موضوعات داغ

اشکودا در ایران؛ از رونمایی آتشین تا غیبت بزرگ در سامانه خودروهای وارداتی

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده
عکس مطلب اول

تیرماه داغ تابستانی بود که در یک شب، 5 مدل از خودروهای اشکودا با مراسم بسیار سنگینی و با حضور جمعی از مسئولین و مدعوین توسط شرکت پارس ساتر هوشمند رونمایی شدند. مراسم با شکوهی که گمان می‌رفت قرار است لشکر اشکودا، زیرمجموعه بسیار موفق فولکس‌واگن، بازار خودروهای وارداتی را یک‌تنه زیر بگیرد! اما حال بعد از گذشت حدود 4 ماه، نه‌تنها دیگر هیچ خبری از این برند جمهوری چک نشد و این شرکت هیچ حضوری را در نمایشگاه‌های خودرو نداشت، بلکه حال با باز شدن سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی نیز خبری از هیچ‌کدام از خودروهای رونمایی شده اشکودا نیست.

با توجه به سکوتی که پارس ساتر هوشمند در خصوص این خودروها کرده، مشخص نیست که شرایط و روند واردات این خودروها به کجا رسیده و آیا موفق به دریافت مجوزهای لازم برای عرضه به ایران شده‌اند یا خیر؟ و یا حتی اصلاً برنامه‌ای برای ادامه و حضور اشکودا در ایران هست یا دیگر باید آن را فراموش کنیم؟

به نظر می‌رسد که وقتی چنین برند معتبر جهانی با رونمایی عظیمی به بازار ایران به عنوان خودروی وارداتی معرفی می‌شود، شرکت مربوطه شایسته است که از روند عرضه آن‌ها در بازار کمی بهتر اطلاع‌رسانی کند تا متوجه شویم که روند واردات این خودروها به کجا رسیده و چه زمانی شاهد عرضه آن‌ها در سامانه یکپارچه خواهیم بود؟ و یا اینکه باید بعد از این غیبت و سکوت طولانی، نقطه پایانی بر حضور این برند در ایران بزنیم؟

پایگاه خبری خودروبانک تریبون را در اختیار پارس ساتر هوشمند می‌گذارد تا در صورت تمایل جوابیه خود و همچنین بروزرسانی را در مورد عرضه خودروهای اشکودا جهت انتشار در اختیار ما قرار دهد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/8/1
بااون موتورهای ضعیف ومدلهای لوآپشن همان بهترکه عرضه نشن