقم در ایالات متحده آمریکا کمی بیشتر از 14 هزار و 300 دلار خواهد شد، این درحالیست که هزینه قابل پرداخت برای این مسافت، بین 10 الی 12 دلار در ایالات متحده آمریکا خواهد بود که در کشور کانادا اندکی بیشتر می‌شود.
در پایان کمپانی اوبر ضمن معذرت خواهی از مشترک خود اعلام کرد: یک خطا وجود داشت و ما یک بازنگری کامل انجام دادیم. ما به خاطر این مشکل از مشترک خود غذرخواهی می‌کنیم و در تلاش هستیم تا علت ثبت و گزارش این هزینه بسیار بالا را پیدا کنیم و سپس آن را برطرف کنیم.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/23
خیلی ممنون
خیلی مقاله مفیدی بود و کلی اطلاعات جدید ازش کسب کردم
با تشکر
1396/9/23
به نظر، این سرتیر برای یک اشتباه در اعلام هزینه اغراق آمیزه.
اگر پرداخت کرده بود میگفتیم آب خورد.