موضوعات داغ

بررسی جدیدترین محصول مدیران خودرو، کراس اوور لوکس اکسید TXL در راه بازار ایران + فیلم و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت چینی چری مدتی است که برند اکسید را به عنوان بخشی از برند لوکس خودروهایش راه‌اندازی کرده است. هدف از راه‌اندازی این برند، تولید خودروهای اسپرت و پرمیوم با کیفیت بالا برای بازارهای داخلی و خارجی چین اعلام شده است.

همچنین براساس اخبار بدست آمده این برند به عنوان زیربرند لوکس شرکت مدیران خودرو و با نام Xtrim بزودی در کشورمان عرضه خواهد شد.

اولین خودروی تولیدی برند اکسید، مدل TXL است که به صورت یک خودروی هفت نفره طراحی شده است. این خودرو در سال ۲۰۱۷ به صورت مفهومی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به نمایش درآمد و دو سال بعد در نمایشگاه شانگهای، نسخه تولیدی آن رونمایی شد. قرار بود این خودرو با نام وانتاس به بازار آمریکای شمالی صادر شود اما به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم، این اتفاق نیفتاد.

ویدیو بررسی کراس اوور لوکس اکسید TXL محصول مدیران خودرو

مشخصات کراس اوور لوکس اکسید TXL

خودروی TXL از موتور توربوشارژ ۱.۶ لیتری با توان ۱۹۵ تا ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر بهره می‌برد. این موتور با جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه همراه است که همان مجموعه موتوری خودروهای تیگو ۸ و فونیکس است.

انتظار می‌رود خودروی اکسید TXL با مواد و امکانات با کیفیت‌تری نسبت به سایر محصولات چری تولید شود. از این رو، به عنوان یک خودرو لوکس و پرطرفدار معرفی خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود این خودرو مجهز به سیستم ورود بدون کلید، دوربین‌های ۳۶۰ درجه، سقف پانورامیک، فرمان صوتی، شارژر بی‌سیم، تنظیم برقی صندلی عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، رانندگی نیمه خودران، دوربین دید عقب، ترمز دستی الکتریکی، سیستم کمکی نگهدارنده خودرو، سنسورهای محیطی، سیستم هشدار و پایداری، صفحه نمایشگر دیجیتال و غیره باشد.

نمای جانبی اکسید TXL یا اکستریم TXL

با توجه به ویژگی‌ها و امکانات پیش‌بینی شده، می‌توان انتظار داشت خودروی اکسید TXL یکی از گران‌قیمت‌ترین و لوکس‌ترین خودروهای تولیدی چین باشد و رقابت سختی با برندهای مطرح اروپایی و ژاپنی در این بازار داشته باشد. عرضه این خودرو نشان‌دهنده پیشرفت چشمگیر صنعت خودروسازی چین در تولید خودروهای لوکس و با کیفیت است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/7/15
سلام این فیس لیفته تیگو ۷ قبلیه