موضوعات داغ

نمایشگاه اختصاصی برای زنان سعودی راه اندازی شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
همانطور که احتمالا می‌دانید، عربستان سعودی به تازگی تصمیماتی گرفته است تا ممنوعیت رانندگی زنان در این کشور برداشته شود، اما اخیرا خبرهایی به گوش می‌رسد که عربستانی‌ها مخصوص برای بانوان، یک نمایشگاه اتومبیل اختصاصی راه اندازی کرده‌اند.
پیرو این خبر، رویترز گزارش می‌دهد که این نمایشگاه در بازار و مرکز خرید لبنانی‌ها واقع در شهر "جده" برگزار شده است که در این رویداد زنان سعودی به این رویداد رفته‌اند. گفته می‌شود که تعدادی از وسایل نقلیه این نمایشگاه شامل محصولات شورلت، نیسان، کیا و تویوتا می‌شود که عمدتا محصولات درشت هیکل و شاسی بلند آنان در بازارهای خاورمیانه عرضه می‌شود، اما جالب است بدانید که برای این نمایشگاه اختصاصی زنان سعودی، خودروهای کوچک و سازگار با روحیات بانوان به نمایش گذاشته شده است.
هیچ صحبتی در رابطه با چگونگی حضور مردم و کثرت آنان در این نمایشگاه به میان نیامده است، اما یکی از زنان سعودی در مصاحبه خود با خبرنگار رویترز عنوان کرد: من همیشه به اتومبیل علاقه‌مند بوده‌ایم، اما توانایی و اجازه رانندگی در کشور را نداشته‌ام، اما اکنون که سلمان (پادشاه سعودی) ممنوعیت رانندگی زنان را در ماه ژوئن لغو کرده است، اکنون یک ماشین خریداری کرده‌ام.
فارغ از موضوع بالا، این خبر در یک زمان عجیب منتشر شده است، زیرا اخیرا رسانه‌های بزرگ خبری ادعا می‌کنند که کشور ترکمنستان، زنان را از رانندگی در این کشور منع کرده است!. مطبوعات ادعا می‌کنند که ممنوعیت استفاده بانوان از اتومبیل در کشور ترکمنستان، از ماه دسامبر سال 2017 میلادی به تصویب رسیده است و نیروی پلیس این کشور هم در حال اجرای قانون جدید هستند و با رانندگی بانوان برخورد می‌کنند، هرچند در این چند روز اخیر یک خبر عجیب دیگر هم منتشر شد و آن هم ممنوعیت فروش و استفاده از خودروهای مشکی رنگ در کشور ترکمنستان است که جزییات آن را در خودروبانک مورد بررسی قرار دادیم.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/26
عربستان :) کاش یکم مسئولین ما شرم داشتن
1396/10/26
اخر و عاقبتمون رو ببین عرب رو نگا حتی زن هاشون تو ورزشگاه هم رفتن حالا ایران با این فرهنگش چه بر سرمون اومده بله تاج کیانی کردند ارزو که ما به این روز افتادیم
1396/10/26
خب حداقلش زنان ما خیلی وقته متونن رانندگی کنن :) البته اونم بخاطر فرهنگ 2500 سالمونه. ی وقتایی که بقیه شهرهای دنیا رو میبینم و با بهترین شهرمون تهران مقایسه می کنم فقط دلم میخواد گریه کنم.. چرا ما اینجوری شدم آخه..
1396/10/26
چرت نگو حاجی...ممنوعیت موتور سواری خانم ها را کجای فرهنگ ۲۵۰۰سالت بزارم!!!!!!!
1396/10/27
جمعیا چرت نگین مرده پرستی و عرب پرستی جزو فرهنگ دوهزار و پانصد ساله نیس ... اگه فقط یه قطره از فرهنگ دوهزار ساله اصیل ایرانی وجود داشت مخصوصا احترام به اب و گفتار و کردار نیک اینقد خشکسالی و دزدی و غارت تو مملکت نداشتیم .. از فرهنگ نداشته ی دوهزار ساله ی ایرانی مایه نزارید وقتی اینقد درک و شعورش رو ندارید که بدونید فرهنگ فعلی تون چیز دیگریست نه فرهنگ ایرانیان
1396/10/26
هم وطن عزیز بیاین یکم واقع گرا باشیم.....اینهمه عرب عرب نکنیم.....مهم الانه نه 2500 سال پیش.تو این چند سال که ما نوک دماغمونو داده بودیم بالا و دم از تمدنمون میزدیم عربا ازمون خیلی جلو زدن.الان اونا دارن واسه کشورشون برنامه هایه 200 ساله میریزن.سهام بزرگترین شرکت هایه دنیارو میخرن.تو کشورشون جام جهانی برگزار میکنن.تو کشورشون فرمول یک دنیارو برگزار میکنن بعد ما هنوز سر قیمت تخم مرغ......تو این زمینه تا بخواین میتونم بهتون بگم.....ولی چه فایده؟فقط بگم از ماست که بر ماست.