موضوعات داغ

بررسی کیا K8 HEV جانشین هیبریدی کیا کادنزا در نمایشگاه قطر 2023 + فیلم و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروی کیا K8 HEV که نخستین بار در سال 2021 رونمایی شد و در بازارهای منطقه‌ای به عنوان بخشی از رونمایی چندمدله خودروهای هیبریدی برقی کیا معرفی شده و پاسخ الکتریکی کیا به سدان‌های بزرگ، لوکس و ورزشی جلومحور مانند نیسان ماکسیما است و حالا نیز این مدل زیبا و خوشش استایل در نمایشگاه ژنو-قطر 2023 در معرض نمایش قرار گرفته است.

پس از مدل لوکس K9 پرحجم، K8 در میان محصولات سدان کیا، طراحی چشمگیرتر، تجربه‌ای لوکس‌تر و تعدادی فناوری و ویژگی جدید یا بهبودیافته نسبت به مدل پیشین کادنزا را به ارمغان می‌آورد.

ویدیو معرفی کیا K8

ظاهری تهاجمی کیا K8

کیا K8 طراحی شده توسط کریم حبیب، در مقایسه با مدل پیشین کادنزا طول و عرض بیشتر و ارتفاع کمتری دارد و سبک مدرن و طراحی مشخصه "بینی ببری" کیا را که نخستین بار توسط پیتر شرایر در اواخر دهه 2000 پایه‌گذاری شده بود، دوباره تفسیر می‌کند. ظاهر تهاجمی K8 طعمه‌ای دریایی‌وار دارد. چراغ‌های جلوی باریک مانند کوسه، خط کمر بالا، سطوح مجسمه‌وار، خط سقف شیب‌دار جریانی و تیغه‌های درب موتور مانند باله، اما شبکه بزرگ، گرسنه و عمودی گریل در مرکز توجه قرار دارد که الگوی الماس مانند با شیب طراحی شده است.

الگوی الماس‌شکل در چراغ‌های راهنمای زاویه‌دار پایین و راهنماهای جانبی نیز تکرار شده است. با تأکید گریل، ورودی هوای پایین و سقف کوتاه بر بُعد افقی، چراغ‌های عقب باریک کامل عرض در زیر صندوق عقب شیب‌دار درب برقی‌شونده تعبیه شده‌اند که به پهنا و با توجه به پروفیل کمانی شکل احساس حرکت ایجاد می‌کنند. طراحی K8 HEV بدون استفاده از رنگ‌ها یا عناصر غیرضروری مشخص می‌شود و تنها با یک آرم کوچک HEV از مدل‌های بنزینی متمایز است.

نمای عقب کیا K8

مشخصات فنی کیا K8

K8 HEV توسط ترکیب موتور بنزینی توربوشارژ خطی 4 سیلندر 1.6 لیتری با قدرت 177 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و گشتاور 195 پوند-فوت در دامنه 1500 تا 4500 دور در دقیقه و موتور الکتریکی همزمان 59 اسب بخاری در 1600 تا 2000 دور و گشتاور 194 پوند-فوت از 0 تا 1600 دور در دقیقه به حرکت در می‌آید. به‌طور مجموع با 227 اسب بخار در 5500 دور و 258 پوند-فوت گشتاور در دامنه 1500 تا 4400 دور، K8 HEV عملکردی با قدرت مطمئن دارد و به طور تخمینی قادر است شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را در حدود 8 ثانیه طی کند. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

در حرکت تند و عمدتاً روی جاده‌های صاف با شتاب‌گیری‌های کوتاه و شدید، K8 قادر است توان ترکیبی خود را برای انجام وظیفه مورد نظر هدایت کند. سیستم ترمز برگشتی آن نیز فرصت کافی برای بازیابی شارژ باتری‌ها را در این شرایط دارد. شتاب فوری با گشتاور قوی در دورهای پایین و میانی که زیربنای قدرت آن را تشکیل می‌دهد، از نقاط قوت K8 HEV است و باتری موتور الکتریکی آن در شیب‌های طولانی و شدید که نیاز به قدرت و بار زیادی دارند، تخلیه نمی‌شود.

K8 HEV

K8 HEV با شتاب یکنواخت و احساس ناپذیری در سرعت‌های بالا حرکت می‌کند و به راحتی و با انعطاف پذیری زیاد سبقت می‌گیرد. برای یک هیبرید توربوشارژ تحسین‌برانگیز است که موتور و سیستم انتقال قدرت آن به کاهش دور موتور در پاسخ به برداشتن پا از پدال گاز نیز واکنش سریعی نشان می‌دهند. در شتاب‌گیری کامل از حالت سکون و در سرعت‌های پایین، لاستیک‌ها کمی جیغ می‌کشند و جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک آن در حالت دستی با پدال‌های عقب فرمان نیز عملکرد نرم و سرعت مناسبی دارد.

K8 HEV خودرویی مناسب برای سفرهای بزرگراهی است که به آرامی و با اطمینان کیلومترها را می‌بلعد. در سرعت‌های بالا، عملکرد آرام، پایدار و راحتی دارد. ناهمواری‌های جاده را با کیفیت سواری مطبوع جذب می‌کند و در سرعت‌های پایین نیز از پس کوه‌ و فرورفتگی‌های راه در ریاض برمی‌آید، حتی با چرخ‌ها و لاستیک‌های پروفیل پایین 245/40R19. در حرکات عمودی، K8 ثبات بهتری نسبت به خواهر کوچکتر K5 دارد و کیفیت سواری آن تقریباً شناور است.

فضای داخلی کیا K8

فضای داخلی: آرام و فضادار

علی‌رغم اندازه بزرگ، K8 HEV در پیچ‌ها حرکتی تمیز و سریع با فرمان سبک و دقیق دارد. در شتاب گرفتن از پیچ‌ها یا خارج شدن از آن‌ها، گرایش طبیعی آن به کمی زیرoversteer است که البته با مداخلات الکترونیکی پایداری یا کاهش گاز می‌توان از آن جلوگیری کرد. در پیچ‌های تند و سریع، به طور ملایم و قابل پیش‌بینی خم می‌شود. چسبندگی عقب خوبی دارد و شکاف‌ها و ناهمواری‌های میانی پیچ روی آن تأثیر چندانی ندارند.

کابین زیبا و راحت K8 HEV با چوب‌های متخلخل و تزئینات الماسی‌شکل درب‌ها و چرم، فضایی لوکس دارد. صندلی‌های جلو بزرگ و قابل تنظیم، روکش چرمی نرم دارند. طراحی داخلی افقی است و صفحه نمایشگرهای دیجیتال دوقلوی عقربه‌ای و سیستم سرگرمی‌سازی کنار هم قرار گرفته‌اند. فضای جلو، صندوق و فضای پا و شانه عقب عالی است اما سقف کم ارتفاع باعث شده فضای سر مسافران عقب چندان مناسب افراد بلندقد نباشد. K8 HEV به خوبی مجهز به سیستم‌های متعدد راحتی، ایمنی و کمک راننده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد