موضوعات داغ

رنو کولیوس 2017 ، اولین تجربه رانندگی با دورگه ژاپنی - فرانسوی

7 اسفند 1395

مقدمه

با نگاهی به خودروهای موفق تاریخ می توان دریافت که طراحی ظاهری و حرکت براساس مُد روز تا چه حد بر روی فروش و محبوبیت یک محصول تازه تاثیر گذار است.

اما خودروسازان فرانسوی برای دهه ها تلاش کردند تا خلاف جهت آب شنا کنند و خودروهای اقتصادی و کاربردی خود را با طراحی خاص و مشخصات فنی متفاوت راهی بازار کنند، نتیجه اما چندان مطلوب نبود، از دست دادن بازار کشورهای آمریکای شمالی، واگذار کردن بازار بزرگ آسیا به رقبای ژاپنی و کره ای و از دست دادن شانس رقابت در بازار خودروهای لوکس و گران قیمت در مقابل برند های نامدار آلمانی، از حداقل نتایجی بود که اصرار بر فرانسوی بودن برای پژو و رنو به ارمغان آورد، اما حالا به نظر می رسد که سرانجام این رویه در حال تغییر است و حداقل رنو که پس از اتحاد با نیسان شرایط بهتری را تجربه می کند، بار دیگر به مسیر درست و همگام با سایر خودروسازان بزرگ بازگشته است.

نشانه این تغییر را می توان در طراحی ظاهری نسل تازه خودروهای رنو مشاهده کرد، جایی که شاید بتوان رنو تلیسمان را جذاب ترین سدان در طول تاریخ این کمپانی دانست و رنو کولیوس جدید نیز در مقایسه با نسل قبلی، انقلابی عظیم در راستای زیبایی و جذابیت را تجربه می کند.

این خودرو به تازگی در بازار کشورمان نیز معرفی شده است و فروش رسمی آن از هفته جاری آغاز می شود، از همین رو با هماهنگی شرکت نگین خودرو که نمایندگی خودروهای وارداتی رنو در ایران محسوب می شود، فرصتی فراهم شد تا رانندگی در شرایط زمستانی را با این خودرو تجربه کنیم، نوشتاری که در ادامه می خوانید حاصل این ماجراست.

طراحی ظاهری

این یک واقعیت بزرگ و غیر قابل انکار است که کولیوس جدید بر مبنای مدل فعلی نیسان اکستریل شکل گرفته است که از سال 2013 در بازار حضور دارد و به لحاظ طراحی بدنه، خودرو چندان جدیدی نیست، اما باید اذعان کرد که کار تیم طراحی رنو به سرپسرستی لورنس وَن دِن اَكر هلندی در باز طراحی کولیوس بر مبنای اکس تریل فوق العاده خوب پیشرفته است و به جز سقف و زاویه ستون های مربوطه، کمتر اثری از مشابهت با اکس تریل در چهره پردازی کولیوس جدید دیده نمی شود.

همچنین از سادگی بیش از حد طراحی اکستریل نیز خبری نیست و رنو به خوبی توانسته ظریف کاری مشهور فرانسوی را به قسمت های مختلف بدنه کولیوس جدید تزریق کند.

مهمترین نقطه تمایز طراحی نسل تازه خودروهای رنو، فرم خاص چراغ های جلو و عقب است که مشابه تلیسمان در کولیوس نیز به کار رفته اند اما در نمای جانبی استفاده از یک نوار افقی کرومی در امتداد چراغ جلو تا نزدیکی ستون و نصب یک آبشش تزینی کوچک از سادگی بیش از حد بدنه کاسته است. در نمای جلو این وظیفه بر عهده خطوط چند گانه عضلانی روی درب موتور گذاشته شده است و مجموع خطوط به نوعی ترسیم شده اند تا لوگوی بزرگ رنو بیش از همیشه در مرکز توجه واقع شود.

اما در نمای عقب به دلیل فرم خاص ستون C و محدودیت های مربوط به طراحی نه چندان جذاب اکستریل، کار طراحان رنو سخت تر از سایر زوایا شده است فرم در صندوق عقب تا حدی نزدیک به خودروهای استیشن به نظر می رسد، همچنین استفاده از طرح اگزوز بر روی سپر عقب نیز کمک چندانی به افزایش خشونت و جذابیت این بخش نکرده است و از این رو می توان ساده ترین شمای طراحی کولیوس جدید را نمای پشتی آن دانست که تا حدی از پیچیدگی ها و ظرافت های به کار رفته در نمای جلو بی بهره مانده است.

طراحی داخلی و تجهیزات رفاهی

کولیوس جدید نسبت به نسل قبلی خود رشد ابعادی قابل توجهی را تجربه کرده است و همین نکته نیز باعث بهبود فضای داخلی آن شده است در واقع دسته بندی کولیوس پیش از این با خودروهایی نظیر هیوندای توسان و کیا اسپرتیج انجام می شد اما حالا به نظر می رسد که ابعاد کلی بدنه به رده بالاتر یعنی هیوندای سانتافه و کیا سورنتو نزدیک تر شده باشد اما واقعیت این است که کولیوس نیز مانند اکستریل و تویوتا RAV4 در حد واسط مدل های توسان و سانتافه قرار می گیرد و دسته بندی آن از نظر ابعاد بدنه چندان راحت نیست.

فارغ از این مسئله طراحی داخلی کولیوس جدید چشم نواز و مدرن به نظر می رسد و از نشانه های شگرف مُد گرایی در این بخش می توان به استفاده از مانیتور بزرگ 8.7 اینچی به صورت عمودی بر روی کنسول وسط و صفحه نمایش LCD برای مجموعه پشت آمپر اشاره کرد. کولیوس از برخی امکانات خاص مانند مجموعه رادارهای تشخیص موقعیت و دوربین های 360 درجه بی بهره است اما در مجموع آپشن های کافی را در اختیار خریداران خود قرار می دهد که از جمله جذاب ترین آن ها می توان به سقف شیشه ای بزرگ با مساحت 0.8 متر مربع، صندوق عقب برقی، شش کیسه هوا، سنسور های فاصله سنج دور تا دور خودرو و سیستم کمک پارک اشاره کرد. کیفیت سیستم صوتی BOSE با دوازده بلندگو نیز به راستی خوب به نظر می رسد و سیستم نرم افزاری R-LINK رنو مدیریت بسیاری از عملگرهای سرگرمی و رفاهی خودرو (نظیر سیستم صوتی، تهویه مطبوع و...) را از طریق مانیتور مرکزی مقدور می سازد. با وجود چنین نمایشگری همانطور که انتظار دارید دوربین دنده عقب با قابلیت ترسیم خطوط حرکت نیز برای کولیوس در نظر گرفته شده است و در مجموع کمبود خاصی از نظر تجهیزات رفاهی و ضروری در مورد کولیوس جدید دیده نمی شود اما اگر علاقه مند به خودروهای تا بن دندان مسلح به انواع آپشن ها هستید باید با صرف هزینه های بیشتر به سراغ نمونه های فول آپشن میتسوبیشی اوتلندر (تیپ پنج)، هیوندای سانتافه و نیسان اکستریل بروید که بین 20 تا 45 میلیون تومان از کولیوس 2017 گران قیمت تر هستند.

مشخصات فنی و تجربه رانندگی

شاید در نگاه نخست تفاوت خاصی بین مشخصات فنی کولیوس جدید با نسل قبلی آن دیده نشود، واقعیت آن است که موتور 2.5 لیتری 170 اسب بخاری تا حد زیادی به نسل قبلی شباهت دارد اما گیربکس CVT نسل اول کولیوس قدیمی حالا جای خود را به نسل جدید گیربکس های CVT رنو نیسان با نام تجاری XTRONIC داده است که مشخصات عملکردی و اقتصادی بهتری را نسبت به گذشته ارائه می دهند و از قابلیت شبیه سازی تعویض هفت دنده نیز برخوردارند. کراس اوور های سایز متوسط مانند کولیوس معمولا در زمینه رانندگی آفرود حرف چندانی برای گفتن ندارند اما کولیوس با فاصله 21 سانتی متر از زمین، حداقل در این زمینه نسبت به رقبای خود برتری اندکی دارد و می تواند مسیرهای ناهموار تری را بدون مشکل پشت سر بگذارد. سه تیپ مختلف رانندگی تک دیفرانسیل (انتقال نیروی دائمی به چرخ های جلو)، دو دیفرانسیل هوشمند (انتقال لحظه ای به چرخ های عقب برای جبران هرزگردی) و چهارچرخ متحرک دائمی برای کولیوس در نظر گرفته شده است که در شرایط برفی و لغزنده باید بین حالت های دوم و سوم یکی را انتخاب کنید و به نظر می رسد که انتخاب حالت دوم با توجه به شرایط مسیر هوشمندانه تر باشد.

رفاه سرنشینان کولیوس واقعا چشمیگر است، صندلی های بزرگ و راحت، دید فوق العاده خوب به محیط بیرون، تم مُدرن و لوکس کابین، نرمی نسبی سیستم تعلیق، عایق کاری خوب که از نفوذ صدای پیشرانه به درون کابین می کاهد و سیستم صوتی و سقف بزرگ شیشه ای، حس و حال دلچسبی را پشت فرمان کولیوس رقم می زند که در کمتر خودرو رقیبی می توان مشابه آن را تجربه کرد، البته فرمان دقت چندان بالایی ندارد و کمی گنگ و گیج به نظر می رسد اما در عوض ترمزها بسیار دقیق و قدرتمند واکنش نشان می دهند و حتی بر روی مسیر یخ زده نیز عملکرد مطمئنی از خود نشان می دهند، این درحالیست که چسبندگی تایرهای نکسن که کاربردی معمولی دارند برای رانندگی در چنین شرایطی چندان بالا نیست و همانطور که در فیلم زیر مشخص است خودرو در مواقع زیادی دچار هرزگردی شده و تنها به سبب هوشمندی سیستم چهارچرخ محرک خود از این وضعیت خلاص می شود.

شتاب صفر تا صد رسمی رنو کولیوس جدید 9.8 ثانیه و مصرف میانگین آن در سیکل ترکیبی 8.7 لیتر در یکصد کیلومتر اعلام شده است که لمس هر دو این ارقام در شرایط ایران کمی بعید به نظر می رسد و باید انتظار شتابی در حدود 11 الی 12 ثانیه و مصرف سوختی در حدود 10 لیتر در یکصد کیلومتر را داشت، اما در مجموع می توان گفت که گیربکس CVT ایکس ترونیک کولیوس جدید می تواند از حداکثر کارایی موتور 170 اسب بخاری و 233 نیوتن متری برای دست یابی به بیشترین عملکرد و حداقل مصرف سوخت استفاده کند و حداقل در استفاده های معمولی (غیر آفرود) ضعف خاصی در این مورد احساس نمی شود.

با توجه به شرایط تست، امکان رانندگی بر روی مسیر آسفالت و محک زدن پایداری دینامیکی خودرو و هندلینگ وجود نداشت اما با توجه به استفاده از سیستم تعلیق مک فرسون (جلو) و مولتی لینک (چرخ های عقب) و سابقه خوب رنو در زمینه تنظیم فنربندی می توان پیش بینی کرد که کولیوس در این زمینه نیز مشکل خاصی نداشته باشد.

قیمت و شرایط بازار

نگین خودرو قیمت رسمی کولیوس 2017 را 199.5 میلیون تومان اعلام کرده است که رقمی جذاب در مقایسه با سایر کراس اوور های سایز متوسط (از اوتلندر و سانتافه گرفته تا ایکس تریل و تویوتا RAV4) به نظر می رسد و می توان اذعان کرد که کولیوس با چنین قیمتی از ارزش خرید بالایی نسبت به رقبا برخوردار است، اما مهمترین پرسش این است که آیا کولیوس واقعا با همین رقم به دست مشتریان می رسد یا مانند سری نخست تلیسمان درگیر بازار سیاه شده و عملا به خودرویی 220 میلیون تومانی مبدل میشود؟

طبیعتا پاسخ این پرسش روشن نیست و باید منتظر ماند و دید که شرایط عرضه این کراس اوور جذاب به چه نحوی رقم خواهد خورد، اما فارغ از قیمت می توان کولیوس را معجونی هوشمندانه از هنر فرانسوی و قدرت مهندسی ژاپنی دانست که در صورت عرضه صحیح به راحتی می تواند به یکی از موفق ترین کراس اوور های وارداتی بازار مبدل شود.

مشخصات فني
مدلرنو کولیوس 2017
پيشرانهچهار سیلندر خطی
حجم موتور2.5 لیتر
حداکثر قدرت171 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور233 نیوتون متر در 4000 دور بر دقیقه
شتاب رسمي9.8 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي8.3 لیتر در هر صد کیلومتر
وزن1607 کیلوگرم
قيمت199 میلیون و 500 هزار تومان

38 عکس

نظرات کاربران

126 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/7
ماشين خوب و استخون داريه
و با وجود سرمايه گذاري شركت به نام و قدرتمند نيسان
انتخابو خيلي آسون تر و خيالو از بابت كيفيت خيلي راحت تر ميكنه
از همه صفركيلومتر هاي٢٠٠ميليوني سرتره
1395/12/8
شما سوار شدی ؟!!! یا از روی عکس ها فهمیدی استخون دار و خوبه ؟
1395/12/9
از ادمین های این سایت تقاضا دارم این دلال ماشین های کره ای رو ip بن کنه
که دیگه تبلیغات محصولات کره ای اشغال نکنه
اخه یکی نیست به من بگه کره ای چه حرفی واسه گفتن داره غیر ظاهر و آپشن
تو شتاب؟دووم قطعات؟هندلینگ؟لذت رانندگی؟ترمز؟کیفیت قطعات؟ حرفشو نزنم بهتره تمام ماشین پلاستیکه
وقتی از سمند و پراید برن کره ای سوار بشن همین میشه دیگه فکر میکنن بهترین ماشین دنیاست فکر میکنن سوار میباخ شدن
1395/12/7
امیدوارم نگین خودرو تو ثبت نام این مدل هر کد ملی یکعدد اجازه ثبت نام بده این کار باعث میشه دلال ها کمتر وارد بشن
و داستانی که برا تالیسمان پیش امد برا کولیوس. بوجود نیاد
1395/12/7
پوریا جان فروشنده میخواد جنسش رو بفروشه یک درصد فکر کن براشون مهم باشه
1395/12/8
دوست عزیز دلالان محترم هم بیکار نمی نشینند و به نام همسر، پدر؛ مادر، مادر زن، خواهر زن، برادر زن، برادر، خواهر، شوهر خواهر، داماد، پسر، دختر، پدر و مادر ناتنی، خواهر و برادر دینی و... هم یکی ثبت نام می کنند تا بازار سیاه شکل گیرد. وقتی عرضه برابر با تقاضا نباشه، وضع همینه!
1395/12/7
ممنون از خودرو بانک عزیز لطفا تست سورنتو و سانتافه 2017 رو هم بزارین برای بار صدم عرض کردم ممنون.
1395/12/8
راست میگه بابا مثی که شما خودرو بانکی ها مشکل دارید با این دوتا
1395/12/7
کولئوس از لحاظ فنی سرتر از سانتافه و سورنتو هست ، مثل نیسان ایکس تریل . و از لحاظ ظاهری بهتر از نیسان ایکس تریل هست ، مثل سانتافه . از نظر قیمت هم از جفتشون ارزونتره ! بنابراین انتخاب بین این مدلها خیلی ساده ست . کولئوس از همه جدیدتر ، شیک تر ، قویتر ، و ارزونتره !
1395/12/8
نگین خودرو کار میکنی شما ؟! به نظرم خیلی خنده داره چیزی که نوشتین ، موتور با حجم بیشتر و ضعیف تر و امکانات کمتر مواد مصرفی بی کیفیت تر و از همه بدتر 5 نفره بودن نسبت به هیوندا و کیا !! این ماشین حریف سورنتو و سانتافه که هیچ حریف توسان و اسپورتیج هم نمیشه خخخخخخخ البته شاید هم نگین خودرو برای رضای خدا ماشین بهتر رو ارزون تر عرضه کرده کسی چه میدونه
1395/12/9
بابا تعصب کورکورانه تا کجا؟؟؟؟
واقعا کسی که کولئوس و از هر جهت با توسان و اسپورتیج و بقیه اسباب‌بازیهای کُره‌ای مقایسه میکنه اگه ذینفع آسان‌موتور و اطلس‌خودرو نباشه، حتما باید یه سر به روانپزشک بزنه !!!!
1395/12/9
آشغال های کره ای برو اول یکم تحقیق کن هرموقع چیزی فهمیدی بیا نظر بده
hA7/
1398/10/13
آقا شما میگی مثل ایکس تریله بعد میگی از همه سریع تره؟
1395/12/7
بازم یه آشغال به درد نخور دیگه از فرانسه
1395/12/8
یعنی از آشغال های کره ای آشغال تر هست؟
راستی امیر جان اسم جدیدت چی هست؟
1395/12/8
یه نگاه به آمار جی دی پاور لیست خرابی خودرو ها در 10 سال و هزینش (استهلاک) بندازی میبنی که کیا اپتیما و کیا سول تو ده خودرو اول هستن بقیه هم ژاپنی هستن ینی اینکه این رنو لگن ساز بهتر همون با چینی ها مقایسه بشه چون در حد استهلاک به نظر من چینی ها و حتی ایرانی ها هم از اون جلو تر هست. نمونش شما پراید 80 رو با مگان مقایسه کن( پراید تا حالا فک نکنم بیش از 2 باز خرج واز کرده باشه ولی مگان پرخرجیش مشهوده)
ثانیا دوست عزیز به کره ای گفتن آشغال اونم تو جامعه پراید سواری مثل گفتن همین آشغال به ژاپنیا هست چون این دوتا برند زیادم با هم فرقی ندارن از لحاظ کیفیت.
محصولات رنو بهتر همون تو جهان سومی ها فروش بره مردم آمریکا سعی میکنن با شتر رفت و امد کنن اما سوار این آَشغال های حلبی نشه. الان دیگه 40 سال قبل نیس بگی کره ای فلان.
1395/12/8
راستی یادم رفت بگم همین آشغال رو که میبین که از پرایدم کم میاره داره تو کره مونتاژ میشه پس نخرش آَشغاله خخخخ
1401/6/25
آشغال خودتی
به ماشینی که از پر فروشترین های اروپاس میگی آشغال!
یه واشر کولئوس میرزه به سانتافه لگن یاتاقان.....
در ضمن فرانسوی ها بهترین خودروهای جهان رو میسازن
ا‌گه تو گوگل بزنی "آلپاین" یا "دی اس" و یا "مگان برقی" میفهمی کره هیچی نیست در برابر فرانسه🇲🇫
1395/12/7
مطمعن نیستم از سانتافه برتر باشه.ولی بدون شک بین اسپورتیج و توسان جدید من رنو کولیوس رو انتخاب میکنم
1395/12/7
نمايشگاه تهران اين دروگه فرانسوي ژاپني اصيل ازنزديك مشاهده شد. حقيقتش مسئولين غرفه ميگفتند تو كره مونتاژ ميشه. در كاپوت رو كه بالا زدند چشممون به made in china در جاي بجا و انواع قطعات از حباب چراغ جلو گرفته تا ...روشن شد. كلا سوالم اينه از دوستان حالا بايد نظرمون در مورد خودروهاي ساخت چين عوض بشه يا درمورد خودرو هاي اروپا
در ضمن خوروي فرانسوي ژاپني باقطعات ساخت چين كه در كره مونتاژ ميشه دقيقا كجايي محسوب ميشه
1395/12/8
رنو با همین شیوه قیمت محصولاتش رو رقابتی می کنه! اما نسل قبلی هم مونتاژ کره بود. اما کیفیتش خوب بود. بنازم کیفیت میتسوبیشی رو که همه قطعاتش از لاستیک تا حتی باطری ژاپنی است! چیزی که حتی در محصولات تویوتا و هوندا هم ندیدم....
1395/12/8
aziize dela,m lojaeiye in mashin zade made in china ?????!!! :D
baziaa to in site ha noone takhrib kardane ye mashino mikhoran !
IN MASHIN YE OOROOPAEIYE asiil ba ye motor va faniiye japoni hast !
bi naziire to in gheymat

az in karatoon dast bardarin !
1400/9/10
دوست عزیز به نظرم یا زبان انگلیسی بلد نیستی !!! یا چشمات ضعیف شده !!! و یا حتی تا به حال درب کاپوت کولیوس رو دست هم بهش نزدی چه برسه به اینکه بازش کرده باشی . برو با پرایدت بازی کن
1395/12/7
واقعا با قیمت ۱۹۹۵۰۰۰۰۰ هزار تومان بیاد
پوزه همه حریفان رو به خاک می ماله
1395/12/8
یه چرخه توسان میرزه بهش تازه اسپورتیج با اینکه از توسان ضعیف تره بهتر از این ماشینه ، کلا اگر هم خواستین اینها رو نخرین مطمئنا ایکس تریل به مراتب بهتر از این رنو هست که تو کره مونتاژ میشه و قطعات چینی روشه اسمشم گذاشتن با اصالت !!!!!
1395/12/8
اصالت؟ خخخ
داداش هر چیزی که سنش زیاد باشه که بهش نمیگن اصالت دار . اونوقت پرایدم اصالت داره خخخخ.
رنو بهتر همون که با چینی ها مقایسه بشه چون هیچ فرقی با اونا نداره.
ملت بدبختمون اونقدر پژو و النود سوار شدن فکر میکنن این گاری ساز ماشین میسازه. اونقدر بدبخت شدیم که به گاری های فرانسه میگیم ماشین.
ببین امریکایی ها هم میخرن این زباله ها رو؟
1395/12/7
ماشین خوبیه ،تو ایران کلن همه چی گرونه دیگه...سلیقه ای هست انتخاب من باشم سورنتو جدید رو انتخاب میکنم،ی سری بی منطق هم میان میگن کره ای فلان البته کیا و هیوندا تو خیلی بازاری ایالت محتده هستند که رنو اصن توش نیست، راوفور که واقعا عالیه،
1395/12/8
کسی مشکل با کره ای بودن سورنتو نداره اما سورنتو 25 درصد گرونتره! طبیعیه که باید امکانات بیشتری داشته باشه!
1395/12/7
به نظر میاد رقابت در انتشار سریعتر اخبار داره از کیفیت کار کم میکنه در قسمت تجربه رانندگی همچی حدس و گمان هست و به غیر از راحتی صندلی ماشین عملا کاتالوگ ماشین داره رو خونی میشه و متاسفانه هیچ اطلاعات جدیدی که مربوط به تست خودرو باشه در اختیار مخاطب قرار نمیگیره!
-باید انتظار شتاب فلان مدت رو داشت!
-وقتی روی اسفالت نبودید چگونه میشه تایر نکسن رو تو دسته تایر های نه چندان جالب قرار داد؟
شاید یه تجربه رانندگی باید جامع تر میبود .
1395/12/8
کاملا با حرفت موافقم.جدیدا کیفیت مطالب به شدت افت کرده
1395/12/7
حالا اگر همین موتور رو ی شرکت چینی گذاشته بود رو تولیداتشون ملت تا الان هزارتا ایراد از موتور و قدرت و گشتاور و سوخت و بازدهی کمش گرفته بودن مثلا b y d s6 با صد سیسی حجم کمتر گشتاورش چهار نیوتون متر کمتره و قدرتش یازده اسب کمتر هست اما در دور پایینتر بهدست میاد من از نیسان و رنو انتظار بیشتری داشتم درمورد موتور مخصوصا نیسان که چند سال قبل موتور ماکسیما رو طراحی کرده
1395/12/7
داخلش کپی از ولوو xc90 هست عقبش هم تقریبا شبیه به محصولات دوج هست ولی در کل ماشین خوبیه با توجه به موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی میتونه و داشتن کیفیت و اپشن های متعدد میتونه گزینه خرید خوبی واسه هر خانواده ای باشه دیگه با وجود این ماشین فکر نکنم دلیلی واسه خرید توسان یا اسپورتیج باشه توسان که موتور ضعیف تر از نسل قبل شده اسپورتیج جدید هم که کاملا پسرفت داشته و فکر نکنم کسی بخواد اون قیافه درهم برهمشو تحمل کنه
1395/12/8
موتور توسان با 2000 سی سی حجم قدرت 164 اسب بخاره ، اسپورتیج با موتور 2400 سی سی قدرت 181 اسب بخار اونوقت این با 2.5 لیتر 171 اسب بخار تازه از توسان و اسپورتیج سنگین تر هم هست واقعا موتور بهینه ای داره ! بهتره الکی نظر ندیم به نظرم نیسان داره با همکاری با رنو آبروی خودشو میبره .
1395/12/8
7 کیلومتر با ماشین رانندگی کردین و باهاش تو برف و آب و گل همه چی رفتین بعد تجربه رانندگی فقط نوشتین سیستم تعلیق خوب بود گیربکس هم بدک نبود در کل خوب بود!!!!! :|
مجلات و سایت های دیگه خیلی کامل تر بررسی کردن.
1395/12/8
من عاشق رنو تلیسمان شدم اما از کولیوس خوشم نیومد!!
به نظرم اون طراحی بی نظیر رنو تلیسمان برای خودرو سدان جواب میده و تو کراس اوور کردنش جالب نشده، تو سدان ها عاشق تلیسمان شدم اما تو کراس اوور ها طراحی سانتافه 2016 و خیلی های دیگه رو که همه میشناسید ترجیح میدم
1395/12/8
طراحی بیرونی زیبایی داره ...ولی طراحی داخلیش اصلا چنگی به دل نمیزنه !! ... تو این کلاس سورنتو و راو 4 رو کاملا به این ماشین ترجیح میدم... بنظره من هر کسی میخواد کولیوس بخره قبل از خرید حتما تستش کنه و سانتافه مخصوصا سورنتو و راو 4 رو هم امتحان کنه بعد تصمیم بگیره ...
1395/12/8
رنو نیسان حرف ندارن.نسل قبل کولئوس را الان 4ساله دارم.140 هزار تا باهاش رفتم.کابین همچنان بی صداست وبدون یک ریال خرج.فقط طبق راننده را یکبار عوض کردم.واقعا راضی ام ازش
1395/12/8
وقتی تویوتا راو فور هست چرا اینا ؟؟؟ چرا سورنتو، چرا کولئوس، چرا بقیه ... درسته گرون تره اما واقا ارزش داره
1395/12/8
با حرف شما موافقم... اصلا ارزش نداره آدم بره و ماشین غیر ژاپنی بگیره... ولی ای کاش یکمی راو 4 ارزون تر بود
1395/12/10
علی جان درسته راو 4 قیمتش تنده اما واقا برند تویوتا بی نظیره، خرابی نداره، نمونه اش کمری های 2007 یا قبل تر 6 سیلندر های 2006، یا حتی خیلی قبل تر تویوتا های 30 سال پیش که همون موقع هم بهترین ها بودند، من نظر شخصیم اینه کمپانی که به مشتریش اهمیت میده و طوری ماشین میسازه که خرابی تو کارش نیست، بهتره همیشه بهش وفادار موند و ازش خرید کنیم، البته در صورتی که پولش رو داشته باشیم
1396/1/10
آیدین جان چرا فکر میکنی تویوتا خراب نمیشه اما رنو خراب میشه؟نکنه شما رنو 21 منظورت هنوز 30 سال پیش میبینی.عزیز من برند اوپایی شاید تو کلاس ماشینای لوکس چندان چنگی به دل نمیزنه اما ماشین ماشین اروپاست هیچ وقت قابل قیاس با اسباب بازیای کره ایی نیست و کاملا از لحاظ آپشن بالاتر از تویوتا.رو 4 واقعا کیفیتش خوبه اما دریغ از یه آپشن درست این همه پول میدی یعنی فقط کیفیت؟تازه اینم از یاد نبر رو4 خیلی اتاق خشکی داره و تکونش زیاد.من بت پیشنهاد میکنم یک بار پشت کولیوس بشینی حتما نظرت عوض میشه
1396/1/19
درسته که ژاپنی ها برند بسیار خوب و معتبری هستند و حتی اگر هم توی سایت های خارجی سر بزنید رتبه اول بین تمام برند های خودرو سازی رو داره اما برند رنو هم دست کمی از اونا نداره و از لحاظ رضایت مشتری جز بهترین های جهان هست و اون هم اعتبار خاص خودشو داره مثلا همین رنو تندر90 که خودم هم دارم یه بار نشده از خریدنش حتی خیلی کم هم پشیمون شده باشم مثل مگان من نمیگم که از شاپنیها بهتره اما چنین نظری هم درست نیست بی انصافیه برای برندی با این همه کیفیت و راحتی
1395/12/8
توي تمام سايت ها، کولئوس هم توي تست ها و ويژگي ها از ايکس تريل بهتره هم از نظر قيمتي بالاتر هست. حالا چه دليل داره که ايکس تريل تو ايران با حدود 45 ميليون بيشتر قيمت گذاري ميشه الله اعلم. به نظر با اين قيمت گذاري کولئوس کم کم بايد فاتحه قيمت هاي نجومي بعضي خودروها را خواند. وقتي کولئوس با قيمت 200 عرضه مي شه، ديگه کسي نميره توسان يا کولئوس کره اي با همين قيمت بخره يا کسي نميره 50 تومان بيشتر بده و سانتافه بخره که خيلي از آپشن هاش حتي کمتر از کولئوس هست.
در ضمن اين ماشين در کره توسط سامسونگ موتور توليد ميشه که يکي از بهترين سايت هاي توليد خودروي رنو هست که اصلا چيز عجيبي نيست. در ضمن آيفون هم توي چين توليد ميشه اما اون چيزي که کيفيت را تضمين مي کنه، محل توليد نيست بلکه نظارت بر توليد است.
1395/12/8
برتری این ماشین تو قیمتش هست نسبت به رقبا اگر نه سورنتو راو 4 و از همه بهتر هوندا سی ار وی اگر فاکتور قیمت نباشه ماشین های بهتری با امکانات بالاتری هستند
1395/12/8
کمپانی نگین واقعا بی اخلاقی کرد! من اسممو به چندتا نمایندگی داده بودم که برای ثبت نام کولئوس بهم اطلاع بدن دیروز رفتم نمایندگی میر داماد چون قرار بود شنبه اسم بنویسن گفتن سه شنبه اسم می نویسیم.امروز دوستم که اونجا شاغله گفت ثبت نام شروع شده!!! به سرعت رفتم نمایندگی مرکزی در اتوبان ارتش گفتن ۳۰ تا ثبت نام کردیم تموم شد!!!! مردم هم شاکی و ناراحت! یکی می گفت گفته بودن ۱۰۰۰ تا اسم می نویسیم یکی می گفت من از نمایشگاه خودرو تهران اسم داده بودم برای خرید!! واقعا ندین خودرو هست نه نگین خودرو! بسیار بی شرمانه تقلب می کنن
1395/12/8
به نظرم همش تبلیغات هست که میگن به کسی نمیرسه. فقط باید قبلش فرم اولیه رو پر کرده باشید... من خودم تو نمایندگی سعادت آباد اسم نوشتم و نرفتم. بعد از یک روز تماس گرفتن با من که بیا پول بریز منم نرفتم.... دلیل انصرافم هم این بود که فهمیدم قطعات این ماشین چینی هست و توی چین و کره مونتاژ میشه.
1395/12/8
دقیقا گل گفتی
10 روز پیگیری کردم روز یکشنبه 8 اسفند ساعت 2 عصر متوجه شدم ثبت نام شروع شده فاصلم تا شعبه 2 دقیقه هست وقتی رسیدم گفتند ظرفیت تکمیل شده
1395/12/11
سلام
شیراز هم اینجوری بود. من یک ماه پیش رفتم اسم نوشتم هفته قبل هم چک دادم. گفتن 100 نفر نوشتن ما 30 نفر ثبت نام کردیم با قرعه کشی. البته منظورشون از قرعه کشی فکر کنم بنگاه داران و دلالها هستن. نمایندگی فرهنگ شهر
1395/12/11
این چیزها توسط تیم نگین خودرو معموله! خودرویی که اسمش توی لیست ثبت و سفارشات وزارت صنعت ثبت نشده و فعلا مجوز ورود نداره رو داره میفروشه. اونم مثلا داره میفروشه ولی ثبت نامش که خودرتون مشاهده فرمودید!!!! ضمنا مطمئن باش سود کردی! اگر ثبت نام میگردی خودرو رو قطعا سر وقت بهت تحویل نمیدن چون هنوز مشخص نیست که مجوزهاشون کی قراره صادر بشه!!
1395/12/16
جناب "علیشمس" کی میگه ثبت سفارشش باز نشده و هنوز مجوز واردات ندار؟!!
اونهایی که تشکر کردن کی هستن؟ هر حرفی رو شنیدن باور میکنن؟

اول دیماه مجوز واردات گرفته. اصلا اگه مجوز نداشت این کولیوسهایی که تو نمایشگاه گداشتن چطوری وارد شدن؟ قاچاقی؟!!

اینم آدرس صفحه ای که خودروهای مجاز به ورود به کشور رو داره که ردیف 60 کولیوس هست.

ایرانی باید یاد بگیره که یکم در مورد حرفهای مفت تحقیق کنه. از بس ....
1395/12/9
حواله کولئوس امروز ۱۴۰ میلیون !!! عرض نکردم؟ دیروز ۱۰۰ تومن به نزدیکانشون فروختن! این ماشین زیر ۲۳۰ میلیون دست مردم نمی رسه
1395/12/10
اينكه تين ماشين خوب هست توش شكي نيست
و از لحاظ قيمتي هم واقعا مناسبه و طراحي بيروني و داخليش خيلي قشنگه و امكاناتم واقعا عالي هست و تعريف تاليسمان رو زياد شنيدم خوب من يكي به بدبختي و با كلي خواهش رنگ نقره اي ثبت نام كردم و گفتن ديگه نداريم و فقط قرمز مونده

بعد دوستم امروز رفته ٢ ميليون داده به يكي دم در نمايندگي يك دونه سفيد اسم نوشته الانم حوالش رو گذاشته ١٣٠ ميليون

بعد من كه سفيد ميخواستم بايد نقره اي سوار شم

خداييش همه شركت ها از ايرتويا و نگين بگير تا همين. پارس خودرو راه دزدي رو ياد دادن به دلال ها
1395/12/10
شرکت رنو میخواد آمار روان پریش هایی ک میخوان برا این آشغال اون همه پول بدن رو مشخص کنه. باور کنید این یه تست روانشناسیه(خخخخ)... چون ک اسم این ماشین به ژاپن وصله ،خونش از کره ای ها قرمز تره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1395/12/12
فرانسه هیچ وقت ماشین به دربخور نساخته.همون زمانهای قدیم که پژو 405 جی ال هم وارد بازار شد یکسر توی تعمیرگاه بودن ولی دوو و پراید کره ای بود که سالار بودن.ماشین فرانسوی=بیچارگی
1395/12/14
روانپریش تو هستی با این ادبیات چاله میدونی ات
خوبه به قیمت سانتافه 240 تومن میداد؟!!!

میخوای اینو ول کنیم توسان بخریم به همین قیمت؟!

مردم این کشور تو سراشیبی سقوط و بی فرهنگی افتادن و ترمز هم بریدن
1396/1/20
اول ادب یاد بگیرید بعد در جمع افاضه بفرمائید!
1396/3/9
قشنگ مشخصه که رنو با ارائه این ماشین تونسته حرف بزرگی بزنه و دلالهای بی ادبی مثل تو و امثال تو که از افت قیمت ماشینهای کره ای تون وحشت کردین رو خوب متوجه میشم.. ولی خب چه میشه کرد! رنو با ماشینی وارد بازار شده که بزودی همه کره ای ها مجبورن یا کنار بکشن یا واسه رقابت قیمتشونو بیارن پایین.. حتی خیلی پایینتر از کولئوس.. مثلاً اگه کولئوس 210 میلیون باشه سانتافه و سورنتو باید زیر190 میلیون باشن تا آدم عاقل رو خریدشون به دودلی بیافته...
1395/12/11
وقتی که اسم این خودرو توی لیست ثبت و سفارش در وزارت صنعت و معدن نیست و خودروها پشت گمرک گیر کردند چطور پیش فروش میخواد داشته باشه؟ باز هم نگین خودرو و ند قولی در فروش و خدمات پس از فروش!!! من به شخصه رنو رو دوست دارم ولی از نگین خودرو بدم میاد. چهره رنو رو در ایران خراب کرده و روز به روز هم بدتر خواهد کرد. این خودرو مطمئنم به موقع تحویل مشتری نمیشه.
1395/12/14
به نظرم اگر قصد خرید ماشین تا رنج 200 رودارید ارزش خرید بالایی داره.موتور وگیربکس تکنولوژی ژاپن وتولید نیسان هستش .اپشن بدرد نخور غیر قابل استفاده نداره که الکی قیمتش بره بالای 40-230.سیستم 4چرخ هوشمند و4چرخ قفل داره که ماشین های کره ای وحتی اغلب ژاپنی های موجود در این رنج ندارن.مصرف سوخت اقتصادی و بسیار جادارهستش.رنو ال 90 میسازه که در رنج قیمتی 35 تا 45 باکیفترین هستش-شک نکنید ماشینی که برای رقابت با قلدرهای این رده مثل سانتافه وسورنتو و..ساخته عالی خواهد بود.به نظرم سانتافه - سورنتو - راو4 اسپرتیج ماشینای خوبین ولی با توجه به قیمت و کیفیت وموتور وگیربکس وقابلیت افرود کلئوس انتخاب خوبیه.
1395/12/14
من یه خاکستری متالیک رو ثبت نام کردم. یک هفته قبلش به نمایندگی شریعتی رفتم و چک پیش پرداخت دادم و روز ثبت نام با توجه به ظرفیت محدود برام ثبت نام کردن
همه رنگهاش خوب بودن و یکی از یکی قشنگتر
ضمنا از 15 اسفند 500 عدد دوباره ثبت نام میکنن

سهمیه شعبه اقدسیه و پل رومی از همه بیشتره.
1395/12/16
باسلام خدمته شما عزیزان.واقعا متاسفم برایه بعضی از کاربران که بابی ادبی صحبت نموده اند!!!★
کلیوس خیلی ماشینه خوبیه،هرکی میخواد بخره،ضررنمیکنه
ولی اگه شاستی بلند و شاستی پایین زیاد واستون فرق نمیکنه،تلیسمانُ انتخاب کنین چون از خیلی ازجهات برتری هایه بیشتری داره.یکی از برتری هایه اصلیش اینه که خیلییی نرمه.یاعلی...
1395/12/16
آفرودش رو که توی شن دیدیم چقدر قویه ماشین تو زمستون گیربکسش داغ کرد بعد هم که سرد شد نتونست بیاد بیرون لندکروز کشیدش واقعا آفرودش خیلی قویه خخخ حالا فرض کنیند در دل تابستون با دمای بالای چهل و پنج درجه یکی جوگیر بشه بخواد یکم بیرون جاده رانندگی کنه شاید جلو نیسان تک دیفرانسیل هم کم بیاره . اما روی برف بدکی نیست
1395/12/22
آقا سجاد شما تا حالا افرود رفتی..آفرود کولیوس رو دیدی.....این ماشین مخصوص شهر طراحی شده و قابلیت آفرود متوسط داره که تو جاهای حساس خریدارشو پشیمون نکنه.....پس نباید انتظار آفرود عالی ازش داشت...شما با راو فور هم نمیتونین آفرود شدید برین......لندکروزر که فرمودید صفرش۶۰۰تومان پولشه....شما اگه با. مبلغش مشکل ندارین به نظرم لندکروز رو انتخاب کنین....خخخخخخخ
1395/12/23
به نظر من اولین وبرترین مزیت یک ماشین کیفیت سواری اونه . کولئوس ماشینیه که از نظر کیفیت سواری و نرمی نسبت به رقبای فعلی بازار ایران بعد از هوندا سی آر وی قرار میگیره و از خیلی از ماشینها نظیر همون راو4 ژاپنی خیلی سرتره . من خودم چندین مرحله سواری راو4 رو تست کردم . فقط کافیه یک سفر 3 ساعته رو صندلیهای عقب ماشین بشینی . رسما به ستوه میای و مطمین باش بعد از رسیدن حتما باید برای قولنج گیری و مشت و مال به اهل فن اش مراجعه کنی :-) .
من به یکی از دوستان که مقیم کشور انگلستانه و آدم مطلعیه گفتم بین راو4 و این ماشین تحقیق کنه . نتیجش فقط یک کلام شد کولیوس.
ضمن اینکه پیشنهاد میکنم دوستان نظری هم به کیفیت متریال داخلی راو4 بندازن . داشبورد و دریچه های کولر کیفیتش از بعضی ماشینهای داخلی خودمون هم پایینتره .
1396/5/28
رسما به ستوه میای و مطمین باش بعد از رسیدن حتما باید برای قولنج گیری و مشت و مال به اهل فن اش مراجعه کنی :-) .
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
1396/1/16
اقا وحید شنیدم گفتین فرانسه هیچ وقت ماشین درست حسابی نمیزنه؟بوگاتی محصول افغانستان؟سیتروئن و پژو هم که محصول فرانسه نیست و اگر هست احتمالا شما فقط 405 مدل 1988 میشناسی و از سیتروئن هم ژیان میشناسی درست؟آها رنو هم محصول چین و اگر فرانسوی حتما فقط رنو 21 محصولش نه؟ بزرگوار یکم به خودت فشار بیار و تحقیق کن ببین رنو کجا و محصولات آسیایی کجا اینقدر بی اطلاعات حرف نزنین
1396/2/10
برادر! بوگاتي مال ايتاليا است. سهامش هم متعلق به فولكس واگن آلمان هست. كلاً ربطي به فرانسه نداره. ولي باهات موافقم. واقعاً كوليوس ماشين خوبيه.
1396/3/25
آقای احمد آقا بوگاتی مال کشور فرانسه است و طراحش ایتالیایی چه ربطی داره خدای بزرگ.طراحش اسمش اتوره بوگاتی و بات موافقم که هیچ حرفی تو خوب بودن کولیوس نیست و خواهید دید اگر مردم آگاه باشن و گول دلالهای ماشین کره ایی نخورن بازار ایران قبضه می کنه.
1396/1/19
بالاخره تونستم ثبت نام کنم ولی 60 روزه که نه بلکه 90 روزه! در مورد نسبت کیفیت به قیمت محصولات رنو در بازار خودروی غیررقابتی و عجیب ایران بهترین هستن. تلیسمان بین سدان ها هم رده واقعاً از هر لحاظ برتره و کولیوس هم بین کراس اوور های هم رده! دلیل قیمت مناسبشونم اینه که قیمت گذاری را خود رنو انجام می ده نه نگین خودرو! نگین خودرو فقط در تحویل و ثبت نام بازی در میاره! مضافاً اینکه محولات رنو با شرایط آب و هوا و جاده های ایران تطبیق داده شده اند که این باعث برتری اونا میشه. دوستانی هم طرفدار راو 4 و سی ار وی هستید لطفاً یک بار هر سه ماشینو از نزدیک و در مجلات معتبر بررسی بفرمایید در اون صورت شما هم با من موافق خواهید شد که رنو کولیوس واقعاً برتره از اون ها...
1396/2/10
كوليوس از سي آر وي سرتر نيست. قيمتش ولي خيلي پايين‌تره. البته به نظر من از راو 4 و سانتافه و ... سرتره. شاد اونا آپشن‌هاي اضافه داشته باشند (كه البته فقط تزئيني هستند) ولي ديناميك و لذت و نرمي سواري كوليوس يه چيز ديگه‌س.
1396/3/29
مبارک باشه
1396/1/24
مصرف بنزین این به نظر من خیلی زیاده
1396/4/1
خیلی هم خوبه
1396/4/8
یعنی ما آمار و اطلاعات خود کمپانی رو ول کنیم به نظر و خیال شما تکیه کنیم؟!!!
1396/2/2
متاسفانه یه عیب بزرگی که این ماشین داره جدای از کیفیت، این هست که خدمات دهی توسط شرکت نگین انجام میشه که فوق العاده شرکت ضعیف و بی کفایتی هست!! این شرکت فقط فروشنده هست و خدمات دهی اون هم در حد تعویض روغن!! من خودم یه کلئوس 2012 از این شرکت دارم و چند وقت پیش متاسفانه تصادف کردم و تازه به این منجلابی که توش گیر افتادم پی بردم. شرکت کوچکترین قطعه ای از این ماشینا موجود نداره و حتی تو بازار آزاد هم به سختی و خیلی گرون تر گیر میاد وقتی هم زنگ میزنی شرکت پرسنل اصلا برخورد مناسبی ندارن و همش جواب سربالا میدن!!
به نظر من هر چی هم ماشین کیفیت داشته باشه وقتی خدمات دهی خوب نباشه باز هم دله ای بیش نیست!!
1396/3/19
باد شما کاملاموافقم. نگین خورو بسیار بد قول بی مسئولیت است. ضمنا خدمات پس از فروش ا بسیار ضعیف و در بسیاری از استانها نمایندگی ندارد. خواهشمند است قبل از هر گونه تصمیمی در این باره بیشتر تحقیق کنید.
1396/2/20
من تو منطقه ازاد انزلی کولیوس به مبلغ 99تومان خریدم 1000تا باهاش رفتم 95تومان ردش کردم یه نفس راحتی کشیدم الانم یه توسان 2017باموتور2400ساخت چک گرفتم برام91تموم شد بنظرم ازنظرکیفیت فنی وخدمات ازکولیوس سرتره ولی از نظرظاهری کولیوس خیلی گول زنندس
1396/2/22
مشکلش چی بود دوست عزیز؟
1396/2/24
در پاسخ به دوستی که ادعا کرده در بندر انتزلی کولئوس سوار بوده -- و الان توسان --- اخه خدا خیرت بده تو واقعا اسم خودت گذاشتی و سواری کولئوس و با یک ماشین کمک خشک و تنبل مقایسه میکنی -- یکساله توسان خریدم و سخت پشیمونم -- خواهشم اینه چون فلان ماشین و داریم اشاره غلط به مردم ندیم بعضی ها مثل خود من از رو همین نظرات ماشین میخرن خیلی هم متول نیستند که از پس هزینه های بنگاه و سند و .... برای تعویض هر روزه بر بیان --- منصفانه نظر دهیم --- شما مشخصه اگه چند ماه پیش از میپرسیدن حتما الان رنو اول بود
1396/3/5
دراينكه لوازم رنو كلا گران است شكى نيست بطور مثال دسته موتور ال ٩٠ يكصدوهشتاد هزار وپژو بيست تا بيست وپنج هزار اما نكته اى كه توجهم را جلب كرد نظر نويسنده درمورد گيجى فرمان بود كه اين خودش ضعف كمى نيست ونكته قابل توجهى است.
1396/3/29
سلام لطفا راهنمایی کنین من نمیدونم میتسوبیشی اوتلندر بخرم یا رنو کولیوس
1396/4/1
به نظر بنده کولیوس بدلیل طراحی بروز و بازار دسته دوم بهتری که خواهد داشت.اوتلندر ماشینه خوبیه ولی تو بازار مقبول واقع نشده.هر دواز تکنولوژی ژاپن بهره میبرن کولئوس موتور وگیربکس نیسان هست.مخصوصا سیستم هوشمند 4 چرخ رنو در شرایط مختلف میتونه بهتر باشه
1396/7/30
هيچ كدوم تا وقتي نيسان ايكس تريل پر فروش ترين ماشين بازار آمريكا با آپشن بيشتر و كيفيت بهتر هست اصلا به اين دوتا مخصوصا رنو فكر نكن
1396/8/29
خوب زمان همه چی رو مشخص کرد
امروز قیمت رنو کولیوس در سایت باما 250-260 میلیون شد

جناب حسام، شما که حتی نمیدونی رنو کولیوس و نیسان ایکس تریل یک ماشین هستن و توسط شرکت رنو نیسان تولید میشن و 90% مشابه هم هستن و فقط تو تجهیزات داخلی تفاوت دارن و جالبتر اینکه قیمت جهانی کولیوس از ایکس تریل بالاتر هست

تو ایران هر چیزی رو گرونتر بفروشن مشتریش بیشتره. الان که کولیوس شد 250 میلیون بیشتر میخرنش
کولیوس رکورد فروش امسال رو زد
1396/9/1
صددرصد میتسوبیشی
1396/4/4
نگین خودرو تا به امروز مطرح نبوده و ماشینای رنو جذابیتی برای عموم نداشته ولی امروز شرایط تغییر کرده با ورود تلیسمان و کولئوس بازار رنو توی ایران تغییر کرده و تا به امروز فروش خوبی داشته...وقتی فروش یه شرکت خوب باشه مطمئنا خدمات و تامین قطعه رو هم مد نظر قرار میده...خدایش تا به امروز شما چندتا کولیوس نسل قدیم یا ماشین های دیگه رو میدید توی سطح شهر که شرکت انگیزه تامین قطعه رو داشته باشه!!
1396/10/13
سلام. رنو کولیوس محصول کره است. رنو برند با اصالتی نیست. بعضی قطعاتش کره ای و بعضی مال نیسانه. من به شخصه دیدم که برای تعویض باتری رنو فلوینس باتری نیسان روش گذاشتن. فریب ظاهرو نخورید دوستان.
1396/4/18
سلام مي بخشيد حقيقت واقعي درمورد كوليوس چيه
1396/5/8
یک ماشین عالی مطمئن و بروز من تازه خریدم خیلی راضیم
1396/5/13
دوستاني كه كوليوس دارن خواهشن در خصوص شتابش هم اعلام نظر كنن خصوصا اگر با ماشينهاي هم رده مقايسه كردن
1396/5/15
من ماشین رو تحویل گرفتم و تو حالتهای مختلف تستش کردم
شتابش واقعا خوبه. حداقل منو راضی میکنه. حتی تو مد اکو هم شتابگیری خوبی داره
کروز کنترل عالی، سواری بسیار نرم و بی صدا، کیفیت متریال خوب

من که راضی هستم. فقط خیلی دیر تحویل دادن و اعصابمون رو خورد کردن
1396/6/25
من تازگي كوليوس خريدم تجربه سوار شدن ماشينهاي ديگه رو هم دارم از لحاظ شتاب و فرز بودن از سانتافه و سورنتو بالاتره با راو فور برابره تجربه رانندگي با اين ماشينها رو داشتم و مقايسه ام واقعي و بي طرفانه هست ولي هوندا سي آر وي سوار نشدم ولي يكي از دوستام كه تجربه زيادي داره گفت شتابش يه كم از كوليوس و راو فور بهتره. ولي كوليوس ماشين عالي هستش تمام مزايا رنو كه شامل ترمز قوي هندلينگ بالا فرمان پذيري فوق العاده و كلا ايمني بالا رو داره فقط ضعف هاي رنو قبلا يكي گيربكس بود كه با گرفتن اين گيربكس cvt پيشرفته از نيسان اين ضعف هم برطرف شد و يكي طراحي بدنه و داخلي نه چندان دلچسب بود كه رو اين ماشين اين هم برطرف شده فقط واقع بينانه بگم در قياس با راو فور و اوتلندر يه كوچولو خشك هست و ضربه داره كه البته از سانتافه و سورنتو ضربه كمتري داره
1396/5/17
مشخصا کولیوس و تلیسمان از هم کلاسهای خودشون بهتر هستن.
من به شخصه کولیوس رو از تمامی جها برتر از شاسی بلندهای متسط دیگه میدونم و واقعا رقیبی تو این قیمتها نداره.
البته که از لحاظ آفرود نباید خیلی روی این ماشین حساب کرد و بهترین راندمان مورد انتظار تو اسفالت خیس و برفی محسوب میشه
1396/6/4
باسلام به دوستان
میخواستم بپرسم بین کولئوس و تالیسمان و سوناتا کدوما بهتره البته asx هم تو همین رنج قیمت هستش
لطفا راهنمایی کنید از هر لحاظ و دید مخطلف بگین☺☺
1396/7/11
دوست عزیز از نظر من اپتیما بگیر با خیال راحت به چند دلیل:
اول اینکه نمایندگی رنو صرفا دنبال تیغ زدن مشتری هستن و لاغیر اگه نگین خودرو خدمات خوبی داشت بلاشک بهت می گفتم برو تالیسمان بخر که بهترین موتور رو تو این رنج قیمتی داره اما نگین خودرو و ایرتویا که معلوم نیست مال کی هستن بدون ارائه خدمات مناسب به مشتریهاشون صرفا دنبال تیغ زدن اونا هستن بد نیست قیمت جهانی ماشین های تویوتا رو با قیمت هایی که تو ایران عرضه میشه رو یه مقایسه کنی. اگه سانتافه فول فول تو ایران 250 قیمت بخوره راو4 نهایتا باید 220 تا باشه ولی به لطف نمایندگی ایرتویا قیمتش مساوی و بالاتر از سانتافه داره عرضه می شه. از دیگر شواهد این قضیه هم میشه به قیمت حبابی CHR اشاره کرد که خود نمایندگی عامل داغ شدنه بازارش شده.
شاسی بلند کولئوس رو هم بهت پیشنهاد نمیدم چون اینجور خودروها به درد آفرود نمی خورن و اگه برای جاداری و مسافرت ماشینن می خوای برو سمت سورنتو یا سانتافه چون وقتی قیمت ها نزدیک به هم هست و هیچکدوم هم مال آفرود نیستن جاداری به نظر من اولویت بالاتری داره.
سوناتا هم نگیر چون با 10 الی 15 تومان بیشتر خودرویی می خری که کیفیتش به مراتب از سوناتا بهتره علی الخصوص متریال داخلی و تیپ داخلی اپتیما از سوناتا بهتره.
البته اینو هم بگم که همه ماشینا معایب و مزایای خودشون رو دارن و بنده هم نظر و برداشت خودم رو از بازار و کیفیت خودرو ها دادم.
با احترام به همه دارندگان خودروهای مورد نقد.
1396/6/4
باسلام اگر نگین خودرو بتونه قیمت ماشینو ۲. ۳ سالی ثابت نگه داره برنده خواهد بود..به این دلی که بجای گران کردن بیمورد قیمت ماشین مشتری مداری کنه و لوازمشو زیاد کنه و خریدارو راضی نگه داره مطمعنآ جای خوبی باز خواهد کرد در غیر اینصورت که بخاد بجای راضی نگهداشتن مشتری هی قیمت بالا ببره بدون اینکه و بخد مردمو سرگردان لوازم بکنه بجای نخواهد رسید.
1396/6/19
سلام. من آخر مرداد یک کلویس خریدم و در اولین گام مسافرت رفتم . چند نکته در خصوص این ماشین توجه منو جلب کرد که بد نیست جهت استحضار دوستان بزرگوار بازگو کنم. نکات مطرح شده تحت هیچ شرایطی اعلام حمایت از این برند یا خدایی نکرده تخریب برند دیگر نیست
زیبایی اتاق چشم گیر است از نظر آپشن با خودروی سانتافه 2107 قابل مقایسه نیست زیرا سانتافه آپشنهای بیشتری دارد اما از نظر فنی و قدرت عملکرد موتور قطعا یک سر و گردن از سانتافه بالاتر است . من به جد از این 3000 کیلومتری که با این خودرو رانندگی کردم می توانم اعلام کنم خودروی قابلی است از نظر فنی
البته نمی توان این خودرو را با خودروهای ژاپنی و یا آلمانی مقایسه کرد . ولی از خریدش پشیمان نیستم
1396/6/31
با سلام خدمت دو ستان
این ماشین مشکل تلسکوپی فرمان داره و نمایندگی از تامین اون عاجزه. بنظرمن که این ماشین و را خریدم ماشینی که تو این کشور خدمات نداره 2 ریال نمی ارزه میخواد هر چی باشه . بنطر من سانتافه خیلی خیلی از اون سر تره....
1396/7/3
سلام
ص
حت داره كه كولر كوليوس و تاليسمان خنك كنندگي ضعيف تري داره؟؟
1396/7/3
صحت...
1396/7/3
سلام من یک کولیوس 2018 ثبت نام کردم 90 روزه بنظرتون مشکلاتی که مدلهای 2017 داشتند مثل تلسکوپی فرمان رفع شده و اصلا کلا مدل 2018 تغییری کرده یا نه
1396/7/19
سلام چقدر ثبت نام کردید؟؟منم ثبت نام کردم الان میگن بیاین پولتونو پس بگیرید.
1396/7/7
باسلام خدمت تمامی دوستان گرامی من بین این ماشین و راو 4 گیر کردم لطفا راهنمایی کنید خیلی برام مهمه که کدوم رو بخرم لطفا بی طرفانه قضاوت کنید ممنون میشم اگه وقت بزارید و جواب بدید
1396/7/8
راو4 بخر. این ماشین برای بازار ایران از هر ماشینی بهتره، حتی از هوندا سی ر وی. چون سی آر وی خدمات نداره. آپشن نداره ولی تا چند سالی خوب کار میکنه. خیالت بابت خریدت راحته.
1397/5/21
باسلام خدمت تمامی دوستان گرامی من میخاهم ماشین بخرم سراتو بخرم یاتوییتا
1396/7/9
با سلام من دو ماهه کولیوس ۲۰۱۷ رو دارم ومیتونم بگم از تمامی جهات بالاترین کیفیت ممکن رو در بین اتومبیل های شاسی بلند داره و قابل مقایسه با هیچکدوم از محصولات کره ای نیست بزرگترین مزیتش به عقیده من علاوه برکیفیت بسیار بالا قطعات و طراحی مصرف سوخت که بسیار تحسین برانگیزه شتاب بسیا ر خوب و وضعیت بسیار عالی روی ماسه نرم و کوهستان و در نهایت میتونم بگم رانندگی بسیار لذتبخش تو جاده و شهر از مزایای دیگه کولیوس هست واقعا رنو سنگ تمام گذاشتهولی از جهت خدمات پس از فروش با توجه به طیف فروش رنو در ایران و افزایش چشمگیر نمایندگیها دور نمای خدمات پس از فروش بسیار روشنه
1397/5/21
باسلام من دوستدارمماشین سراتوبخرم نظرشما
1396/7/14
خدارو شکر پول خرید این ماشین هارو ندارم فرقی به حالم نمیکنه توسان باشه یا کوبیوس
1397/5/21
من بول ماشین خودمرا دارم نمیدانم برای تو چه کنم خداحافظ
1396/8/10
سلام. من ماشینهای مختلفی داشتم. کلا آدمی نیستم یک ماشین را تا نفس آخر بدوانم بعد ردش کنم بره. برای خرید هم خیلی تو نخ جزئیات ماشینها میرم. اهل دست دوم هم نیستم. اولا کی میگه کولیوس 2017 فرانسویه. مثل ساندرو که داچیای رومانیه کولیوس جدید هم تو کره ساخته میشه. دوما ممکنه با راوفور و اوتلندر و سانتافه و یا حتی CR-V مقایسه بشه ولی هیچوقت به اونها نمیرسه. در هر مورد بعضی موارد را کم میاره مثل کیفیت استقامت آپشن قدرت. ولی من از جنبه دیگری می خوام نظرتون رو جلب کنم. و آن فروش و خدمات پس از فروشه. نگین خودرو که با ارائه کولیوس و تالیسمان به دنبال گرفتن بازار شاسی بلندهاست هنوز خیلی راه مانده تا بتونه در خدمات پس از فروش به گرد نمایندگی های هیوندایی برسه. در تحویل خودرو که واقعا نهایت سودجوئی را پیشه کرده. بعد از هشت ماه هنوز ماشین تحویل نداده. من اکسنت سوناتا و راوفور داشتم و اشتباهی رفتم کولیوس نوشتم و قیمتش من را گول زد. به نظرم سانتافه جدید که GDI هستش هم قدرت بهتری داره هم هندلینگ خوب و هم آپشنهای بیشتری داره.
1396/8/21
شما اول خودرو را تحویل بگیر و تستش کن بعد اعلام نظر بکن بگو سانتافه .............. از این ماشین بهتره .
1396/8/29
حالت جا اومد؟
کولیوس کجا سانتافه کجا
قیمتش هم شد 260 میلیون
حالا بدو دنبالش

این ماشین همون ایکس تریل هست و توسط رنو نیسان تولید میشه. قیمت جهانیش هم از ایکس تریل بالاتره
سانتافه و سورنتو کجا

خریداران هم میدونن چی میخرن. برای همینه که رکورد فروش رو شکست.
فقط سانتافه سواران خیلی ناراختن از این موضوع. 4000 تا سانتافه مونده رو دست دلالان
1396/9/17
سلام دوست عزیز من سانتافه داشتم اصلا ماشین خوبی نیست فوق العاده تنبل و رانندگی خسته کننده که دائمنا در حال تغیر دنده است و فقط تنها مزیت سانتافه اپشنهای زیادشه که یه مقدار بازارو تحت تاثیر قرار داده.
1396/9/12
سلام به همه ي دوستان
من يه رنو كليوس خريدم و سواري و كيفيتش خيلي خوبه ، قبلا سانتافه داشتم و زمستون پارسال كه داشتم از شمال ميومدم تهران فرداش فروختمش ، ال نود به راحتي از سانتافه سبقت گرفت ، كيفيتش پايين و پر از سرو صدا هستش .تنها دليل خريد كليوس اينه كه موتور و گيربكس و شاسي نيسان هستش و نيسان از اين لحاظ پيشرو هستش ،
مطمينا" اگه يه درصد سانتافه از كليوس بهتر بود من نميفروختمش ،چون بازار فروشش بهتره ،از نظر آپشن هم كيفيته سيستم صوتي و مانيتور و نور پردازي و مهمتر چرم صندلي به مراتب بالاتره و مصرف بنزين و شتابش با راو٤ برابري ميكنه ،
در كل از هر لحاظ كه بررسي ميشه چيزي كمتر از رقيباش نداره .
1396/10/10
سلام
من قبل از خرید کولیوس تجربه مالکیت ماکسیما اتومات مدل ۱۳۸۸ و x3 مدل ۲۰۰۸ و اپتیما مدل ۲۰۱۳ و سانتافه ۲۰۱۵ رو داشتم (هرکدام حدودا ۲ سال) و الان از شهریور کولیوس رو سوارم، بنظر من بلحاظ کیفیت سواری و توانایی موتور و گیربکس بسیار مقبوله و از نظر آپشن هم نمره قبولی میگیره، کیفیت متریال داخل کابین و خصوصا طراحی به روزش انصافا از کره ای ها بهتره. میدونید که تو سامسونگ موتورز کره که زیر مجموعه رنو هست و با پلتفورم نیسان ایکس تریل تولید میشه و حتی روی برخی از قطعاتش زیر کاپوت مشخصا آرم نیسان حک شده و اما نکته قابل توجه اینه که قیمت جهانیش از سانتافه و سورنتو و ایکس تریل بالاتره. اگه خدماتش خوب باشه یقینا تو کلاس خودش خرید بهتری نسبت به سانتافه و توسان هیوندایی و سورنتو اسپورتیج کیا و حتی اوتلندر میتسوبیشی و نیسان ایکس تریل هست و اما مطمئنا نه با اروپایی های هم رده نمیرسه. با هوندا crv مقایسش نکردم چون اون اگه فول آوشنش میومد و شرکت بهتری واردش میکرد و خدمات میداد شاید بهترین تو این رده می بود.
1396/11/13
میخوام پرایدمو بفروشم یکی ازینا بخرم..
1397/1/5
سلام به همه دوستان. من کولئوس ۲۰۱۸ پلاک شده فوری نقدی خریدم ۳۱۸ میلیون. الان قیمت فوری نقدی شده ۳۵۰ میلیون. نگین خودرو ۳۰۸ میلیون گذاشته ولی نه پلاک میشه نه حالا حالاها مدارکش میاد. پس هر چه زودتر بخرید بهتره چون هیچ چیز در ایران ارزان نمیشه. احتمالا قیمت کولئوس در بهار ۹۷ به بالای ۴۰۰ میلیون تومان برسه چون واقعا قدرتمند، با ابهت، پر غرور و زیباست. تلفیقی از پورشه ماکان و آئودی است. سواری بسیار راحت و نرم و یکی از زیباترین کابین ها و داشبوردهای دنیا رو داره. در خرید رنو کولئوس تردید نکنید. والسلام
1397/2/1
هم توی متن نوشته سانتافه آپشن بیشتری داره ، هم توی نظرات بعضی از دوستان گفتن

میشه بگید کدوم آپشن سانتافه بیشتره ؟؟!!!!!! فقط اون تبلت هوشمند کولئوس توی هیچ ماشین زیر ۱ میلیارد وجود نداره، من نمیدونم چیه سانتافه بیشتره توی آپشن!!!!!!!
1397/7/20
رنو کولیوس یا میتسوبیشی اوتلندر؟؟؟!
1398/6/17
سلام به همگی
واقعا یک چیز برام سواله:
هر وقت آدم بخواد درباره ی چیزی تحقیق کنه ته همه چیز رو در میاره. یک بحث قیمته . یک بحث کیفیت رانندگی . یک بحث لذت رانندگی . و بحث آخر و مهمتر کیفیت متریال.
مونتاژ کره بودن این ماشین دلیلش اینه که ماشین هایی که برای بازار آسیای غربی و جنوب غربی هستند رو کارخانه هایی که آنها رو مونتاژ میکنند تامین میکنند مثل کره و ترکیه.
بحث دوم من سر اینه که کسانی که نمیدانند نظر میدهند و باید نظر بدهند حتی اگر نمیدانند.
شما اول همه رو سوار بشو و بعد تحلیل کن .
لذت رانندگی در این سگمنت میرسه به سورنتو
فضای دلباز و لذت گوش کردن به موسیقی میرسد به کولئوس
پایداری در سرعت میرسد به رو۴ و آپشن هم که ذاتا میرسه به سانتافه
اما بد ترین و تنگ ترین و بی کیفیت ترین کابین میرسد به سانتافه
چون داخلش اندازه پرایده و کیفیت رانندگی پایینی داره.
و بی آپشنی میرسه به رو۴ که یه سرد کن صندلی توش نداره حتی به صورت آپشن. که وقتی داخلش میشینی انگار سوار ساندرو شدی
و روی داشبورد پلاستیک خشکه مثل ال نود.
و بد ترین کیفیت داشبورد باز میرسه به سانتافه.
شما ۱ میلیارد پول میدی به رو۴ که هیچی نداره.
هی میگید کیفیت آخه مگر چقدر میخواید سوار این ماشین بشی.
بالاخره ازش بعد ۴ سال خسته میشی که سورنتو و کولئوس قطعا توی این مدت افت کیفیت ندارند و راضیت میکنند.
بعد بریم سراغ بازار آمریکا
در بازار امریکا بالترین رضایت در سال ۲۰۱۸ به تویوتا و لکسس رسیده و مقام پر فروش ترین کراس اوور متوسط رسیده به ایکس تریل. توی امریکا همه این ماشین رو دوست دارند و میشناسند.
و در بحث قدرت موتور میتونیم بگیم که واقعا کافیه و این ۱۷۰ اسب که به نظرتون کمه به این دلیله که استهلاکش واقعا پایین تر از بقیست شاید به تویوتا نرسه ولی خیلی پایین تر هم نیست.
کولئوس خود ایکس تریل هستس و فقط پوستش عوض شده و میتونه خیالتون راحت باشه
و از نظر آفرود هم فقط این خودرو و ایکس تریل و اوتلندر هستند که میتوانیم روشون حساب کنیم در این سگمنت.
میتونید آفرود هاشونو توی سایت اسب بخار ببینید.
بعد ارتفاع از سطح زمین کولیوس و ایمنیش با سورنتو یکیه و از بقیه قوی تر هستند.
1398/6/17
خب رکستون g4 و تیوولی رو هم هند میسازه
ماهیندرا که ۷۰ درصد سهام سانگیانگ رو خریده
مهم نیست ماشین رو کجا میسازه مهم کیفیت ساخته
Xs max ۲۰ میلیون تومانی رو هم چین میسازه که همه میگن امریکاییه
1398/8/11
سلام،دوستان چرا به‌ماشین های کره‌ای میگین اسباب بازی من4سال سانتافه داشتم به خاطر سالش میخوام عوض کنم حتی یک بارم مشکلی نداشته برا اینکه تنوع باشه بین رنو وکیا موندم درضمن لکسوس هم داشتم چون قیمتش خیلی درایران بهتر ازخودش هست فروختم خدایش بی انصافی بگیم اسباب بازی هستن ماشین های کره ای فکر کنم کیا‌چون‌7نفره هست برا خوانواده‌بهتر.

1398/10/29
ماشین نرم و راحتی هست .برای مسافرتهای طولانی فوق العاده ایمن .به خصوص رانندگی در شب. به نظر من ایرادی که میشه ازش گرفت فقط تو مسیرهای آفرود هست که انتظارات رو برآورده نمی کنه حتی نسبت به سوزوکی ویتارا هم ضعیفتر هست
1400/11/22
آقا ما اینهمه از نرمی کولئوس شنیده بودیم. پریروز یه منطقشو سوار شدم. همچین سواری نرمی هم نداره. صندلی عقبش اصلا راحت نبود و خشکی عقب بیشتر حس میشد. فکر میکنم سورنتو نرم تر باشه. دوستانی که تجربه بیشتری دارن راهنمایی کنن لطفا.
1401/3/20
سلام
بابا کولئوس خیلی بهتر از سورنتو و سانتافه‌س
این کره‌ای ها فقط بلدن آشغال لگن درست کنن مثل هیوندای و کیا و سانگ‌یانگ.
همیشه فرانسه بهتر از کره بوده.
الان مثلا کپچر خوبه یا تیوولی؟؟
رکستون امپرور خوبه یا پژو ۲۰۰۸؟؟
کولیوس ام بهتر از این لگنهاس
1401/9/27
آدم میخاد درباره یه ماشین تحقیق درست حسابی بکنه منهای دوسه نفر که معلومم نیست تو تجربیات راست میگن یا نه ، اینقدر این پیام‌های بچه های ۱۵،۱۶ ساله وجود داره که آدم اعصابش بهم میریزه که نگو،، طرف خودش یا پدرش پراید هم نداره بعدا میاد میگه کره ای آشغال، یا فرانسوی آشغال، یعنی جوری حرف میزنند که ظاهرا ایران خودرو سایپا حق دارن خودرو رو گرون کنند،